Forumregels & Warns

Waarom is dat lachwekkend? Als ik - als niet-betrokken persoon - vind dat persoon A persoon B onrespectvol behandelt, dan is dat voor mij juist een reden om mezelf te betrekken en dat (op hoffelijke wijze) ook aan die persoon te laten weten, eerder dan op een report knop te drukken.

Op die manier geef je die persoon ook te kennen dat je als gelijk forumlid zijn gedrag onrespectvol vinden en dat die boodschap niet altijd van moderator als autoriteitspersoon moet komen.
Specifiek over dat vetgedrukte: dat eindigt vaker wel dan niet in nog meer averij (hetzij offtopic geneuzel, hetzij flaming, hetzij ...) dus ik denk niet dat het zo'n goed idee is dat soort zaken aan de users over te laten en te verwachten dat zij zich als derden in een 'foute situatie' gaan smijten.

Voorts is een report maar een report. Dat is niet hetzelfde als iemand voor de rechtbank slepen, zelfs niet metaforisch. Het is gewoon tegen de spreekwoordelijke scheidsrechter(s) zeggen 'kijk hier eens naar' en als die scheidsrechter(s) dan beslissen dat er niets aan is dan gaat het leven verder. Als er wel iets aan is dan kan er natuurlijk onderling beslist worden (voor 'zwaardere zaken,' ik neem aan dat mods voor lichte overtredingen ook zelf mogen handelen) hoe het verder gaat. Ik weet natuurlijk niet hoe dat hier achter de schermen gaat, maar iets super serieus is een report op zich niet hoor.
 
Want iets zegt mij dat het misschien vaak dezelfde posters zijn die het slachtofferschap voelen (of veinzen) en de report knop gebruiken om hun gram te gaan halen bij de moderatie.
Ondanks dat enkelen vroegen of ik hierop wou reageren met harde cijfers wou ik dit eerst niet (omdat iets in mij zegt dat je er toch niets van gaat geloven), maar ik ben een sucker voor cijfers en ik was het na 5 minuten toch aant opzoeken.

In de voorbij 60 dagen hebben 145 users 421 reports gemaakt (= gemiddeld ~3.9 per user). 18 daarvan (waarvan 5 moderatoren om intern zaken door te geven/loggen aan elkaar) hebben méér dan dat gemiddelde, en als ik es snel over die namen ga, dan zitten die verre van in het kamp waarvan jij verwacht dat ze zitten.

Over de rest van de post ga ik mij niet uitspreken omdat het mogelijks persoonlijk aanvallend gaat overkomen en/of tegen dovemansoren gaat stuiten, maar je zit er echt wel héél ver naast met meerdere uitspraken vrees ik ("community democratie" hebben we es geprobeerd met de crowdfunders, dat is ook goed afgelopen :D ).
 
Ik denk dat ik misschien aan 6 kom in de laatste 5 jaar :thinking:.
Maar wat raporteer je dan zoal? Oprechte vraag en als je al wilt antwoorden dan graag via pb. Zijn dat racistische, vrouwonvriendelijke uitlatingen of eerder persoonlijke aanvallen? Ben ook benieuwd naar de reacties mbt vrouwonvriendelijkheid van @Mulan en @xAnyana (graag via pb)

Ik was sinds 2019 actief op 9L en nu bijna een jaar hiero en nog nooit iemand gerapporteerd of zelfs op negeer gezet. Ik weet geeneens hoe dat moet maar ik heb ook nog niets gelezen waar dat zou moeten, zeg je eerlijk.
Één keer had iemand een filmpje geplaatst over een vrouw wiens gezicht voor de helft ervan af hing. Ja dat had ik eigelijk moeten melden maar ik was te druk bezig met bijna over mijn nek gaan.🤢

Akkoord die reportknop dient voor iets maar BG is zowat het rustigste en meest beschaafde forum ever. Enige persoon die het waard is om te melden dat ben ik met mijn grote klep.👀
Serieus, ik ben al actief geweest op fora waar men ipv een raporteerknop beter een ingebouwde machinegeweer installeert. Gelijk dat ongedierte omver knallen ipv melden vandaar dat ik al die ophef rond rapporteren raar vind maar goed, ik lees dan ook niet alle topics
 
@Myllana bij mij is het racisme dat me direct naar die knop stuwt, genre "die -insert kleur - apen"
"Dat die profiteurs dat maar proberen in hun eigen land, buiten ermee!" Etc etc.

Even verduidelijken dat ik dus nooit op p&a kom, dus echt puur in algemeen dat ik zo een dingen lees.
 
Reports zijn niet altijd negatief he.
Ik heb denk ik 2 reports gedaan sinds BG er is.

1) Een duidelijke spam post door een bot.
2) Een topic dat door een nieuwkomer in het verkeerde gedeelte stond.
 
Reports zijn niet altijd negatief he.
Ik heb denk ik 2 reports gedaan sinds BG er is.

1) Een duidelijke spam post door een bot.
2) Een topic dat door een nieuwkomer in het verkeerde gedeelte stond.
Inderdaad.

Ik heb ooit een post van @JPV gerapporteerd en nog gelijk gekregen ook. :cool:
Zelfs een bedanking nadien. :unsure:
 
Maar wat raporteer je dan zoal? Oprechte vraag en als je al wilt antwoorden dan graag via pb. Zijn dat racistische, vrouwonvriendelijke uitlatingen of eerder persoonlijke aanvallen? Ben ook benieuwd naar de reacties mbt vrouwonvriendelijkheid van @Mulan en @xAnyana (graag via pb)
Racistische boodschappen
Bewuste desinformatie
Spam

Maar ik kom ook niet boven het gemiddelde uit denk ik.
 
Maar wat raporteer je dan zoal?

Ik heb bijvoorbeeld ooit iemand (nu een deleted member) gereport die mij in pm wou uithoren of ik het precieze werkadres kende van een member waar ik regelmatig mee in de clinch lig. Hij vond het zijn "burgerplicht" om die zijn werkgever in te lichten over de posts die hij hier maakte. Ik heb hem heel duidelijk gemaakt dat ik daar niet mee gediend was, maar heb dat ook doorgegeven aan de mods zodat ze op de hoogte zijn van dit soort acties.
 
Ik heb bijvoorbeeld ooit iemand (nu een deleted member) gereport die mij in pm wou uithoren of ik het precieze werkadres kende van een member waar ik regelmatig mee in de clinch lig. Hij vond het zijn "burgerplicht" om die zijn werkgever in te lichten over de posts die hij hier maakte. Ik heb hem heel duidelijk gemaakt dat ik daar niet mee gediend was, maar heb dat ook doorgegeven aan de mods zodat ze op de hoogte zijn van dit soort acties.
Wtf. Wie denkt er nu ook maar aan zoiets?
 
Wtf. Wie denkt er nu ook maar aan zoiets?
Op 9Lives lang geleden ook 1 keer aan de hand gehad. Iemand die mij via via opgezocht had, en een LinkedIn bericht gestuurd naar iemand waarvan hij dacht dat het mijne manager was (it was not). Bericht was iets van “hohoho ge moet es weten wat voor nen idioot ge in dienst hebt een blablabla".

De aanleiding? Één of andere onnozele discussie over ne fucking film, ik weet zelfs niet meer welke 🤷‍♂️.

Er zijn rare mensen in de wereld zuh :wtf:.
 
Je bent ook gewoon fout. Gemiddeld genomen zijn er 2 reports per reporter (in laatste 30 dagen).
Verder zijn we zelf groot genoeg om misbruik tegen te gaan. Daarbij komen de meeste reports ook nog eens langs in het forumcrew kanaal op discord en kan er vaak over gediscussieerd worden.
Ondanks dat enkelen vroegen of ik hierop wou reageren met harde cijfers wou ik dit eerst niet (omdat iets in mij zegt dat je er toch niets van gaat geloven), maar ik ben een sucker voor cijfers en ik was het na 5 minuten toch aant opzoeken.

In de voorbij 60 dagen hebben 145 users 421 reports gemaakt (= gemiddeld ~3.9 per user). 18 daarvan (waarvan 5 moderatoren om intern zaken door te geven/loggen aan elkaar) hebben méér dan dat gemiddelde, en als ik es snel over die namen ga, dan zitten die verre van in het kamp waarvan jij verwacht dat ze zitten.
Late reactie maar bedankt voor de cijfers. De cijfer fetish hoeft niet altijd van JPV te komen. Blijkbaar mag ik mijn mede-BGers dan toch hoger inschatten dan de indruk die ik krijg uit die constante stroom van morele verontwaardigde reacties op andermans berichten. Mijn vertrouwen in mijn mede-BG'ers is hiermee hersteld.

Over de rest van de post ga ik mij niet uitspreken omdat het mogelijks persoonlijk aanvallend gaat overkomen en/of tegen dovemansoren gaat stuiten, maar je zit er echt wel héél ver naast met meerdere uitspraken vrees ik ("community democratie" hebben we es geprobeerd met de crowdfunders, dat is ook goed afgelopen :D ).
Tuurlijk heeft community democratie ook nadelen, maar dan is het tenminste onze eigen verantwoordelijkheid ongeacht het nu goed of slecht afloopt. Voor mij is dat de facto beter.

@Tha_nOn Point taken dat de report knop meer is dan alleen maar een 'ik klaag graag over anderen' knop. Als de crew overweg kan met de ruis die gepaard gaat met een lage drempel dan is dat hun keuze.
 
Update in de forumregels toegevoegd:

Uitschakelen Forumfuncties

Bij herhaaldelijk misbruik van bepaalde forumfuncties kunnen die worden uitgeschakeld voor de overtreder.

Met uiteraard de vaste vermelding dat je bij een vraag altijd een (super)moderator mag aanschrijven, en als je het niet eens bent met ingrepen, de ombudsdienst mag mailen.
 
Regels in verband met dubbelaccounts werden aangepast.
 
Kan er aub een lijst gepubliceerd worden van welke woorden volgens BG als stigmatiserend beschouwd worden? Ben vandaag weer bijna van mijn stoel gevallen omwille van strafpuntjes. Dus het zou leuk zijn om enige leidraad te hebben, want ik lees precies soms veel ergere dingen die wel gewoon passeren.
 
Terug
Bovenaan