Wapengeweld in de VS


Het lijkt zelfs gewoon daily business te gaan worden.
Je bent duidelijk niet op de hoogte hoe het daar aan toe gaat.
Hier zijn wat websites die het bijhouden. (let op, dit gaat enkel over Chicago)



 

The Supreme Court on Thursday struck down a New York state law that made it difficult to obtain a permit to carry a handgun outside the home, marking the justices’ first major opinion on Second Amendment rights in more than a decade.

The 6-3 decision to invalidate New York’s law throws into question the legality of similar restrictions in more than a half dozen other states that give licensing officials wide discretion over concealed carry permitting.

The ruling broke along ideological lines, with the court’s six conservatives joining a majority opinion written by Justice Clarence Thomas.

California, Hawaii, Maryland, Massachusetts, New Jersey and Washington, D.C., have similar laws.

Grappig hoe states rights plots niet meer belangrijk zijn.
 

Een nieuw incident, deze keer een schietpartij na een uit de hand gelopen ruzie over te veel mayonaise op een broodje met de dood van een medewerker als gevolg en een gewonde.
 

Een nieuw incident, deze keer een schietpartij na een uit de hand gelopen ruzie over te veel mayonaise op een broodje met de dood van een medewerker als gevolg en een gewonde.

Als de Subway-medewerkers zelf bewapend waren, had dit natuurlijk voorkomen kunnen worden. Ik hoop dat ze restaurantpersoneel verplicht een wapen op zak mee geven wanneer ze aan de shift beginnen, om zo de veiligheid te verhogen.
 
Denk dat ondertussen niemand meer weet wat nu juist 'correct' is of niet. Net dit artikel gezien:

Die titel...

Vijf (zwarte) Amerikaanse agenten aangeklaagd voor dood 29-jarige zwarte man


Toch maar tussenhaakjes 'zwarte' erbij zetten.
:shutup:

Man, schrijf dan gewoon "Vijf Amerikaanse agenten aangeklaagd voor dood 29-jarige man". Maak het toch zo moeilijk niet allemaal.
 
Denk dat ondertussen niemand meer weet wat nu juist 'correct' is of niet. Net dit artikel gezien:

Die titel...


Toch maar tussenhaakjes 'zwarte' erbij zetten.
:shutup:

Man, schrijf dan gewoon "Vijf Amerikaanse agenten aangeklaagd voor dood 29-jarige man". Maak het toch zo moeilijk niet allemaal.
Maar nu zeg jij dit. En als dat de titel is bij rellen in provinciale domeinen, is het "zie ze eens ontkennen en ontwijken".
Nog beter, als ik even m'n best doe, vind ik nog wel een paar posts die exact dat wat jij aanhaalt aanklagen: Dat alleen geweld vanuit blanken naar zwarten in het nieuws komt in de VS. Als het andersom is, hoor je er niks van.

Kortom: misschien vindt iedereen altijd wel ergens een stok om mee te slaan, en is het allemaal even onzinnig...
 
Toch maar tussenhaakjes 'zwarte' erbij zetten.
:shutup:

Man, schrijf dan gewoon "Vijf Amerikaanse agenten aangeklaagd voor dood 29-jarige man". Maak het toch zo moeilijk niet allemaal.
Rekening houdende met de gevoeligheid hiervan lijkt het mij correct dat ze die haakjes effectief toevoegen. Al geef ik toe dat het belachelijk is.

Echter indien er geen gedoe was rond BLM en raciale identiteit dan had je in mijn ogen gelijk gehad.
 

Begrijp me niet verkeerd hé, maar ditmaal eens "blij" dat alle agenten die nu terecht staan (5 !! ) in het totaal, allemaal zwarten zijn.
net als het slachtoffer dus.


Want anders is het altijd "police brutality in the USA = zal wel weer in hun diepgewortelde racisme cultuur zitten."
net zoals bij Floyd ....

Nu kan de media, en bij uitbreiding iedereen, alvast dit item NIET meer aanhalen,
en zich op de feiten van de gebeurtenis concentreren.


Trouwens, de verdachte word gearresteerd en hij loopt weg.... komaan he zeg, en dan zeggen gisteren op TV die ouders dat hun zoon een engeltje is. Weglopen bij arrestatie, is altijd een risicovolle actie hé. Heel stom trouwens.
(al had die trap tegen zijn hoofd op het eind wel niet gehoeven).

Dus ik ben van het gedacht, net zoals bij Floyd trouwens, dat hij het zelf gezocht heeft. (al had die laatste trap, en de minutenlange knie greep bij Floyd niet gehoeven).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Begrijp me niet verkeerd hé, maar ditmaal eens "blij" dat alle agenten die nu terecht staan (5 !! ) in het totaal, allemaal zwarten zijn.
net als het slachtoffer dus.


Want anders is het altijd "police brutality in the USA = zal wel weer in hun diepgewortelde racisme cultuur zitten."
net zoals bij Floyd ....

Nu kan de media, en bij uitbreiding iedereen, alvast dit item NIET meer aanhalen,
en zich op de feiten van de gebeurtenis concentreren.


Trouwens, de verdachte word gearresteerd en hij loopt weg.... komaan he zeg, en dan zeggen gisteren op TV die ouders dat hun zoon een engeltje is. Weglopen bij arrestatie, is altijd een risicovolle actie hé. Heel stom trouwens.
(al had die trap tegen zijn hoofd op het eind wel niet gehoeven).

Die twee zaken kunnen ook naast elkaar bestaan, hoor. Police brutality geworteld in racisme en/of police brutality die ontstaat uit een politieopleiding die vooral gestoeld is op repressie 'with all means necessary'.
 
Want anders is het altijd "police brutality in the USA = zal wel weer in hun diepgewortelde racisme cultuur zitten."
net zoals bij Floyd ....

Nu kan de media, en bij uitbreiding iedereen, alvast dit item NIET meer aanhalen,
en zich op de feiten van de gebeurtenis concentreren.
Want bij de definitie van racisme staat ook dat diegene die discrimineert op basis van ras ook effectief niet van hetzelfde ras mag zijn. :unsure:

You are missing the point.
 
Want bij de definitie van racisme staat ook dat diegene die discrimineert op basis van ras ook effectief niet van hetzelfde ras mag zijn. :unsure:

You are missing the point.
Dus gij zegt dat een zwarte kan een andere zwarte haten, uit racisme, omdat hij eigenlijk liever blanken ziet? 😁😁
 
Duh? Hoeveel studies hebben dat al niet aangetoond? Raciale bias speelt meestal in het nadeel van zwarten en dat heeft niets te maken met je eigen kleur dus zowel blanke als gekleurde agenten kijken met gelijkaardige ogen en handelen op basis van gelijkaardige vooroordelen. Hun denken wordt evengoed gestuurd door bepaalde stereotypes.

Je spreekt over "haten" maar zulke terminologie is te simplistisch voor dit debat. Er zullen er wel tussen zitten maar die blanke agenten zijn toch ook niet allemaal neo nazis? Het zou gemakkelijk zijn moest de problematiek zo zwart wit zijn maar het is veel complexer en subtieler dan dat. Raciale bias is geen knop die je zomaar kan uitzetten en ze kleurt evengoed ons denken zelfs al zijn we ons daar niet van bewust.

"They found that given a choice between Black dolls and white dolls, most Black children preferred to play with white dolls. They ascribed positive characteristics to the white dolls but negative characteristics to the Black ones. Then, upon being asked to describe the doll that looked most like them, some of the children became “emotionally upset at having to identify with the doll that they had rejected.”

Het is geweten dat zwarte kinderen soms ontevreden zijn over hun huidskleur en dat sommige zwarten met een lichte tint zich voordoen als wit. Dat is gelukkig al een stuk minder voorkomend dan vroeger maar die problematiek speelt nog altijd. Ik heb zelfs ook al eens zo'n test gedaan die raciale bias opmeet en ik had evengoed "strong automatic preference for European Americans compared to African Americans." en als je erover nadenkt hoeft het niet te verbazen dat gekleurden een gelijkaardige pro white bias hebben. Dat is historisch zo gegroeid dat het zelfs in onze taal zit. Zelfs als je weet hoe dat in elkaar zit kan je er maar moeilijk aan ontsnappen.
 
Denk dat ondertussen niemand meer weet wat nu juist 'correct' is of niet. Net dit artikel gezien:

Die titel...


Toch maar tussenhaakjes 'zwarte' erbij zetten.
:shutup:

Man, schrijf dan gewoon "Vijf Amerikaanse agenten aangeklaagd voor dood 29-jarige man". Maak het toch zo moeilijk niet allemaal.
Eigenlijk net wél relevant, zou ik zeggen. Dat er raciale bias is in het Amerikaanse politiekorps zal wel geweten zijn, dat probleem zie je ook hier met etnische profilering. Dat je erbij vermeldt dat het om zwarte agenten gaat, zorgt ervoor dat je het probleem van geweldcultuur in het Amerikaanse politiekorps uit die tunnelvisie van raciale bias trekt. #BLM blijft wel relevant, maar zo kan je ook andere factoren bekijken die het politiegeweld van de VS vorm geven: gebrekkige opleiding, wapenbezit, behandeling van criminelen, geweldcultuur, ...

@DaFreak : zo kan je pro-white bias ook zien in China, waar een blekere huidskleur en Europees-lijkende ogen een statuskwestie is geworden.

Vraag is ook wel of je dat gevecht als blanke man voor de Chinezen moet beslechten. Maar dan zitten we misschien weer in overlap met het woke-topic, want dit gaat over culturele toe-eigening en culturele hegemonie.

En ik worstel ook tussen engelstalige termen en Nederlandtalige termen: etnische profilering vs ethnic profiling, raciale bias vs raciale vooroordelen. :p
 
Volgende stap is geblinddoekt naar de toilet gaan, hopelijk geraken zo'n zaken nooit of te nimmer tot bij ons, al is het natuurlijk zo dat de VS alles maal tien doet dus ook de flauwe kul.
Waanzin toch. En dan zie ik net dit op het nieuws voorbijkomen na de zoveelste school shooting.


Paniek omwille van mogelijk trauma door kinderen een 16de eeuws standbeeld te laten zien maar maandelijkse drills om je voor te bereiden op een massale schietpartij is dan weer normale kost. Toch de absurditeit voorbij dat land.
 
Arré, ondertussen de 130ste massa schietpartij in Amerika dit jaar. Weer enkele kinderen gestorven. Maar hey, zolang de zotten hun 2de amendement maar hebben.
 
Arré, ondertussen de 130ste massa schietpartij in Amerika dit jaar. Weer enkele kinderen gestorven. Maar hey, zolang de zotten hun 2de amendement maar hebben.
Los van hun lakse wapenwet is er toch iets grondig mis om mensen neer te beginnen knallen?
 
Terug
Bovenaan