Ik heb me weer niet kunnen inhouden en heb 2 boeken gekocht. 😬Was wel maar 10 euro in totaal en mijn verjaardagscadeau voor mezelf. 😄
Ik ben daar al lang niet meer geweest. Normaal vandaag maar ik ben er niet meer geraakt. Best een fijn winkeltje en ook leuk dat ze interessante uitgaves uitstallen.
 
Ik ben daar al lang niet meer geweest. Normaal vandaag maar ik ben er niet meer geraakt. Best een fijn winkeltje en ook leuk dat ze interessante uitgaves uitstallen.
Ja zeker, ik was aangenaam verrast door het aanbod Duits! Toch een volledige kast tweedehands Duits, dat zie ik niet veel meer. :) Buiten natuurlijk bij mijn favoriet Het Ivoren Aapje. 😍
 
The Book Depository verpakt zo over het algemeen goed als je ze in kleine hoeveelheden besteld. Ze zitten dan in zo'n doosjes die net groot genoeg zijn voor de boeken.
Idd, nooit problemen gehad bij mijn bookdepository bestellingen (toch een honderdtal stuks).
 
Amazon en Standaard Boekhandel vooral
Een aanrader voor eens de sfeer op te gaan snuiven en al een paar keer hier verschenen: Boekhandel Dominicanen in Maastricht
 
Zelf leen ik het grootste deel van mijn boeken bij de bib, maar als ze ergens voor een mooi prijsje worden aangeboden laat ik die kans ook niet liggen. Tweedehandsboeken vind ik ook altijd interessant (online, de kringwinkel).
 
Ik haal zo goed als alles in de Passa Porta in Brussel, ik laat mij ook vaak verleiden door hun aanraders, de mensen die daar werken weten over het algemeen wel waar ze mee bezig zijn en ik vind hun aanraders voor nl/en literatuur vaak wel de moeite.
 
Het Voorwoord in Heist op den Berg is ook best fijn. Aangename uitbaters en een mooie selectie.

In bij de bouquinistes langs de Seine in Parijs kan je ook altijd interessante boeken vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik haal zo goed als alles in de Passa Porta in Brussel, ik laat mij ook vaak verleiden door hun aanraders, de mensen die daar werken weten over het algemeen wel waar ze mee bezig zijn en ik vind hun aanraders voor nl/en literatuur vaak wel de moeite.
Dat vind ik nu eens een heel aangenaam ingerichte winkelruimte, met genoeg afwisseling tussen populaire bestsellers en meer niche-literatuur.

En niet onbelangrijk voor mij: een hele kast Duits :love:

Af en toe ga ik nog eens de Standaard Boekhandel binnen, maar ik koop er nooit iets. Dat wordt met de jaren meer en meer een boekenwinkel die compleet zijn ziel heeft verkocht. Enkel nog piramides met kookboeken van Jeroen Meus, bestsellers van Lucinda Riley, ... Wat een verschil met boekenwinkels waar mensen met een passie voor het vak werken, die zelf nog lezen en gericht boeken aanprijzen in plaats van blindelings de bestsellerlijsten te volgen.
 
In bij de bouquinistes langs de Seine in Parijs kan je ook altijd interessante boeken vinden.
Over Parijs gesproken.... Toen ik in september een weekendje in Parijs was naar Shakespeare and Company gegaan. Wat een mooie winkel! Super toffe mensen en een zeer lieve kat. Wel heel druk aangezien het best wel toeristisch is.
 
Over Parijs gesproken.... Toen ik in september een weekendje in Parijs was naar Shakespeare and Company gegaan. Wat een mooie winkel! Super toffe mensen en een zeer lieve kat. Wel heel druk aangezien het best wel toeristisch is.
Inderdaad cool om eens binnen te gaan maar 9/10 van de mensen daar binnen zitten daar omdat het een deel is van hun tripje naar Parijs en niet om boeken te kopen denk ik :)
Dat vind ik nu eens een heel aangenaam ingerichte winkelruimte, met genoeg afwisseling tussen populaire bestsellers en meer niche-literatuur.

En niet onbelangrijk voor mij: een hele kast Duits :love:

Af en toe ga ik nog eens de Standaard Boekhandel binnen, maar ik koop er nooit iets. Dat wordt met de jaren meer en meer een boekenwinkel die compleet zijn ziel heeft verkocht. Enkel nog piramides met kookboeken van Jeroen Meus, bestsellers van Lucinda Riley, ... Wat een verschil met boekenwinkels waar mensen met een passie voor het vak werken, die zelf nog lezen en gericht boeken aanprijzen in plaats van blindelings de bestsellerlijsten te volgen.
Ik vind dat ook echt goed gedaan. Ze hebben ook een fijne sectie met (Belgische) graphic novels, en een sectie met enkel vrouwelijke schrijvers waar ik regelmatig eens boeken van meepik, en ze hebben ook een fijne poëziehoek. Enfin, echt goed gedaan gelijk ge zegt, en het nodigt ook uit om eens iets mee te pakken dat ge misschien anders niet had gelezen.
 
Iemand die toevallig af en toe in kleinere boekenwinkels passeert en is wil checken of ze Metronome van Lorànt Deutsch (Nederlandse vertaling) tegenkomen?
Vind 'm enkel tweedehands en tenzij ik weet hij in nieuwstaat is, wil ik 'm liever nieuw kopen.
Of iemand die 'm heeft in héél goede staat en wil verkopen. :unsure:
 
Ik koop eigenlijk puur online, en lees uitsluitend nog op een ereader. Vroeger genoeg boeken in huis gehad (plezier en professioneel), en genoeg verhuisd. Tegenwoordig lees ik eigenlijk quasi uitsluitend in mijn bed (of op reis), en dan vind ik zo'n ereader simpelweg top. Ondanks een achtergrond in de Letteren, vind ik een boek kopen in vele gevallen (voor mij) een beetje geldverspilling. Ik lees dat 1x, en dan is het gedaan.
 
Ik koop eigenlijk puur online, en lees uitsluitend nog op een ereader. Vroeger genoeg boeken in huis gehad (plezier en professioneel), en genoeg verhuisd. Tegenwoordig lees ik eigenlijk quasi uitsluitend in mijn bed (of op reis), en dan vind ik zo'n ereader simpelweg top. Ondanks een achtergrond in de Letteren, vind ik een boek kopen in vele gevallen (voor mij) een beetje geldverspilling. Ik lees dat 1x, en dan is het gedaan.
Ik herlees best vaak en ik vind het fysieke van een boek een meerwaarde. Dat is persoonlijk, natuurlijk. Vroeger hield ik me ook vast aan discmans toen de MP3-speler zijn intrede deed. Uiteindelijk ben ik daarin overstag gegaan, maar een cd geef ik niet dezelfde status als een boek. Ze zijn ook een mooi interieurelement. In een woonruimte trekt zo'n kast me sterk aan.
 
Ik koop eigenlijk puur online, en lees uitsluitend nog op een ereader. Vroeger genoeg boeken in huis gehad (plezier en professioneel), en genoeg verhuisd. Tegenwoordig lees ik eigenlijk quasi uitsluitend in mijn bed (of op reis), en dan vind ik zo'n ereader simpelweg top. Ondanks een achtergrond in de Letteren, vind ik een boek kopen in vele gevallen (voor mij) een beetje geldverspilling. Ik lees dat 1x, en dan is het gedaan.
Same here, ik heb zelfs mijn boeken weggedaan, neemt alleen maar plaats in en wanneer je verhuist moet je dat allemaal meeslepen.
Nu lees ik op mijn tablet, voordeel is ook dat je er magazines kunt op lezen itt een ereader.
 
Terug
Bovenaan