[....] zijn ook een mooi interieurelement. In een woonruimte trekt zo'n kast me sterk aan.
Feit, maar op den duur overweegt bij mij het praktische aspect.
Dat gezegd zijnde, steek ik binnenkort wel een boekenkast in elkaar om mijn strips in te zetten (die herlees ik wel veel, en sinds kort mijn zoon ook);
 
Ik herlees best vaak en ik vind het fysieke van een boek een meerwaarde. Dat is persoonlijk, natuurlijk. Vroeger hield ik me ook vast aan discmans toen de MP3-speler zijn intrede deed. Uiteindelijk ben ik daarin overstag gegaan, maar een cd geef ik niet dezelfde status als een boek. Ze zijn ook een mooi interieurelement. In een woonruimte trekt zo'n kast me sterk aan.
Dit, ik hou echt niet van een boek digitaal te lezen en een boekenkast vinden wij hier ook een mooi interieurelement.
 
Dit, ik hou echt niet van een boek digitaal te lezen en een boekenkast vinden wij hier ook een mooi interieurelement.
Vroeger vond ik dit ook wel,nu lees ik alles op mijn ipad in de boek app.
Is veel gemakkelijker om te lezen vind ik persoonlijk.
 
Vroeger vond ik dit ook wel,nu lees ik alles op mijn ipad in de boek app.
Is veel gemakkelijker om te lezen vind ik persoonlijk.
Ik apprecieer de boek app om ‘s nachts te lezen, je stoort zo de persoon naast je helemaal niet. Maar als ik zo een hoofdstuk of twee ver ben en het bevalt me echt, ga ik toch het papier boek kopen en zo lezen. Meestal kies ik op de app dingen waar ik over in dubio ben.
 
Iemand die toevallig af en toe in kleinere boekenwinkels passeert en is wil checken of ze Metronome van Lorànt Deutsch (Nederlandse vertaling) tegenkomen?
Vind 'm enkel tweedehands en tenzij ik weet hij in nieuwstaat is, wil ik 'm liever nieuw kopen.
Of iemand die 'm heeft in héél goede staat en wil verkopen. :unsure:
Toevallig eergisteren nog eens gezocht en op bol.com was er een verkoper die 'm "zo goed als nieuw" verkocht. Vandaag aangekregen en ik zou effectief denken dat hij nieuw is :woohoo:.
 
Zijn er mensen die een Kobo Plus abonnement hebben voor het lezen/luisteren van hun boeken? Zo ja, wat zijn jullie aanraders van boeken die beschikbaar zijn via deze formule?
 
Niemand die de Groene Waterman in Antwerpen kent? Daar ging ik vroeger redelijk vaak langs. Hebben wel wat keuze qua klassieke literatuur, maar los daarvan zijn ze één van de weinige boekenshops waar ze allerhande Nederlandstalige filosofieboeken verkopen.
 
Niemand die de Groene Waterman in Antwerpen kent? Daar ging ik vroeger redelijk vaak langs. Hebben wel wat keuze qua klassieke literatuur, maar los daarvan zijn ze één van de weinige boekenshops waar ze allerhande Nederlandstalige filosofieboeken verkopen.

Vroeger regelmatig geweest. Ik moest destijds ook een deel van mijn boeken voor de unief daar halen. Maar ik kom nog zelden in die buurt dus het is al weer van precorona geleden dat ik daar ben geweest.

Het is wel een mooie en gezellige winkel.
 
Ik ben zelf eens in een tweedehandsboekenwinkel in Antwerpen geweest, maar de naam is mij helaas ontsnapt. Misschien was het die Groene Waterman wel. Ik vond het er in ieder geval zalig omdat het er zo rustig was. Er is een bovenverdieping en ik geloof dat ik daar helemaal alleen was. Heb er zelfs een paar uur rondgehangen volgens mij.
Ik ken Antwerpen zelf ook niet goed en ben ook totaal vergeten in welke straat het was, maar het was in ieder geval een rustigere straat (duh).
 
Ik ben zelf eens in een tweedehandsboekenwinkel in Antwerpen geweest, maar de naam is mij helaas ontsnapt. Misschien was het die Groene Waterman wel. Ik vond het er in ieder geval zalig omdat het er zo rustig was. Er is een bovenverdieping en ik geloof dat ik daar helemaal alleen was. Heb er zelfs een paar uur rondgehangen volgens mij.
Ik ken Antwerpen zelf ook niet goed en ben ook totaal vergeten in welke straat het was, maar het was in ieder geval een rustigere straat (duh).
Dat zou ook wel eens Panoply kunnen zijn. :)
 
Dat zou ook wel eens Panoply kunnen zijn. :)
Formerly known as In 't profijtelijk boeksken.

Fijne tweedehandszaak. Aan de overkant is er ook een boekenantiquariaat van Leon Lemahieu, al ben ik daar al lang niet meer geweest. Vroeger vaak heen geweest en de uitbater is ook altijd gretig met tips.
 
Ik koop nu vaak bij Abebooks. Je moet weten wat je zoekt (is zo een website met niet echt categorieën waar je iets aan hebt) maar je krijgt de keuze tussen tweedehands en nieuw en ze hebben echt de meest obscure dingen. Alle boeken hebben een beschrijving van hun staat, het is een verzameling van allerhande verkopers en ze zijn heel snel en competitief van prijs.
 
Terug
Bovenaan