.Sinister.

Active member
Hoi,

klein vraagje voor de boeken-liefhebbers op het forum:
In tijden voor corona ging ik regelmatig langs boekenmarkten om koopjes te doen. Jammer genoeg gaan deze al een tijdje niet meer door en zal het ook nog wel even duren.

Vandaar mijn vraag:
Waar kopen jullie (goedkoop) Nederlandstalige boeken?

Zowel voor nieuwe als tweedehands boeken zijn tips welkom!

Alvast bedankt
 
Ik koop die het liefst in tweedehandszaken en antiquariaten, daar vind je niet alleen goedkope maar ook interessante versies. Ik weet niet van waar je hebt, maar Demian en Panoply in Antwerpen bezoek ik om die reden wel graag. Over Panoply heb je ook een antiquariaat met een interessante eigenaar, maar ik weet niet of die vandaag nog open is.
 
Hoi,

klein vraagje voor de boeken-liefhebbers op het forum:
In tijden voor corona ging ik regelmatig langs boekenmarkten om koopjes te doen. Jammer genoeg gaan deze al een tijdje niet meer door en zal het ook nog wel even duren.

Vandaar mijn vraag:
Waar kopen jullie (goedkoop) Nederlandstalige boeken?

Zowel voor nieuwe als tweedehands boeken zijn tips welkom!

Alvast bedankt
De Slegte is mijn go-to als fysieke winkel.

Bol.com als online winkel (al weet ik niet hoe het daar is ivm Nederlandstalige boeken)
 
Ik wilde eigenlijk een van dees een boekenreeks kopen op Bookdepository. Maar ik bedacht me ineens het hele Brexit gebeuren, en lees dus nu:
Please be aware that we had to temporarily cease accepting new orders to all European countries
Ugh :confused:
 
2 keer op bookdepository besteld. 1 keer 3 weken mogen wachten, 1 keer nooit aangekregen. Feitelijk onlangs pas besteld, in September. we zijn half januari en dat is nog altijd niet aangekomen.

Ik bestel geen Nederlandstalige boeken, maar mijn gewone boeken koop ik altijd op Amazon. Goedkoopste prijs en binnen de week geleverd.
 
Nu ben ik even gestopt met boeken kopen om mijn backlog uit te lezen.

Ik koop normaal een beetje overal boeken:
- Boekenfestijn (vroeger de markt, nu soms online, maar zelden)
- De Slegte
- Af en toe interessante boeken aan 3 of 5 euro in Carrefour
- Rommelmarkten

Ik geniet van het snuisteren in boekenwinkels, dus online koop ik zelden (tenzij voor anderstalige boeken).

Als ik veel extra vergoedingen op m'n loon heb, koop ik af en toe een nieuw boek in een zelfstandige boekhandel. :p In mijn geval Beatrijs in Oudenaarde.
 

Er waren vroeger ook markten maar da ging jammer genoeg falliet. Ik kocht er vroeger enorm veel boeken met korting. Heropgestart als online site.
Bedankt voor de tip! Ik vroeg me onlangs nog af wat er met het boekenfestijn zou zijn gebeurd. Ik ging vroeger regelmatig naar hun jaarlijkse beurs in Hasselt.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Juist, Boekenfestijn. Het was soms zoeken naar deftige literatuur, maar je kon daar wel aardige koopjes doen!
Deftige literatuur (bv klassiekers) vond je daar wel , maar het probleem voor mij was dat het aanbod aan boeken precies ieder jaar voor 90% hetzelfde bleef? Ik zag daar elk jaar dezelfde boeken liggen, met hier en daar eens wat nieuws tussen. Na een tijdje heb je het wel gezien, zeker als je in het eerste jaar al goed je slag had kunnen slaan. :p

Mijn hoofdwinkel is ook De Slegte. Ook superhandig dat je daar met ecocheques tweedehands boeken kan kopen.
 
2 keer op bookdepository besteld. 1 keer 3 weken mogen wachten, 1 keer nooit aangekregen. Feitelijk onlangs pas besteld, in September. we zijn half januari en dat is nog altijd niet aangekomen.

Ik bestel geen Nederlandstalige boeken, maar mijn gewone boeken koop ik altijd op Amazon. Goedkoopste prijs en binnen de week geleverd.
Bestel veel bij bookdepository en eigenlijk nog maar 2 keer contact moeten opnemen met de helpdesk. Erg vriendelijk, en hebben gewoon nieuwe exemplaren gestuurd.

Voor 2dehands Engelstalige boeken heb ik ook al besteld bij awesomebooks. De staat kan wel erg variëren
 
Toen ik nog in Mechelen woonde ging ik naar de Salvator. Leuke, zelfstanige boekenhandel met een kat als mascotte :)
Tegenwoordig bestel ik bij de Standaard. Er is er één in't dorp hier en laat daar meestal leveren. Qua prijs zitten die toch gelijk met bv Bol en je kan er quasi alles bestellen.
 
Ik blijf fan van Waterstones, en soortgelijke winkels in de UK zelf waar je een koffietje kan drinken tussen het winkelen door, makkelijk altijd 2 uur kwijt als ik daar binnen wandel.
 
Deftige literatuur (bv klassiekers) vond je daar wel , maar het probleem voor mij was dat het aanbod aan boeken precies ieder jaar voor 90% hetzelfde bleef? Ik zag daar elk jaar dezelfde boeken liggen, met hier en daar eens wat nieuws tussen. Na een tijdje heb je het wel gezien, zeker als je in het eerste jaar al goed je slag had kunnen slaan. :p

Mijn hoofdwinkel is ook De Slegte. Ook superhandig dat je daar met ecocheques tweedehands boeken kan kopen.
Ik heb nog 250 euro ecocheques, interessant ... :p

De Slegte ga ik ook graag binnen, die hebben een ruime keuze. Alleen wat onpersoonlijker, in de kleinere antiquariaten kan je eens een babbeltje slaan met de eigenaar over boeken en het leven. Zo krijg je vaak nog interessante tips mee. Niet dat ik zo'n sociale typ ben, maar een passie delen verlaagt drempels.
 
In de Walry in Gent, vroeger in Genk in Malpertuus.
Occasieboeken kocht ik op 2dehands. Fnac/Bol/... komen er eigenlijk nooit aan te pas.
 
Ik blijf fan van Waterstones, en soortgelijke winkels in de UK zelf waar je een koffietje kan drinken tussen het winkelen door, makkelijk altijd 2 uur kwijt als ik daar binnen wandel.
Zalig, die Waterstones in Londen met een stuk of 7 verdiepingen en een restaurant!

Alleen vind ik het een best wel dure winkel... ik koop in de vestiging in Brussel enkel boeken als ze speciale acties (bv 1+1 gratis) doen.
 
Terug
Bovenaan