Aan die twee ga je héél veel plezier beleven. Zweig vorig jaar gelezen - excuseer - GEDEGUSTEERD en die Hesse is wel al 10 jaar geleden (ik had een zomerlang Hesse gelezen) maar toch ook zeer memorabel. Er kan echter weinig tippen aan Narziss & Goldmund.

Ik zit inmiddels aan 700+ boeken en begin stilaan toch ook wat plaatsgebrek te krijgen, al zijn er nog creatieve oplossingen. In mijn hoofd wil ik mijn collectie vertienvoudigen, maar ik betwijfel of mijn vrouw dat ziet zitten. :unsure: Ik zet mijn hoop op mijn dochter, daar ga ik een boekenwurm van maken.
Leest jouw vrouw ook veel, of zijn die 700+ alleen van jou? :p
 
Leest jouw vrouw ook veel, of zijn die 700+ alleen van jou? :p
Die leest een pak minder, ik denk dat die er maar een 70-tal heeft. Die 700 die ik heb geteld zijn enkel van mij. Ik wil die op een mooie dag in een catalogus gieten en misschien een ontwerpje maken voor een ex libris (met een blote madam) dat ik in elk boek kan plakken. Dan ben ik nen echte.
 
Plaatsgebrek in de boekenkast remt de aankoop van boeken hier. Ik ben nu ook op het punt gekomen dat ik moet beginnen dubbel te leggen in de huidige kast, ik heb iets meer dan 250 boeken. Eigenlijk zou ik gewoon werk moeten maken van een nieuwe kast, ben al langer aan't denken om een groter exemplaar te zetten in de leefruimte van mijn appartement.

Daarom dat ik me nu ook minder laat verleiden door pakweg Penguin Classics van €5-10 op amazon.
 
Meestal bestel ik online. Amazon of bol. Hangt af van beschikbaarheid en prijs. Maar als de kans zich voordoet breng ik al wel eens iets mee uit een boekenwinkel.
 
Bol.com heeft me vandaag toevallig een "Boekenwurmaward" gegeven. :unsure: Helaas levert me dat geen boeken op.
 
Ik koop meest online. Was erg tevreden over Book Depository maar mijn vorige bestelling is gewoon nooit aangekomen en het is nu al weken en nog geen refund. Abe Books is vrij snel en leuk voor vondsten maar wel vooral Engels.
 
iemand ervaring met Delphi Classics?
Even opgezocht want ik kende het niet, maar zij bieden dus gratis epubs aan van boeken in het publieke domein? Vergelijkbaar met Gutenberg Project dan. Via die laatste heb ik al een aantal gratis e-books op volledig legale manier gelezen.
 
Puur toevallig nog eens op de site van De Slegte terecht gekomen en op goed geluk een paar titels ingegeven die al een hele tijd op mijn te kopen lijst staan, maar die ik nooit ergens vond en die online vaak nog iets te duur waren.

Zo voor ongeveer €13, verzending inclusief, een hardcover ramsj exemplaar van Rayuela van Julio Cortazar in de vestiging in Amsterdam gekocht. Ben benieuwd, zou een invloedrijk postmodern meesterwerk zijn.
 
Ik wou eens op website van De Slegte zien of ik online kan betalen met ecocheques, maar dat kan je natuurlijk enkel fysiek in de winkel doen. Ik hoop in de zomer EINDELIJK nog eens in 't Stad te geraken ... Van boekenwinkels hier in Mol is het helaas gene vette. Enkel een gewone Standaard Boekhandel, maar tenzij het een grote winkel is hebben die zelden een boeiende collectie ter aanbieding.

Dat is eigenlijk nog een van de dingen die ik het liefste doe: wat antiquariaatjes binnengaan, een schare aan fraaie boeken kopen en nadien op een terraske gaan zitten om die ostentatief op een tafeltje neer te pleuren om ze te doorbladeren terwijl ik van een Tripel d'Anvers geniet. Toen ik nog single was hoopte ik dan altijd dat een schone, evenzeer eenzame deerne mij zou aanspreken en schouderklopjes zou geven voor mijn uitstekende literaire smaak om dan ... fast forward ... die schone deerne schaarsgekleed mijn Karamazov-boek te zien lezen. Maar dat gebeurt alleen in films. :unsure:
 
Deze nog eens van onder het stof halen omdat ik vandaag in een geweldig charmante tweedehands boekenwinkel in Brussel was: het ivoren aapje.

Heel klein en tot aan het dak gevuld met stapels boeken waardoor je nauwelijks vrij kan bewegen, maar wat een aanrader! Ik ben heel graag in Brussel, maar in veel winkels stoort het me dat het aanbod voornamelijk Franstalig is (en mijn Frans is jammer genoeg ondermaats). In deze boekhandel hadden ze veel Nederlands, Engels en Duits.

2 Duitstalige boeken voor in totaal 9 euro op de kop kunnen tikken, en ze waren nog in goede staat: Die Welt von Gestern van Stefan Zweig en Das Glasperlenspiel van Herman Hesse.
Leuk artikeltje over die winkel: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/08/de-laatste-nederlandstalige-boekhandelaar/
 
Bij Standaard Boekhandel is er momenteel een 2+1 actie op een (naar hun doen) niet slecht aanbod.
Al is die winkel hier niet zo populair :p
 
Bij Standaard Boekhandel is er momenteel een 2+1 actie op een (naar hun doen) niet slecht aanbod.
Al is die winkel hier niet zo populair :p
De grote winkels (zoals in Antwerpen aan de Boerentoren) hebben nog wel een degelijk aanbod, maar in de kleintjes is dat wat minder.
 
Standaard Boekhandel is toch gewoon veel te duur? Dat was mijn gedachte toch toen ik nog in Belgie woonde, 10 jaar terug.
Vrij normale prijzen hoor. Maar ik koop niet alles nieuw, ik heb redelijk wat tweedehands in mijn kast staan. Antiquariaten zoals Demian in Antwerpen zijn geweldig om in te snuisteren.
 
Ik zou zo graag nog eens naar de boekenkerk in Maastricht gaan:

 
Ik zou zo graag nog eens naar de boekenkerk in Maastricht gaan:

Vorig jaar heen geweest, een week voor de lockdown. Heel fraaie boekhandel!
 
Terug
Bovenaan