Waar is het aangenaamst en leukst wonen in België

Balsaus

Active member
Ik zou eigenlijk eender waar in België kunnen wonen, wegens weinig afhankelijkheden en een open toekomst.
Maar waar is het anno 2024 het aangenaamst vertoeven? Zou graag de mening van de BG forumleden eens horen.
Ik zou zelf meer richten op steden / dichtbij steden.
Daarnaast is een opwaarderende trend / positieve evolutie van de omgeving ook wel een interessant aspect.

Woon jij zelf waar je graag wilt wonen? Waar is dat?
En waar zou je wonen in BE als je kon kiezen?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook blijven waar ik zit. Centraal in het land. Op een uur van de zee, op een uur en een klets in de ardennen. Aan het begin van de vlaamsche ardennen om te gaan fietsen. Langs de andere kant kunnen we weg in het pajottenland.

En ik hou gewoon van mijn geboortegemeente.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pana
Is een veel te persoonlijke vraag. Als ik zou moeten kiezen en geen kinderen heb, zou het Gent-Centrum zijn, dichtbij een station. Ideaal voor veel mogelijkheden qua cultuur en heel dicht bij veel andere steden via openbaar vervoer, maar ook met de auto nog goed bereikbaar (ITT Antwerpen bvb)

Zelf woon ik in de Westhoek, maar vlakbij is er een metropool die even groot/groter is dan Brussel, dus ik klaag niet van mogelijke activiteiten.
 
Is een veel te persoonlijke vraag. Als ik zou moeten kiezen en geen kinderen heb, zou het Gent-Centrum zijn, dichtbij een station. Ideaal voor veel mogelijkheden qua cultuur en heel dicht bij veel andere steden via openbaar vervoer, maar ook met de auto nog goed bereikbaar (ITT Antwerpen bvb)

Zelf woon ik in de Westhoek, maar vlakbij is er een metropool die even groot/groter is dan Brussel, dus ik klaag niet van mogelijke activiteiten.
Bedoel je dan Rijsel of..?
 
Ik ben hier ook content. Landelijk maar toch centraal. Redelijke verbinding naar Brussel, goeie verbinding naar Antwerpen , Leuven en Mechelen. Net buiten de regio van Keerbergen met absurde prijzen.
Al zijn de prijzen hier de laatste jaren wel omhoog geschoten, maar dat geldt wss overal...
 
Midden Limburg hier. Tevreden.
limburg-limburg4life.gif
 
Als ik vrij zou kunnen kiezen, ergens in t pays des collines ver weg van iedereen. Maar mijn vrouw en kinderen zouden mij missen, dus vind ik het hier ook prima (ten zuiden van Gent, niet te ver van de stad maar ook met natuur dichtbij: Zwalm en Vlaamse Ardennen).
 
Bedoel je dan Rijsel of..?
Eurometropool rijsel-kortrijk(-doornik).

Ik kan jaarlijks enkele keren PSG zien in mijn (bij wijze van spreken) achtertuin, echt grote steden als Parijs en Londen zijn even ver als vanuit brussel, geen last van files, grote winkels als Ikea zijn ook vlakbij,...

Ja, je mist zeker wat, maar IVM steden als Lokeren of Sint Niklaas vind ik dat we hier een stuk beter zitten.
 
Ik dacht eerst dat mijn vraag hieromtrent in nieuw huis kopen afgesplitst was. Niet dus. Ik lees mee. :)

Zelf op praktisch gebied liefst dicht genoeg bij een station of deftige busverbinding wegens geen rijbewijs. Heel misschien in Oost-Vlaanderen omdat dit tussen West-Vlaanderen (mijn provincie) en Antwerpen (provincie vriend) ligt. Een mooie middenweg. Alleen is de vraag waar, en het feit dat we er ook helemaal niet mee vertrouwd zijn helpt niet mee.
 
Moest ik single zijn of partner hebben maar geen kinderen = Antwerpen centrum, ‘t stad.

Nu 2 kinderen = Brasschaat, geboren en getogen. Zou er ook niet weg willen.

Op 1u15 van ons app in Knokke-Heist dus dat is onze 2de thuis.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit ook graag waar ik nu zit.

Dichtbij een middelgrote stad (~30k) dat alles heeft van winkels tot goede middelbare school. En met de trein op 15 min in Antwerpen/op ons werk.

En toch rustig (vrijstaande huizen met tuin, overal parking) en op 5 min van een grote baan vol met grote keten winkels waar je alles wat je niet online wilt kopen kan vinden.
 
Terug
Bovenaan