Vragenvuur Vragenvuur: Renegadexxripxx

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
Ons vragenvuur van deze week gaat naar meervoudige nominee voor post van de maand: @Renegadexxripxx!

Niemand is verplicht vragen te beantwoorden, en zo'n Vuur duurt tot het dooft. Als jullie nog members voor komende vragenvuren willen nomineren, kan dat hier.

De regels:
- Geen geflame, getrol of provocatie.
- Het is de bedoeling om een persoon te leren kennen, niet om hem of haar uit te lachen of zijn/haar opinie in het belachelijke te trekken.
- Laten we onze vragen richten tot één persoon, dus niet off-topic gaan door te reageren op andere mensen hun vragen of wederantwoord.
- De persoon kan niet verplicht worden om privé-gegevens door te geven, het staat hem/haar vrij vragen te negeren.

Voor deze nieuwste editie van het Vragenvuur willen we de user vragen om zichzelf eerst kort voor te stellen aan de hand van een paar algemene openingsvragen.

Van welke regio ben je afkomstig?

Hoe ziet je gezinssituatie eruit?
Alleenstaande.
Wat doe je van studies/werk?
Ambetantenaar. Mengeling tussen projectingenieur, projectleider en projectmanager in België.
Maar officieel is mijn titel Attaché ingenieur.
Wat zijn je hobbies?
praktiserend gevechtssport jeugdinstructeur, TV / PC/ console , De gelegenheidsmotard uithangen. Af en toe eens skiën. Voor de rest de gewone niet speciale hobby's zoals eens wandelen of een fietstochtje doen. Al is dat niet iets wat ik graag doe op mijn eentje. En natuurlijk op tijd en stond een boek (eerder fantasy, science fiction,... gerelateerd), nostaligsche boeken (rode ridder jongerenboeken, kruistocht in spijkerbroek,...) of strips (robert & bertrand, rode ridder, lucky Luke, Asterix, sus en wis, jommeke,Largo Winch,...) lezen.

Veel succes!

Mijn eerste vragen:

-Je staat bekend om je geweldig informatieve posts in het bouwen & wonen forum. Bijna alles aan een huis kan later mits genoeg geld voorhanden is nog worden aangepast, behalve de locatie. Vandaar: waar zou jij je droomhuis bouwen als geld geen probleem was?

-Veel van de boeken/strips die je aanhaalt als je favorieten spelen zich af in het verre verleden. Als je kon terugreizen naar eender welk moment in de geschiedenis, welk punt zou je dan kiezen?

-Hoe gaat het nu met je?
 
-Je staat bekend om je geweldig informatieve posts in het bouwen & wonen forum. Bijna alles aan een huis kan later mits genoeg geld voorhanden is nog worden aangepast, behalve de locatie. Vandaar: waar zou jij je droomhuis bouwen als geld geen probleem was?

Is moeilijk om op te antwoorden. Aangezien mijn droomhuis gekoppeld is aan het werk dat ik al dan niet doe.
Op dit moment is het huis waar ik momenteel in woon, mijn droomhuis, indien ik mijn slaapkamers boven een ietsie pietsie groter had kunnen maken. Met misschien nog een bubbelbad in de badkamer ingebouwd. De ruimte van de badkamer was te beperkt om dat mogelijk te maken.
Waarom is dit mijn droomhuis, omdat ik kort bij alles zit (OV), het er rustig wonen is desondanks dat het in het stad is, al de voorzieningen in de buurt zijn wat perfect mesht met de keuze om geen wagen te hebben (en ik echt geen zin heb om mijn tijd te verdoen in de file).

Indien ik niet in Brussel zou werken, en dit bij wijze van spreken rond de kerktoren zou zijn, dan had ik geopteerd voor een oase van groen. Of anders gezegd de locatie waar er vakantiewoningen zijn.
Indien ik niet meer zou moeten gaan werken, en ik alle dagen van de rest van mijn leven zou kunnen rentenieren, dan denk ik zelfs niet dat ik een huis zou bouwen maar dat ik een huis zou huren waarbij ik om de paar jaar zou verhuizen naar de volgende regio met skipistes waar ik mij dan dagdagelijks zou in uitleven.

Dat dan nog aangevuld met een bubbelbad waar je elk moment zou kunnen instappen zou mij dan wel kunnen bekoren.

-Veel van de boeken/strips die je aanhaalt als je favorieten spelen zich af in het verre verleden. Als je kon terugreizen naar eender welk moment in de geschiedenis, welk punt zou je dan kiezen?
Dat is een moeilijke.

De reden waarom ik zo aangetrokken wordt door het verleden is omdat het allemaal zo ideaal afgebeeld wordt. Kijk naar de voorbeelden van Asterix en Obelix. Dat klinkt leuk om de romeinen over de kling te jagen en dan af te sluiten met een everzwijnenragout. Maar de realiteit gaat zijn dat een overwinning tegen de romeinen eigenlijk eerder een niet afslachting door de romeinen was en dat dat buffet met everzwijnen eerder was dat je 10 dagen of zelfs langer honger leed en dan eindelijk eens een ondervoed everzwijn kon verschalken. Daarom dan ook dat je dergelijke boeken leest, omdat het een weerspiegeling is van iets wat nooit er zo gaat uitzien in het echt. Dat is ook de aantrekkingskracht ervan, het idealisme erachter.

Indien het echter puur als observator was, dan denk ik wel dat de kruistochten op mijn verlanglijstje zouden staan. Maar uiteindelijk weet ik dat ik niet zou kunnen kiezen. Dat is het leuke er juist aan van boeken te lezen (en eigenlijk ook films en series). Je beperkt u niet tot 1 punt... en je kunt er altijd naar weerkeren in functie van waar je op dat moment zin in hebt.

-Hoe gaat het nu met je?
Opnieuw moeilijk om op te antwoorden. Ik voel mij goed, ik sta te popelen om terug te starten met werken. En mij kennende gaat dat terug werken in overdrive zijn met 100 en 1 zaken tegelijkertijd op te pakken en daardoor zotte uren te draaien maar dit te doen met een smile op mijn gezicht.

Maar de realiteit is dat het niet echt ideaal gaat. Het kan gerust zijn dat ik kortelings terug start met werken en dat ik de maand erop al terug uitval omdat er terug kanker is gevonden. Ik zit nu spijtig genoeg een beetje in limbo hieromtrent. Aangezien de kankerwaardes in mijn bloed op 1 maand verdubbeld zijn en de drempelwaarde hebben bereikt. Er zijn geen aanleidingen voor die waardes gevonden in de verschillende scans (PET, CT en NMR) noch was de onlangs gevonden schildklierknobbel kwaadaardig.

Ik had persoonlijk liever een duidelijke uitslag gehad, dan in het onzekere te zitten. Of dat nu een positieve uitslag (geen kanker) of negatief was geweest.
 
Opnieuw moeilijk om op te antwoorden. Ik voel mij goed, ik sta te popelen om terug te starten met werken. En mij kennende gaat dat terug werken in overdrive zijn met 100 en 1 zaken tegelijkertijd op te pakken en daardoor zotte uren te draaien maar dit te doen met een smile op mijn gezicht.

Maar de realiteit is dat het niet echt ideaal gaat. Het kan gerust zijn dat ik kortelings terug start met werken en dat ik de maand erop al terug uitval omdat er terug kanker is gevonden. Ik zit nu spijtig genoeg een beetje in limbo hieromtrent. Aangezien de kankerwaardes in mijn bloed op 1 maand verdubbeld zijn en de drempelwaarde hebben bereikt. Er zijn geen aanleidingen voor die waardes gevonden in de verschillende scans (PET, CT en NMR) noch was de onlangs gevonden schildklierknobbel kwaadaardig.

Ik had persoonlijk liever een duidelijke uitslag gehad, dan in het onzekere te zitten. Of dat nu een positieve uitslag (geen kanker) of negatief was geweest.
Veel goede moed, we duimen allemaal met je mee dat je snel positief nieuws krijgt. :hug:

Het lijkt me ontzettend lastig om zonder partner door zo'n zware periodes in je leven te gaan. Ben je close met je ouders/familie/vrienden?

Ik herinner me een paar memorabele anekdotes van je in het kookforum. :D Wat is het beste gerecht dat jezelf klaarmaakt, en wat is je lievelingsgerecht om op restaurant te eten?
 
Welke gevechtssport en waarom juist die?

Waarom de gevechtsport die ik nu beoefen : die is mij toen ik jong was verkocht als de gevechtsport van de Ninja's. En als 7 jarig jongetje, als men ninja's zegt dan lichten die pretoogjes op.
Natuurlijk toen ik wat ouder begon te worden, leek het mij duidelijk dat het niet echt iets met ninja's te maken had (geen shuriken noch bo noch katana of...), maar dat is toen aan de kant geschoven wegens het feit dat oa. Steven seagal hetgeen gebruikte dat ik in mijn lessen leerde en een deel van mijn vriendengroep dit ook deed.
Dat en het feit dat er familie was die dat beoefende EN het kortbij was om er te geraken (op wandelafstand) is dan uiteindelijk de doorslag geweest waarom ik het ben blijven doen.

En ja kung fu om bruce lee te spelen was toen niet in de geburen en mijn ouders hun regel was nu eenmaal je doet dingen die kortbij zijn punt aan de lijn. Al zagen ze het feit dat ik gevechtsport wilde doen eerst niet zitten... daar is toen redelijk wat gemasseer van de familie voor nodig geweest om dat erdoor te krijgen. En dan mocht ik ook alleen die gevechtsport doen. Geen karate, geen kung fu, geen kickboxen...

Het lijkt me ontzettend lastig om zonder partner door zo'n zware periodes in je leven te gaan. Ben je close met je ouders/familie/vrienden?
Ik had een prille relatie. Die is om die reden afgebroken. Zij zag die onzekerheid en lijdensweg namelijk niet zitten . Ik heb daar begrip voor opgebracht, al was het even slikken.

Maar ik ben nu eenmaal redelijk nuchter. En mijn nick is nu eenmaal toepasselijk.
Ik ben close met mijn ouders en familie. Maar ik ben nu eenmaal geen vat vol emotie. De psycholoog noemde het een copingsmechanisme dat door de jaren heen was opgebouwd. Het is wat het is.

Ik herinner me een paar memorabele anekdotes van je in het kookforum. :D Wat is het beste gerecht dat jezelf klaarmaakt, en wat is je lievelingsgerecht om op restaurant te eten?
4 gerechten :

1) pannekoeken.
2) De beschreven wok in de kookthread. Mijn grootmoeder heeft mij dat aangeleerd als alternatief voor het uithalen van chinese gerechten, en toen ik aan het studeren was in engeland had ik een goede relatie met een paar maleisiërs en hebben ze mij daar steranijs leren kennen. (en wat zij mild noemen is nog altijd pokkeheet :() Zij hebben mij toen een voorraadje meegegeven naar huis, en ik heb dat toen eens gemaakt voor mijn grootmoeder. Sinds toen is dat ook bij haar een standaard geworden als zij dat maakte.
3) wortelhutsepot (voor de goede orde, dat is met spek).
4) hinnebik -> de luie versie van pannekoeken. Je neemt het beslag van de pannekoeken, je giet het in zijn geheel in een pan, en je gaat met uw spatel door de pan heen en heen en heen totdat het een consistente vaste massa wordt waarna je het op een boterham serveert met bloemsuiker of candijsuiker op. Toen ik in Frankrijk zat voor mijn studies was dat een crowdpleaser voor de kotgenoten of...

Lievelingsgerecht op restaurant : de ribbetjes met look van de chinees. Die waren om handen en vingers af te likken. Spijtig genoeg is die chinees failliet gegaan :(, en ben tot op heden er nog niet tegengekomen die even lekker waren (zelfs tov rauw was dat een ander niveau, al kun je mij met ribbetjes van Rauw ook wel plezieren). En zelf is het mij nog niet gelukt om hetzelfde klaar te maken.
Desondanks moet ik als topkeuze overgaan naar een goede getwiste argentijnse steak van vb meet Meat (of chumadia) of het stuk wagyu vlees dat ik in Japan heb gegeten. Veganisme laat ik over aan anderen :p.
 
Laatst bewerkt:
Maar ik ben nu eenmaal redelijk nuchter. En mijn nick is nu eenmaal toepasselijk.
Klein wist-je-datje: ik heb pas vandaag je nick echt voor het eerst juist gelezen toen ik de thread titel was aan het ingeven. Ik las het altijd als Renegadexxprincessxx, en een van mijn oorspronkelijke vragen was waarom je voor die nick had gekozen. 😬
 
Klein wist-je-datje: ik heb pas vandaag je nick echt voor het eerst juist gelezen toen ik de thread titel was aan het ingeven. Ik las het altijd als Renegadexxprincessxx, en een van mijn oorspronkelijke vragen was waarom je voor die nick had gekozen. 😬

Hhmmm dus jij leest het als RenegadexxPRINCE...SSxx
Ik ben bij mijn weten nog altijd geen SS'er zunne :p.

Neen origine komt vooral uit dat ik een nick moest kiezen. En dit natuurlijk :

Was samen met seagall 1 van mijn geprefereerde TV-momenten. Dat is ook de oorzaak waarom ik rond mijn 16/ 17de het in mijn hoofd heb gekregen om langharig tuig te worden. Enkel spijtig dat die dubbelgespierdheid er nooit is doorgekomen :(. Al hebben ik en mijn maten fun gehad om tijdens de sporttrainingen dergelijke tv sessies na te spelen (was vrije aanval voor 5 - 10 minuten op het einde van de les) door gebruik te maken van de oefeningen die ons geleerd werden. En waar wij met de toenmalige sensei's afkwamen wat er fout was in dat stuk, hoe wij dat konden verbeteren en of dat ook effectief zou werken.

Nu ik zelf sensei ben, zat dat "showmanship" ook meestal ingewerkt in onze lessen. Nu moet ik het sinds de ziekte terug een beetje aftasten of ik het nog altijd kan doen op diezelfde manier zonder problemen. Voorlopig is het antwoord, spijtig genoeg niet 100%.

En het was wel leuk als je de kinderen met grote ogen zag kijken of hun oogjes ineens zag dichtdoen om dan 5 seconden later een smile van hier tot ginder te zien en te horen doet dat geen pijn, doet dat geen pijn... of eigenlijk zoals jij vroeger zelf toen je jong was opkeek naar uw lesgevers ;p.
 
Waarom de gevechtsport die ik nu beoefen : die is mij toen ik jong was verkocht als de gevechtsport van de Ninja's. En als 7 jarig jongetje, als men ninja's zegt dan lichten die pretoogjes op.
Natuurlijk toen ik wat ouder begon te worden, leek het mij duidelijk dat het niet echt iets met ninja's te maken had (geen shuriken noch bo noch katana of...), maar dat is toen aan de kant geschoven wegens het feit dat oa. Steven seagal hetgeen gebruikte dat ik in mijn lessen leerde en een deel van mijn vriendengroep dit ook deed.
Dat en het feit dat er familie was die dat beoefende EN het kortbij was om er te geraken (op wandelafstand) is dan uiteindelijk de doorslag geweest waarom ik het ben blijven doen.

En ja kung fu om bruce lee te spelen was toen niet in de geburen en mijn ouders hun regel was nu eenmaal je doet dingen die kortbij zijn punt aan de lijn. Al zagen ze het feit dat ik gevechtsport wilde doen eerst niet zitten... daar is toen redelijk wat gemasseer van de familie voor nodig geweest om dat erdoor te krijgen. En dan mocht ik ook alleen die gevechtsport doen. Geen karate, geen kung fu, geen kickboxen...
Aikido dan neem ik aan? Aangezien je zelf les geeft, welke graad heb je?

Vind je dat Steven Seagal het realistisch in beeld brengt?
 
Aangezien je zelf les geeft, welke graad heb je?
Vind je dat Steven Seagal het realistisch in beeld brengt?

Oh geen hoge rang hoor, gewoon simpelweg al +/-20j eerste dan. Nooit echt moeite gedaan om de lessen voor het examen te doen. Onofficieel hang ik ergens tussen 2de en 3de dan. Dus er zijn kinderen die ik les heb gegeven die ondertussen hoger in rang zijn dan mij :p.

Steven Seagal gebruikt niet uitsluitend aikido. Hij doet eigenlijk eerder een mengelmoes al zie je die basis er wel in. De zaken die hij doet, die kunnen zo werken. Maar om alles zodanig uit te voeren met zijn uitkomst, dan heb je nood aan zowel kunde, vlotheid als geluk.

Wat niet wilt zeggen dat ik mijn mannetje niet zou kunnen staan. Maar dat wil ook niet zeggen dat ik gewoon mij eventjes tussen een groep van 20 heethoofden moet zetten en denken van mwah, ik ken een gevechtsport dit is een eitje. Of...
zo werkt het niet. Alle gevechtsfilmfantasie ten spijt.
 
Oh geen hoge rang hoor, gewoon simpelweg al +/-20j eerste dan. Nooit echt moeite gedaan om de lessen voor het examen te doen. Onofficieel hang ik ergens tussen 2de en 3de dan. Dus er zijn kinderen die ik les heb gegeven die ondertussen hoger in rang zijn dan mij :p.

Steven Seagal gebruikt niet uitsluitend aikido. Hij doet eigenlijk eerder een mengelmoes al zie je die basis er wel in. De zaken die hij doet, die kunnen zo werken. Maar om alles zodanig uit te voeren met zijn uitkomst, dan heb je nood aan zowel kunde, vlotheid als geluk.

Wat niet wilt zeggen dat ik mijn mannetje niet zou kunnen staan. Maar dat wil ook niet zeggen dat ik gewoon mij eventjes tussen een groep van 20 heethoofden moet zetten en denken van mwah, ik ken een gevechtsport dit is een eitje. Of...
zo werkt het niet. Alle gevechtsfilmfantasie ten spijt.
Draagt dan ook een hakama? Of hoe noemt die broekrok? Altijd jaloers op geweest dat ze dat niet hadden bij mijn gevechtssport vroeger.
 
Heb ik ook ooit willen doen Aikido maar daar waren toen in de club in Bouwel letterlijk geen kinderen (of zelfs tieners), wel hapkido gedaan daar (ook wel voornamelijk met volwassenen maar bon :unsure: ) maar daar mee gestopt na de blauwe band omdat er geen enkele competitie bestond en je in feite ook te weinig echt kon 'vechten' met elkaar, heel veel trappen, stoten, grepen, ... geoefend en nen hoop nutteloze Koreaanse woorden maar meh om dan in t beste geval één keer per jaar examen te doen (waar echt quasi iedereen altijd wel slaagde tenzij vanaf zwart als je naar volgende dan wou... . Het meest actiefilm gericht was daar wat technieken om paar stappen op een rechte muur te kunnen zetten met een kick op het einde.

Is Aikido wel meer gericht op competitie/vechten met je tegenstander? Of wat zijn zo de belangrijkste waarden/zaken in de sport? Leeft dat in België wat?
 
Wat is voor jou een taboe onderwerp, iets waar je niet graag over spreekt of discussieert?
Ik heb niet echt een taboe onderwerp. Ik discussieer graag over alles. Ik doe het echter minder als vroeger omdat het mij tegenwoordig gewoon minder interesseert.

Of in ieder geval er komt mij toch niet direct iets voor het oog.

Draagt dan ook een hakama? Of hoe noemt die broekrok? Altijd jaloers op geweest dat ze dat niet hadden bij mijn gevechtssport vroeger.

Ja een hakama is aanwezig. Vroeger was dat wel ok. Tegenwoordig met die stoma is dat wat irritanter aangezien die riemen en gordels ongeveer in dezelfde zone zitten. Wat het wat ingewikkelder maakt.

Heb ik ook ooit willen doen Aikido maar daar waren toen in de club in Bouwel letterlijk geen kinderen (of zelfs tieners), wel hapkido gedaan daar (ook wel voornamelijk met volwassenen maar bon :unsure: ) maar daar mee gestopt na de blauwe band omdat er geen enkele competitie bestond en je in feite ook te weinig echt kon 'vechten' met elkaar, heel veel trappen, stoten, grepen, ... geoefend en nen hoop nutteloze Koreaanse woorden maar meh om dan in t beste geval één keer per jaar examen te doen (waar echt quasi iedereen altijd wel slaagde tenzij vanaf zwart als je naar volgende dan wou... . Het meest actiefilm gericht was daar wat technieken om paar stappen op een rechte muur te kunnen zetten met een kick op het einde.

Is Aikido wel meer gericht op competitie/vechten met je tegenstander? Of wat zijn zo de belangrijkste waarden/zaken in de sport? Leeft dat in België wat?

Sowieso doen wij geen competitie. Wij doen wel vrij gevecht, waarbij je dan 1 persoon hebt die moet verdedigen en dat 3 -4 personen dan eender hoe (maar gecontroleerd) mag aanvallen. Soms is dat met wapens (stokken, messen, geweer, katana, ... heck zelfs paraplu's) maar dat is meestal eerder weggelegd voor de hogere gordels of de examens. Maar het is nog altijd dag en nacht verschil tussen zo een oefening en het echte werk...

Het probleem is nu eenmaal dat een groot onderdeel van onze technieken en oefeningen gebaseerd is op controle en een opeenvolging van klemmen, bewegingen, grepen en dergelijke meer. Daarom dat die hakama ook destijds gecreëerd voorzien was (dat je de techniek van uw meester niet zomaar met uw ogen kon stelen) en het zelfs moest zien uit te vogelen op basis van de info die je kreeg.

En zoals altijd als je den idioot wilt uithangen of den type van ik voel toch lekker niets dan is het ofwel zetten wij die greep aan op gevoel en dat is ok ofwel laten we die in hun waan zitten. Aangezien de enige manier om dergelijke types te overreden is ofwel een andere beweging die zij niet verwachten uit te voeren (maar bon, desondanks kun je daarmee iets verzwikken of verkeerd neerkomen waardoor je de lucht uit uw longen geduwd worden) ofwel moeten we gewoon sneller en harder doorgaan en dan breek je iets. Dat maakt het dan ook moeilijk om daarmee competitie te doen. Daarnaast is de wijze hoe je iemand moet benaderen bij elke persoon anders - sommige creperen al als je iemand hun arm nog maar lichtjes achter de rug brengt, de anderen zijn elastieken waarbij je de arm achter iemand zijn rug zet en ze u met een glimlach aankijken, maar pas je dan de richting van uw klem / beweging aan dan zie je die elastieken minder elastiek zijn. Na een tijd voel je dat aan, maar het blijft toch altijd een beetje aftasten. Wat het ook zo moeilijk maakt om het te bemeesteren. Omdat het verschil tussen die persoon voelt niets of die persoon staat op de grond te wenen als een kind een fractie van een milimeter verschil is of kan zijn bij het uitvoeren van de beweging. Of de beweging van vlot naar op een seconde uitgevoerd te hebben.

En laat mij eerlijk zijn dat ik toen ik nog niet zwart was 1 keer gebruikt heb, en ik toen op 1 seconde een medeleerling die mij al een ganse tijd aan het irriteren en uitdagen was op 3 plaatsen zijn arm had gebroken nadat die mij een slag gaf. Ik heb daar toen wel mijn levieten gelezen gekregen :( van de clubleiding omdat zij gebeld waren door de school hierover (en een boem straf mogen schrijven van de leerkrachten).

Op het gebied van onze club doen wij het niet slecht zou ik zeggen. Zeker niet bij de kinderen. Bij de groten is het gewoon wat minder. Het is nu eenmaal geen sexy sport zoals braziliaanse jujutsi of taekwondo of judo (waar je wel een vorm van competitie hebt). Bij de kinderen zaten we meestal toch met een groep over de jaren heen die balanceerde tussen de 25 en de 40 kinderen. Maar ja, ik ben op mijn 16de begonnen met kindertraining te geven als hulp. En in 24j leer je wel eens iets :p.

Het voornaamste doel achter de sport is eigenlijk om zonder te buigen op uw kracht om uzelf te verdedigen. En als je de Seagal (de vroegere films dan ook eerder) daar een beetje in volgt dan zie je de mogelijkheden ervoor. Niet iedereen heeft het postuur van Rambo of van Terminator.
En het is vooral aandoenlijk wanneer je een groepje kinderen van 6 - 8 jaar zo serieus met elkaar in vrij gevecht zien gaan. Waarbij ze toch hun best proberen te doen maar toch ook niet die persoon proberen te veel pijn te doen.

Leeft die sport. Mwah, volgens mij zien de meeste ouders het eerder als een goedkope vorm van opvang waarbij die kinderen ook nog een beetje weerbaar gemaakt worden en ze zich amuseren. Maar bij de volwassenen is het gewoon enorm moeilijk om mensen daar warm voor te houden. Als je daar met een groepje aan start, dan is dat makkelijker om dat vol te houden dan als je op uw eentje daaraan start. Je mag niet vergeten dat er zoveel leukere dingen te doen zijn op een vrijdag avond na het werk of een zondagmorgen dan naar de club te komen om vb op zondag 1 uur te spenderen aan 1 oefening / basistechniek, te denken dat je het eindelijk beet hebt om het dan de week later opnieuw te proberen en tot de constatatie te komen dat het u toch niet lukt of dat die aha erlebenis die je dacht gehad te hebben, en waarbij het vorige keer zo goed ging, het gewoon niet lukt of gewoon niet lukt zoals jij had gehoopt dat het zou lukken. En ja dat heb ik al veeeeeeel meegemaakt. Dat ik na 30 minuten te oefenen de volledige kliek hoge gordels zonder problemen die oefening kan doen, en dan 1 week later dat ik terug volledig hervallen ben in de routine van de verkeerde beweging te doen en het gewoon niet in te zien dat je die fout van een beweging 2 milimeter verkeerd te doen waardoor die niet meer goed is.

En het andere probleem is dat het geen ubergrote club is waardoor je meestal met dezelfde zult trainen of er gewoon enorm weinig nieuw bloed is waardoor de ene witte gordel weer maar eens met een zwarte gordel moet trainen. En het voor hem/haar aanvoelt alsof ze de enigste is die er niets van kent. En dat werkt dan voor de meesten ook nog eens demotiverend.

Maar ja, is ook logisch natuurlijk. Anders had je geen witte gordel. Maar voor veel mensen kan dat fenomeen wel al eens afschrikwekkend werken.
En daarnaast is het ook een relatief onbekende sport waar toch nog redelijk wat vooroordelen over zijn. Zo het principe van, als je dat doet ben je een vechtersbaas of dat is voor de kneusjes, de echte mannen die doen karate, judo, thaibox of... noem 1 van de andere vechtsporten die een iets straffere "rep" hebben.
 
Gezien je interesse in gevechtssporten: welk personage uit Dragonball Z zou je wel eens willen uitdagen tot een sparring match?
 
Gezien je interesse in gevechtssporten: welk personage uit Dragonball Z zou je wel eens willen uitdagen tot een sparring match?
Kakkarot

Het aantal keren dat ik als kleine jongen heb zitten roepen kamehameha is niet meer na te tellen. En de beteuterdheid dat er geen bal van licht uit kwam was des te groter.

in tegenstelling tot:
Mijn jongere zelf zou gezegd hebben : iedereen
Mijn oudere zelf zou zeggen : niemand, ik ken mijn grenzen en beperkingen en de nood aan die competiviteit is ondertussen weggedeemsterd.
 
Wat is voor jou het mooiste plekje in Limburg?

Komt het motard zijn ook van Renagade? Heb je dezelfde motor?

Speel/speelde je dan ook vooral fighting games? Favorieten in het genre?
 
Wat is voor jou het mooiste plekje in Limburg?

Er zijn veel mooie plekjes in Limburg. Is het voorrecht om te mogen wonen in Limburg. Maar de mooiste zijn altijd gekleurd door uw eigen herinneringen.

Dus voor mij in een niet nadere volgorde :

1) Koersel fonteintje uitkijktoren (voor de jonge bengels, de speeltuin/mini golf) terwijl je een bolletje ijs van Oma's ijs aan het nuttigen was.
2) Het exercitieterrein van het leger achter de zwarte beek waar een ganse resem aan tanks stonden en waar wij als kleine bengel zonder medeweten van de ouders daar legertje aan het spelen waren al duikelend in de tanks en jeeps die er daar stonden. Terwijl andere kinderen legertje speelden met hun verbeelding, deden wij dat met echte tanks.
Ah ja, het was daar wel verboden terrain, maar geen enkel kind trok zich daar iets van aan.
3) Center parcs de Vossemeren. Gewoon omdat ik graag zwom (met getijden), de verschillende waterglijbanen of in de wervelbaden lag.
4) de vliegtuigluchtshow die 1 keer om de x tijd was, wat een samenwerking was van kleine brogel en Aeroclub Sanicole. En het feit dat mijn vader mij meenam op vliegtochtjes boven Limburg toen hij aan het nadenken was om te verkassen naar Australië na zijn scheiding.

Komt het motard zijn ook van Renagade? Heb je dezelfde motor?
Neen niet echt. Ik had een brommertje, maar het was het type kneusjesbrommer (zo de vespa piagio's - https://vespapiaggio.weebly.com/vespa-ciao.html). Mijn maten hadden allemaal camino's of walroo's of echte scooters en ik had een brommer die ik uit stukken heb mogen ineensteken omdat mijn vader toen het geld daar niet voor had en hij dat toen ergens heeft kunnen bijeenschrapen. En niet wilde dat ik brommer of moto reed omdat dat te gevaarlijk was. Maar hij mij het ook niet wilde ontzeggen indien ik liet zien dat ik er veel voor over had.
Deels omdat hij zelf tijdens zijn midlifecrisis met de moto die hij gekocht had op zijn 2de testritje een open beenbreuk had opgelopen maar hij uiteindelijk na veel zagen toch overstag is gegaan.
Hij was mij wel vergeten te zeggen dat het enkel type A's waren, die dus niet sneller als 25km/h mochten rijden. En ik reed op mijn fiets eigenlijk al jaren gemiddeldes van 30km/h... dus was niet echt een meerwaarde naar de vrienden toe.

Neen, ik heb geopteerd voor een smijt en gooimotor. En de keuze hiervoor is uiteindelijk gebaseerd op 1 van de threads op het 9lives forum omdat men dit stelde als zijnde een goeie beginmotor. Ik wilde namelijk niet hetzelfde aan de hand krijgen als mijn vader. En die van mijn vader was destijds een Gold Wing (zo met casettedeck en luidsprekers zodat iedereen en uw kat moet meeluisteren :p). En ik heb, toen ik een jong ventje was, die eens mogen proberen te verzetten... en 400-500kg verzeulen is echt niet fun.

Speel/speelde je dan ook vooral fighting games? Favorieten in het genre?
Ik denk niet meer dan elk ander kind wanneer die eens naar het lunapark op de kermis ging of mocht gaan. Vroeger was de favoriet Street fighter (en ik speelde altijd met ryu :p) of tekken (afhankelijk welke er beschikbaar was) en op mijn eigen SNES was dat toen killer instinct (omdat ik die gekregen had van de bomma).

Maar mijn favoriet van games is snel geëvolueerd naar RPG's.
Dat ging dan van de typische nintendo games over civilisation, monkey islands naar Baldurs gate 1, Gothic (1 etc) naar BG2 naar al de rest :p.
 
Terug
Bovenaan