Ik zet die cc eigenlijk altijd op de toegelaten snelheid op gps. Altijd dat gedoe om toch maar sneller te willen rijdenWaarom zet nu quasi iedereen zijn cruisecontrol op de snelheid waarbij je net geen boete krijgt ipv op de toegelaten snelheid?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zet die cc eigenlijk altijd op de toegelaten snelheid op gps. Altijd dat gedoe om toch maar sneller te willen rijdenWaarom zet nu quasi iedereen zijn cruisecontrol op de snelheid waarbij je net geen boete krijgt ipv op de toegelaten snelheid?
En dat is dus bovenop de toegelaten snelheid die uw auto weergeeft. Waarom zet je die niet gewoon op 120km/u?Ik zet die cc eigenlijk altijd op de toegelaten snelheid op gps. Altijd dat gedoe om toch maar sneller te willen rijden
En dat is dus bovenop de toegelaten snelheid die uw auto weergeeft. Waarom zet je die niet gewoon op 120km/u?
Ja, laat ons gewoon de maximumsnelheden afschaffen uiteindelijk, komt wel goed.Sommige mensen en hun fetish voor regeltjes, je zou ze een euro willen geven.
Het kan mij toch nog altijd schelen dat op de wegen waar ik vroeger 90 mocht rijden, dit nu best case nog maar 70 is (soms zelfs gewoon 30 - 50).Het is gewoon de typische reflex omdat er iets "afgepakt" wordt volgens mij. We mogen nu 120 km/u rijden, en ook al doen we dat niet altijd en kunnen we dat niet altijd, het idee dat dit mogelijk zakt is plots een groot probleem voor onze vrijheid. Die 120 km/u kan tientallen jaren geleden door vogelpik gekozen zijn, nu is het een natuurwet.
Anderzijds, verlaag die limiet en binnen 5 jaar kan het niemand nog wat schelen volgens mij.
Is dit de befaamde stropop?Ja, laat ons gewoon de maximumsnelheden afschaffen uiteindelijk, komt wel goed.
Het kan mij toch nog altijd schelen dat op de wegen waar ik vroeger 90 mocht rijden, dit nu best case nog maar 70 is (soms zelfs gewoon 30 - 50).
En dat is al vlot 10 - 20 jaar geleden.
Ik zie echt niet in waarom dat minder verbruik, betere doorstroming, én hogere verkeersveiligheid een reden zouden zijn om dat te verlagen naar een andere via vogelpik gekozen set van 3 cijfers. Want hey, 90 op autostrades is nog beter voor het verbruik, doorstroming en hogere verkeersveiligheid. Hell laat ons het brengen op 30 met uitzondering van het OV of taxi's. Dan is er geen enkele reden om nog een eigen wagen te nemen, wat leidt tot NOG minder verbruik, een nog betere doorstroming en een nog hogere verkeersveiligheid.
Laat ons dan ook een kat een kat noemen. Dit heeft in realiteit niets te maken met minder verbruik, betere doorstroming en hogere verkeersveiligheid.
Ah, ja, het doortrekken tot in het belachelijke, die hadden we in deze thread nog niet gehoord. Ik denk dat een zeer belangrijke factor in dit alles de economie is hoor. Mensen zich makkelijk laten verplaatsen om te werken en te consumeren is volgens mij altijd prioriteit 1 geweest, wat ook verklaart hoe de grootste randdebiel aan een rijbewijs kan raken uiteindelijk.Want hey, 90 op autostrades is nog beter voor het verbruik, doorstroming en hogere verkeersveiligheid. Hell laat ons het brengen op 30 met uitzondering van het OV of taxi's. Dan is er geen enkele reden om nog een eigen wagen te nemen, wat leidt tot NOG minder verbruik, een nog betere doorstroming en een nog hogere verkeersveiligheid.
Maar zeg eens, welke grote reden is er dan om een weinig populaire maatregel te nemen?Laat ons dan ook een kat een kat noemen. Dit heeft in realiteit niets te maken met minder verbruik, betere doorstroming en hogere verkeersveiligheid.
Neen, dat is een low-effort post beantwoorden op dezelfde manier. Volgens mij komen er geen regels bij wanneer een regel die al jaren bestaat wordt aangepast, wat "een fetish voor regels" gewoon onzin maakt.Is dit de befaamde stropop?
Klopt dat er geen regels bijkomen. Daarop maakte niemand een toespeling denk ik.Neen, dat is een low-effort post beantwoorden op dezelfde manier. Volgens mij komen er geen regels bij wanneer een regel die al jaren bestaat wordt aangepast, wat "een fetish voor regels" gewoon onzin maakt.
Klopt dat er geen regels bijkomen. Daarop maakte niemand een toespeling denk ik.
Het gaat er mij meer over dat als een of andere hogere macht beslist dat er iets moet veranderen, dat iedereen dat dan maar klakkeloos moet accepteren volgens sommige posters hier. Alsof die hogere macht een goddelijk wezen is dat steeds de waarheid in pacht heeft. Ben je niet akkoord, dan word je persoonlijk aangevallen want je bent egoïstisch/kinderlijk/kortzichtig/...
Je zou voor minder lew-effort posts gaan plaatsen, want inhoudelijk wordt er al lang niet meer gereageerd.
Wat je zegt is aangetoond in puur theoretische modellen.Met wat dan wel?
Ik ga er vanuit dat zulke voorstellen wel komen vanuit 1 of andere conclusie van studies.
Je verbruikt effectief minder als je trager rijdt.
Er is een betere doorstroming als je rustiger rijdt.
En er is een betere verkeersveiligheid als je trager rijdt.
Dit is toch allemaal wetenschappelijk bewezen.
Wat je kan argumenteren is of het zin heeft om overal 100 te nemen ipv 120 maar dan gaat je verbruik stijgen maar heeft soms minder met doorstroming te maken.
Idem van de 70 ipv 90 : overal in Vlaanderen stond het vol van borden '70', best om het dan om te wisselen toch?
Als iemand afkomt met regeltjesfetish is dat exact de toespeling die jij maakt hoor, en als ik het verkeerd interpreteer ligt dat aan je post zonder inhoud, gevolgd door een tweede zonder inhoud, gevolgd door deze waar eigenlijk ook niets meer instaat dan "ik ben niet akkoord en voelde me aangevallen dus ik wil geen geen moeite doen". Ok.Klopt dat er geen regels bijkomen. Daarop maakte niemand een toespeling denk ik.
Het gaat er mij meer over dat als een of andere hogere macht beslist dat er iets moet veranderen, dat iedereen dat dan maar klakkeloos moet accepteren volgens sommige posters hier. Alsof die hogere macht een goddelijk wezen is dat steeds de waarheid in pacht heeft. Ben je niet akkoord, dan word je persoonlijk aangevallen want je bent egoïstisch/kinderlijk/kortzichtig/...
Je zou voor minder lew-effort posts gaan plaatsen, want inhoudelijk wordt er al lang niet meer gereageerd.
die één of ander hogere macht is in theorie verkozen geweest door jij en ik. Geen abstracte zonnekoning in ivoren toren die het beslist hé
Nu wordt er ook niet willekeurige voorstellen gedaan maar komen experten af met argumentatie waarom het beter zou zijn voor die en die redenen.
Dan is het aan onze verkozenen om te beslissen of ze het willen uitvoeren of niet.
Ik zie dat daar niet staan? Daar staat dat trajectcontroles het aantal zware letsels doet afnemen, nergens dat 100km/u op autostrades dat doet?Trajectcontrole zorgt voor daling zware ongevallen met 50%
Trajectcontroles zorgen voor een daling van meer dan 50% van het aantal zware verkeersongevallen. De installatie en activering van trajectcontroles is de laatste maanden in Vlaanderen in een stroomversnelling gekomen. Vias institute is blij met deze evoluwww.vias.be
daar is de theorie wel juist gebleken maar tis geldklopperij
Een fetish voor regels betekent niet per se dat er meer regels moeten bijkomen. De toespeling die ik maakte was er eentje van dat de regel voor sommige mensen altijd hoger staat dan eender wat, zonder nuance of bedenking.Als iemand afkomt met regeltjesfetish is dat exact de toespeling die jij maakt hoor,
Het is allemaal al eens gezegd geweest, de topic ligt dan even stil, en dan zie je ineens weer dezelfde teneur terugkomen. Ik ben heus niet begonnen met posts zonder inhoud, wees eens eerlijk.en als ik het verkeerd interpreteer ligt dat aan je post zonder inhoud, gevolgd door een tweede zonder inhoud, gevolgd door deze waar eigenlijk ook niets meer instaat dan "ik ben niet akkoord en voelde me aangevallen dus ik wil geen geen moeite doen". Ok.
Nu kom je weeral af met een drogreden. Je hoeft niet te stellen dat iemand tegen is, omdat die moeilijk om kan met verandering. Verandering is niet per se slecht. Verander het dan naar 130km/h!Ik heb hier al 3 keer gevraagd waarom die 120 km/u beter is, en waarop dat gebaseerd zou zijn. Ik vermoed hé, dat dit ook "een hogere macht was die klakkeloos werd geaccepteerd", maar vermits mensen principeel iets hebben tegen verandering klampen we ons daar nu aan vast. Maar goed, ik ga niet nog een rondje herkauwen doen hoor, ik heb hier mijn standpunt denk ik al meer dan uitgebreid genoeg beargumenteerd. Maar elke keer wordt er dan van 0 herbegonnen van "regeltjesfetish" hier en "jamaar het zijn modellen en ik weet de praktijk" daar, eventueel met nog een "trager rijden is gevaarlijk want dan val ik in slaap" erbij.
Ja ok, laten we alles bij het oude houden, want verandering is per definitie slecht en we zijn nu uiteindelijk goed bezig hé.
Ik zie dat daar niet staan? Daar staat dat trajectcontroles het aantal zware letsels doet afnemen, nergens dat 100km/u op autostrades dat doet?