Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tcho... de Waalse Pijl is toch eerlijk maar een kutkoers hé. Iedereen vind dat een vlakke Tour rit saai is maar dit zou dan anders zijn?
Reverz man, wat doet ge een mens toch aan... Openen met zo een steek en dan een zin met zo een joekel van een dt-fout. Jezus!
Ik vind de Waalse Pijl absoluut géén kutkoers. Net zo min ik de occasionele sprintetappe in de Tour géén kutkoers vind.

Dat zijn gewoon niches, eigen aan het wielrennen en ik kan dat absoluut apprecieren. Het hoeft niet altijd koers te zijn met nog 100km op de teller. Dat is mooi, dat is zeker spectaculair, maar dat hoeft echt niet de norm te zijn. Wielrennen blijft een duursport.

De beelden van profs achteraan die ogenschijnlijk al moeite hebben bij de eerste keer Mur apprecieer ik ten zeerste. De controle van de blokken nog meer. Jammer alleen dat het blijkbaar toch zo moeilijk is om de koers écht op te breken op voorhand, maar dat is nooit een zekerheid dus altijd de moeite om te volgen.

Kruipen zou ik het ook niet noemen, de laatste 2-300meter, dat is dan wél weer kruipen voor iedereen vanaf plek 30. Prachtig. Zoveel spanning, ieder jaar opnieuw en dat op dat beest in Hoei. Prachtig. Leve La Fleche Wallonne!

Reverz man, wat doet ge een mens toch aan... Openen met zo een steek en dan een zin met zo een joekel van een dt-fout. Jezus!
Ik vind de Waalse Pijl absoluut géén kutkoers. Net zo min ik de occasionele sprintetappe in de Tour géén kutkoers vind.

Dat zijn gewoon niches, eigen aan het wielrennen en ik kan dat absoluut apprecieren. Het hoeft niet altijd koers te zijn met nog 100km op de teller. Dat is mooi, dat is zeker spectaculair, maar dat hoeft echt niet de norm te zijn. Wielrennen blijft een duursport.

De beelden van profs achteraan die ogenschijnlijk al moeite hebben bij de eerste keer Mur apprecieer ik ten zeerste. De controle van de blokken nog meer. Jammer alleen dat het blijkbaar toch zo moeilijk is om de koers écht op te breken op voorhand, maar dat is nooit een zekerheid dus altijd de moeite om te volgen.

Kruipen zou ik het ook niet noemen, de laatste 2-300meter, dat is dan wél weer kruipen voor iedereen vanaf plek 30. Prachtig. Zoveel spanning, ieder jaar opnieuw en dat op dat beest in Hoei. Prachtig. Leve La Fleche Wallonne!
Mooi verwoordt, maar ik treed hem wel hierbij.
Dit is de enigste koers op het jaar, samen met de Champs in de Tour (Scheldeprijs valt nu even af door afgelopen editie), waar 99% niets van aan is.
Subtoppers en knechten die afhaken en een occasionele topper, die het laat afweten is misschien nog het interessantste in die 99%.
Maar het is wel een van de mooiste laatste kilometers, samen met de Champs, om te bekijken. Dat is even zenuwslopend als met twee of meer op de piste in Roubaix rijden voor de overwinning, wie het ook is.
99% kut, 1% genieten met de mond open en monsteren wie bij de eerste tien zit. Gelukkig zijn er maar een tweetal op een jaar zo en dat is inderdaad de charme ervan.

Ik zag een statistiekje langskomen. Aantal Belgische renners die 2 Touretappes wonnen + 1 WT koers? (Sinds 2001)

Boonen, Van Avermaet, Van Aert en nu ook Teuns.

En dan besef je plots weer hoe straf het is van Teuns aangezien zelfs Gilbert met zijn lange erelijst niet in het lijstje staat :p

Laatst bewerkt:
Ik zag een statistiekje langskomen. Aantal Belgische renners die 2 Touretappes wonnen + 1 WT koers?

Boonen, Van Avermaet, Van Aert en nu ook Teuns.

En dan besef je plots weer hoe straf het is van Teuns aangezien zelfs Gilbert met zijn lange erelijst niet in het lijstje staat :p
Een onzinnige statistiek ook.
Gilbert won 8 WT races en werd wereldkampioen.
Hij won dus inderdaad maar één tourrit, maar ik vermoed dat 3 van de 4 coureurs zo zouden willen wisselen van erelijstje

En de lijst is verder onzinnig. Op zijn minst Merckx, Museeuw, Vanderaerden, Planckaert dienen ook op dat lijstje te staan, er er zijn er nog veel meer.

Een onzinnige statistiek ook.
Gilbert won 8 WT races en werd wereldkampioen.
Hij won dus inderdaad maar één tourrit, maar ik vermoed dat 3 van de 4 coureurs zo zouden willen wisselen van erelijstje

En de lijst is verder onzinnig. Op zijn minst Merckx, Museeuw, Vanderaerden, Planckaert dienen ook op dat lijstje te staan, er er zijn er nog veel meer.

Oeps, de "sinds 2002/deze eeuw" vergeten toe te voegen.

Ghoja, 2 Touretappes is zo random :D
Goh, het is gewoon een verwoording voor meer dan 1. Als zelfs een beer als GIlbert op 7deelnames slechts 1 rit kan winnen, dan besef je (of ik toch) des te meer hoeveel een tourrit waard is.

Oeps, de "sinds 2002/deze eeuw" vergeten toe te voegen.

Goh, het is gewoon een verwoording voor meer dan 1. Als zelfs een beer als GIlbert op 7deelnames slechts 1 rit kan winnen, dan besef je (of ik toch) des te meer hoeveel een tourrit waard is.
Bwa, of Gilbert nu 1 of meerdere ritzeges had gehad, maakt op zich niet veel uit voor zijn totale palmares. Ik zou VA veel liever de ronde of PR hebben zien winnen dit jaar dan straks nogmaals 2 of 3 etappes in de Tour.

Net de startlijst afgegaan, blijkbaar geen van de Yatesen in Luik. Moest een Saint Nicolas er nog ingezeten hebben ik zou zeggen no way. Maar met de resultaten van de voorbije woensdag in het achterhoofd, zie ik Wout wel een Mikunike doen, of op zen minst in de resterende 15km terugkomen en winnen in de sprint :coolbrows:

Net de startlijst afgegaan, blijkbaar geen van de Yatesen in Luik. Moest een Saint Nicolas er nog ingezeten hebben ik zou zeggen no way. Maar met de resultaten van de voorbije woensdag in het achterhoofd, zie ik Wout wel een Mikunike doen, of op zen minst in de resterende 15km terugkomen en winnen in de sprint :coolbrows:
Wat hebben de resultaten te maken met het feit dat wout kan scoren?

...
Ik was aan het testen of iedereen nog wakker was :unsure: Ik beloof dat ik er meer op zal letten maar ik kan beloftes maken. :tongue:

Je hebt overigens wel gelijk hoor over de gehele lijn van je post. De Waalse Pijl heeft zeker zijn bestaansrecht en op zich is er iets te zeggen voor een koers waar de sterkste in principe altijd wint. Aan de andere kant is Milaan-San Remo ook een koers zonder finale van 100km. Je hoeft geen finale van 100km voor een super spannend slot. Maar een finale van meer dan 2-300m is toch iets leuker dan dit.

Ik sluit mij wel aan bij wat @SnakeGodRovinin zegt: de koers heeft zijn bestaansreden maar het is goed dat er zo maar 1 is. Ik ben bv heel blij dat de Amstel van die aankomst op de Cauberg is afgestapt en nu een veel meer open koers is geworden want anders zat in 2/3 Waalse klassiekers naar dezelfde koers te zien...
Bwa, of Gilbert nu 1 of meerdere ritzeges had gehad, maakt op zich niet veel uit voor zijn totale palmares. Ik zou VA veel liever de ronde of PR hebben zien winnen dit jaar dan straks nogmaals 2 of 3 etappes in de Tour.
Tcho ja... 6 stuks op 3 deelnames is toch niet niks, als hij dat totaal dit jaar nog wat aandikt heeft hij de komende jaren wel de kans om in een héél mooi lijstje namen terecht te komen. Een lijstje waar in moderne tijden eigenlijk enkel nog pure massasprinters in terecht zijn gekomen en ook die tijden lijken voorbij nu Tours met 7-8 sprintetappes definitief tot de geschiedenis lijken te behoren.

En om José zijn profetische woorden te gebruiken: "win maar eens een koers rit in de Tour"... laat staan 6.

Welke nog actieve renner(s) kwam(en) ooit tussen Tom Boonen en de zege in zowel OHN als PR?
Ik maar zitten denken "tjiens, Matthew Hayman heeft toch nooit een resultaat gereden in de Omloop???". Het duurde efkes voor hij viel :unsure:

Sporza weer met een mooie kop vandaag "Remco en ploegmaats verkennen...". De 2-voudige wereldkampioen herleiden tot gewoon een ploegmaat is bijna even chauvinistisch als de Fransen die een Tour group met alle favorieten labellen als "Groupe Voekcler" :laugh:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan