Pieterjan94
Well-known member
Reverz man, wat doet ge een mens toch aan... Openen met zo een steek en dan een zin met zo een joekel van een dt-fout. Jezus!Tcho... de Waalse Pijl is toch eerlijk maar een kutkoers hé. Iedereen vind dat een vlakke Tour rit saai is maar dit zou dan anders zijn?
Ik vind de Waalse Pijl absoluut géén kutkoers. Net zo min ik de occasionele sprintetappe in de Tour géén kutkoers vind.
Dat zijn gewoon niches, eigen aan het wielrennen en ik kan dat absoluut apprecieren. Het hoeft niet altijd koers te zijn met nog 100km op de teller. Dat is mooi, dat is zeker spectaculair, maar dat hoeft echt niet de norm te zijn. Wielrennen blijft een duursport.
De beelden van profs achteraan die ogenschijnlijk al moeite hebben bij de eerste keer Mur apprecieer ik ten zeerste. De controle van de blokken nog meer. Jammer alleen dat het blijkbaar toch zo moeilijk is om de koers écht op te breken op voorhand, maar dat is nooit een zekerheid dus altijd de moeite om te volgen.
Kruipen zou ik het ook niet noemen, de laatste 2-300meter, dat is dan wél weer kruipen voor iedereen vanaf plek 30. Prachtig. Zoveel spanning, ieder jaar opnieuw en dat op dat beest in Hoei. Prachtig. Leve La Fleche Wallonne!

. Een van mijn favoriete Tours is die van 97' waarin Festina in zowat elke bergrit met half hun ploeg in de aanval gingen om Ulrich proberen te ontwrichten.