Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
De uitslag liegt niet inderdaad. Dit is eigenlijk een zeer eerlijke finish. Het is niet dat ze nog met 140 aan de voet komen.

Als je écht goed bent zit je hier gewoon voorin en anders schuif je de eerste 300m nog wel op. Valverde zat volgens mij bij aanvang ook niet perfect, maar is voor de echte versnelling nog wat plaatsen opgeschoven.

Als Alaphilippe top was, dan had hij wel meegeschoven met Remco en zat hij op 500m bij Teuns en Valverde. Als Pogacar echt goed was, dan de had hij ook wel beter gedaan dan 13e plaats. Heeft volgens mij enkel maar plaatsen verloren.
In 1 beweging in een bocht ging die van plaats 15 naar plaats 4 ofzo, int wiel van Mas.

Pogacar bewijst ook dat hij ook maar gewoon een mens is natuurlijk.
Kwam te kort en miste net die laatste explosie. Maar vooral hoe goed is Tiesj weer…
Wat ze bij jumbo qua begeleiding doen geen idee, maar het is toch wel andere koek dan bij zijn vorige Nederlandse ploeg!

Ik vond Vals Plat met Bert De Backer over DSM wel heel eerlijk. Er is heel veel goed in de ploeg, maar de negatieve elementen overheersen wel.

De Karl.. Ik kan mij daar toch wel in irriteren.. Opt einde "Bij het opdraaien van de muur is het verhaal van Soren Krah Andersen en Remco Evenepoel voorbij" :wtf:

Ook totaal niet zien dat Teuns daar al nen tijd in perfecte positie zit.
Teuns heeft de rest vandaag wel mooi overklast! Mooie overwinning.

Dirk De Wolf zwijgt weer gene seconde in Extra Time Koers.. 😂😂.. Over de stages in Spanje en dit en dat.. Ruben Van Gucht komt tussen: "Kunnen dat straks beter in de bar bespreken" 😂😂.

Hilarisch weer. 😉

Laatst bewerkt:
Dirk De Wolf zwijgt weer gene seconde in Extra Time Koers.. 😂😂.. Over de stages en dit en dat.. Ruben Van Gucht komt tussen: "Kunnen dat straks beter in de bar bespreken" 😂😂
Echt... Ruben: een vraag waar jullie (Yves en Sep) als renners beter op kunnen antwoorden. Voor dat diej mannen hunne mond kunnen open doen zit de Wolf daar al tussen, na 2 zinnen zegt em zelf "allé gulle (Sep en Yves) zult da wel beter weten" en in plaats van die mannen dan iets te laten zeggen doet hij gewoon voort...
Ge zag hem na de eerste 5 minuten ook al draaien en wringen op die stoel want hij had nog niks kunnen zeggen. :unsure:

Dat die mens ééns naar Extra Time komt tot daaraan toe maar elke week... :puke::wallbash::help:

Ben ook wel blij met Vlasov zijn uitslag.
Ik weet niet hoe het komt, maar ben er wel fan van.

(Nu misschien niet zo een populaire mening :unsure: )
Ik had hem in mijn prono staan voor de overwinning. Vond het raar dat er nergens over gepraat werd. Explosieve klimmer, zeker op de korte stukken.

Ben er ook wel fan van.

Net als Kämna die vandaag weer een mooie zege behaald heeft 🙌🏻.

Valverde rijdt hier gewoon weer één van zijn snelste tijden ooit op de Muur. Enkel vorig jaar en in 2014 was ie nog sneller. Wat een absolute legende.

Pogacar heeft weer zijn gebruikelijke "mindere" dag voor een grote afspraak!

De Karl.. Ik kan mij daar toch wel in irriteren.. Opt einde "Bij het opdraaien van de muur is het verhaal van Soren Krah Andersen en Remco Evenepoel voorbij" :wtf:

Ook totaal niet zien dat Teuns daar al nen tijd in perfecte positie zit.
Teuns heeft de rest vandaag wel mooi overklast! Mooie overwinning.
Dat heb ik ook gehoord ja. :rofl: Ik dacht die zal zich nog wel corrigeren, maar nee.

Echt... Ruben: een vraag waar jullie (Yves en Sep) als renners beter op kunnen antwoorden. Voor dat diej mannen hunne mond kunnen open doen zit de Wolf daar al tussen, na 2 zinnen zegt em zelf "allé gulle (Sep en Yves) zult da wel beter weten" en in plaats van die mannen dan iets te laten zeggen doet hij gewoon voort...
Ge zag hem na de eerste 5 minuten ook al draaien en wringen op die stoel want hij had nog niks kunnen zeggen. :unsure:

Dat die mens ééns naar Extra Time komt tot daaraan toe maar elke week... :puke::wallbash::help:

Ik vind extra time koers zo'n ongemakkelijke televisie geworden met Dirk De Wolf/Ruben Van Gucht, dat het moeilijk wordt om een hele aflevering te doorstaan...

Ik vind extra time koers zo'n ongemakkelijke televisie geworden met Dirk De Wolf/Ruben Van Gucht, dat het moeilijk wordt om een hele aflevering te doorstaan...
Je hoeft niet te kijken hé. Ik kijk nooit naar extra time of een voorbeschouwing op een koers dat een half uur duurt. Dat gelul rondom de koers interesseert me totaal niet.
Gisteravond nog Tour of the Alps bekeken. Opnieuw een mooie rit gezien!

Gisteren laat moeten werken en compleet uit het oog verloren dat het de Waalse pijl was :wallbash:W

Word ik wakker met een dikke prestatie van Teuns zeg, reed al een goed voorjaar en nu de kers op de taart, die paar kasseistrookjes in PR hebben hem goed gedaan :D

Not sure if serious :unsure: Eigenlijk moet je enkel de laatste vijf minuten van die koers zien.
De Waalse Pijl is...

... José die zegt: ze gaan zich dit jaar toch niet wéér naar de slachtbank laten rijden?
... Na iedere helling/bocht denken: nu gaat het gebeuren!
... Bij elke poging als een echte expert reageren: pff ja rijden, maar waar naar toe??? Jongens toch alstenblief???
... Op de laatste keer Muur klamme handjes krijgen en vol spanning kijken hoe de strijd zich onplooit.

Prachtige koersnamiddag wat mij betreft!

Pogacar zat op een gegeven moment gewoon in vierde positie, dus aan positionering lag het niet. Hij had vandaag gewoon de benen niet om te winnen. Als die de hele tijd in het wiel van Teuns/Valverde had gezeten, had hij ook niet gewonnen hoor. Misschien geen twaalfde plaats uiteindelijk, maar zeker geen winst.
Posities aan de voet

Teuns zat postie 5
Vlasov positie 6
Valverde zat positie 16
Julian zat aan de voet positie 18
Pogacar zat aan de voet positie 20

Dat zijn 4-5 volle fietslengtes die Pogi en Julian dus achter zaten op de eindwinnaar.
Sorry dat maakt enorm veel uit !

Valverde schuift op een vrij goed moment op (als zijn ploeggenoot het tempo even laat zakken)
Julian schuift nooit echt op
Pogacar verschiet zijn cartouche om in positie te raken (van +10 naar 4) en plaffoneerd dan meteen erna.

Hoe je zoiets in de renners hun bak kan schuiven is imo onverstaanbaar. Het is een koers en als supporter maak je gvd dat je uit de weg bent. Die moet tenminste in de graskant staan, zoals de supporters wat verder. Je staat niet op het parcour. Precies of je langs een F1 race op de curbstones zou gaan staan.

Dit dus. Maar een Evenepoel zou altijd een vrije rol moeten krijgen vind ik wel.
Ge verstaat wat ge wilt verstaan natuurlijk ...Waar zeg ik het dat het Lampaert zijn fout is, nergens? Ik zeg letterlijk dat de organisatie die stukken moet volledig afsluiten met nadar. Wat mij betreft was dit geen deel van het parcours trouwens, want de bedoeling is duidelijk dat de renners de kasseistrook moet gebruiken geen voet of fietspad (staat trouwens ook in de UCI regels), waarom zouden ze anders in godsnaam die bakken plaatsen??

Als de organisatie niet volledig zijn werkt doet, gaan renners dan natuurlijk proberen in en uit die vakken te schieten, waar het kan, compleet verstaanbaar als ge volledig dood zit en, maar dat wil niet zeggen dat die supporter met alle zonder moet worden overladen. Eerder een jammerlijke samenloop van omstandigheden.

Als ge dat filmpke trouwens bekijkt dan ziet ge da er hoop supporters zelfs nog dichter stonden bij het passeren van Van Baarle, op dat zelfde stuk voet/fietspad van Hem..

De Waalse Pijl is...

... José die zegt: ze gaan zich dit jaar toch niet wéér naar de slachtbank laten rijden?
... Na iedere helling/bocht denken: nu gaat het gebeuren!
... Bij elke poging als een echte expert reageren: pff ja rijden, maar waar naar toe??? Jongens toch alstenblief???
... Op de laatste keer Muur klamme handjes krijgen en vol spanning kijken hoe de strijd zich onplooit.

Prachtige koersnamiddag wat mij betreft!
Tcho... de Waalse Pijl is toch eerlijk maar een kutkoers hé. Iedereen vindt dat een vlakke Tour rit saai is maar dit zou dan anders zijn?

Uiteindelijk kruipen ze de muur op tot op 2-300m van de meet en dan zien we wie de sterkste is. Het is een heel eerlijke koers, dat wel, maar eigenlijk is er niks aan te zien.

Milaan-San Remo krijgt vaak een soortgelijk verwijt maar in San Remo kan je 100 mogelijke scenario's krijgen vanaf de voet van de Poggio. In Huy is er exact 1.

Laatst bewerkt:

En dan had Dirk De Wolf gisteren zijn papierke nog niet eens bij waar hij alles opschrijft wat em ziet in de koersen.. want meestal begint em daar dan over en wil precies renners corrigeren: "Ik heb gezien dat renner-x minder goed zat... heb hem nadien er nog een sms'ke over gestuurd"... :ROFLMAO::ROFLMAO:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan