Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Totaal niet verwacht dat hij deze favorieten kon kloppen op zulke manier. Hield op elk moment de controle. Is een klasse apart wanneer hij in vorm is. Niet de spraakzaamste, maar wel de sympathiekste in 't peloton, zo lijkt. Als je dan ziet dat een kampioen als Valverde het hem dan zooo gunt...

Klasse Dylan! Thanks for making my day!

En waarom niet LBL met dezelfde ambitie starten?

Positionering aan de voet van de muur is even belangrijk als uw prestatie op de muur zelf. Pogacar, Julian zaten meteen te ver om mee te doen voor de knikkers.
Heel sterk gedaan van teuns van de voet af gecontroleerd en afgemaakt.
Correct. Voorgaande edities zat Teuns zelf veel te ver en kwam hij er spijtig genoeg niet aan te pas. Cosnefroy zat nu bv ook veel te ver toen ze aansneden, helaas.

Wow, indrukwekkend van Teuns!!
Eindelijk de bevestiging van die 3e plaats jaren geleden. Zat ook perfect geplaatst de ganse klim. Zijn vorm van de voorbije weken liegt niet. Blij dat die het kan verzilveren.

En Valverde die hier gewoon 2e wordt :lol: te zot...

Pogacar toch maar bleek en ook Julian niet fameus... dat wordt interessant zondag. Andere koers natuurlijk

Het wedstrijdplan werd perfect uitgevoerd volgens Evenepoel.
"Er werd me gevraagd om Alaphilippe af te zetten aan de laatste klim, dat heb ik gedaan."

Hmm... Ik heb precies een andere voorlaatste km gezien... Hij wassem bij de start wel aan't zoeken, dat wel. :laugh:

Proficiat voor Teuns. Dat had niemand zien aankomen. Die kan ook wel zijn vorm serieus lang trekken, amai.

"Er werd me gevraagd om Alaphilippe af te zetten aan de laatste klim, dat heb ik gedaan."

Hmm... Ik heb precies een andere voorlaatste km gezien... Hij wassem bij de start wel aan't zoeken, dat wel. :laugh:

Proficiat voor Teuns. Dat had niemand zien aankomen. Die kan ook wel zijn vorm serieus lang trekken, amai.
Inderdaad Remco moest af en toe in houden en hem terug opzoeken. Maar elke keer hij weer bij Flupke was en doortrok kroop die laatste nooit in zijn wiel.

Remco heeft voor zo ver ik kon zien dus niets verkeerd gedaan, Flupke had gewoon geen goeie benen. Maar zijn interview achteraf klopte dus niet helemaal, dat is waar.

Tja, als de kopman de benen niet heeft om mee op te schuiven kan je niet veel doen natuurlijk. Op exact 1km van de meet schuift Remco naar voor en blijft Alaphilippe gewoon zitten. Hij zit dan nog relatief ok in het wiel van Wellens maar bij het begin van de klim laat hij dan nog wat volk ertussen. Heeft er dus gewoon zelf voor gezocht dat hij uiteindelijk te ver zit.

Toch raar dat Valverde dat allemaal nog kan en bijvoorbeeld een Gilbert of Van Avermaet kunnen de eerste 20a30 niet meer volgen…

Positionering aan de voet van de muur is even belangrijk als uw prestatie op de muur zelf. Pogacar, Julian zaten meteen te ver om mee te doen voor de knikkers.
Heel sterk gedaan van teuns van de voet af gecontroleerd en afgemaakt.
Pogacar zat op een gegeven moment gewoon in vierde positie, dus aan positionering lag het niet. Hij had vandaag gewoon de benen niet om te winnen. Als die de hele tijd in het wiel van Teuns/Valverde had gezeten, had hij ook niet gewonnen hoor. Misschien geen twaalfde plaats uiteindelijk, maar zeker geen winst.

Begreep ook niet goed waarom Pogacar overal de topfavoriet was. Hij heeft al veel bewezen, maar heeft hij al eens gewonnen op zo'n muur als vandaag? Ik kan het mij alleszins niet direct voor de geest halen. In 2020 was hij ook pas negende hier. Daarnaast denk ik dat dit gewoon louter voorbereiding was voor zondag, aangezien zijn laatste race toch ook alweer 2,5 week geleden was.

Toch raar dat Valverde dat allemaal nog kan en bijvoorbeeld een Gilbert of Van Avermaet kunnen de eerste 20a30 niet meer volgen…

Valverde heeft gewoon veel meer talent dan de rest. Die was al bij de jeugd onklopbaar dus niet onlogisch dat die op latere leeftijd nog altijd tot de top behoort.

Pogacar zat op een gegeven moment gewoon in vierde positie, dus aan positionering lag het niet. Hij had vandaag gewoon de benen niet om te winnen. Als die de hele tijd in het wiel van Teuns/Valverde had gezeten, had hij ook niet gewonnen hoor. Misschien geen twaalfde plaats uiteindelijk, maar zeker geen winst.

Begreep ook niet goed waarom Pogacar overal de topfavoriet was. Hij heeft al veel bewezen, maar heeft hij al eens gewonnen op zo'n muur als vandaag? Ik kan het mij alleszins niet direct voor de geest halen. In 2020 was hij ook pas negende hier. Daarnaast denk ik dat dit gewoon louter voorbereiding was voor zondag, aangezien zijn laatste race toch ook alweer 2,5 week geleden was.

Ik schrok ervan dat Pogocar hier in het verleden eigenlijk nog geen potten had gebroken. Vorig jaar kon hij er niet bij zijn door corona in de ploeg maar het jaar ervoor was hij dus ook pas 9e. De Muur van Hoei is een speciaal ding en ligt sommigen totaal niet. Wie weet is de Muur wel een zwart beest voor Pogocar, hij kan ook niet alles winnen. Krijgt nog wel kansen natuurlijk als Valverde hier nog bijna kan winnen heeft Pogi nog wel tijd.

De uitslag liegt niet inderdaad. Dit is eigenlijk een zeer eerlijke finish. Het is niet dat ze nog met 140 aan de voet komen.

Als je écht goed bent zit je hier gewoon voorin en anders schuif je de eerste 300m nog wel op. Valverde zat volgens mij bij aanvang ook niet perfect, maar is voor de echte versnelling nog wat plaatsen opgeschoven.

Als Alaphilippe top was, dan had hij wel meegeschoven met Remco en zat hij op 500m bij Teuns en Valverde. Als Pogacar echt goed was, dan de had hij ook wel beter gedaan dan 13e plaats. Heeft volgens mij enkel maar plaatsen verloren.

Ben ook wel blij met Vlasov zijn uitslag.
Ik weet niet hoe het komt, maar ben er wel fan van.

(Nu misschien niet zo een populaire mening :unsure: )

Talent, genen (waarom wordt de ene persoon amper 70 jaar oud en een andere persoon 100 jaar?), verstandig trainen, passie .. een beetje een combinatie van alles zeker?

Bloeddoping doet langer zijn ding dan cortisone :unsure:
Mogelijks maar dat verklaart natuurlijk niet alles.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan