Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel niet zo een reclame voor de fabrikant van Wout zijn ploeg, Laporte en Wout hun wiel die plooide :unsure:

En ik durf er bijna geld op verwedden dat ze gewoon beiden kopman gaan zijn.

Natuurlijk. Ze kunnen qua profiel bijna niet meer van elkaar verschillen. Evenepoel gewoon zijn ding laten doen en geraakt hij niet weg dan kan hij doen was hij ook voor Alaphilipe al deed in bv Baskenland.

Het idee dat ze van Aert zouden thuislaten voor het WK, gesteld dat hij niet geblesseerd, ziek of zodanig hopeloos uit vorm is (wat we eigenlijk nog nooit gezien hebben bij hem), is natuurlijk te onnozel om zelfs maar te overwegen. Er is ook maar ene in deze thread die met zo'n suggesties zou afkomen.

Is dat nu gewoon om vervelend te zijn of denk jij nu echt dat ze VA of Evenepoel gaan thuislaten voor het WK? Tenzij die een gebroken been hebben of met de vrouw van de bondscoach in bed duiken gaan die altijd mee hoor.
Ik zeg toch nergens dat ze Wout gaan thuislaten?
Ik zeg dat ze misschien de kaart van Remco zouden trekken en niet met twee kopmannen zouden vertrekken naar Wollongong. Misschien dat Wout dan een vrije rol krijgt, maar dan zie ik hem niet onmiddellijk wereldkampioen worden als er geen ploeg rond hem hangt en alles rond Remco gebouwd is.
Uiteindelijk is het wel de bedoeling om die vijfkleur naar België mee te nemen. En als die kansen groter zijn met Remco dan vind ik dat ze daar ook vol voor moeten gaan. Omgedraaid ook, is het met Wout dan vol voor Wout.
Maar zo een spel van maar en misschien en onduidelijkheid daar kan je enkel maar mee verliezen.

Dat is wat ik bedoelde met geen WK voor Wout, dus dat Wout geen wereldkampioen wordt. Want daar ging het over, groene trui en WK worden om zijn palmares van 2022 nog naar een hoger niveau te brengen.

Laatst bewerkt:
Inderdaad die plastieke bakken trekken op niks, die supporter kunde eigenlijk weinig verwijten.

Tzijn de renners die het blijven opzoeken en ergens compleet te begrijpen als ge volledig choco zijt,
maar is gewoon een gevaarlijk situatie en eigenlijk complete onduidelijke situatie voor zowel renners als supporters.

Organisatie moet gewoon volgend jaar die fietspaden in Hem volledig afzetten

Laatst bewerkt:
Is dat nu gewoon om vervelend te zijn of denk jij nu echt dat ze VA of Evenepoel gaan thuislaten voor het WK? Tenzij die een gebroken been hebben of met de vrouw van de bondscoach in bed duiken gaan die altijd mee hoor.
De bondscoach heeft geen vrouw :p
Inderdaad die plastieke bakken trekken op niks, die supporter kunde eigenlijk weinig verwijten.

Tzijn de renners die het blijven opzoeken en ergens compleet te begrijpen als ge volledig choco zijt,
maar is gewoon een gevaarlijk situatie en eigenlijk complete onduidelijke situatie voor zowel renners als supporters.

Nee die supporters moeten van de weg af blijven

Gochja... Die mens staat wel iets voor de andere en is ant applaudisseren.
Ge zou toch denken dat ge een stap achteruit zet als er renners afkomen?
Ge kunt niet alles in Yves zijn nek draaien van die val.

Ik zeg toch nergens dat ze Wout gaan thuislaten?
Ik zeg dat ze misschien de kaart van Remco zouden trekken en niet met twee kopmannen zouden vertrekken naar Wollongong. Misschien dat Wout dan een vrije rol krijgt, maar dan zie ik hem niet onmiddellijk wereldkampioen worden als er geen ploeg rond hem hangt en alles rond Remco gebouwd is.
Uiteindelijk is het wel de bedoeling om die vijfkleur naar België mee te nemen. En als die kansen groter zijn met Remco dan vind ik dat ze daar ook vol voor moeten gaan. Omgedraaid ook, is het met Wout dan vol voor Wout.
Maar zo een spel van maar en misschien en onduidelijkheid daar kan je enkel maar mee verliezen.

Dat is wat ik bedoelde met geen WK voor Wout, dus dat Wout geen wereldkampioen wordt. Want daar ging het over, groene trui en WK worden om zijn palmares van 2022 nog naar een hoger niveau te brengen.
Er is volgens mij geen enkel scenario waarin een fitte Wout Van Aert dit jaar niet DE afgetekende kopman is voor de Belgen op dit WK, zelfs al rijdt hij geen platte prijs meer tussen nu en dan.
Dat Remco een vrije(re) rol krijgt dat kan ik mij wel indenken maar omgekeerd? Nooit van zen leven. Daarvoor is er vorig jaar op en net na het WK teveel gebeurd en gezegd dat niet bij iedereen in goede aarde viel, en dan druk ik mij nog voorzichtig uit. Dat is volgens mij nog steeds niet allemaal vergeven en vergeten.
Nee die supporters moeten van de weg af blijven
Die supporter gaat deels in de fout maar je kan die man imo ook niet 100% kwalijk nemen dat voor hem de grens tussen op en niet op de baan niet duidelijk is natuurlijk. Het is een kasseistrook dus gezond verstand zou zeggen dat de renners op de kasseien rijden, zeker omdat er blokken verspreid staan over de asfalt. Als ze in Hem zouden stoppen met die onnozele gele(/zwarte) blokken te zetten en gewoon nadars gebruiken zoals ze dat in een normale koers doen (en volgens mij bv ook gewoon in het Bos van Wallers gebruiken) dan heb je dit soort zever wel niet voor... OF ze moeten er veel meer zetten en dichter bij elkaar.

De fout bij de renners steken vind ik al helemaal belachlijk, das zoals in de RvV 2017 van Sagan zeggen "ja, hij had daar maar niet moeten gaan rijden". Nee, die vozen Hollander had zijn frak niet over de nadar moeten draperen. Boonen heeft in Wereldrecord vorige week nog letterlijk gezegd dat DE truck om over kasseien te rijden is van "zo weinig mogelijk óp de kasseien rijden is". De rolweerstand van zelfs de allerbeste kasseien is kut. Als je weet dat ze overal waar ze kunnen over het gras rijden naast de kasseien, denk je dan echt dat ze de optie om een paar meter van dat mooie asfalt gebruik te maken gaan laten liggen? Ze deden het vroeger daar al, toen de asfalt daar echt nog rotslecht lag, in 25 lagen en vol putten, nu is dat een racebaan.

Evenepoel heeft toch nog absoluut niet genoeg bewezen om als enige kopman te worden uitgespeeld met VA als knecht. Zelfs in het hooggebergte schat ik momenteel de winstkansen van VA zelfs hoger in. Qua ritzeges en zeges in eendagswedstrijden heeft Evenepoel toch nog maar amper iets bewezen buiten de classica San Sebastian.

Ze gaan in ieder geval goed moeten praten voor het WK. Wordt een moeilijke klus voor de bondscoach.

Remco zal wel een wat meer vrije rol krijgen, maar als die vóór de laatste ronde nog niet weg is, lijkt het mij logisch om alles op Van Aert te zetten. Belgen zullen sowieso wel gebaat zijn bij een lange en harde koers (al dachten we dat in Leuven ook natuurlijk :p)

Ze gaan in ieder geval goed moeten praten voor het WK. Wordt een moeilijke klus voor de bondscoach.

Remco zal wel een wat meer vrije rol krijgen, maar als die vóór de laatste ronde nog niet weg is, lijkt het mij logisch om alles op Van Aert te zetten. Belgen zullen sowieso wel gebaat zijn bij een lange en harde koers (al dachten we dat in Leuven ook natuurlijk :p)
Is dat wel zo? Dat dachten we in Leuven ook en Van Aert heeft nadien gezegd dat de koers zo zwaar was dat op de laatste keer Smeys zijn benen eigenlijk al af waren. En dat parcours in Australië is echt niet te onderschatten, het enige verschil is de aanloop over die langere helling, dat speelt in principe meer in de kaart van Van Aert dan in die van de raspunchers alla Alaphilippe & van der Poel, maar dat is nog zo vroeg in de wedstrijd dat dat niet echt een factor gaat spelen. Het is vooral die klim op het lokale circuit die het verschil gaat maken en die is toch wel vrij pittig als je het profiel bekijkt.

Ik denk dat het voor de Belgen vooral zaak is om just niks te doen dit jaar, zeker niet die koers te willen dragen. Hoe je het ook draait of keert: als Alaphilippe fit is, is hij op dat parcours imo altijd superfavoriet om zichzelf opnieuw op te volgen. Dan moet je het gewicht van de koers bij de Fransen leggen en mannetjes meesturen.
Op zich verwacht ik ook wel een gemotiveerde Pogacar, ik denk dat diej toch ook wel oren heeft naar zo'n regenboogtruitje, maar als die dit jaar effectief voor GC gaat in de Vuelta weet ik niet of dat echt combineerbaar is.

Ik wilde net hetzelfde replyen als Reverz hierboven. De Belgen moeten in Australië just niks in handen nemen. Gewoon meedrijven en hopen dat we nog aardig wat volk hebben in de laatste (2?) rondes om dan de slag te slaan, als het nog kan.

Lijkt me in ieder geval een geschikt WK om Thomas De Gendt eens mee te nemen en hem mee te sturen in de vroege vlucht!!!
Die doet dat niet graag. Heeft in het verleden al een paar keer aangegeven dat hij in een eendagswedstrijd zelden zijn niveau haalt. Beetje een diesel die wat moet roteren voor hij een van zijn stoten kan uithalen.

Hoe je zoiets in de renners hun bak kan schuiven is imo onverstaanbaar. Het is een koers en als supporter maak je gvd dat je uit de weg bent. Die moet tenminste in de graskant staan, zoals de supporters wat verder. Je staat niet op het parcour. Precies of je langs een F1 race op de curbstones zou gaan staan.
Evenepoel heeft toch nog absoluut niet genoeg bewezen om als enige kopman te worden uitgespeeld met VA als knecht. Zelfs in het hooggebergte schat ik momenteel de winstkansen van VA zelfs hoger in. Qua ritzeges en zeges in eendagswedstrijden heeft Evenepoel toch nog maar amper iets bewezen buiten de classica San Sebastian.
Dit dus. Maar een Evenepoel zou altijd een vrije rol moeten krijgen vind ik wel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan