Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar ook de rest van het voorjaar amper gezien, beste uitslag 19e in GW. In DDV op 9 minuten binnen komen, of in een b koers als Le Samyn op 7 minuten.
PR is ook de koers bij uitstek waar sommige renners totaal uit het niets een dikke uitslag rijden. Ik ben echt benieuwd wat hij in de toekomst nog gaat presteren.

Die is in elke koers buiten Gent Wevelgem wel echt hard gevallen op cruciale momenten. In Samyn enorm hard op zijn rug, In Dwars door Vlaanderen op de grond bij die val waar ook Pogacar door opgehouden werd. In de Ronde 2x tegen de vlakte... Dus ja, kent een pechvoorjaar. Die kan wel beter dan wat hij heeft laten zien imo (i.t.t. een Van Moer bijvoorbeeld die ik een beetje overschat vind). Al vind ik ook wel dat sommige van die valpartijen een beetje te maken hebben met slechte positionering. Als ze bij Lotto meer als team hun positie vooraan proberen op te eisen (zoals je bijvoorbeeld Wanty en Arkea heel goed ziet doen dit seizoen) ga je ook minder vaak in die gevarenzone zitten. Vandaag was wel gewoon brute pech natuurlijk. Rijdt 2x lek terwijl hij bij de 10 eerste van zijn groep rijdt, kan je niets aan doen.

Iemand moet Laporte toch eens vertellen dat je in Roubaix ook op een normale manier tot stilstand kan komen :rofl:

FAxlmiUXEAY9naX

MVDP: 279w gemiddeld, 317w avg normalized, 342w best 20min
Bas Tietema: 275w gemiddeld, 316w avg normalized, 361w best 20 min

Een uur achter zegt niet alles :p

MVDP: 279w gemiddeld, 317w avg normalized, 342w best 20min
Bas Tietema: 275w gemiddeld, 316w avg normalized, 361w best 20 min

Een uur achter zegt niet alles :p
Van waar heb je die informatie?

Uiteraard zegt zuiver de uitslag niet alles. Trap je die waarden in een peloton, groepje of solo dat maakt al een immens verschil. Ik denk dat het probleem bij Bas ook een stuk positionering is en mee zijn op het juiste moment. Maar we kunnen niet wegsteken dat hij bij de onderkant van de middelmoot behoort.

Van waar heb je die informatie?

Uiteraard zegt zuiver de uitslag niet alles. Trap je die waarden in een peloton, groepje of solo dat maakt al een immens verschil. Ik denk dat het probleem bij Bas ook een stuk positionering is en mee zijn op het juiste moment. Maar we kunnen niet wegsteken dat hij bij de onderkant van de middelmoot behoort.
Gewoon van op hun strava

Verklaar je nader?
Vooral hoe die waarden gereden zijn.
In een groep, solo of in het peloton. De verdeling van wanneer de waarden zijn getrapt zijn ook duidelijk verschillend voor beide renners.
Bas was lang mee maar ging dan overboord, onvermijdelijk was het.

Ik zou er alvast geen super grote conclusies uit durven trekken uit die wattages.

Ik zou er alvast geen super grote conclusies uit durven trekken uit die wattages.
Maar dat hij laatste eindigde, zegt ook niet alles hé en daar zou ik ook niet al te veel conclusies uit trekken ;)

Zijn stuur brak af, hij stond voor een treinoverweg en reed 95 kilometer alleen: het verhaal van rode lantaarn Bas Tietema

T'is geen toprenner, misschien zelfs geen subtopper, maar een prullevent is het nu ook weer niet :tongue:
Ooit 3des in PR bij de beloftes dacht ik? Dan kan je toch wel een aardig stukje rijden.

Ik zie hem ooit nog wel binnen tijd finishen in de toekomst ..

Had ook de makkelijke oplossing kunnen nemen zoals die 50? andere renners. Om hier nu kritiek over te hebben is wel wat goedkoop.

Euh, jawel toch. WK Imola: 4500 hoogtemeters, 2e plaats achter Alaphilippe en voor mannen als Roglic en Fuglsang. Olympische wegrit: 4800 hoogtemeters, 2e plaats achter Carapaz en voor mannen als Pogacar en Mollema. Je kan nu profielen langs elkaar beginnen leggen maar het punt is toch dat dat zeer vergelijkbare hoogtemeters zijn én hetzelfde type renners voor koersen als LBL en Lombardije die hij daar verslaat. Dat is toch aantoonbaar genoeg?
@MrKend54l Kan je hier uw groot licht eens over laten schijnen? In PN reed hij nog een hoop klimmers los uit het wiel. 2de in de Tirreno.. Als VA start in LBL is hij absoluut kanshebber.

Ik denk dat ik niks verkeerd zeg als ik zeg dat hij vooral schittert in de Vlaamse klassiekers en hardrijden.
Dat is een iets ander profiel dan wat je in LBL ziet.

De laatste 10 jaar heeft er niemand boven de 70kg nog op het podium daar gestaan.
En de Italiaanse klassierkers en zelfs de Nederlandse. Die hij volgens jou ook nooit kon winnen dankzij "niet het juiste profiel".
Jungels heeft paar jaar terug nog gewonnen. Als die daar kan winnen kan VA dat ook.

siskevicius deed hetzelfde in zijn eerste deelname en werd het jaar erna 10e denk ik… dus zeker sterk gereden van Bas
Van Baarle vorig jaar ook buiten tijd, net zoals Bas. Dit jaar: 1ste.
Ik zeg niet dat Bas daarom volgend jaar wint, maar het ene jaar is het andere niet :)

(Voor Van Baarle was het wel niet zijn eerste deelname)

Had ook de makkelijke oplossing kunnen nemen zoals die 50? andere renners. Om hier nu kritiek over te hebben is wel wat goedkoop.
Ongelofelijk veel respect voor hem dat hij toch gewoon tot de velodroom is gereden!
Heeft gewoon te maken gehad met pech, maar we moeten ook realistisch zijn dat het hoe dan ook moeilijk voor hem ging geweest zijn om pakweg met de groep van Gijs Van Hoecke te finishen.

Tietema is toch niet meer dan een doorsnee influencer die nu als "prof" meerijdt in het peloton. Allez geen kritiek op de man himself hè, maar het feit dat hier quasi elke koers over hem (en niet Jan Modaal die hetzelfde resultaat rijdt) wordt gesproken zegt wel genoeg.

Tietema is toch niet meer dan een doorsnee influencer die nu als "prof" meerijdt in het peloton. Allez geen kritiek op de man himself hè, maar het feit dat hier quasi elke koers over hem (en niet Jan Modaal die hetzelfde resultaat rijdt) wordt gesproken zegt wel genoeg.
Er zijn veel profs, die niet beter of slechter reden dan Bas en die vandaag (en ook de vorige weken) nergens een vermelding krijgen. Zelfs geen voetnoot. Daarmee ben ik akkoord.

Dat Jan Modaal hetzelfde resultaat zou rijden, is wel een beetje erover. Ik ben zeker dat het aantal amateur wielrenners op dit forum die hem zouden kunnen volgen, je op 1 hand kan tellen.

Er zijn veel profs, die niet beter of slechter reden dan Bas en die vandaag (en ook de vorige weken) nergens een vermelding krijgen. Zelfs geen voetnoot. Daarmee ben ik akkoord.

Dat Jan Modaal hetzelfde resultaat zou rijden, is wel een beetje erover. Ik ben zeker dat het aantal amateur wielrenners op dit forum die hem zouden kunnen volgen, je op 1 hand kan tellen.
Ik bedoel met Jan Modaal een andere doorsnee profrenner die bv. buiten tijd aankomt, maar waarover we niet spreken. Geen doorsnee amateur renner dus.

Nee dat komt omdat Sep niet meedeed.
Anders zaten we nu te discussiëren waarom die WVA van de zege heeft gehouden door hem op de piste te blokkeren vlak voor de sprint

Nee dat komt omdat Sep niet meedeed.
Anders zaten we nu te discussiëren waarom die WVA van de zege heeft gehouden door hem op de piste te blokkeren vlak voor de sprint
Waarom die haat naar Vanmarcke toe? Dat was met Devolder ook zo. Dat was met Wuyts als commentator op elk forum ook zo.

En nu dat Wuyts er mee moet stoppen en Karl Vannieuwkerke het doet, is de consensus al direct van "we missen wuyts, nu moet ik naar karl luisteren... Oh en hij spreekt ook nog eens "west vlaams". Dat is pas de hel voor mij".

Vanmarcke zijn aanwezigheid gaat er echt niet voor zorgen dat Van Aert plots in de groep Van Baarle komt... .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan