Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die heeft gewoon gepiekt naar deze week. Dit is belangrijkste koers van het jaar

Edit: net even gekeken: Dauphine 7de, Romandië 7de, Baskenland 10de en Paris-Nice 3des vorig jaar. Dus vorig jaar ook gewoon goed toch

Dat is echt allemaal niet in de buurt van wat die vandaag deed (buiten zijn 3e plaats in PN, zoals ik zei een jaar). Die leek vorig jaar de dalende lijn ingezet te hebben (wegens leeftijd), maar bewijst nu dat er geen verval is.

Die gast was de sterkste in koers hé, fenomenaal goed.

EDIT: misschien overschat ik zijn kunnen van voor 2020 een beetje, dat kan.

4des geëindigd in het klassement na Martinez, Izagirre en Vlasov

Bilbao zelf op 13 seconden geëindigd in de rit en Vlasov pakt 6” boni
Klopt, doeme toch. Had niet meteen door dat Vlasov nog 2de was. Maar goed, Vlasov en Vingegaard hadden er nog wel voor gestaan zonder die val. Enorm sterk gereden wel, begrijp niet goed dat hij op 24s binnen komt maar toch relatief snel moest laten rijden. Het is nu niet dat ze echt stil stonden vooraan.

Dat is echt allemaal niet in de buurt van wat die vandaag deed (buiten zijn 3e plaats in PN, zoals ik zei een jaar). Die leek vorig jaar de dalende lijn ingezet te hebben (wegens leeftijd), maar bewijst nu dat er geen verval is.

Die gast was de sterkste in koers hé, fenomenaal goed.
Allez komaan 4x top 10 vorig jaar in de zwaarste Rondes van 1 week tijd is toch geen matig jaar. In Dauphine op amper 20 seconden van de 2de plaats. Romandië op 30 seconden van podium. Had echt wel geen matig jaar hoor vorig jaar.

Klopt, doeme toch. Had niet meteen door dat Vlasov nog 2de was. Maar goed, Vlasov en Vingegaard hadden er nog wel voor gestaan zonder die val. Enorm sterk gereden wel, begrijp niet goed dat hij op 24s binnen komt maar toch relatief snel moest laten rijden. Het is nu niet dat ze echt stil stonden vooraan.
Gewoon eigen tempo blijven rijden en dat was best hoog na zijn zwak momentje. Beste tactiek gewoon in zijn geval

Wel geweldige 20km ofzo gezien dan pas thuis maar is zelden of nooit stilgevallen sinds dan :love: .

2OH9bfw.png
Remco kan toch net wél goed dalen? of mis ik iets?

Hij staat gewoon iets zwaarder (in verhouding) dan die anderen die hij net niet kon volgen, en dat sleur je mee. Reed gewoon op eigen tempo met zijn meterke vermoed ik.

Wel zonde dat hij 4des is, hij zal eventjes balen maar na een nachtje slapen mag hij toch wel tevreden terug kijken hierop.

Komt wel goed met Remco, is 4 jaar jonger dan pakweg een Vingegaard.

Niet het kaliber van Pogi, ma da hoeft ook ni, kerel is pas 22 mag het ..? Doe daar nog is een aantal jaar bij en dat wordt een monster!
Ik geloof er in, op een bepaalde dag wint Remco een grote ronde :coolbrows:

Evenepoel is wel verbeterd in het dalen hoor, vorig jaar en ervoor ging dit zo goed niet. Zal er wel op gewerkt hebben deze winter.

Remco kan toch net wél goed dalen? of mis ik iets?
Ik denk eigenlijk van wel. Mensen herinneren natuurlijk zijn val en gesukkel van 2 jaar geleden.

Hij had in praktijk gewoon een beetje gebrek aan ervaring om goed te kunnen dalen, maar hij maakt in het afdalen heel snel vorderingen, de achterstand tov de andere renners lijkt zo te zien toch echt wel weg gewerkt.

Ik geloof er in, op een bepaalde dag wint Remco een grote ronde :coolbrows:
Hij gaat zeker terug komen om de ronde van het Baskenland te winnen. Daar geloof ik wel in.
Die echt steile puisten gaan altijd zijn zwakste punt blijven maar hij kan nog wel die halve procent beter worden en rijdt hem er dan hier maar eens af. Dat lukt dan niet meer hoor.

Of hij een ronde van Spanje kan winnen met niets anders dan steile puisten en waarbij hij drie weken lang op niveau moet rijden tov 1 week hier? Mmm momenteel zeg ik: neen. Maar who knows .. :unsure:

Laatst bewerkt:
Ik denk eigenlijk van wel. Mensen herinneringen natuurlijk zijn val en gesukkel van 2 jaar geleden.

Hij had in praktijk gewoon een beetje gebrek aan ervaring om goed te kunnen dalen, maar hij maakt in het afdalen heel snel vorderingen, de achterstand tov de andere rijders lijkt zo te zien toch echt wel weg gewerkt.
Dat is ook gewoon iets dat is gaan leven na zijn val in Lombardije wat eigenlijk gewoon een kleine hapering was met grote gevolgen en die val in de Giro waar ze voor hem tegen de grond lagen. Voor de rest daalde die absoluut niet slechter als andere renners en met wat hij nu heeft laten zien kan je zelfs zeggen dat hij bij de betere dalers is.

Net geen podium, dat is jammer. Maar wel een stabiele prestatie over de ganse week, dat is toch een opsteker op een lastig parcours in een moeilijk deelnemersveld.

Zonder verwachtingen gestart ,(zogezegd) maar maakt toch echt wel progressie hoor. Goede ronde gereden wat mij betreft.
Wie Evenepoel?
Wordt nog steeds gelost als het wat steiler is (behoudens 1 dag), kan bergaf niet volgen en verspeeld nog steeds nutteloze energie voor 1 bonificatieseconde

Maw 0 progressie!

En nu serieus: wat een afdaling rijdt Bilbao daar, die zat toch achter Remco? Als je die ziet rijden denk je die kan niet sturen maar die kan pakske dalen.

Remco moet lossen maar houdt daarna idd goed stand. Kan precies zo net niet door de muur gaan ofzo want in het wiel lijkt me dat je niet veel wattage meer moet duwen dan alleen (tenzij echt steil maar die slotklim leek me minder steil? Of was door de breedte van de weg mss)

En vingegaard gisteren was echt gewoon pech (lag aan wegdek) en nu mja zoveel wijkt die ook niet uit maar die supporter komt ook net de weg op dus denk dat Izagire daardoor ook afgeleid is of niet teveel durft uit te wijken

Eurosport dat is het toch echt niet, ridicule commentaar en reclame op slechte momenten
Ineens ook paar seconde snooker ertussen (of was dat mijn stream, pixck deed vreemd ivm tijdszone laptop, zat op de rollen ondertussen)

Eurosport dat is het toch echt niet, ridicule commentaar en reclame op slechte momenten
Ineens ook paar seconde snooker ertussen (of was dat mijn stream, pixck deed vreemd ivm tijdszone laptop, zat op de rollen ondertussen)

Bij mij staat commentaar op engels en dat valt wel mee. Natuurlijk komen die gek als een brit een scheet laat of zo maar het is te doen.

Die snooker ook gezien en ik zat op TV te kijken.

Ik denk eigenlijk van wel. Mensen herinneren natuurlijk zijn val en gesukkel van 2 jaar geleden.

Hij had in praktijk gewoon een beetje gebrek aan ervaring om goed te kunnen dalen, maar hij maakt in het afdalen heel snel vorderingen, de achterstand tov de andere renners lijkt zo te zien toch echt wel weg gewerkt.

Hij gaat zeker terug komen om de ronde van het Baskenland te winnen. Daar geloof ik wel in.
Die echt steile puisten gaan altijd zijn zwakste punt blijven maar hij kan nog wel die halve procent beter worden en rijdt hem er dan hier maar eens af. Dat lukt dan niet meer hoor.

Of hij een ronde van Spanje kan winnen met niets anders dan steile puisten en waarbij hij drie weken lang op niveau moet rijden tov 1 week hier? Mmm momenteel zeg ik: neen. Maar who knows .. :unsure:
Ok Remco is geen echte rasklimmer pur sang, een Ayuso die nog jonger is, klimt waarschijnlijk beter. Ma ik denk dat veel mensen Pogi te veel als maatstaf nemen en vergeten dat Remco nog meer dan een jaar jonger is en een half jaar in ontwikkeling kwijt is door zijn revalidatie..

Deze prestatie doet in ieder geval veel goeds verhopen, jammer van het podium, maar top Baskenland gezien al het werk die ie geleverd heeft!

Een man die 3e en 4e werd in de Tour, podium en 3x top 5 haalde in de Dauphiné, 7e werd in de Giro, 8e in de Vuelta en ook nog eens podium haalde in Catalunya in dezelfde zin zetten als Kevin Seeldraeyers? Hallo zeg? Blijkbaar is er hier zelfs na al die jaren zonder goede Belgische klassementsrenner nog altijd geen greintje respect voor Van den Broeck. Hij was geen winnaar, was een vrij irritante en saaie mens, maar was ook wel gewoon iemand die met een beperkt talent ongelofelijk goede resultaten wist te behalen.
How, wat insinueert gij nu allemaal uit mijn 2 zinnen? 🤯
Sele was toch de eerste Belgische coureur half/eind jaren 2000 die potentieel gezien wel eens hoog had kunnen eindigen in rittenkoersen/grote ronde sinds mensenheugnis? En dat ie hier dan ook nog opt forum zat, maakte het wel speciaal om voor hem te supporteren.
Dat ik hem dus samen in 1 zin vernoem met JVDB, heeft vooral daarmee te maken, niet met wat beide heren uiteindelijk gepresteerd hebben. Ik zal overigens de laatste zijn om de prestaties van Jurgen VDB te minimaliseren, integendeel, ik heb ooit zelfs in 2010 met een spandoek langs de weg gestaan in het zuiden van Frankrijk om hem aan te moedigen 🥳

Net de etappe uitgesteld bekeken.
Moeder Gods, wat een ronduit briljante rit 😍😍😍. Het scenario van de laatste 50km kan je zo toch niet bedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan