Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Fun Fact: Wanty heeft maar 1 Belg minder in dienst dan Quick-Step.

Ik vond QS ook niet de meest Belgische ploeg in het verleden, maar ik vind dat ze nu wel een mooi Belgisch klimteam aan het bouwen zijn. Wanty heeft geen één Belgische kopman hé. En hun hoofdsponsor is ook al niet Belgisch.

ai jammer van het werk van Evenepoel, zat wat minder speed op de aanzet van Alaphilippe vandaag lastigere rit dan gisteren speed al beetje meer afgebot.

Mooi geprobeerd wel van Remco & Julian, maar zeker knap van Bilbao, sterk spurtje.

Scheldeprijs, wat een mop haha, zalig voor Kristoff, maar Alpecin was echt triestig :p

Ik vond QS ook niet de meest Belgische ploeg in het verleden, maar ik vind dat ze nu wel een mooi Belgisch klimteam aan het bouwen zijn. Wanty heeft geen één Belgische kopman hé. En hun hoofdsponsor is ook al niet Belgisch.
Loïc Vliegen, Quinten Hermans, Kobe Goossen, Aimé De Gendt worden toch vaak als kopman uitgespeeld in kleinere koersen…

Loïc Vliegen, Quinten Hermans, Kobe Goossen, Aimé De Gendt worden toch vaak als kopman uitgespeeld in kleinere koersen…

Ja, Vliegen bijvoorbeeld is (eindelijk eens) aan een goed seizoen bezig, maar kom op hé. 't Is niet omdat je in een of andere kleine koers eens als kopman wordt uitgespeeld dat je één van de kopstukken van de ploeg bent. Op de PCS ranking zijn hun 10 beste renners van de afgelopen 12 maanden letterlijk allemaal buitenlanders.

Ter vergelijking. Bij Alpecin zijn het 5 Belgen, bij Lotto 8, en bij QS 3.

Dat doet overigens niets af van het schitterende seizoen dat Wanty heeft hé, maar slechts 17% van hun tellende UCI punten dit jaar werden behaald door Belgen. Ter vergelijking, bij LTS is dat 84% (wel geboost omdat Ewan niks doet), bij Alpecin 56% en bij QS 37%. Dan begrijp je heus wel wat ik bedoel.

Laatst bewerkt:
Evenepoel die op een molshoop al moet passen, toch geen goed teken?
Molshoop.. :oink:.. was wel wat meer en steiler dan één of andere molshoop. Is niet zijn ding die steile puisten, maar dat is al langer geweten dan vandaag, kan er alleen maar beter in worden op termijn en traint daar ook op. Rome is ook niet op 1 dag gebouwd. Komt wel telkens sterk terug en probeerde zelfs nog alleen weg te rijden.., laatste km weer perfecte lead-out voor J.A. maar die had de jus van gisteren niet in de benen.

Ik heb het parcours van de Vuelta dit jaar nog niet in detail bekeken maar dan is het ofwel een training dit jaar ofwel een heel verkeerde keuze. Ik wil het nu niet pushen maar dan verliezen we toch wel jaren in het proces van een grote ronde te winnen. Eerst de giro rijden zonder voorbereiding en nu de Vuelta met de meest steile beklimmingen.

Ik heb het parcours van de Vuelta dit jaar nog niet in detail bekeken maar dan is het ofwel een training dit jaar ofwel een heel verkeerde keuze. Ik wil het nu niet pushen maar dan verliezen we toch wel jaren in het proces van een grote ronde te winnen. Eerst de giro rijden zonder voorbereiding en nu de Vuelta met de meest steile beklimmingen.
Ben niet zeker dat die wel 3 weken constant kan rijden. En kan idd die steile puisten niet aan / niet explosief.
Ronden van 1 week perfect, zelfs een RVV zou hij moeten kunnen rijden maar zal em nooit doen.

Ik heb gelezen dat zijn lichaam dit voorjaar specifiek getraind is om top te zijn voor de Waalse klassiekers. Dat zie je ook aan zijn geblokter postuur.. Tegen de Vuelta moeten er nog een aantal kgs gewicht af.

Steile puisten zullen sowieso zijn ding niet zijn maar hij werkt er wel aan via specifieke klimtrainingen om ze zo goed mogelijk te verteren. Toekomst zal het uitwijzen wat hij kan uitrichten in een grote ronde..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan