Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die veranderd ook wel wat elk jaar nee? Alleen oude Kwaremont - Pater zit er altijd meermaals in

Wegen werken kunnen wel eens voor een wijziging zorgen maar het slot Kwaremont-Paterberg-Koppenberg-Taaienberg-Steenbeekdries-Kruisberg/Hotond-Kwaremont-Paterberg is nu toch al een decennium vaste kost.

Waar zit het verschil eigenlijk met het parcours van volgend jaar starten vanuit Brugge? Of ist gewoon vlak tot in het lokale parcours in oudenaarde?
Mogelijk wel de Paddestraat uit de andere richting ofzo, maar in principe zal de finale wel hetzelfde blijven zeker? In de aanloop kan er altijd wel eens een bergje uit en een ander er terug in (Achterberg kwam er dit jaar bijvoorbeeld in, de Eikenberg ging er uit), als de finale maar hetzelfde blijft.

Gewoon terug naar oude parcours verdorie, met tenbosse, de muur, bosberg :hug:
Het parcours van 1913 was het beste, 324km en zonder de gekende heuvels! :unsure:

694

Gewoon terug naar oude parcours verdorie, met tenbosse, de muur, bosberg :hug:
Ik vind de huidige combinatie Oude Kwaremont - Paterberg beter.
Op de O.K. kan een Pogacar beter het verschil maken door de lengte. Op de Paterberg is het dan aan de explosieve renners om er terug bij te geraken. Bij de Muur en Bosberg heb ik zo het gevoel dat bij wijze van spreken even lang en steil is.
Ik verschoot ook dat die nog zo dicht gekomen is. Volgens mij reed die na de tweede kwaremont ergens in het laatste peleton buiten de top 100. Die moet toch ergens op een slecht moment pech gehad hebben.
Was idd ver in de achtergrond op een moment diep in de wedstrijd.
Toont aan dat Gouden Greg nooit ver te zoeken is, naarmate er meer sleet op komt bij de rest.
Dat zijn mannen die genieten als ze de rest voorbij rijden na 250km en er energie uit putten.

Langs waar reden ze nu juist weer naar de heuvelzone toen er nog gestart werd in Sint-Niklaas? Ik heb ze vroeger nooit door Aalst weten rijden dus ik vermoed langs het Gentse?

Zwakke RVV van de Belgische ploegen. Lotto niet onverwacht, aangezien zij nog altijd geen speerpunt hebben voor een wedstrijd als de RVV. Ook Quickstep heeft de negatieve lijn van de voorbije weken doorgetrokken en het is (nogmaals) gebleken dat het niet de Asgreen is van vorig jaar (pech of niet).

Maar Jumbo is toch eigenlijk dé verliezer van de dag. Klinkt hard, maar een week geleden hadden ze nog de topfavoriet in de rangen en waren ze dé te kloppen ploeg. Hun kopman valt uit en uiteindelijk geven Benoot en Laporte onvoldoende thuis, terwijl we er hier over spraken als 2 kandidaat winnaars. Dat gaat toch pijn doen. Benieuwd of Van Aert nog op tijd kan herstellen en of Roglic een gooi naar winst kan doen in LBL.

Misschien is Madouas dan toch de revelatie van dit voorjaar :p ;)

Zwakke RVV van de Belgische ploegen. Lotto niet onverwacht, aangezien zij nog altijd geen speerpunt hebben voor een wedstrijd als de RVV. Ook Quickstep heeft de negatieve lijn van de voorbije weken doorgetrokken en het is (nogmaals) gebleken dat het niet de Asgreen is van vorig jaar (pech of niet).

Maar Jumbo is toch eigenlijk dé verliezer van de dag. Klinkt hard, maar een week geleden hadden ze nog de topfavoriet in de rangen en waren ze dé te kloppen ploeg. Hun kopman valt uit en uiteindelijk geven Benoot en Laporte onvoldoende thuis, terwijl we er hier over spraken als 2 kandidaat winnaars. Dat gaat toch pijn doen. Benieuwd of Van Aert nog op tijd kan herstellen en of Roglic een gooi naar winst kan doen in LBL.

Misschien is Madouas dan toch de revelatie van dit voorjaar :p ;)
Euhm Alpecin is ook een rasechte Belgische ploeg hoor :unsure:
En laat hen net zeer goed gereden hebben met een Vermeersch in de groep voorop en Vermote en Meurisse als gangmakers in het peloton.

Laporte en Benoot hebben overigens echt wel goed gereden. Laporte moest een een inhaalbeweging doen van het kan niet meer en dat deed hij ook. Maar op een gegeven moment ging het gewoon te snel en moest de rol los. Maar hij wordt wel nog 9de uiteindelijk. Ze misten gewoon die echte kop kopman in een WVA om echt met de besten mee te kunnen.

En laat hen net zeer goed gereden hebben met een Vermeersch in de groep voorop en Vermote en Meurisse als gangmakers in het peloton.

Laporte en Benoot hebben overigens echt wel goed gereden. Laporte moest een een inhaalbeweging doen van het kan niet meer en dat deed hij ook. Maar op een gegeven moment ging het gewoon te snel en moest de rol los. Maar hij wordt wel nog 9de uiteindelijk. Ze misten gewoon die echte kop kopman in een WVA om echt met de besten mee te kunnen.

My bad. In mijn gedachten rijdt Alpecin onder de Nederlandse vlag :unsure:

Wat betreft Jumbo is het resultaat wat het is, goed gereden of niet. Het eindresultaat is mager, in de finale kwamen ze toch tekort en konden ze het gemis van Wout toch niet opvangen.

Ik haat al die zatte filmkes van zogenaamde ‘wielerfans’ die om 14u hun naam niet meer kunnen schrijven. Dat is gewoon een excuus om u eens goed te laten gaan. Een echte wielerfan kijkt nuchter.
Als echte wielerfan ben je toch best in uw zetel thuis?
Langs parcours zie je ze met wat chance 3x 10sec passeren en kan je de rest van verloop van de koers amper volgen.

Als echte wielerfan ben je toch best in uw zetel thuis?
Langs parcours zie je ze met wat chance 3x 10sec passeren en kan je de rest van verloop van de koers amper volgen.
Thuis in uw zetel heb je natuurlijk de sfeer niet.

En 't is net dat kermisgehalte, dat zorgt voor de sfeer. Dus vind die opmerking van Horse niet echt steek houden.
Langs parcours ga je voor de sfeer en belevenis. Maar als échte koersfan , heb je daar niks aan als je gaat kijken langs parcours. Behalve de sfeer , die gemaakt wordt door eerste groep :)

Laporte zijn koers was daar idd al gereden eigenlijk. Uiteindelijk legt hij er aan de meet nog heel vlot Kristof en Matthews op. Dus die rijdt idd een ok koers.
Benoot vond ik echter wel magertjes maar dat is misschien deels omdat ik na woensdag half verwachte dat die afgetekend bij de top 4-5 beste renners in koers zou zitten en dat was belange het geval niet. Eerste keer Kwaremont was écht slecht, zat volgens mij niet bij de eerste 50... (weg laten drummen???). 2de keer Kwaremont weggereden door Teuns en Kung.

Je voelde bij Jumbo toch wel dat die kopman percentjes ontbraken imo. Zelfs zonder Van Aert moeten ze maken dat ze Benoot en Laporte vooraan houden naar de heuvels, dat heb ik nergens gezien. Als je in Vlaanderen een rol wil spelen moet je dominant koersen en maken dat je overal in de eerste 5-10 opdraait anders rijdt je heel de tijd erachteraan. Zeker als daar zone zot een streep van 2.2km trekt op 50+km van de meet.

Thuis in uw zetel heb je natuurlijk de sfeer niet.
Maar je hebt wel de koers te goei gezien. Das hetzelfde excuus als een voetbalmatch in een stadion gaan zien voor de sfeer. Tof die sfeer, maar ge hebt wrs maar 15% van de match half deftig gezien. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan