Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat was nog eens een echte Ronde van Vlaanderen.
Waren de mensen vroeger dan echt zoveel sterker? Op loodzware stalen fietsen en op slechtere wegen zo een afstanden afleggen.
Moest dat nu nog zo zijn zouden waarschijnlijk dezelfde renners de dienst uitmaken. Ze rijden nu wel met beter materiaal, maar iedereen heeft wel hetzelfde materiaal.

De Volta Limburg Classic hadden ze simultaan becommentarieerd en dat was best aangenaam. Continu interessant en je miste niets. En dat kon omdat er geen primaire (mannen) en secundaire (vrouwen) belangstelling was, maar gewoon beide even belangrijk.

Bij de vrouwen gewoon gemist hoe de winnares wegrijdt hoor. Ook de eerdere schifting van Jumbo half gemist. Twee wedstrijden wat door elkaar laten zien is echt geen optie, je hebt gewoon geen controle over wat je al dan niet mist. Voor dat je het weet mis je het belangrijkste moment van één van de twee koersen.

En dat ze beiden even belangrijk zijn, klopt ook echt niet. Die vrouwenkoers is een nationale koers, staat niet eens op de UCI kalender. Enkel belangrijk voor wat Hollandse rensters. 80% van wat ze toonden was ook gewoon de mannen om die reden.

Laatst bewerkt:
Toch wel een raar voorjaar aan het zien. Van Aert die 'zomaar' zijn eerste koers van het jaar wint. VDP met megakorte voorbereiding. Ik weet niet wat voor trainingskampen ze tegenwoordig voorzien, maar het zal wel de moeite zijn. Benieuwd wie er de aansluiting allemaal maakt met de heuvelklassiekers.

De commentaar tijdens de vrouwenversie was ook wel deftig. Soms zeggen ze wel rare dingen maar dat is normaal als je Wuyts gewoon bent:

[over Kopecky] "Zo'n type had SD Worx nog niet in huis." (En Amy Pieters dan? Beetje onrespectvol om ze te vergeten omdat ze in coma ligt...)

Hij schuifde ook "topfavoriete" Balsamo naar voren voor de Ronde. T'is niet dat ze 3 koersen na elkaar wint dat ze plots ook de Ronde wint. Je gaat van Petacchi ook niet verwachten dat hij de Ronde wint na de Scheldeprijs te winnen. Niet dat ze te vergelijken is met Petacchi, en uiteindelijk startte Pogi ook met 2 sterren voor velen hoewel hij het nog nooit reed, maar toch.

Toch wel een raar voorjaar aan het zien. Van Aert die 'zomaar' zijn eerste koers van het jaar wint. VDP met megakorte voorbereiding. Ik weet niet wat voor trainingskampen ze tegenwoordig voorzien, maar het zal wel de moeite zijn. Benieuwd wie er de aansluiting allemaal maakt met de heuvelklassiekers.
Van een ezel kan je geen koerspaard maken. Van aert, Vdp, Pogacar. Dat zijn gewoon absolute freaks of nature. Laat die vandaag hun been breken, terug 4 weken trainen en ze rijden meteen 95% vh peloton naar huis.

Ook gewoon mentaal hé, hoe diep dat die mannen kunnen gaan is niet te geloven. Na de laatste keer Pater(?) hing VDP volgens Renaat letterlijk tussen zijn kader uit te hijgen en te hoesten omdat 'm zo diep is moeten gaan om in't wiel te blijven. Ook Pogacar moest echt zwaar bekomen want ze kwamen bijna niet tmeer vooruit. Doodzonde dat dat niet in beeld is gebracht (door een amateur). Ik had halverwege al een Bennettje moeten doen waarschijnlijk.

Van een ezel kan je geen koerspaard maken. Van aert, Vdp, Pogacar. Dat zijn gewoon absolute freaks of nature. Laat die vandaag hun been breken, terug 4 weken trainen en ze rijden meteen 95% vh peloton naar huis.
Ik heb eerder het gevoel dat Pogacar en VDP freaks of nature zijn, die kiezen een koers uit en met gelijk welke voorbereiding doen ze mee in de finale. VA heeft een goede voorbereiding nodig en kan precies zijn absolute piek niet zo lang aanhouden. Ik was echt benieuwd of hij nog die goede vorm ging hebben in de RVV en PR.

Ik heb eerder het gevoel dat Pogacar en VDP freaks of nature zijn, die kiezen een koers uit en met gelijk welke voorbereiding doen ze mee in de finale. VA heeft een goede voorbereiding nodig en kan precies zijn absolute piek niet zo lang aanhouden. Ik was echt benieuwd of hij nog die goede vorm ging hebben in de RVV en PR.
Volledig hypothetisch. Stel dat Va niet ziek valt en gisteren mee is met Vdp en Pogacar, en vervolgens 2e sprint. Is dat dan genoeg om te zeggen dat hij over the top was? Uiteindelijk is dit allemaal scorebordjournalistiek.
Met 5cm winnen, perfecte voorbereiding en piek. Met 5cm verliezen, ik had in GW al gezien dat hij over de top was.

Denk ook moest hij minder trainen op dat klimmen dat hij sterker zou zijn in de klassiekers, of toch explosiever. Bon, hopelijk volgend jaar.
Denk niet dat die PR gaat rijden.

Volledig hypothetisch. Stel dat Va niet ziek valt en gisteren mee is met Vdp en Pogacar, en vervolgens 2e sprint. Is dat dan genoeg om te zeggen dat hij over the top was? Uiteindelijk is dit allemaal scorebordjournalistiek.
Met 5cm winnen, perfecte voorbereiding en piek. Met 5cm verliezen, ik had in GW al gezien dat hij over de top was.
Misschien had hij tijdens GW al wat last van dat sluimerend virus.

Moest hij de sprint verliezen tegen VDP dan zou ik zeggen dat hij nog altijd op z'n piek zit, ik geef meer kans aan VDP bij een sprint met 2 en als VDP en VA beide top zijn dan geef ik VDP over het algemeen meer kans om te winnen.

Alaphilippe moet van fiets wisselen en bolt op zijn 'dode' gemak binnen op 28 seconden. Die had toch ook heel dicht in de buurt van Cavagna gekomen denk ik.

Zelfs over zijn piek is hij nog beter dan 99% van het peloton dus zo erg is het nu ook weer niet.

Ik denk dat we ook een kat een kat moeten noemen, de monumenten zijn voor Van Aert dit jaar voorbij eh. Hij zal er geen meer winnen dit jaar, het zal dus mikken op 2023 worden daarvoor.
De teller blijft voorlopig dus op 1 staan. En driemaal podium. En je kan zeggen podium boeit niet, maar laat ons ook niet dwaas doen. Op het einde van uw carrière is de keren dat je bijna hebt gewonnen ook van belang.

Alaphilippe moet van fiets wisselen en bolt op zijn 'dode' gemak binnen op 28 seconden. Die had toch ook heel dicht in de buurt van Cavagna gekomen denk ik.

Ardennen komen eraan, de vorm mag beginnen komen. Kan ook wel goed tijdrijden als hij er echt voor gaat won niks voor niks ooit een TT in de Tour.

Ik denk dat we ook een kat een kat moeten noemen, de monumenten zijn voor Van Aert dit jaar voorbij eh. Hij zal er geen meer winnen dit jaar, het zal dus mikken op 2023 worden daarvoor.
Hoh, als het 'gewoon' Corona is en hij zo'n Freak of Nature is zou hij misschien wel kunnen starten aan P-R. Weet niet of het slim is.

Wat doet hij verder nog: NK & TdF? Toch meer dan dat hoop ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan