Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat het in theorie nog wel mogelijk is P-R én de Tour te winnen. Maar waarom zou Pogacar dat proberen of doen dit jaar?

De manier waarop De Lie bergop even naar die koplopers sprong op zo'n 20 kilometers van de aankomst omdat ploegmaat Gilbert die niet kon volgen, was wel echt ontzettend indrukwekkend. En dan die sprint...

Laat ons daarover ook realistisch zijn. Een grote ronde willen winnen en P-R winnen is zeer moeilijk te combineren. En laat ons ook hopen voor het moderne wielrennen dat dit ook zo blijft. Het moet ook een beetje overeenstemmen met bepaalde wetmatigheden.

Omgedraaid ook een P-R winnaar die daarna doortrekt om een grote ronde te winnen. Daar frons je toch even voor?

Gerainth thomas had de mogelijkheden om dat te kunnen, jammer genoeg snel de switch gemaakt van klassieke werk naar grote ronde werk

Hij heeft nog tijd zat.
Het meest logische zou zijn dat hij eerst probeert de Vuelta te winnen en misschien volgend jaar de Giro, zodat hij de Froome-slam heeft van drie op een rij. En in een ruk de Tour erbij pakken, zodat we niet meer hoeven te spreken over Pantani' Giro-Tour.
Nadat hij die drie + WK (TT) heeft gewonnen, mag hij zich een beetje vetmesten voor P-R.
Maar R.EV gaat de Vuelta winnen, toch?

Gerainth thomas had de mogelijkheden om dat te kunnen, jammer genoeg snel de switch gemaakt van klassieke werk naar grote ronde werk
De enige keer dat hij top 50 in Parijs-Roubaix reed was in 2014.
Eveneens het jaar waar hij een uur achterstand had op Nibali in de tour en 45min in de dauphine op Talansky.
Dat was het jaar waar hij buiten de Ruta Del Sol geen meter bergop kon rijden. Ik denk dat dit in feite net bevestigd wat ik bedoel, het is lastig om met een vorm en body voor Roubaix door te trekken naar een GC in een middelgrote of grote ronde.

En als je iets wilt bedoelen omdat hij ooit P-R bij de junioren won dan verwijs ik je door naar Taylor Phinney. Tweemaal winnaar bij de beloften en bij de elites nooit top 5 gereden. En heel lang moeten wachten om top 10 te rijden.

Ik niet. Ik kijk heel het jaar door alle koersen van groot tot klein, maar in de voormiddag zelf op de fiets zitten en de laatste 120km ofzo zien is voor mij meer dan voldoende.

Ik ga eerst even buiten kijken wanneer ze hier passeren in Bazel maar dan wel even wachten tot we in de Vlaamse Ardennen aankomen.

Laat ons daarover ook realistisch zijn. Een grote ronde willen winnen en P-R winnen is zeer moeilijk te combineren. En laat ons ook hopen voor het moderne wielrennen dat dit ook zo blijft. Het moet ook een beetje overeenstemmen met bepaalde wetmatigheden.

Omgedraaid ook een P-R winnaar die daarna doortrekt om een grote ronde te winnen. Daar frons je toch even voor?
Wiggins heeft 2 jaar na zijn tourzege top 10 gereden in P-R maar wel speciaal daarvoor enkele kilo´s aangekomen. Geraint Thomas was het jaar van zijn tourzege een van de schaduwfavorieten in P-R maar is uitgevallen op een van fmde eerste kasseien.

De enige keer dat hij top 50 in Parijs-Roubaix reed was in 2014.
Eveneens het jaar waar hij een uur achterstand had op Nibali in de tour en 45min in de dauphine op Talansky.
Dat was het jaar waar hij buiten de Ruta Del Sol geen meter bergop kon rijden. Ik denk dat dit in feite net bevestigd wat ik bedoel, het is lastig om met een vorm en body voor Roubaix door te trekken naar een GC in een middelgrote of grote ronde.

In het jaar is moeilijk , maar over een carrière kan het zeker . Dat bedoelde ik vooral ,

Thomas had daar zeker het potentieel voor. (De kans dat hij ooit die monumenten ging winnen schatte ik in 2014 al hoger in, dan dat hij ooit een tour gingen winnen en kijk)

2015 Thomas wint de E3 , was de beste/sterkste man in koers de stormeditie van GW van 2015 , ondermaatse ploeg en een favorietenrol voor RVV zorgen ervoor dat hij ook niet wint en vast zit en een valpartij met opgave dat jaar in Pr-rbx , wordt 15de in de tour datzelfde jaar als knecht van Froome.

Potentieel had hij , maar factor geluk moet je zeker ook hebben ;)

3 sterren voor Pidcock en maar 1 voor Laporte? De enigste die Van Aert kon volgen in E3. Pidcock rijdt 1 deftige koers en is plots mede topfavoriet?

3 sterren voor Pidcock en maar 1 voor Laporte? De enigste die Van Aert kon volgen in E3. Pidcock rijdt 1 deftige koers en is plots mede topfavoriet?
Snap ik ook niets van. Een sterretje voor Pidcock zou ik nog kunnen aanvaarden, maar mede-topfavoriet naast MVDP? Ik zou op z'n minst Laporte, Asgreen, Pogacar en Mohoric al boven hem plaatsen.

Ik kijk ook elk jaar van begin tot einde. Om 13u besef ik dan dat er nog niets noemenswaardig gebeurd is en heb ik spijt dat ik zelf geen ritje heb gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan