Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat sommige eens de uitslagen van Sagan moeten opzoeken van de laatste jaren.
Het is nu toch niet dat deze man zo slecht heeft gereden hoor, veel renners dromen ervan om dat te kunnen.
Da's echt zo'n vreselijke dooddoener.

Renners reken je af op hun status, loon en palmares, niet op basis van een vergelijking met janneke en mieke. Als Pogacar volgend seizoen enkel het Baskenland wint is dat gewoon een slecht seizoen, punt. Almeida wint een etappe in Catalonië maar content zal die niet zijn ook al zijn er zoveel renners die daar van dromen.

Ik wil Sagan zijn uitslagen er wel eens bij halen. 2 ritten en de puntentrui in de Giro, ritje in Romandië en Catalonië. In anderhalf seizoen. 55ste stek op de CQ ranking, 80ste in de WT ranking,... Als één van de best betaalde renners van het peloton. Dat is gewoon niet goed genoeg.

Het is wel Sagan hé daar mag je toch meer van verwachten dan als hoogtepunt een rit in de Giro de afgelopen 2 jaar. Sagan is het gewoon aanzijn status en loon verplicht om beter te doen. Er is een reden waarom Bora hem liet gaan hé. Wat hij koste strookte niet meer met wat hij opbracht.

Het is wel Sagan hé daar mag je toch meer van verwachten dan als hoogtepunt een rit in de Giro de afgelopen 2 jaar. Sagan is het gewoon aanzijn status en loon verplicht om beter te doen. Er is een reden waarom Bora hem liet gaan hé. Wat hij koste strookte niet meer met wat hij opbracht.
Je mag meer verwachten, maar sinds 2019 draait het niet meer zoals het voorheen was. Kan aan verschillende zaken liggen, maar je moet ook beseffen dat winnen echt niet zo evident is.
Daarbij is een uitslag ook maar iets wat niet altijd alles zegt. Ik weet bijvoorbeeld niet meer hoe het wedstrijdverloop was van alle wedstrijden, wat ik wel weet is dat hij enkele keren toch al heeft moeten afrekenen met een renner die op die dag sterker was maar dat hij allerminst slecht was.

En loon is altijd iets wat naijlt. Daar kan je weinig aan veranderen spijtig genoeg. Maar voor de ploeg is een man zoals Sagan zeker wel wat waard, het is en blijft Peter Sagan. En het mag dan wel niet meer de veelwinnaar zijn van weleer, het blijft wel het icoon en zijn prestaties blijven als een pijl boven water staan. Hij is ook niet onzichtbaar, hij moet gewoon afrekenen met soms wat pech en een generatie die gewoon heel sterk is.

Is voor mij ook een belangrijk argument in de discussie WVA en VDP. Je moet echt beseffen dat je maar zoveel kansen hebt, momenteel ben je bij de allerbeste. Maar het kan ook snel keren, en dan is het zuur dat je kansen hebt verspeeld.

Laatst bewerkt:
Eerst Wellens al die vanuit het niets wat kasseiklassiekers komt rijden (DDV en 90% zeker ook de Ronde) en nu Alaphilippe het parcours van de Ronde van Vlaanderen aan het verkennen. Met al die fysieke mankementen bij Quick Step zou het me niet verbazen dat Alaphilippe opeens aan de start komt. Voor beide ploegen is het de belangrijkste koers van het jaar en beide ploegen zijn op dit moment te licht (omwille van verschillende redenen) dus het zou wel logisch zijn dat ze "versterking" inschakelen. Zeker Alaphilippe is zeer interessant voor het koersverloop.

Alaphilippe woont natuurlijk niet ver van het parcours. Met zijn vorm zou ik toch alles op de de Ardennen zetten. Kan Baskenland nog goed gebruiken denk ik zo. Had het vorig jaar al lastig in de RVV en nu is hij zeker niet beter in vorm.

Vdp verrassend open in zijn interview met AD. Duidelijk dat hij niet mee doet aan dat verstoppertje dat de Roofthoofdjes graag spelen. Maar toch wel serieus klinkende uitspraken aan de vooravond van de rvv…:
“Mijn beste seizoensvoorbereiding ooit”
“Beste wattages gereden van de laatste 3 jaar”
“Voel me beter dan bij mijn rvv overwinning in 2020”

Ik denk dat we ons mogen opmaken voor een paar nummertjes van Mattje…

Voor MSR zei hij ook al dat hij er beter voor stond als voor het WK in Leuven/PR. In de familie VDP zeggen ze gewoon waar het op staat.

Ik vind het raar dat er hier zoveel VDP, Pogacar en zelfs een Asgreen vooruit schuiven als winnaar voor de Ronde terwijl er eigenlijk maar 1 absolute topfavoriet zou mogen zijn. Toch op basis van wat we dit seizoen al gezien hebben van VA. VDP en Pogacar zou ik daar wel kort onder zetten natuurlijk, eventueel samen met Laporte. Als ze met 3 voorop komen geef ik Pogacar wel het meeste kans door de rivaliteit tussen VDP en VA.

Ik vind het raar dat er hier zoveel VDP, Pogacar en zelfs een Asgreen vooruit schuiven als winnaar voor de Ronde terwijl er eigenlijk maar 1 absolute topfavoriet zou mogen zijn. Toch op basis van wat we dit seizoen al gezien hebben van VA. VDP en Pogacar zou ik daar wel kort onder zetten natuurlijk, eventueel samen met Laporte. Als ze met 3 voorop komen geef ik Pogacar wel het meeste kans door de rivaliteit tussen VDP en VA.
Over VDP kan je nog discussieren gezien zijn beperkte voorbereiding, maar door de berichten, zijn eerdere resultaten (MSR, Coppi e bartali) en het feit dat hij op een half been nog mee zit in elke kopgroep behoort die toch altijd tot de topfavorieten in een koers die zo op zijn lijf is geschreven? Vorig jaar 2de en 2 jaar geleden eindwinnaar, dan ben je gewoon mede topfavoriet.

Pogacar, sjah. Heb je die effectief zien rijden dit seizoen? Van Aert rijdt voor ons dan wat meer in de spotlight met de koersen die in Belgie live op tv zijn, maar zijn UAE Tour, Strade, Tirreno en MSR waren gewoon ijzersterk en van een niveau dat op dit moment niemand anders rijdt, ook Van Aert niet.

En Asgreen zie ik hier door niemand naar voor geschoven worden als favoriet. Wel een outsider natuurlijk.

Hebben er al zoveel mensen hier Pogacar en Asgreen naar voren geschoven als topfavoriet?
Ik heb precies 1 iemand zien zeggen dat hij Pogacar wel ziet winnen, als in: hij maakt kans en het is geen compleet van de pot gerukte mogelijkheid.

Ik snap echt niet waarom iemand Pogacar voor de Ronde hoger zou inschatten dan de renner die met overschot de sterkste was in zowel de Omloop als de E3, en eigenlijk ook op de hellingen in Gent-Wevelgem. De koersen die het beste referentiepunt zijn dus.

Zoals altijd: er zijn geen garanties. Maar op basis van prestaties dit klassieke voorjaar kan je toch moeilijk iemand boven van Aert zetten.

Van Aert staat hier toch ook op het hoogste trapje, maar MVDP gaat er misschien wel naast komen. Ik verwacht dat die er vandaag toch wel een patat gaat opgeven.

Pogacar plaats ik toch net iets lager, samen met Asgreen.

Met al die fysieke mankementen bij Quick Step zou het me niet verbazen dat Alaphilippe opeens aan de start komt.

Ik kan niet inschatten waar die staat in z'n comeback maar het zal toch wat extra spanning in het peloton geven zelfs al is hij nog niet 100%.

VA lijkt hier de te kloppen man maar in koers wint natuurlijk niet altijd de beste. Ik hoop het echt maar ik durf er geen geld op zetten.

Wattages liegen niet natuurlijk… hij weet perfect waar hij staat.
Ik verwacht een groot nummer van hem, morgen én zondag
Meestal is dat ook het punt dat hij gewoon woekert met zijn krachten :p

Hij gaat er alleszins snel een man tegen man gevecht van willen maken. Ik ben nu al curieus naar wie de lachende derde zal zijn .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan