Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220327_96620430 (wel paywall)

Te gek voor woorden eigenlijk dat hun tactiek er blijkbaar in bestond om met 2 te sprinten ipv een de sprint te laten voorbereiden door de andere om zo meer kans op winst te hebben. En dan die vergelijking alsof Ballerini echt zijn kans mag gaan als Jakobsen nog in de groep zit kom nou.
Ja idd.. die gebroeders Roodhooft denken altijd dat ze het warm water hebben uitgevonden en hun denkwijze over de koers de enige juiste is.. volgens hun althans. Ik moet ze niet.. die 2 arrogante blaaskaken.

Niet enkel geboortestad, hij heeft ook een appartement aan de Vaartkom.

En ja, de podiumceremonie in eigen stad missen voor een vol Ladeuzeplein... nu ook geen lange feestnacht op de Oude markt bij gebrek aan medaille. Het zal hem pijn doen.
Kijk maar naar Lampaert zijn bk tt in zijn eigen dorp...

Ben ik de enige die vindt dat ze Girmay nu toch wel een beetje over het paard aan het tillen zijn? Ok, super knappe overwinning hé, daar niet van maar ze beginnen nu al bijna Hilare te stalken van "HOE? EN DIE START NIET IN DE RONDE??? MAAR... FAVORIET". Even redelijk blijven kan geen kwaad denk ik dan, ze zijn precies collectief vergeten dat hij vrijdag op de Pater vermorzeld werd door Van Aert en Laporte. Akkoord, samen met nen hoop anderen, maar dan nog. Als volgende week Mathieu & Pogacar er nog bij komen spreek je nog hooguit van een outsider.

Also: Gent-Wevelgem is toch maar een fletse koers als de wind zijn werk niet doet... :unsure:
Niet enkel geboortestad, hij heeft ook een appartement aan de Vaartkom.

En ja, de podiumceremonie in eigen stad missen voor een vol Ladeuzeplein... nu ook geen lange feestnacht op de Oude markt bij gebrek aan medaille. Het zal hem pijn doen.
Lange feestnacht voor wat? Alles wat geen Belgische wereldtitel was in Leuven was gewoon niet goed genoeg. Er was sowieso teleurstelling geweest.
Ja idd.. die gebroeders Roodhooft denken altijd dat ze het warm water hebben uitgevonden en hun denkwijze over de koers de enige juiste is.. volgens hun althans. Ik moet ze niet.. die 2 arrogante blaaskaken.
U plaat blijft een beetje hangen :unsure:

Ben ik de enige die vindt dat ze Girmay nu toch wel een beetje over het paard aan het tillen zijn? Ok, super knappe overwinning hé, daar niet van maar ze beginnen nu al bijna Hilare te stalken van "HOE? EN DIE START NIET IN DE RONDE??? MAAR... FAVORIET". Even redelijk blijven kan geen kwaad denk ik dan, ze zijn precies collectief vergeten dat hij vrijdag op de Pater vermorzeld werd door Van Aert en Laporte. Akkoord, samen met nen hoop anderen, maar dan nog. Als volgende week Mathieu & Pogacar er nog bij komen spreek je nog hooguit van een outsider.
Typisch de media ook he.
Het feit dat het een Afrikaanse renner is doet er ook veel aan.
De Karl kwam bijna klaar gisteren bij de aankomst.

Beste notering sinds Zwitserland in 2017. He's back :coolbrows:.

Ghirmay 5e en 1e in zijn eerste twee kasseiklassiekers. Deed iemand ooit beter?
En zonder zich te laten meezuigen door anderen. Een grote is in maak.
DNF nokere na val in sprint, 1e Dehain, 4e Gent-Wevelgem, 1e DDV en 4e in de RVV, 1e Brabantse pijl en 1e amstel het eerste voorjaar van MVDP

Werd ook gewoon 5e in de E3 natuurlijk dus kan echt wel uit de voeten op een ronde parcours en is bovendien maar 21. Dat is echt wel een dikke prestatie hoor of hij nu zwart is of niet.

Lange feestnacht voor wat? Alles wat geen Belgische wereldtitel was in Leuven was gewoon niet goed genoeg. Er was sowieso teleurstelling geweest.
Er IS een lange feestnacht geweest, ook zonder Belgische wereldtitel.

Wees maar zeker dat een Stuyven met medaille rond zijn nek een avond lang pintjes was gaan pakken. Zie hoe Wuyts aangeklampt werd als hij over straat liep. En dat is dan Wuyts nog maar.

DNF nokere na val in sprint, 1e Dehain, 4e Gent-Wevelgem, 1e DDV en 4e in de RVV, 1e Brabantse pijl en 1e amstel het eerste voorjaar van MVDP

Reed wel al jaren ervoor prof wedstrijden natuurlijk. Asgreen werd in zijn eerste voorjaar (pas prof geworden na de RVV 18') ook 2e in de RVV (19').

edit: @dadash Gimray reeds in 2020 al de Scheldeprijs, Parijs-Tours, Plouay. Werd 4de in Ronde van Toscane na Gaviara, Robert Stannard en Ethan Hayter. Vorig jaar ook al prof bij Delko en na augustus bij Wanty. Reed vorig vb de Waalse Pijl en een redelijk drukke maand september

Reed wel al jaren ervoor prof wedstrijden natuurlijk. Asgreen werd in zijn eerste voorjaar (pas prof geworden na de RVV 18') ook 2e in de RVV (19').
Ghirmay ook want Delco was gewoon een ProTeam.

MVDP heeft trouwens tot eind 2018 gewoon continentaal gereden. Waarschijnlijk de best betaalde renner ooit in het Continentaal circuit. Het is pas sinds 2019 dat toen Corendon een pro team geworden is.

edit: @dadash Gimray reeds in 2020 al de Scheldeprijs, Parijs-Tours, Plouay. Werd 4de in Ronde van Toscane na Gaviara, Robert Stannard en Ethan Hayter. Vorig jaar ook al prof bij Delko en na augustus bij Wanty. Reed vorig vb de Waalse Pijl en een redelijk drukke maand september
Ghirmay ook want Delco was gewoon een ProTeam.

MVDP heeft trouwens tot eind 2018 gewoon continentaal gereden. Waarschijnlijk de best betaalde renner ooit in het Continentaal circuit. Het is pas sinds 2019 dat toen Corendon een pro team geworden is.

ow ja natuurlijk eventjes vergeten dat dat beloften WK eigenlijk gewoon een prof koers is voor -23 jarigen

@berichten over Lotto:

Waarom zou die ploeg per se World Tour moeten zijn? Daarbij: Als Ewan blijft en voor het seizoen zijn schema bekendmaakt, kan die de koersen rijden die hij wil.

En als je het jammer vindt dat je niet in de World Tour kan blijven omdat je dan niet naar de helft van de wedstrijden renners kan sturen die er ervaring hopen op te doen, ben je niet per se World Tour waardig.

Van de Omloop tot Luik-Bastenaken-Luik zal iedere voorjaarskoers in de Benelux die ploeg wel uitnodigen. Met Arkea in de World Tour komt er ook een extra wildcard vrij voor de Tour. En eerlijk: voor de selectie van Lotto vind ik deelnemen aan 3 grote rondes plus alle andere World Tour rondjes van een week wel overkill.

Arkea en Alpecin hebben het afgelopen jaar getoond dat het misschien beter is om bij de beste twee ploegen op .Pro-niveau te horen dan bij de zwakste vijf van de World Tour te zitten.

Ze betalen nu de tol voor het smijten met geld naar Gilbert en Degenkolb.

4e Gent-Wevelgem, 1e DDV en 4e in de RVV, het eerste voorjaar van MVDP
Dat is hetgeen waar ik op opperde, de echte kassei-topwedstrijden. VDP een niveautje hoger dus.
Asgreen werd in zijn eerste voorjaar (pas prof geworden na de RVV 18') ook 2e in de RVV (19').
Wel niet gewonnen en E3 in de achtergrond gereden en ietsje ouder dan Ghirmay, om het even te plaatsen, dat we mogelijk te maken hebben met een ruwe diamant.
Desalniettemin is Asgreen voor mij de topfavoriet volgende zondag. Een koers eerder gewonnen geeft toch iets van voordeel.

Alleznu Shiftyke, dat verbaast me nu wel. En dank voor de denkoefening!
Draai het anders eens om, hoe denk je dat Stuyven het liefst herinnerd wilt worden? Als medaillewinnaar op het WK in eigen stad, of als winnaar van MSR? Een WKmedaille die je behaalt in je geboortestad, bestaat er iets schoner? Alles komt gewoon samen dan. Véél meer dan in die uitval in Sanremo.

Dat het een ongelooflijke feestdag zou worden twijfel ik niet aan maar een paar Stella's te veel en hij zit misschien met een zwart gat :unsure:
Soit het zal aan mij liggen vrees ik want ik zou altijd MSR willen winnen, misschien als ik zelf ook ooit eens naast een medaille grijp dat ik het zal beseffen :lol:

Dat is dan uw mening helaas.. Ik mag toch zeggen wat ik vind van die 2 gebroeders.. niks meer of minder..
Dat is het punt niet. Het punt is dat letterlijk iedereen in dit topic goed genoeg weet dat je alles wat Alpecin-Fenix is niet moet: de Roodhooftjes niet en Mathieu niet... je hoeft dat niet elke 2 weken te herhalen, we know.

Hun attitude heeft er in deze overigens niks mee te maken. Dit is gewoon een tactische fout die simpelweg voort komt uit het hebben van 2 hanen op een erf. Deze G-W was gewoon een doorslag van de malaise die al sinds de Tour (en eigenlijk daarvoor al broedt). Ze hebben 2 sprinters die eigenlijk niet door dezelfde deur kunnen en geen van beiden is tevreden met een bijrol. Ze willen beiden de topwedstrijden rijden en dan krijg je dus dit. Het is eigenlijk aan de ploeg om een duidelijk keuze te maken en Merlier programma A & Philipsen programma B te laten rijden en niet te beginnen mix & matchen. Als ze op deze manier terug naar de Tour gaan (zonder duidelijke hiërarchie) dan hebben ze gegarandeerd terug miserie. De pers gaat er niks van snappen en de renners zelf ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan