Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als Ewan (& co) geen clausule heeft in zijn contract.

Goed opgemerkt, dat kan, maar ik betwijfel het aangezien die zijn contract vorig jaar ergens in het midden heeft verlengd en toen bijna niemand weet had van die degradatiesituatie.

Ze schieten bij LTS precies wel wat in paniek aangezien Tim Wellens opeens op de voorlopige startlijst van de Dwars door Vlaanderen verschijnt. Als je met Wellens, Campenaerts, Vermeersch, De Lie, Van Moer, Frison en Beullens als team geen top 5 kan rijden in een semi-klassiekers als DDV kan je beter je team nu al opdoeken.

Naast VdP, Pogacar en Wellens dus lijken ook Ganna, Bettiol en Coquard als interessante namen er bij te komen.

Arkea en Alpecin hebben het afgelopen jaar getoond dat het misschien beter is om bij de beste twee ploegen op .Pro-niveau te horen dan bij de zwakste vijf van de World Tour te zitten.

Klopt zeker, er zijn heel wat voordelen aan het PCT statuut als (en dat is wel een belangrijke als) het systeem hetzelfde blijft, namelijk dat de twee beste procontinentale ploegen een garantie krijgen op wildcards voor alle WT koersen en de derde beste PCT ploeg voor alle WT eendagskoersen. Je moet die som voor de WT licentie niet betalen, je kan kiezen welke koersen je rijdt waardoor je geen selectie moet sturen naar koersen die je helemaal niet liggen (daar profiteren Arkea en Alpecin zeker van), logistiek krijg je het makkelijker, je kan makkelijker jongeren integreren die een tussenstap nodig hebben omdat je meer kleinere koersen kan rijden, etc.

Maar de belangrijke voorwaarde is dan wel dat ze bij die top 2 horen. Total bijvoorbeeld doet het dit jaar beter dan Lotto (ok, dat zal normaal niet blijven duren, zeker aangezien Sagan het niet meer kan), UNO-X zal zich gevoelig versterken voor volgend jaar want er komen heel wat goede Scandinaviërs vrij op de markt en dan is er nog een ander team dat degradeert (Israel die zouden die degradatie niet overleven, Cofidis is wel een goede concurrent).

Ze betalen nu de tol voor het smijten met geld naar Gilbert en Degenkolb.
Degenkolb heeft niet zo heel veel gekost, denk ik. Hij haalde ook nog wel een degelijk aantal punten. Gilbert daarentegen, tja, dat is dramatisch. Relatief even dramatisch voor je budget als Froome bij Israel.

Over grootverdieners gesproken. Sagan past voor de Ronde.
Benieuwd of we die ooit nog op topniveau gaan zien.

Ik geef het niet veel kans. Denk ook niet dat zijn overstap hem een nieuw elan gaat geven. Heeft eigenlijk alles gewonnen wat ie kon winnen, van MSR gaat hij niet wakker liggen.

Heb het gevoel dat hij die drive van een paar jaar terug niet meer heeft. Ziet er ook niet het type uit dat tot z'n 40 gaat koersen. Contract uitdoen bij Total en dan stoppen, het zou me niet verbazen

Toch triestig om te zien hoe ver Sagan gevallen is. Hij kan dit voorjaar ziekte aanhalen als een oorzaak, maar het is al enkele jaren niet hetzelfde meer. Het zou makkelijk zijn om tegenwoordig nogal lacherig te doen over hem, maar de man heeft ons jarenlang zo veel kijkplezier opgeleverd door z'n aantrekkelijke, superaanvallende stijl. Hij is ocharme 32, hij zou op z'n top moeten zijn, bovenaan staan in lijstjes voor de Ronde, PR, etc.

Langs de andere kant was hij natuurlijk op enorm jonge leeftijd de ster van het peloton. Zijn 32 is misschien een andere renner z'n 36-37, wie zal het zeggen. In elk geval vind ik het enorm jammer. Stel u voor dat we de beste Sagan de strijd zouden zien aangaan met de huidige van Aert, van der Poel, Pogacar, etc in de Ronde?

Dat is het punt niet. Het punt is dat letterlijk iedereen in dit topic goed genoeg weet dat je alles wat Alpecin-Fenix is niet moet: de Roodhooftjes niet en Mathieu niet... je hoeft dat niet elke 2 weken te herhalen, we know.

Hun attitude heeft er in deze overigens niks mee te maken. Dit is gewoon een tactische fout die simpelweg voort komt uit het hebben van 2 hanen op een erf. Deze G-W was gewoon een doorslag van de malaise die al sinds de Tour (en eigenlijk daarvoor al broedt). Ze hebben 2 sprinters die eigenlijk niet door dezelfde deur kunnen en geen van beiden is tevreden met een bijrol. Ze willen beiden de topwedstrijden rijden en dan krijg je dus dit. Het is eigenlijk aan de ploeg om een duidelijk keuze te maken en Merlier programma A & Philipsen programma B te laten rijden en niet te beginnen mix & matchen. Als ze op deze manier terug naar de Tour gaan (zonder duidelijke hiërarchie) dan hebben ze gegarandeerd terug miserie. De pers gaat er niks van snappen en de renners zelf ook niet.
Hun attitude is gewoonweg vrij arrogant, zeker tov de pers en collega sportbestuurders, dat is altijd al zo geweest.. Het willen profiteren van anderen hun werk tijdens de koers zal niet altijd lukken zoals nu in Gent-Wevelgem.. Een duidelijk plan hebben ze niet. Als MVDP meerijdt is de tactiek niet moeilijk, dan is het vol voor hem.. maar eens die schakel wegvalt zakt de pudding in elkaar.. Is dit voorjaar al meermaals gebleken.

Wie weet zoals Cavendish eens uit het niets de comeback?

Cav kwam ook door dat hij plots weer bij een goeie ploeg terechtkwam waar hij gelukkig was. Ik zou niet weten waar Sagan terug naar toe zou moeten gaan. Die neemt overal zijn vriendjes mee, dus kan daar niet aan liggen bij Sagan.

En het was ook de zwakste tour in jaren qua sprinters natuurlijk

En een Afrikaan van 21 is in wezen al 25 dat weten we ook allemaal :unsure:

En het was ook de zwakste tour in jaren qua sprinters natuurlijk

En een Afrikaan van 21 is in wezen al 25 dat weten we ook allemaal :unsure:

Als je ziet waarvan Cav kwam dan was zijn rit winst in de Ronde van Turkije al een geslaagde comeback. Die kon op een bepaald moment echt niet meer sprinten, in 2 jaar amper een top 10 uitslag gereden. Als ze hem eens half deftig afzettigen kwam hij nog als 30e over de streep.

Waar hangt de kleine van Schepdaal eigenlijk uit?

Baskenland volgende week en erna het Waalse werk.

Toch triestig om te zien hoe ver Sagan gevallen is. Hij kan dit voorjaar ziekte aanhalen als een oorzaak, maar het is al enkele jaren niet hetzelfde meer. Het zou makkelijk zijn om tegenwoordig nogal lacherig te doen over hem, maar de man heeft ons jarenlang zo veel kijkplezier opgeleverd door z'n aantrekkelijke, superaanvallende stijl. Hij is ocharme 32, hij zou op z'n top moeten zijn, bovenaan staan in lijstjes voor de Ronde, PR, etc.

Langs de andere kant was hij natuurlijk op enorm jonge leeftijd de ster van het peloton. Zijn 32 is misschien een andere renner z'n 36-37, wie zal het zeggen. In elk geval vind ik het enorm jammer. Stel u voor dat we de beste Sagan de strijd zouden zien aangaan met de huidige van Aert, van der Poel, Pogacar, etc in de Ronde?
Als je al uitbollend nog ritten en het puntenklassement wint in de Giro en twee keer op rij vierde wordt in Sanremo en mensen dat extreem teleurstellend vinden, zegt dat mij alleen maar dat je op je top van je kunnen buitenaards moet geweest zijn.

Sagan zei altijd dat hij op z'n 30 zou stoppen. Daar is hij nu al twee jaar voorbij. Zoals je zegt is hij 10 seizoenen lang één van de 5 beste renners in het peloton geweest. Hij is ook niet plots zwakker geworden, het is geleidelijk aan gegaan sinds Roubaix 2018. In 2019 was het al iets minder, maar pakte hij nog simpel groen. In 2020 botste hij in de Giro op een super Démare en in de Tour op een super Bennett, anders hij had nog 2 puntentruien gewonnen op enkele weken tijd.

Vorig jaar zat hij dan bij de seizoensstart 40 dagen vast na corona en dit jaar loopt het ook niet na ziekte. Da's niet leuk. Ik dacht dat hij vooral nog Sanremo wilde winnen. Dat hij twee jaar na mekaar niet topfit naar daar kan, zou ik mentaal ook niet onderschatten.

Je mag niet vergeten dat Sagan een voorloper was van al het jong talent dat we nu zien en al op zijn 19e(!) prof was. In die tijd helemaal ongezien. Meer dan 10j op topniveau is weinigen gegeven en eerder heel uitzonderlijk. Het lichaam en de geest draagt ook niet oneindig. Daar is niets triestig aan. Dat je nu nog zou verwachten dat hij op zijn 'ocharme' 32 nog op topniveau zou zijn is niet realistisch. Die andere jonkies die al vol op topniveau zitten gaan ook niet tot hun 35e top zijn. Voor mij blijft hij één van de meest interessante renners ooit. 3x WK op rij, zotten dees.

Wist je trouwens dat hij ooit bij QS getest heeft en hij geen contract kreeg? Dat moet serieus pijn gedaan hebben later 😛.

Laatst bewerkt:
Je mag niet vergeten dat Sagan een voorloper was van al het jong talent dat we nu zien en al op zijn 19e(!) prof was. In die tijd helemaal ongezien. Meer dan 10j op topniveau is weinigen gegeven en eerder heel uitzonderlijk. Het lichaam en de geest draagt ook niet oneindig. Daar is niets triestig aan. Dat je nu nog zou verwachten dat hij op zijn 'ocharme' 32 nog op topniveau zou zijn is niet realistisch. Die andere jonkies die al vol op topniveau zitten gaan ook niet tot hun 35e top zijn. Voor mij blijft hij één van de meest interessante renners ooit. 3x WK op rij, zotten dees.

Wist je trouwens dat hij ooit bij QS getest heeft en hij geen contract kreeg? Dat moet serieus pijn gedaan hebben later 😛.

Sprak toen nog geen italaans dus QS en Sagan verstonden elkaar totaal niet beetje moeilijk om dan ver te geraken. Voor ze een tolk hadden was Liquigas er mee weg. Die hebben hem toen ook een beetje leegezogen heel veel geracete toen die eerste seizoenen op een bepaald moment totaal uitgeput.

Ik denk dat sommige eens de uitslagen van Sagan moeten opzoeken van de laatste jaren.
Het is nu toch niet dat deze man zo slecht heeft gereden hoor, veel renners dromen ervan om dat te kunnen. Natuurlijk is het een contrast met de Sagan op zijn top, maar goed de concurrentie is ook wel veranderd en ook sterker geworden.

Ik zie hem geen 5 jaar meer koersen. Maar ik zie hem wel nog winnen, het blijft een renner waar je altijd rekening mee moet houden.

.

Sagan zei altijd dat hij op z'n 30 zou stoppen. Daar is hij nu al twee jaar voorbij. Zoals je zegt is hij 10 seizoenen lang één van de 5 beste renners in het peloton geweest. Hij is ook niet plots zwakker geworden, het is geleidelijk aan gegaan sinds Roubaix 2018. In 2019 was het al iets minder, maar pakte hij nog simpel groen. In 2020 botste hij in de Giro op een super Démare en in de Tour op een super Bennett, anders hij had nog 2 puntentruien gewonnen op enkele weken tijd.

Sinds zijn scheiding*
Wat als mevrouw Sagan en Sagan samen waren gebleven.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan