Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ge als Stuyven zijnde Van Gestel niet kunt inhalen in een sprint, zit ge wel met een héél groot probleem. Niet dat die laatste zo een pannenkoek is, maar Stuyven zou hem normaal toch gewoon kunnen kloppen...

Ik denk dat die de vierde plaats op het WK nog altijd niet heeft verteerd en ik begrijp dat echt volledig eigenlijk.

Ja die 4e plaats is echt nog niet verteerd, da's wel duidelijk. Kan ik ook wel geloven. Once in a lifetime om een WKmedaille te pakken aan uw voordeur en dan gebeurt het ondenkbare. Dan moogt ge in't begin van't seizoen nog MSR gewonnen hebben, die 4e plaats wist alle positieve dingen uit vrees ik.
Ik krijg elke keer zelfs nog een krop in m'n keel als ik hem over de meet zie komen daar. Doodzonde.
Mss wel nog niet zo'n slecht idee om een mental coach in te schakelen.

Nog andere zaken die ik onthou van het weekend:
-Merlier die toch nog de sprint van het pakket wint. Zowel het feit dat hij dus sprint (en niet Philipsen) als het vertrouwen na XXX km en YY hellingen om Pedersen te kloppen
-Bakelants die er op zijn oude dag toch een goede ronde van Catalonië op heeft zitten!

Nog andere zaken die ik onthou van het weekend:
-Merlier die toch nog de sprint van het pakket wint. Zowel het feit dat hij dus sprint (en niet Philipsen) als het vertrouwen na XXX km en YY hellingen om Pedersen te kloppen
-Bakelants die er op zijn oude dag toch een goede ronde van Catalonië op heeft zitten!
Ze mochten beiden sprinten maar Philipsen kwam er blijkbaar niet aan te pas. Snap echt niet waarom die niet meegereden heeft samen met Vermeersch en co. Toch te zot voor woorden

Goh Lotto en Destiny zijn wel net een partnership aangegaan voor de komende twee jaar (met een optie voor een extra 2 jaar en "het budget gaat niet omloog"). Beiden hebben ook al gezegd dat dit ook doorgaat indien het een procontinentale ploeg wordt, ook al ging Destiny er natuurlijk wel vanuit dat Lotto zich ging redden. Wat nevensponsors zouden misschien wel eens makkelijker kunnen afhanken.

De rest van dit jaar en de komende twee jaar gaan alleszins erop of eronder zijn. Ze gaan moeten tonen om ook als procontinentaal team nog sterk genoeg te zijn om alleszins mee te doen in grotere wedstrijden. Ze hebben Ewan, Vermeersch en Campenaerts tot eind 2024 vastliggen, De Lie tot eind 2023., Als het systeem hetzelfde blijft, dan betekent dat dat ze elk jaar bij de beste twee PCT ploegen moeten zijn om aan elke wedstrijd te mogen meedoen. Zolang ze dat kunnen, is er op zich niet echt een groot probleem. Maar om dat te kunnen zal het toch vooral hopen worden dat Vermeersch nog een stap zet en De Lie snel gunstig evolueert. Een Alpecin verhaal is niet uitgesloten, maar ze hebben natuurlijk geen VdP dus zullen het met meer verschillende renners moeten doen. En het zal met de renners moeten gebeuren die er nu zijn (en hopen dat mannen als Wellens en Van Gils willen blijven), want geen enkel groot talent (ook vanuit de eigen beloftenploeg niet, Segaert bijvoorbeeld) gaat er nu voor kiezen om daar te tekenen.
Als Ewan (& co) geen clausule heeft in zijn contract.

Ze mochten beiden sprinten maar Philipsen kwam er blijkbaar niet aan te pas. Snap echt niet waarom die niet meegereden heeft samen met Vermeersch en co. Toch te zot voor woorden
Oh echt waar? Ik dacht eigenlijk dat hij dat wél had gedaan (buiten beeld weliswaar) en daardoor achteraan binnenkwam. Ik had allicht te veel focus op Merlier dan. :p

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220327_96620430 (wel paywall)

Twee topsprinters van dezelfde ploeg in dezelfde koers? Zonder een rangorde? Het blijft vreemd. “Neen, dit is toch logisch?”, vindt ploegmanager Philip Roodhooft. “Kijk maar naar de andere ploegen: Ballerini-Jakobsen bij Quick-Step, Stuyven-Pedersen bij Trek… Ook zij mochten allemaal hun kans gaan.

Te gek voor woorden eigenlijk dat hun tactiek er blijkbaar in bestond om met 2 te sprinten ipv een de sprint te laten voorbereiden door de andere om zo meer kans op winst te hebben. En dan die vergelijking alsof Ballerini echt zijn kans mag gaan als Jakobsen nog in de groep zit kom nou.

Hahaha, was een mismanagement gewoon. Alsof het duo Philipsen-Merlier hetzelfde is als de voorgenoemde.
Denk dan eerder aan Cavendish en Bennett en we weten allemaal hoe dat is gelopen. Ik begrijp echt niet hoe je 2022 een koers kan aanvatten met twee topspurters, met de taktiek "we zien wel" :crazy:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220327_96620430 (wel paywall)

Te gek voor woorden eigenlijk dat hun tactiek er blijkbaar in bestond om met 2 te sprinten ipv een de sprint te laten voorbereiden door de andere om zo meer kans op winst te hebben. En dan die vergelijking alsof Ballerini echt zijn kans mag gaan als Jakobsen nog in de groep zit kom nou.
Die vergelijking met Pedersen-Stuyven is toch ook helemaal scheef, ik beschouw Stuyven in de verste verte niet als een sprinter. Zelfs in een klein groepje rijdt hij 9 op de 10 keer geen prijs.

Once in a lifetime om een WKmedaille te pakken aan uw voordeur en dan gebeurt het ondenkbare. Dan moogt ge in't begin van't seizoen nog MS

Is een WK medaille dan zoveel waard?

Op de Olympische vind ik dat nog iets anders maar ik moet toch echt al eens diep nadenken om de laureaten van vorige WK's te herinneren hoor.

Wel jammer om hem zo bezig te horen, het is echt een goeie renner, deze GW winnen had de bevestigende kers op de taart geweest van z'n carrière. Hopelijk lappen ze hem mentaal op!

Is een WK medaille dan zoveel waard?

Op de Olympische vind ik dat nog iets anders maar ik moet toch echt al eens diep nadenken om de laureaten van vorige WK's te herinneren hoor.

Wel jammer om hem zo bezig te horen, het is echt een goeie renner, deze GW winnen had de bevestigende kers op de taart geweest van z'n carrière. Hopelijk lappen ze hem mentaal op!
Een WK in uw eigen gemeente nota bene, ja dat is heel veel waard. Hij zou voor lang herinnerd worden daar met zijn medaille.

Alleznu Shiftyke, dat verbaast me nu wel. En dank voor de denkoefening!
Draai het anders eens om, hoe denk je dat Stuyven het liefst herinnerd wilt worden? Als medaillewinnaar op het WK in eigen stad, of als winnaar van MSR? Een WKmedaille die je behaalt in je geboortestad, bestaat er iets schoner? Alles komt gewoon samen dan. Véél meer dan in die uitval in Sanremo.

Alleznu Shiftyke, dat verbaast me nu wel. En dank voor de denkoefening!
Draai het anders eens om, hoe denk je dat Stuyven het liefst herinnerd wilt worden? Als medaillewinnaar op het WK in eigen stad, of als winnaar van MSR? Een WKmedaille die je behaalt in je geboortestad, bestaat er iets schoner? Alles komt gewoon samen dan. Véél meer dan in die uitval in Sanremo.
Niet enkel geboortestad, hij heeft ook een appartement aan de Vaartkom.

En ja, de podiumceremonie in eigen stad missen voor een vol Ladeuzeplein... nu ook geen lange feestnacht op de Oude markt bij gebrek aan medaille. Het zal hem pijn doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan