Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Alpecin zou een budget hebben van slechts 9 miljoen. Of ze dan echt ruimte hebben voor beide renners in de ploeg? Philipsen zijn nieuw contract zal wel een andere orde zijn als zijn eerste contract, en Merlier zou ook +1 miljoen willen vangen.
Philipsen toonde in uae dat hij ook pure massasprints kan winnen, en in tegenstelling tot Merlier dat hij een grote ronde tot een goed einde kan brengen. Als hij dan ook nog eens een jaar of 6 jonger is is de keuze voor mij toch snel gemaakt.

Kopecky ging sowieso niet winnen tegen Balsamo in zo'n sprint maar idd te vroeg op kop. Balsamo doet haar trui in elk geval eer aan, blijft maar winnen.

Wat een leuke generatie wielrenners hebben wij toch om naar te kijken 🙇‍♂️
Als een grote ploeg komt is die gewoon weg he… die zal geen toploon hebben dus kan tegen haalbare prijs weggekocht worden
Ik ben daar niet helemaal zeker van. Zo'n renner kan net een trigger zijn om meer sponsors aan te halen en het grote uithangbord als kopman van die ploeg te worden. Wanty kan zijn status als WT ploeg ook zo stilaan verder uitdiepen. Hij zal sowieso een opwaardering krijgen in zijn contract.

Wat een leuke generatie wielrenners hebben wij toch om naar te kijken 🙇‍♂️

Ik ben daar niet helemaal zeker van. Zo'n renner kan net een trigger zijn om meer sponsors aan te halen en het grote uithangbord als kopman van die ploeg te worden. Wanty kan zijn status als WT ploeg ook zo stilaan verder uitdiepen. Hij zal sowieso een opwaardering krijgen in zijn contract.
Was Wanty één van de ploegen die kon degraderen dit jaar, of welke teams waren dat nu weer, want ik hoor heel vaak "het strijden voor de punten terugkeren", vooral bij Lotto onder meer.

Was Wanty één van de ploegen die kon degraderen dit jaar, of welke teams waren dat nu weer, want ik hoor heel vaak "het strijden voor de punten terugkeren", vooral bij Lotto onder meer.

Ja, maar die zijn na dit wel safe. Zijn net zoals Arkea puntengewijs heel goed begonnen.

Israel en Lotto op dit moment de ploegen die degraderen. Zeker voor Lotto wordt het zowat mission impossible. Bij Israel is het probleem dat zowel Woods als Fuglsang met ziekte te maken hebben gekregen, en Nizzolo zijn hand gebroken heeft. Cofidis (de laatste 3 weken veel punten gepakt) en BikeExchange ook nog in gevaar.

Wat betreft Merlier en Philipsen, ja misschien tactisch een fout. Maar makkelijk is het ook niet. Vermeersch ook al veel gegeven onderweg, door bvb. samen met Merlier na de derde keer Kemmel terug te komen (en ook terugkeren van val enzovoort, en andere situaties rechtzetten na 1ste en 2e Kemmel evt.). Het beste zal er ook wel af geweest zijn bij velen. Achteraf is het makkelijk.

Merlier inderdaad iets ouder, maar ik denk dat daar eerlijk gezegd nog wel ruimte voor verbetering is omdat Merlier minder lang op de weg rijdt (voor zijn leeftijd) dan anderen, dus dat nog wat meer ervaring voor nog wat meer verbetering kan zorgen, vooral qua trainingslast en hoe uw seizoen in te plannen enzovoort. Gezien hij in de Vlaamse Ardennen woont, zal hij de parcourskennis wel hebben en qua sprint en explosiviteit bereik je meestal rond die leeftijd de piek, soms zelfs iets vroeger. Maar dat is moeilijk in te schatten. Philipsen zal ook niet de rest van zijn carrière bij dezelfde ploeg blijven, dus dat hij 24 is, speelt dan ook minder een rol. Het kan snel gaan in koers, zeker met wat tegenslag (ook mentaal of blessureleed). Ik denk dat beiden wel bij de top van de wereld horen qua sprinters, op zijn minst toch mee aan de top. Snelste sprinters is misschien Ewan/Jakobsen, mss Groenenwegen al was het minder de voorbije seizoenen wellicht door omstandigheden. Cavendish was de ster van de Tour vorig jaar. Dus zeker wereldtop qua sprinters.

Als ze dezelfde doelstellingen hebben, dan is het wel beter dat ze uiteen gaan en voor één kiezen, want anders krijg je Cav/Greipel toestanden. Maar als beide renners in wat andere type sprints beter uit de verf komen, kan het wel.

Ja, maar die zijn na dit wel safe. Zijn net zoals Arkea puntengewijs heel goed begonnen.

Israel en Lotto op dit moment de ploegen die degraderen. Zeker voor Lotto wordt het zowat mission impossible. Bij Israel is het probleem dat zowel Woods als Fuglsang met ziekte te maken hebben gekregen, en Nizzolo zijn hand gebroken heeft. Cofidis (de laatste 3 weken veel punten gepakt) en BikeExchange ook nog in gevaar.
BikeExchange gaat geen probleem zijn hoor. Simon Yates gaat in principe nog een pak punten nemen.

BikeExchange heeft in Catalonië met Matthews en Kaden Groves al weer heel wat punten gehaald. Mezgec haalt ook geregeld punten. En dan hebben ze nog met Simon Yates een absolute kopman voor veel WT ronden, nog maar net 2e geweest in PN ook. Zitten ze ook nog met mensen als Groenewegen, Bauer, Craddock en co.

Lotto kan daar echt niets tegenover zetten, die moeten al gaan hopen dat Ewan als een zot in de 3 ronden gaat rijden. En dan nog.. Geen klassementsrenners of niets. Israël is ook wel een heel triestige ploeg, maar hebben wel nog wat renners die wat kunnen rechtzetten, ongelooflijk met al dat geld daar.

Over Merlier, die moet gewoon leren rijden meer dan 5 dagen na mekaar.. Want daar zit wel het grote verschil met Philipsen.

Laatst bewerkt:
BikeExchange gaat geen probleem zijn hoor. Simon Yates gaat in principe nog een pak punten nemen.

BEX steunt enorm op Yates en Matthews voor punten. Als Yates iets breekt ofzo en Israels grote namen doen het kunnen die zomaar in de problemen komen.

BikeExchange heeft in Catalonië met Matthews en Kaden Groves al weer heel wat punten gehaald. Mezgec haalt ook geregeld punten. En dan hebben ze nog met Simon Yates een absolute kopman, nog maar net 2e geweest in PN ook.

Lotto kan daar echt niets tegenover zetten, die moeten al gaan hopen dat Ewan als een zot in de 3 ronden gaat rijden. En dan nog..

Ik zeg toch letterlijk dat het voor Lotto mission impossible wordt, maar er degraderen twee ploegen hé. Israel heeft Woods die ontzettend veel punten kan pakken als die fit is. Hetzelfde geldt voor Nizzolo. Fuglsang fit kan ook al veel uitmaken en dan heb je nog iemand als Hermans die het jaar na jaar goed doet in kleinere rondjes.

Enige manier waarop Lotto niet zou degraderen is als Wellens/Kron enorm veel punten pakken in Brabantse/Amstel, Ewan terugkeert en in zowel de Giro als de Tour meermaals wint, én daarnaast nog eens klassiekers als Frankfurt en Hamburg gaat winnen. In het najaar zijn er ook nog wel veel punten te winnen voor Wellens, De Lie enz. Maar alles moet letterlijk goed lopen en dat gaat niet gebeuren.

Laatst bewerkt:
De andere BE (bekende Eritreeër) vandaag toch weer 4e in de GP Industria. Dat wordt een schone broederstrijd in de zwaardere puncheurritten in de Giro 😁😁

En volgens mij gaat dat ook wel de doodsteek van Lotto worden. Door het verliezen van hun WT-status gaan er sponsoren afhaken of het budget verlagen waardoor de breedte van hun selectie gaat inkrimpen en het nog moeilijker gaat worden om te winnen en hun in de kijker te rijden.

Gaan spannende tijden worden voor hen.

En volgens mij gaat dat ook wel de doodsteek van Lotto worden. Door het verliezen van hun WT-status gaan er sponsoren afhaken of het budget verlagen waardoor de breedte van hun selectie gaat inkrimpen en het nog moeilijker gaat worden om te winnen en hun in de kijker te rijden.

Gaan spannende tijden worden voor hen.

Goh Lotto en Destiny zijn wel net een partnership aangegaan voor de komende twee jaar (met een optie voor een extra 2 jaar en "het budget gaat niet omloog"). Beiden hebben ook al gezegd dat dit ook doorgaat indien het een procontinentale ploeg wordt, ook al ging Destiny er natuurlijk wel vanuit dat Lotto zich ging redden. Wat nevensponsors zouden misschien wel eens makkelijker kunnen afhanken.

De rest van dit jaar en de komende twee jaar gaan alleszins erop of eronder zijn. Ze gaan moeten tonen om ook als procontinentaal team nog sterk genoeg te zijn om alleszins mee te doen in grotere wedstrijden. Ze hebben Ewan, Vermeersch en Campenaerts tot eind 2024 vastliggen, De Lie tot eind 2023., Als het systeem hetzelfde blijft, dan betekent dat dat ze elk jaar bij de beste twee PCT ploegen moeten zijn om aan elke wedstrijd te mogen meedoen. Zolang ze dat kunnen, is er op zich niet echt een groot probleem. Maar om dat te kunnen zal het toch vooral hopen worden dat Vermeersch nog een stap zet en De Lie snel gunstig evolueert. Een Alpecin verhaal is niet uitgesloten, maar ze hebben natuurlijk geen VdP dus zullen het met meer verschillende renners moeten doen. En het zal met de renners moeten gebeuren die er nu zijn (en hopen dat mannen als Wellens en Van Gils willen blijven), want geen enkel groot talent (ook vanuit de eigen beloftenploeg niet, Segaert bijvoorbeeld) gaat er nu voor kiezen om daar te tekenen.

Laatst bewerkt:
Opmerkelijk interview met Stuyven na de race: https://www.hln.be/wielrennen/aange...erde-ik-wil-onder-een-steen-kruipen~aaa20b6c/

Op 10 km voor de aankomst al schrik hebben om 4de te worden… Niet aan winnen denken, terwijl dat in een kopgroep van 4 toch altijd kan? Onder een steen willen kruipen van schaamte. “Geen positieve signalen” zien terwijl hij buiten zijn eindsprint toch een goeie wedstrijd reed…? Heel vreemd vind ik. Nood aan een mental coach? Ik vond hem hiervoor eigenlijk nooit onzeker overkomen.

Tactisch kon Stuyven het mss iets beter uitspelen, door op het einde iets minder op kop te rijden.
Om dan nog proberen een uitval te plaatsen.
De andere 3 gingen sowieso wel doorrijden.

Zeker met Pedersen in de achtervolgende groep die toch een van de snelste van dat groepje was.

Opmerkelijk interview met Stuyven na de race: https://www.hln.be/wielrennen/aange...erde-ik-wil-onder-een-steen-kruipen~aaa20b6c/

Op 10 km voor de aankomst al schrik hebben om 4de te worden… Niet aan winnen denken, terwijl dat in een kopgroep van 4 toch altijd kan? Onder een steen willen kruipen van schaamte. “Geen positieve signalen” zien terwijl hij buiten zijn eindsprint toch een goeie wedstrijd reed…? Heel vreemd vind ik. Nood aan een mental coach? Ik vond hem hiervoor eigenlijk nooit onzeker overkomen.
Dan verlies je dus bij voorbaat. Dan mag je nog Ewan of Jackobsen zijn... als je naar de meet gaat met het idee "hmmm, I don´t know..." dan legt zo´n Girmay of Laporte je der altijd op want die mannen zeggen gewoon "ik regel dit".

Zou inderdaad toch een mentaal coach kunnen inschakelen daarvoor.

Het begon goed vorig jaar met MSR, maar daarna heeft die alleen maar sprints verloren. Zo zag hij o.a. het podium aan zijn neus voorbij gaan in de RVV en ook in Parijs-Tours lukte het niet (ok, was wel tegen Demare)

Maar het zal toch vooral de 4e plaats op het WK zijn die blijven hangen is. Het podium mislopen in zijn Leuven...

Zo'n sprint als gisteren na 250km of op het wk, dan wint gewoon degene met nog het meeste jus in de benen. Stuyven botst op zijn limieten, daar lijkt me weinig mis mee te zijn.
Na zijn ritzege in de Vuelta kreeg hij het etiket sprinter opgekleefd maar de Vuelta is een klimmersronde. Jonas Van Genechten won daar ook een massasprint, met alle respect maar dat is totaal geen tdf of giro. Op het BK in Antwerpen werd hij ook dik geklopt door Naesen en Van Marcke.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan