Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor de overwinning gaat VDP imo nog te kort komen volgende week, PR daarentegen :coolbrows:

We zullen zien. De hypetrain van Sporza is intussen wel al vertrokken terwijl de enige ietwat deftige naam in die sprint Hayter was, maar goed.

Pogi en MVDP mogen de koers gerust hard maken bij de start. Ik denk niet dat WVA snel geïsoleerd zal zitten eigenlijk.

We zullen zien. De hypetrain van Sporza is intussen wel al vertrokken terwijl de enige ietwat deftige naam in die sprint Hayter was, maar goed.

Pogi en MVDP mogen de koers gerust hard maken bij de start. Ik denk niet dat WVA snel geïsoleerd zal zitten eigenlijk.
Gij zijt ook wel een pretbederver eh :P
Maar goed we kunnen niet hard zijn voor Remco door te zeggen dat hij wint tegen Janneke en Mieke, en dan doen alsof deze overwinning van Mathieu tegen grote sprinters is :P

Ik denk wel dat mocht hij gestart zijn in de E3 hij daar toch voor wat spanning kon zorgen die we nu niet hadden.

Met deze vorm rijdt WVA weg waar en wanneer hij dat wil.. de manier waarop hij gisteren de Paterberg opvlamt zegt genoeg.. Die grote kasseiklassieker zit er volgens mij dit jaar aan te komen ;-).. ook gezien de sterkte van zijn ploeg.

Met deze vorm rijdt WVA weg waar en wanneer hij dat wil.. de manier waarop hij gisteren de Paterberg opvlamt zegt genoeg.. Die grote kasseiklassieker zit er volgens mij dit jaar aan te komen ;-).. ook gezien de sterkte van zijn ploeg.
Hij moet gewoon opletten dat zijn tegenstanders niet gewoon meegaan.
Enkel in een duel waar iedereen aanwezig is kan je in feite uitspraken doen.
En in twijfel of de tegenstand niet ook gewoon sterk zijn en het een taaie kluif zal worden.

En in twijfel of de tegenstand niet ook gewoon sterk zijn en het een taaie kluif zal worden.
Een mooie koers zal het sowieso worden met al die toppers.. kijk er al naar uit!!

Ervan uitgaan dat Wout zomaar van iedereen gaat wegrijden incl Mathieu en misschien Pogi is wel heel wishful thinking. Cosnefroy kon hem ook volgen, waarom zouden die het dan niet kunnen? Asgreen is volgens mij ook beter dan de meeste denken, was gisteren zeker sterk maar zat heel slecht gepositioneerd richting Paterberg. Ik verwacht toch een harde koers met man tegen man duel diep in de finale. UAE kunnen met Covi en Trentin ook gerust een mannetje voorop sturen.

Alleszins hoop ik op een veel spannendere koers dan gisteren, uiteindelijk was daar weinig aan te zien.

Gent-Wevelgem wordt integraal uitgezonden, net wanneer er waarschijnlijk helemaal niets zal gebeuren de eerste uren want er gaat weeral geen wind staan.

Gent-Wevelgem wordt integraal uitgezonden, net wanneer er waarschijnlijk helemaal niets zal gebeuren de eerste uren want er gaat weeral geen wind staan.
Idd. Denk ook niet dat Jumbo harde koers gaat wilen maken zo snel na E3… zullen wel recup inlassen en mikken op de sprint met Wout deze keer.
Misschien dat Quickstep nog iets wil bewijzen, maar in principe mikken die ook op een gesloten koers, gezien Jakobsen er een doel heeft van gemaakt…

Elke dag is anders, je kan eigenlijk nooit definitieve uitspraken doen tot na de feiten. Wat je wel al met zekerheid kan zeggen, is dat van Aert er alles aan gedaan heeft om met de juiste vorm richting de Ronde te trekken, en die ook effectief te pakken heeft. Garanties zijn er niet, de vorm van de dag zal bepalend zijn en de tegenstand is per definitie altijd sterk in de Ronde. Maar hij staat waar hij moet staan.

Voor de overwinning gaat VDP imo nog te kort komen volgende week, PR daarentegen :coolbrows:

Afgezien van het gebrek aan parkoerskennis, ma Trentin zal hem wel loodsen, zie ik Pogiboy wel gewoon winnen in Oudenaarde.
Valverde staat ook gewoon in zen laatste jaar op de startlijst, HEER-lijke coureur :crazy:

WVA overal topfavoriet maar het zou wel eens een "relatief" frustrerend voorjaar kunnen worden, mijn gok.. opnieuw zonder kers.
Waarom is dat uw gok? Ik zie niet in waarom Pogacar meer kans zou maken op de overwinning dan Van Aert. Op basis van wat we dit seizoen al gezien hebben lijkt het mij dat Van Aert gewoon de absolute topfavoriet is. Pogacar (omdat het zijn eerste keer zal zijn) en MVDP daar vlak onder.

Laporte zou ook wel eens kunnen profiteren van het ploegenspel. Frappant wel hoe het een "relatief" frustrerend voorjaar zou kunnen zijn, zelfs als je zowel de Omloop als de E3 wint. Laat toch zien wat een enorme renner Wout is. Ik denk steeds terug aan dat smal mannetje dat in Waregem nog gediskwalificeerd werd :bow: .

Ondertussen breekt in Catalonië de koers open op 130 kilometer van de meet. Leider Almeida zit pas in de derde groep. Carapaz, Plapp en Higuita rijden op kop. In groep 2 (13 man) zitten o.a. nog 2 Ineosrenners, Quintana, en Hallandsen. Dit kan leuk worden.

een "relatief" frustrerend voorjaar

Een monument overstijgt natuurlijk wel 100x de E3 en de omloop winnen. Sta je dan mooi als Van Aert zijnde met uw overwinningen daar als dat monument er niet komt.
Ik ben vrij zeker dat hij daar gefrustreerd over zal zijn. Maar dat toont ook gewoon hoe goed en verwend die jongen is met zijn genen, elke renner zou een moord doen voor die overwinningen in hetzelfde jaar, maar hij mag daar niet tevreden mee zijn.

Idd. Denk ook niet dat Jumbo harde koers gaat wilen maken zo snel na E3… zullen wel recup inlassen en mikken op de sprint met Wout deze keer.
Misschien afhankelijk van wie er vooraan zit (grotere groep naar de meet), Laporte laten sprinten en zelf voor loods spelen? Dan heeft WVA Laporte voor altijd in zijn zak :tongue:. Hij heeft tenslotte al G-W gewonnen...
Een monument overstijgt natuurlijk wel 100x de E3 en de omloop winnen.
Stel dat die 8x de Omloop wint en 7x de E3. Dat is een record dat nooit meer verbroken zal worden. Daar wordt je voor altijd aan herinnerd.
Beetje zoals Wilt Chamberlain en zijn 100 punten of 50.4 gemiddeld op een seizoen.

Wat ben je nu met een heleboel klassiekers 1x of 2x te winnen (RVV en P-R inclusief) in het voorjaar? Dan ben je een van de zovelen.
15x twee klassiekers, dat is een ander pak om mee naar huis te gaan :unsure:.

Ondertussen breekt in Catalonië de koers open op 130 kilometer van de meet. Leider Almeida zit pas in de derde groep. Carapaz, Plapp en Higuita rijden op kop. In groep 2 (13 man) zitten o.a. nog 2 Ineosrenners, Quintana, en Hallandsen. Dit kan leuk worden.
3'30 nu voor Higuita en Carapaz :eek:

Misschien afhankelijk van wie er vooraan zit (grotere groep naar de meet), Laporte laten sprinten en zelf voor loods spelen? Dan heeft WVA Laporte voor altijd in zijn zak :tongue:. Hij heeft tenslotte al G-W gewonnen...

Stel dat die 8x de Omloop wint en 7x de E3. Dat is een record dat nooit meer verbroken zal worden. Daar wordt je voor altijd aan herinnerd.
Beetje zoals Wilt Chamberlain en zijn 100 punten of 50.4 gemiddeld op een seizoen.

Wat ben je nu met een heleboel klassiekers 1x of 2x te winnen (RVV en P-R inclusief) in het voorjaar? Dan ben je een van de zovelen.
15x twee klassiekers, dat is een ander pak om mee naar huis te gaan :unsure:.
Dat is nogal een nutteloze discussie he, van Aert gaat uiteraard geen 7x de E3 winnen of zoiets. Om zo'n cijfers te halen moet je op veel jongere leeftijd al een veelwinnaar zijn. Kijk naar Boonen, recordhouder met 5 stuks waarvan hij er al 4 binnen had toen hij zou oud was als van Aert nu.

Van Aert heeft nu al zowat elke voorjaarskoers die ertoe doet, voor de heuvelklassiekers beginnen, op z'n palmares staan, buiten de 2 kassei monumenten. Strade Bianche, MSR, Omloop, E3, Gent-Wevelgem en Amstel. Als hij daar zelfs "maar" één keer de Ronde en PR aan kan toevoegen, heeft hij toch een uniek lijstje bij elkaar gereden. Veel mooier dan een pak overwinningen in de andere (semi-)klassiekers. Maar goed, een renner moet altijd pakken wat hij kan, je hebt het nu eenmaal niet uit te kiezen.

Alsem vroeger aangaat tegen de sprint van vdp was de ronde al binnen. Hopelijk was dit niet zijn enigste kans. Wielrennen toch veel anders geworden dan boonen zijn tijd...

Meestal is de ronde minder spannend dan vroeger maar ga nu toch wel met anderhalf oog kijken denk ik, voorspellen ook slecht weer.

Alsem vroeger aangaat tegen de sprint van vdp was de ronde al binnen. Hopelijk was dit niet zijn enigste kans. Wielrennen toch veel anders geworden dan boonen zijn tijd...

Meestal is de ronde minder spannend dan vroeger maar ga nu toch wel met anderhalf oog kijken denk ik, voorspellen ook slecht weer.
Als VDP vol aangaat op de paterberg en VA moet lossen daar dan staat hij niet op de finishfoto. Als VDP zijn rug geen pijn deed had hij P-R gewonnen. Dat zijn allemaal zaken die er niks toedoen, het is nu niet zo verlopen en waarschijnlijk met reden.

Beide renners zijn zo aan elkaar gewaagd, elk hun voor en nadelen. Er zijn talloze scenario’s te verzinnen waarbij één van beide wint en de andere niet. Het verleden heeft dit ook al bewezen. En gelukkig dat ze niet altijd starten in koersen met hetzelfde doel, dan bedoel ik vooral ronden, kijk maar naar de TA 2021.
Kijk naar MSR, daar speelde VDP Wout zijn levenslijn want hij kon op een gegeven moment zelf niet meer reageren. Het heeft ook een reden waarom VDP daar dan nog 3de wordt.
Maar het is voor geen van beide evident om de andere te verslaan.

Als je hier kijkt dan kan je toch enkel maar dezelfde conclusies trekken?

Ik denk niet dat ik al ooit zo'n korte sprint heb gezien.
Wel een episch dagje koersen. Ook alweer 51 renners afgestapt.

Beide renners zijn zo aan elkaar gewaagd, elk hun voor en nadelen.
Het is maar hoe je het bekijkt. WVA is objectief de betere wegrenner van de twee. Ze zijn aan elkaar gewaagd in de voorjaarsklassiekers, maar wedstrijden die zich afspelen in het middengebergte, massasprints, tijdritten, of een wedstrijd genre LBL, daar heeft WVA in principe weinig problemen met MVDP.

Omdat we hier in Vlaanderen zo een focus leggen op de voorjaarsklassiekers lijkt het alsof het gelijkwaardige renners zijn, maar in realiteit is dat totaal niet het geval. Op dit parcours zijn ze dat wel, maar dat is het dan ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan