Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Madouas was in 2020 al mee in de groep die sprintte voor de 3de plaats in de Ronde. Werd als 13de in Giro, 8ste in de Goldrace van VDP. Hoe kans dat nu een verrassing zijn .

Ik heb geen perfect geheugen van wie waar zat, hoe elke koers in elkaar zat, en wie bijvoorbeeld de 24ste was in de Ronde van 2014, en dat zullen er heel weinig hebben. Maar Madouas heb ik wel al van gehoord. Giro is trouwens geen "Vlaamse voorjaarsklassieker", is een compleet andere wedstrijd. Grote rondes kijk ik eerlijk gezegd ook wat minder.

Aan Karl zijn uitspraken hoef je niet zoveel waarde te hechten

Karl is geen goeie wielercommentator , een goede presentator wel . Kent een beetje van alle sporten maar te weinig van waar hij nu de topcommentator is.

Vandaag terug veel fouten gemaakt , kan zich bvb. Niet oriënteren in de Vlaamse Ardennen , waar de valpartij van VDP gebeurde legde hij op een heel andere locatie . Terwijl dat punt misschien een van de plaatsen is dat ze meest passeren in het Vlaamse voorjaar.

Er zaten niet echt grote verrassingen in de kopgroep , behalve mannen die niet op de afspraak waren.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen perfect geheugen van wie waar zat, hoe elke koers in elkaar zat, en wie bijvoorbeeld de 24ste was in de Ronde van 2014, en dat zullen er heel weinig hebben. Maar Madouas heb ik wel al van gehoord. Giro is trouwens geen "Vlaamse voorjaarsklassieker", is een compleet andere wedstrijd. Grote rondes kijk ik eerlijk gezegd ook wat minder.
maar wil wel zeggen dat het iemand is met een grote motor en dus in een koers van 200km wel moet aankunnen, zeker in combi met zijn resultaten in RVV en AGR
en mijn reactie was er ene op de zever die Karl soms allemaal uitkraamt

Patje zal ook nog wel eens met de vuist op tafel slaan. En ik hoop dat ze bij AG2R ook eens de koppen bij elkaar steken, want op papier hebben die wel een mooie ploeg, maar in de koers 😱
Dat zal niets meer uithalen. Patje heeft op Remco ingezet en zijn klassieke ploeg zitten verwaarlozen. Buiten een Asgreen als topper is de rest subtop en daar nog een paar zieken, tzal gene vette zijn dit voorjaar voor QS. Als VDP, VA, Pogiboy vlammen, zal er niet veel aan te doen zijn...

Jumbo nu wel beste ploeg allround denk ik? Ook wel budget en gegroeid qua ploeg, zeker met een Benoot en Laporte, shit zeg, sterke transfers.
Heb alleen de hoogtepunten gezien, maar kijk wel uit naar een duel op zondag.

En voor Wout hoop ik dat hij de ronde of roubaix wint, hij verdient het echt wel. Toptalent.
Al is het zonde voor een naessen, die gunde ik ook wel een zege :(
Voor de rest opt klassieke gebied qua belgen niet veel soeps meer.

Kristoff ziek bij Wanty dus we kunnen Girmay nog eens bewonderen zondag (een gelukje voor Wanty want Kristoff kan toch niet meer mee). Dat ligt hem misschien nog beter met zijn snelheid.

Pedersen en Kragh Andersen spoorloos? Niet verwacht.

Straf van Girmay! Niet alleen prijs rijden maar ook enorm sterk onderweg. En dat op zijn leeftijd en zonder veel ervaring op deze wegen. Wordt dit de man van de komende jaren?

Wout en Laporte effe 2 minuten wegrijden van de andere favorieten, hallo. Ik gun het Van Aert om nu ook RVV of PR te winnen, anders zal hij toch weer kritiek krijgen ondanks een berevoorjaar. En als je dit ziet had Laporte toch ook moeten mee zijn na de Poggio om gaten te dichten.. Maar dan had wellicht VDP San Remo gewonnen.

Naesen, Van Avermaet, Sagan, Terpstra,… ze spelen zelfs geen bijrol meer.
Not sure if serious :unsure:... Kragh Andersen tot daaraan toe, die kon net zijn wagonnetje niet aanhaken op de Taaienberg geloof ik en heeft zich daar waarschijnlijk wat opgeblazen maar dat Pedersen hier (alwéér) geen rol van betekenis speelt hoeft toch echt niet meer te verrassen? Pedersen mocht vorige week Milaan-San Remo nog met overmacht gewonnen hebben dan nog had ik hem niet opgeschreven hiervoor.

Ik begin bij Pedersen meer en meer te denken het probleem bij al het gewring op de Vlaamse wegen ligt. Het wringen in de aanloop naar die kasseihellingen. Uiteindelijk rijdt hij zijn uitslagen in situaties waar dat een non-issue is: Gent-Wevelgem uit een beperkte kopgroep waar de eerste grote schifting al gevoerd is in de Moeren, RvV vanuit een ontsnapping... in alle andere Vlaamse voorjaarskoersen is het eigenlijk absoluut huilen met de pet op.

Naesen en Van Avermaet is een pijnlijk verhaal natuurlijk maarja... Greg is fin de carriere, dat is al even duidelijk maar die heeft uiteindelijk een mooi palmares samen gefietst maar voor iemand als Naesen is dat dubbel pijnlijk. Die heeft dat palmares niet en dat zal ook niet meer komen, zeker niet zolang hij in Franse loondienst rijdt. Moest Naesen naar Jumbo gaan ik durfde veel geld inzetten dat hij opnieuw mee rijdt voorin zoals pakweg een Benoot maar zolang hij daar gewoon wat blijft aanmodderen in Frankrijk is dat ook een drama.

Weggesmeten geld toch een beetje? Of onderschat ik Kristoff nog.

Ja, al pakt hij in kleinere (sprint)koersen wel nog belangrijke punten voor Wanty en heeft hij maar een contract voor 1 jaar gekregen. Op dat vlak zal hij dus geen Gilbert (voor LTS) of Froome (voor Israel) worden.

Teunisse ook nog 13e geworden.
Da zijn 4(!) Vismas in de eerste 13 :crazy:
Ben echt benieuwd hoe ze het gaan aanpakken in de rvv, ze gaan volgens mij toch echt wel de ploegsterkte uitspelen om met vdp en pogi af te rekenen.

Als Benoot er nog dat percentje kan bijdoen zie ik serieuze kansen voor hem…
Van Hooydonck was 18de, dus 5 bij de eerste 18.

Totaal niet geïnteresseerd.🥱

Dopelijk dienen de Ardennen en het Baskenland/Giro zich interessanter aan.

Voor de overwinning gaat VDP imo nog te kort komen volgende week, PR daarentegen :coolbrows:

Afgezien van het gebrek aan parkoerskennis, ma Trentin zal hem wel loodsen, zie ik Pogiboy wel gewoon winnen in Oudenaarde.
Valverde staat ook gewoon in zen laatste jaar op de startlijst, HEER-lijke coureur :crazy:

WVA overal topfavoriet maar het zou wel eens een "relatief" frustrerend voorjaar kunnen worden, mijn gok.. opnieuw zonder kers.

Laatst bewerkt:
Voor de overwinning gaat VDP imo nog te kort komen volgende week, PR daarentegen :coolbrows:

Afgezien van het gebrek aan parkoerskennis, ma Trentin zal hem wel loodsen, zie ik Pogiboy wel gewoon winnen in Oudenaarde.
Valverde staat ook gewoon in zen laatste jaar op de startlijst, HEER-lijke coureur :crazy:

WVA overal topfavoriet maar het zou wel eens een "relatief" frustrerend voorjaar kunnen worden, mijn gok.. opnieuw zonder kers.
Opnieuw zonder kers zou ik toch met een korrel zout nemen. Hij heeft de laatste 2 jaar telkens 2 grote koersen gewonnen in het voorjaar (Of de zomeredities van de voorjaarklassiekers). Ook dit jaar heeft hij zijn eerste grote koers al binnen en de omloop. Hoeveel renners zijn er die elke jaar een grote koers winnen in het voorjaar?

Opnieuw zonder kers zou ik toch met een korrel zout nemen. Hij heeft de laatste 2 jaar telkens 2 grote koersen gewonnen in het voorjaar (Of de zomeredities van de voorjaarklassiekers). Ook dit jaar heeft hij zijn eerste grote koers al binnen en de omloop. Hoeveel renners zijn er die elke jaar een grote koers winnen in het voorjaar?
Ja dat klopt. Maar als hij de ronde of Parijs Roubaix niet wint dan zal de media en de publieke opinie al snel van een mislukt voorjaar spreken. Dat is dan volkomen onterecht, maar zo gaat het (helaas) wel zo zijn.

Vandaag terug veel fouten gemaakt , kan zich bvb. Niet oriënteren in de Vlaamse Ardennen , waar de valpartij van VDP gebeurde legde hij op een heel andere locatie . Terwijl dat punt misschien een van de plaatsen is dat ze meest passeren in het Vlaamse voorjaar.
Aan Bakkerij Björn, det valpartij plaats Matje passeer ik veel, gaat me altijd bijblijven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan