Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een geweldige generatie wielrenners is dit toch. Eigenlijk toch fantastisch om te zien. Het niveau was 15 jaar geleden toch niet zo hoog hoor.

amai die val van alaphilipe pas laat thuis gekomen dus dat had ik gemist, hopelijk niks ernstig aan overgehouden zou niet de eerste zijn die doorrijd en pas later een breuk vaststelt.

Ik heb die val gemist, maar je moet eens kijken naar de reflex van Alaphilippe. De salto kan hij niet vermijden, maar wat hij erna doet.. Hij springt nog een stuk verder weg, die reflex is zot en mogelijk voorkomt hij daarmee dat een andere renner op hem valt ofzo. Alaphilippe heeft ook geluk dat hij eigenlijk een volledige koprol maakt en geen halve. Ja oke het is een zware klap, maar als je op uw nek of rug terecht komt, kan het een stuk erger zijn.

Ik hoop dat de schade meevalt maar natuurlijk zal dit zijn gevolgen hebben, aan redelijk grote snelheid ook. Jammer.

Ook wel niet 100% te vergelijken. Voetbal is een sport waar blessures vrij courant zijn, dat heeft een reden.
Met de fiets vallen is vaak schaafwonden en blauwe plekken, bij voetbal is de schade na een fout duel vaak pezen af.
Voetbal is een contactsport. Dat is wielrennen niet echt. Ander type blessures, sleutelbeen breek je meestal wel eens in uw carriere, en breuken komen vaak wel voor, maar het zijn minder spierblessures enzovoort. Ik weet wat je bedoelt, maar het zijn andere sporten en ander type blessures. Voetbal is ook korter en intenser. Wielrennen een uithoudingssport met explosieve inspanningen. Gewoon een andere sport. Neemt niet weg dat het een harde sport kan zijn.

Kopecky zeg :love:

Jammer dat ik niet thuis was, het zag er een leuke Strade uit. Wat een talent is die Pogacar toch zeg, ik ben eens benieuwd wat hij in het Vlaamse voorjaar nog zal doen. Knap van Wellens ook ;)

Knap ook van Kopecky. Maar wat een vervelende regie, juist als ze aankomen switchen ze naar een beeld van een achtervolger... . Waarschijnlijk een foutje in de regie, kan gebeuren (omdat ze moesten switchen naar aankomstbeeld).

De strade liegt niet. De erelijst spreekt boekdelen. Ik vind het één van de meest indrukwekkende koersen van allemaal. Eigenlijk na Parijs - Roubaix nu al de mooiste wedstrijd. Het is misschien een "nieuwe wedstrijd", maar laat ons eerlijk zijn dat is de ronde bijvoorbeeld ook die ook niet de ronde van vroeger is, en de strade heeft dat mythisch laagje. Lombardije ken ik niet goed, dat valt altijd in het najaar en heb ik nog nooit gevolgd eigenlijk omdat ik meer voor de kasseienklassiekers ben en ze die misschien niet altijd op TV tonen (?) en de Ardennenklassiekers + Gold Race mijn ding niet zijn door het koersverloop van vroeger maar de Strade vind ik toch fantastisch.

Laatste vier winnaars: Alaphilippe, Van Aert, Van Der Poel en Pogacar. Eigenlijk gewoon de 4 beste renners van het moment. Pogacar is inderdaad buitenaards, denk dat dat het de beste renner is die ik in mijn leven ooit aan het werk zag. Ik heb echt tonnen van respect voor deze generatie, maar ook voor de Valverdes van de wereld die nog altijd meedraaien aan de (sub-)top alsof het niets is. Valverde is één v/d weinige renners die me nog aan de generatie van mijn kindertijd doen denken. Die was nog samen met Vino topfavoriet voor de tour van 2006 maar kwam helaas ten val in een tour die ontsierd en onthoofd werd door dopingschandalen: Vino en Contador (door onthoofd Liberty Seguros) mochten niet starten. Mancebo, Basso en Ullrich werden betraft. Operation Fuentes barstte los. En dat is ook de Tour waar Landis van de erelijst werd geschrapt en waar overblijver van vroege vlucht Oscar Pereiro de Tour zou winnen nadat die 30 minuten tijd kreeg in een vroege vlucht, en niemand (buiten Landis die later geschrapt werd) er nog over ging.

Laatst bewerkt:
Jammer dat ik niet thuis was, het zag er een leuke Strade uit.
Goh, ik heb er niet echt van genoten moet ik zeggen. Weergaloze coureur die Pogacar, maar beetje sneu dat zowat alle andere favorieten weggemaaid worden door een windstoot en die laatste grindstroken en zeker de slotklim verliezen toch veel van hun charme als de strijd daar al lang gestreden is. Dan heb ik al betere edities gezien.

Goh, ik heb er niet echt van genoten moet ik zeggen. Weergaloze coureur die Pogacar, maar beetje sneu dat zowat alle andere favorieten weggemaaid worden door een windstoot en die laatste grindstroken en zeker de slotklim verliezen toch veel van hun charme als de strijd daar al lang gestreden is. Dan heb ik al betere edities gezien.

Pogacar is ook gevallen e ;)
Enigste die mss iets ging kunnen doen achteraf gezien is Ineos met pidcock erbij.
Rodriguez en narvaez als knecht erbij.

Ook mijn mening. Mooi om zien wel wat Pogacar kan, maar niet echt genieten de koers op zich. Ik heb het gevoel dat er een hoop coureurs niet bij waren waar hij zich hard zou moeten tegen verweerd hebben.

AUB geen discussie van Remco vs WVA vs VDP vs ...
Want draait toch uit naar modder gooien naar elkaar, we hebben vorig jaar gezien hoe dit uitdraait. :sleep:

Karl Vannieuwkerke is toch echt troep of ben ik gewoon té kritisch? Iemand zei het hier al maar dit is gewoon oude wijn in nieuwe zakken.
En dan dat geleuter over het 6de monument :sleep:

WTF is dit???????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan