Als er in Hasselt 5 voorvallen zijn en er komt 1x iemand tussen = 20% van de gevallen tussenkomst
In Brussel zijn het 10 gevallen en er komt 3x iemand tussen = 30% van de gevallen
Dan komen ze in Brussel idd vaker tussen, maar de kans om lastig gevallen te worden is wel groter..

En het feit dat er in Brussel ook 10 keer meer volk op straat loopt (zowel potentiële slachtoffers als potentiële daders) waardoor je natuurlijk ook 10 keer meer absolute aantallen hebt, is volledig bijzaak natuurlijk?
Of ben jij ook zo iemand die zich veiliger voelt in uw dorp met "slechts" 1 inbraak per jaar, terwijl er maar 10 huizen staan?
Vrouwen ongewenst aanraken of achtervolgen etc is absoluut fout
Maar waarom moet je ze nafluiten ? Het is geen hond waar je op fluit en ik denk niet dat er veel vrouwen zich gecharmeerd gaan voelen hoor
Fluiten of "hey poes" is zo goed als hetzelfde hé, doet ge gewoon niet in mijn ogen
Uiteraard doe je dat niet. Het is ronduit primitief, middeleeuws, degoutant, boertig, ... Maar de vraag is of je dit ook moet gaan criminaliseren.
Zie Silence z'n post. Ik heb in mijn loopbaan helaas al meer in Brussel gewerkt dan me lief is, mijn huidige job ligt er helaas opnieuw, bij gebrek aan een beter alternatief dichter bij huis. Ik ken die stad beter als jij. Antwerpen waarschijnlijk overigens ook, want daar heb ik gestudeerd.
Je bent in Antwerpen zowel als man als als vrouw echt wel veiliger af dan in het "kosmopolitische" Brussel.
Al een chance dat Antwerpen niet kosmopolitisch is!
Ik snap het probleem niet echt, is dat correct gedrag ? Ik denk het niet en elke zinnige mens weet dat. Dus degenen die dat toch doen die mogen de consequenties krijgen.
Het bredere probleem is het wegvallen van één van de normen en waardenkaders sinds de secularisering. Het wegvallen van dit ethisch kader zorgt ervoor dat nog slechts één kader overblijft, en dat is het wetboek. Daarom zie je nu de tendens ontstaan dat alles "wat niet hoort", nu plots in het strafwetboek moet komen.
Ik weet niet of dat een goede evolutie is eerlijk gezegd. De collateral dammage die je daarmee dreigt te bekomen kan veel groter zijn dan de gunstige effecten.
En daarnaast wens ik politie en justitie veel succes met het proberen handhaven van iets wat eigenlijk gewoon in de opvoeding dient meegegeven te worden.
En dan zijn er natuurlijk meisjes/vrouwen die het nog een stuk zwaarder te verduren hadden daar.