Verkrachting en seksueel grensoverschrijdend gedrag

Het is geen studie over dat feit. Het is een studie met dat als bevinding. Nu je die bevinding gedaan hebt, kan je hier verder verdiepende onderzoeken als opvolging na laten komen.

Neen, dat ligt niet in de scope van het onderzoek. Een goede wetenschapper zal kijken welke nieuwe onderzoeksvragen kunnen gesteld worden en niet uitgaan van aannames die niet eens aangeraakt zijn in het eerdere onderzoek. Het artikel gaat ook niet uit van beleidsvoerders, maar van één (en een paar andere) organisaties.

Oké, en dan komen we weer terug bij de kern van mijn oorspronkelijke vraag : Hoe zou je dit willen bereiken? Opvoeding in de privé-sfeer kunnen we niet in tussen komen. Daarmee dat men wel zaken wilt doen waar men dit wel kan, op school, in de jeugdbeweging, ...

In een utopie kunnen we dat. Maar in een utopie zou het probleem zich niet eens stellen. Ik ga er mee akkoord dat we niet blind moeten zijn voor de oorzaken, dat we niet blind moeten zijn voor de "groep met het grootste aandeel", maar kunnen we dat ook effectief vertalen naar beleid? Als je continu aanhaalt dat we hier niet blind voor moeten zijn, stop dan aub ook met zelf blind te zijn voor de werkelijkheid. Namelijk dat we niet kunnen ingrijpen in de opvoeding in de privésfeer.

Edit: Pas op, ik ga akkoord met de kern van je boodschap he. Maar ik ben eerder realist en vind daarmee de "hoe"-vraag heel belangrijk.

Ik ben niet akkoord met wat je zegt over die scope hoor.
Want het gaat véél verder dan de bevinding vermits ze zelf aangeven dat oa buschauffers en omstaanders moeten ingrijpen en dat dat een oplossing zou zijn voor het probleem.

Mogelijke oplossingen heb ik en KoC al aangehaald.
 
Net zoals homohaat zogezegd een probleem is onder alle jongens, zijn mannen over het algemeen dus seksuele roofdieren. Als het is om één bepaalde groep uit de wind te zetten of ze niet te viseren, dan mag er veralgemeend worden. De fluitende bouwvakker en de trakterende gentleman zullen nu ook onder dezelfde noemer geplaatst worden om toch weer rond het echte probleem te kunnen dansen.
 
Net zoals homohaat zogezegd een probleem is onder alle jongens, zijn mannen over het algemeen dus seksuele roofdieren. Als het is om één bepaalde groep uit de wind te zetten of ze niet te viseren, dan mag er veralgemeend worden. De fluitende bouwvakker en de trakterende gentleman zullen nu ook onder dezelfde noemer geplaatst worden om toch weer rond het echte probleem te kunnen dansen.
Vanwaar komt dit nu weer? Op wie of wat reageer je nu zelfs?
 
Oplossingen? Gewoon hard durven zijn. Wat maatregelen naar Deens model om gettovorming in Brussel te beëindigen lijken mij alvast geen slecht begin.




Vervang Deens door Nederlands/Frans en we geraken in Brussel alvast een héél eind verder. Worst case scenario verhelp je niets aan de problemen maar realiseer je dan tenminste een besparing op mensen die toch géén enkele moeite doen om een positieve bijdrage aan onze samenleving te leveren. Ik zou eigenlijk eerder verkiezen dat ze hun kinderen af zouden nemen en onderbrengen bij deftige pleeggezinnen, in plaats van louter te knippen hun kindergeld, maar dat gaat al héél ver natuurlijk.

Je kan er uiteraard nog wat zaken aan toevoegen. Zoals niet Ecolo's "integratiemodel" van hoofddoeken in het openbaar bestuur aanvaarden, want de gevolgen daarvan op zaken als intimidatie van buschauffeurs kan je dan ook al raden: vergelijkbaar met hoe bepaalde gemeenschappen vrouwen met een hoofddoek dan als niet-doelwit zien, maar alle anderen des te meer wél.
Ik kan mij met veel vinden.. maar dit vind ik er toch wel zwaar over:
  • Wie een misdrijf pleegt in de wijk wordt dubbel bestraft.
 
Ik kan mij met veel vinden.. maar dit vind ik er toch wel zwaar over:
  • Wie een misdrijf pleegt in de wijk wordt dubbel bestraft.
Absoluut. De rest van de maatregelen vind ik eigenlijk ook ongepast om louter op een bepaalde wijk toe te passen. Iedereen gelijk voor de wet blijft toch echt wel een basisprincipe voor mij hoor.

Zijn er al onderzoeken beschikbaar die de gehoopte effecten van dat beleid aantonen?
 



Tja daar had ik helaas geen studie voor nodig.
Vind het wel best grappig, in het ganse medialandschap worden vandaag constant beeltenissen van mensen met een kleurtje of migratie achtergrond gebruikt bij heel uiteenlopende reportages, artikels en reclames, in het kader van onze inclusieve en multiculturele samenleving. Maar hier durven ze natuurlijk geen donkere jongen te gebruiken in die afbeelding. :unsure: :tongue:

(en voor de discussie start, mijn opmerking is sarcastisch/humoristisch bedoeld hé, het is geenszins een ergernis of aanklacht) :wink:
 
Absoluut. De rest van de maatregelen vind ik eigenlijk ook ongepast om louter op een bepaalde wijk toe te passen. Iedereen gelijk voor de wet blijft toch echt wel een basisprincipe voor mij hoor.

Zijn er al onderzoeken beschikbaar die de gehoopte effecten van dat beleid aantonen?
Kweetniet. Als we langs ene kant een zorgmaatschappij hebben waarin we de zwakkeren steunen, vind ik ook ergens dat daar ergens bepaalde plichten mogen tegenoverkomen. Vooral als je kinderen hebt vind ik dat niet slecht om toch hun integratiekansen te verhogen.
 
Kweetniet. Als we langs ene kant een zorgmaatschappij hebben waarin we de zwakkeren steunen, vind ik ook ergens dat daar ergens bepaalde plichten mogen tegenoverkomen. Vooral als je kinderen hebt vind ik dat niet slecht om toch hun integratiekansen te verhogen.
Ja, maar die plichten moeten dan voor iedereen gelden, vind ik. Niet alleen voor mensen die in bepaalde probleemwijken wonen.
 
Vind het wel best grappig, in het ganse medialandschap worden vandaag constant beeltenissen van mensen met een kleurtje of migratie achtergrond gebruikt bij heel uiteenlopende reportages, artikels en reclames, in het kader van onze inclusieve en multiculturele samenleving. Maar hier durven ze natuurlijk geen donkere jongen te gebruiken in die afbeelding. :unsure: :tongue:

(en voor de discussie start, mijn opmerking is sarcastisch/humoristisch bedoeld hé, het is geenszins een ergernis of aanklacht) :wink:
Die foto is op geen enkele manier representatief om de effectieve intimidatie aan te kaarten.
 
Die foto is op geen enkele manier representatief om de effectieve intimidatie aan te kaarten.
Natuurlijk wel. Jouw reactie is anders wel weer bijzonder representatief voor de groep mensen die steeds zit te roepen om 'de problemen te benoemen', maar dan wel weigert de problemen binnen de eigen groep te benoemen.

Dat er een serieus probleem is binnen de groep die jij viseert, dat ontkent niemand. Maar je komt niet onderzoek na onderzoek aan zulke degoutant hoge cijfers als dit enkel vanuit die minderheidsgroep zou komen.
 
Natuurlijk wel. Jouw reactie is anders wel weer bijzonder representatief voor de groep mensen die steeds zit te roepen om 'de problemen te benoemen', maar dan wel weigert de problemen binnen de eigen groep te benoemen.

Dat er een serieus probleem is binnen de groep die jij viseert, dat ontkent niemand. Maar je komt niet onderzoek na onderzoek aan zulke degoutant hoge cijfers als dit enkel vanuit die minderheidsgroep zou komen.
Ok.

Dus als het over iets positief gaat zoals bijvoorbeeld afgestudeerde artsen, is het representatief van inclusieve foto's te tonen. Is het iets negatief, dan is het representatief om blanken te tonen ook al zijn ze ondervertegenwoordigd in de statistieken.
 
Ok.

Dus als het over iets positief gaat zoals bijvoorbeeld afgestudeerde artsen, is het representatief van inclusieve foto's te tonen. Is het iets negatief, dan is het representatief om blanken te tonen ook al zijn ze ondervertegenwoordigd in de statistieken.

Je zwakt "op geen enkele manier representatief" al af naar "ondervertegenwoordigd in de statistieken". Tot zover al "op geen enkele manier" dus. Toon mij trouwens eens die statistieken van jou, die zouden aantonen dat blanken ondervertegenwoordigd zouden zijn in seksuele intimidatie jegens vrouwen?

Jouw reactie voelt voor mij toch weer aan als een wijdverbreid probleem (seksuele intimidatie) willen gebruiken als een stok om mensen met een andere huidskleur te slaan. Er is bij bepaalde bevolkingsgroepen zeker en vast een groter probleem, maar jouw reactie vernauwt de problematiek uitsluitend naar die groepen. Wat manifest onwaar is, en wat niemand vooruit helpt.
 
Als er bij bepaalde bevolkingsgroepen zeker en vast een groter probleem is, dat geef je hem gelijk he. Dan moet je vervolgens ook niet stellen dat het 'manifest onwaar' is.
 
Ik vind dit wel een grappige reactie. Want dat doen we natuurlijk niet? Het is zeker niet zo dat de stranden in Turkije, Tunesië en Egypte vol liggen met Westerse vrouwen in bikini?

Ook best ironisch dat je denkt dat cultuur "ingebakken" is. Net alsof het iets erfelijk is.
@Sir.Killalot ik zie dat jij deze post geliked hebt. Zou jij me ook de gelijkenis eens kunnen tonen tussen toerisme waarbij men zich specifiek richt op de westerse toeristen die graag hun geld komen uitgeven en migratie waarbij er een clash van culturen komt?
 
@Sir.Killalot ik zie dat jij deze post geliked hebt. Zou jij me ook de gelijkenis eens kunnen tonen tussen toerisme waarbij men zich specifiek richt op de westerse toeristen die graag hun geld komen uitgeven en migratie waarbij er een clash van culturen komt?
Je bedoelt de migratie waarbij we mensen uit landen aantrekken om hier het werk te komen doen dat we zelf niet willen doen?
Want dat is nog altijd waar de grote groep "migranten" in België vandaan komt...

En de gelijkenis? We kunnen daar evengoed bedekt op het strand gaan liggen en ons aan hun cultuur houden. Maar dat doen we niet, we houden onze Westerse cultuur aan, ook al zijn we ergens anders.
Net zoals (volgens jou) migranten hun cultuur aanhouden ook al zijn ze ergens anders.
 
Je bedoelt de migratie waarbij we mensen uit landen aantrekken om hier het werk te komen doen dat we zelf niet willen doen?
Want dat is nog altijd waar de grote groep "migranten" in België vandaan komt...

En de gelijkenis? We kunnen daar evengoed bedekt op het strand gaan liggen en ons aan hun cultuur houden. Maar dat doen we niet, we houden onze Westerse cultuur aan, ook al zijn we ergens anders.
Net zoals (volgens jou) migranten hun cultuur aanhouden ook al zijn ze ergens anders.
Dus een hotel in Egypte biedt all in vakanties met alle nodige alcoholische dranken aan opdat westerlingen zich daar aan de heersende cultuur zouden houden?

Je eerste punt is totaal naast de kwestie trouwens. Maar als je het verschil nog niet ziet tussen westerse toeristen die naar vakantieoorden trekken die er speciaal voor hen voorzien zijn en op die manier een zeer belangrijke inkomstenbron vormen, en ongebreidelde migratie waarbij de hoge concentratie aan allochtonen voor een ware cultuurclash zorgt, dan doe je er volgens mij wel echt om.
 
Dus een hotel in Egypte biedt all in vakanties met alle nodige alcoholische dranken aan opdat westerlingen zich daar aan de heersende cultuur zouden houden?

Je eerste punt is totaal naast de kwestie trouwens. Maar als je het verschil nog niet ziet tussen westerse toeristen die naar vakantieoorden trekken die er speciaal voor hen voorzien zijn en op die manier een zeer belangrijke inkomstenbron vormen, en ongebreidelde migratie waarbij de hoge concentratie aan allochtonen voor een ware cultuurclash zorgt, dan doe je er volgens mij wel echt om.
En als die resorts door Westerlingen zijn gebouwd? Dan heb je Westerlingen die naar daar verhuizen, een hotel openen voor Westerlingen die zich dan niet aan de cultuur houden...

De "Cultuurclash" waar jij het over hebt, is er bij 3e generatie migranten. Die krijgen quasi niks van hun "cultuur" nog mee.
 
Terug
Bovenaan