Verkrachting en seksueel grensoverschrijdend gedrag

ja duh, ik zie ook wel een verschil, maar vind aan de tepel van iemand begin zuigen ook al wel redelijk verder gaan dan vriendschap. Allez, ik weet niet hoe gij met uw vrienden en vriendinnen omgaat, maar bij mij hoort dat toch al meer bij voorspel dan bij een slowke dansen. Als ge dan toch niet wil profiteren van uw zatte vriendin, zou ik daar al op de rem gaan staan en ook dat weigeren.
Feit dat ze KO was op het einde van de avond scheelt ook wel met een zatte situatie waar ze nog op haar benen kon staan.
 
Feit dat ze KO was op het einde van de avond scheelt ook wel met een zatte situatie waar ze nog op haar benen kon staan.
Ik vind dat als ze gewoon al te zat was om nog deftig te kunnen nadenken, ge de grens al hebt bereikt waarin ge dingen gaat toelaten of verhinderen.
 
Ik vind dat als ze gewoon al te zat was om nog deftig te kunnen nadenken, ge de grens al hebt bereikt waarin ge dingen gaat toelaten of verhinderen.
Inderdaad, inschatting die je op het moment zelf moet maken. Er spelen zoveel factoren mee.
 
Inderdaad, inschatting die je op het moment zelf moet maken. Er spelen zoveel factoren mee.
tgoh, als ge weet dat ze dat daarvoor nog nooit heeft gedaan, dan weet je ook dat het nu door de drank komt he. Allez, dan zijt ge op dat moment ook aan het profiteren van de situatie.
 
maar waarom is kussen en aan uw tepels zuigen dan wel ok, maar sex is dan ineens een brug te ver?
Omdat die eerste twee zaken haar initiatief waren op een moment dat ze gewoon licht aangeschoten leek. Dat derde zou mijn initiatief geweest zijn op een moment dat ze wel duidelijk zat was. En penetratie is toch nog iets anders dan gewoon wat kussen. Allez, ik zie daar toch een aantal grenzen.

Maar waar mijn post eigenlijk om bedoeld was dat dronkenschap in Japan zoiets allemaal oké maakt. Achteraf wist ze te zeggen dat het daar ook doodnormaal is dat je met je baas sake gaat drinken, je die daar uitkaffert voor zijn gebreken en de volgende dag op het werk zegt 'sorry baas, kwam door de sake!'.

Ik vind dat als ze gewoon al te zat was om nog deftig te kunnen nadenken, ge de grens al hebt bereikt waarin ge dingen gaat toelaten of verhinderen.
Amai klinkt nogal romantisch. Op de dansvloer in de ene hand een pint en in de andere hand een alcoholtester voor het geval dat een knap meisje u wil kussen.
Ge moet nu toch echt wel een laag zelfbeeld hebben als versierd worden door iemand blijk zou zijn dat die niet meer helder kan nadenken. :unsure:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Topmagistraat Johan Sabbe veroordeeld voor aanranding en ongewenst seksueel gedrag

Die komt daar nog goed vanaf.

“De feiten zijn ernstig," zo vervolgt het hof. "Hij heeft die gepleegd als procureur des Konings, met iemand die ondergeschikt was in de hiërarchie. De aanranding van de eerbaarheid is een triest hoogtepunt. Er is een gebrek aan respect voor de psychische en fysieke integriteit. Als magistraat en procureur des Konings had hij een voorbeeldfunctie en had hij de laatste moeten zijn om dit strafbaar gedrag te stellen.” Toch houdt het hof ook rekening met zijn lange staat van verdienste. Daarom kreeg hij vier maanden cel met uitstel opgelegd en wordt hij niet uit zijn rechten ontzet. “Dat zou anders nadelig zijn voor zijn carrière”, zo duidde het hof.

Ligt het aan mij of komt dit heel erg "old boys club" over?
 
Toen ik nog met m'n ex was, gingen we eens naar een feestje en kwamen we behoorlijk aangeschoten thuis. 's Nachts hebben we nog gevreeën, maar gezien we beide goed gedronken hadden en vermoeid waren, was het niet bepaald een topper. Bleek m'n vriendin het zich absoluut niet te herinneren de volgende ochtend.

Ik zat daar wel serieus mee verveeld, maar ze verzekerde me dat het voor haar geen probleem was. Als ik de situatie met anderen bespreek, dan zijn er echter behoorlijk wat mensen die dat (bijna) verkrachting vinden.
Als ge in een relatie zit, voor die avond en na die avond regelmatig seks hebt, zie ik met de beste wil van de wereld niet in hoe zoiets verkrachting is. Ja, je bent allebei dronken, so what?
 
ja duh, ik zie ook wel een verschil, maar vind aan de tepel van iemand begin zuigen ook al wel redelijk verder gaan dan vriendschap. Allez, ik weet niet hoe gij met uw vrienden en vriendinnen omgaat, maar bij mij hoort dat toch al meer bij voorspel dan bij een slowke dansen. Als ge dan toch niet wil profiteren van uw zatte vriendin, zou ik daar al op de rem gaan staan en ook dat weigeren.
Licht aangeschoten, of te zat om nog te beseffen hoe je naar huis wandelt is wel een verschil.
Een beetje flirten (of iets verder) is ook nog altijd iets anders dan effectief seks hebben.
Als ze daar gewoon levensloos ligt te wachten tot ge gedaan heb steek ik hem nog liever tussen de deur die ik keihard toeknal. Imo zijn dit zaken die ge in een relatie toch niet meer kan benoemen als de partner tevreden stellen.
QFT
 
Maar je mag het wel hypocriet vinden, toch?

Daarnaast, en @anders. zijn er wel degelijk bedrijven die werk maken van een ethisch beleid en daar richtlijnen voor hebben. Als stom voorbeeld, bij verschillende NGO's of andere vzw's waar duurzaamheid een van de waarden is, ga je inderdaad geen Chiquita bananen, MinuteMaid fruitsap, ... vinden omdat de waardes daar verder gaan dan losse acties maar verweven zitten in de organisatie.
Er zijn wel degelijk werknemers (mezelf inclusief) die van job veranderen omdat de waarden van de organisatie niet (meer) passen bij de eigen waarden, ook al gaat dat gepaard met loonsverlies. Da's echt niet zo uitzonderlijk als je het voorstelt.
Vanuit de filosofie van effective altruism kan je perfect rationaliseren dat een voetballer die geld verdient meer goed kan doen dan een normaal persoon. Als Rashford geweigerd had om voetballer te worden vanwege ethische redenen, zou hij de mogelijkheden niet gehad hebben om campagne te voeren tegen kinderarmoede. Nu goed, dat gaat uiteraard niet voor iedereen op maar veel voetballers steunen wel goede doelen. Ik zou graag hebben dat ze ook faire belastingen betalen maar dat is mijn inziens niet iets dat je de individuele voetballer kan verwijten.

Mijn visie op de zaak is dat ieder voor zich moet uitmaken wat hij wil laten en wat hij niet wil laten. Volledig ethische consumptie in een kapitalistische maatschappij is quasi onmogelijk maar dat betekent niet dat je geen opofferingen kan maken. Ja, ik heb een PS5 gekocht die met slavenarbeid is gemaakt maar anderzijds ben ik ook van plan het WK in Qatar te boycotten. Maakt mij dat een hypocriet? Vermoedelijk wel. Maar het lijkt mij nog altijd beter dan volledige apathie en u nergens iets van aantrekken. En ik vind ook niet dat we mensen dan moeten verwijten dat ze zich niet voor elke zaak even hard inzetten.
 
Vanuit de filosofie van effective altruism kan je perfect rationaliseren dat een voetballer die geld verdient meer goed kan doen dan een normaal persoon. Als Rashford geweigerd had om voetballer te worden vanwege ethische redenen, zou hij de mogelijkheden niet gehad hebben om campagne te voeren tegen kinderarmoede. Nu goed, dat gaat uiteraard niet voor iedereen op maar veel voetballers steunen wel goede doelen. Ik zou graag hebben dat ze ook faire belastingen betalen maar dat is mijn inziens niet iets dat je de individuele voetballer kan verwijten.

Mijn visie op de zaak is dat ieder voor zich moet uitmaken wat hij wil laten en wat hij niet wil laten. Volledig ethische consumptie in een kapitalistische maatschappij is quasi onmogelijk maar dat betekent niet dat je geen opofferingen kan maken. Ja, ik heb een PS5 gekocht die met slavenarbeid is gemaakt maar anderzijds ben ik ook van plan het WK in Qatar te boycotten. Maakt mij dat een hypocriet? Vermoedelijk wel. Maar het lijkt mij nog altijd beter dan volledige apathie en u nergens iets van aantrekken. En ik vind ook niet dat we mensen dan moeten verwijten dat ze zich niet voor elke zaak even hard inzetten.
nen ps5 dus eh
*schrijft op*
 
Kheb wat dossiers met AG vespa :S
Werfstelling en een deel van een gebouw in aanbouw ingestort in Antwerpen-stad, en er zouden nog mensen onder liggen...

Was er aan het werk toen het kot neer ging...
Ik vrees dat er een grote aannemer de dieperik in gaat gaan met deze frats...
 
Was er aan het werk toen het kot neer ging...
Ik vrees dat er een grote aannemer de dieperik in gaat gaan met deze frats...
Damn een geluk dat ge er niet onder ligt!
Tis democo zeker? Er zijn verzekeringen voor zulke zaken he.
Enig idee trouwens hoe het gekomen is? Iets van thermische uitzetting van de staalstructuur die nog niet ingepakt zat?
 
Was er aan het werk toen het kot neer ging...
Ik vrees dat er een grote aannemer de dieperik in gaat gaan met deze frats...
Ik ken de aannemer vrij goed, ze werken heel veel met onderaannemers en onder-onderaannemers. Hoofdaannemer blijft natuurlijk aansprakelijk maar ik ben ook benieuwd hoe dit gaat afwikkelen.
 
Was er aan het werk toen het kot neer ging...
Ik vrees dat er een grote aannemer de dieperik in gaat gaan met deze frats...
Alles goed met u? Moet serieus schrikken zijn.

Passeer hier quasi elke dag, toch moeilijk in te denken dat zo'n zaken hier nog gebeuren...
 

Uit een eerste bevraging van Plan International bij 700 jongeren bleek dat 91 procent van de meisjes en 28 procent van de jongens uit Antwerpen, Brussel en Charleroi al last gehad heeft van seksuele intimidatie in de publieke ruimte.

Tja daar had ik helaas geen studie voor nodig.
 



Tja daar had ik helaas geen studie voor nodig.

Aanvullend:



"Zo willen de jongeren dat er meer bewustmaking komt over seksuele intimidatie onder hun leeftijdsgenoten zelf, bijvoorbeeld via de jeugdbeweging of op school"
Buschauffeurs maar ook leerkrachten en jeugdwerkers zouden een training moeten krijgen rond seksuele intimidatie over hoe ze daarop kunnen reageren.
In overleg met het stadsbestuur bekijken ze wie ze trainingen geven. Jongeren leren ze te communiceren over hun grenzen. Daarnaast gaf Pimento het afgelopen jaar een vorming aan leerkrachten, jeugdwerkers en horeca-uitbaters over hoe zij het best reageren als ze zien dat iemand seksueel geïntimideerd wordt.
Daarnaast is de rol van omstaanders erg belangrijk. Als omstaander kan je met kleine interventies echt het verschil maken

Allee, ik ga niet zeggen dat het geen slechte zaken zijn he.
Maar gaan we nu echt in een boog erom heen blijven gaan dat het quasi-altijd groepjes allochtonen zijn die dat soort gedrag vertonen en dat het misschien in de opvoeding/man-vrouw cultuur bij een deel daar schort en dat we daar ook maar eens naar moeten kijken?

Iedereen met 2 ogen in zijn kop of die eens door een stad heeft gelopen of vrouwen/homo's kent die dit hebben mee gemaakt weet dat daar het probleem ligt en niet hoe de omstaanders of buschauffeur erop reageren, maar daar wordt weer over alle talen over gezwegen.
 
Aanvullend:








Allee, ik ga niet zeggen dat het geen slechte zaken zijn he.
Maar gaan we nu echt in een boog erom heen blijven gaan dat het quasi-altijd groepjes allochtonen zijn die dat soort gedrag vertonen en dat het misschien in de opvoeding/man-vrouw cultuur bij een deel daar schort en dat we daar ook maar eens naar moeten kijken?

Iedereen met 2 ogen in zijn kop of die eens door een stad heeft gelopen of vrouwen/homo's kent die dit hebben mee gemaakt weet dat daar het probleem ligt en niet hoe de omstaanders of buschauffeur erop reageren, maar daar wordt weer over alle talen over gezwegen.

Heb je dan zelf specifiek voorstellen hoe dit aan te pakken? Ik geef je gelijk dat er iets aan gedaan moet worden. Maar de manier waarop je hier geregeld wat staat te roepen is toch ook een beetje van "de beste stuurlui staan aan wal" lijkt me. Ik ben benieuwd hoe je dit zelf ziet op te lossen?

Je zegt zelf "het zit in de opvoeding", hoe negeert men dat aspect als men het specifiek bv. over scholen/jeugdbewegingen heeft? Dat is toch mee opvoeding?
 
Terug
Bovenaan