Verkrachting en seksueel grensoverschrijdend gedrag

Ik veronderstel dat dit een reden kan zijn dat je steeds met raam op het labo examens afneemt? En dan nog... Wat als die persoon nu zegt. Sylver heeft gevraagd of ik intieme diensten wou uitwisselen voor examenvragen/extra credits.. Hoe verdedig je jezelf hiertegen? Dat lijkt me allemaal zo eenvoudig nog niet te zijn.
Mijn post was een reactie op die van @ThomasMore, ik vind niet dat studenten die zich op een bepaalde manier kleden een probleem zijn, ongeacht de bedoelingen. Uiteindelijk dragen mannelijke studenten soms ook een pak, en is "opgeklede" vrouwenmode bloter.

Dat is voor mij een gigantisch verschil met een student die ongeoorloofd gedrag vertoont, dus ik zie niet waarom je die wil koppelen.

Hetzelfde voor geen examen afleggen alleen met een student, lijkt me nu eenmaal gewoon "good practice" hoor. Ik heb mijn eerste jaar als docent meteen al een mannelijke student gehad die vond dat het examen niet eerlijk was verlopen en "hiermee ging verder gaan". Tot bleek dat hij overal gebuisd was en die tactiek gebruikte. Net zoals in de brede samenleving zijn niet alle studenten van goede wil, enige voorzorgen lijken me dan ook logisch.

Toen ik studeerde moesten er altijd twee extra studenten aanwezig zijn tijdens mondelinge examens. Zo ooit eens een half uur moeten blijven omdat de laatste student van de dag in panne was gevallen en zo vertraging opliep.
Was toen wel gezellig, samen met ne maat een half uurtje met de docent keuvelen tot dat ie laatste kwam opdagen :)

Kan zijn dat het ook gewoon een richtlijn van de school (KdG) was.
Zover ik weet mag dit, ik zou het ook vreemd vinden om andere studenten aanwezig te hebben bij een mondeling examen aan het bord. Ik heb er nooit commentaar op gekregen, en ook andere collega's doen het.
 
Een student(e) heeft tegenwoordig uiteraard ook een soort machtspositie, aangezien die iemands carrière omzeep kan helpen door te liegen over grensoverschrijdend gedrag. Zoals in dat artikel in Het Nieuwsblad hierboven mogelijks kon gebeuren. Die prof heeft groot gelijk dat hij dat gewoon onmiddellijk meldt...

De meeste van mijn mondelinge examens vroeger gingen door op redelijk 'openbare' plaatsen, bv. gewoon vooraan de aula (waar alle andere studenten zich zitten voor te bereiden). Of gewoon op de gang, waar dus regelmatig mensen voorbij wandelen. Of systeem waarbij er idd 1 student examen aflegt en de volgende al klaar zit in hetzelfde lokaal (maar ver genoeg om niet te horen wat er gezegd wordt).
 
Een student(e) heeft tegenwoordig uiteraard ook een soort machtspositie, aangezien die iemands carrière omzeep kan helpen door te liegen over grensoverschrijdend gedrag. Zoals in dat artikel in Het Nieuwsblad hierboven mogelijks kon gebeuren. Die prof heeft groot gelijk dat hij dat gewoon onmiddellijk meldt...

De meeste van mijn mondelinge examens vroeger gingen door op redelijk 'openbare' plaatsen, bv. gewoon vooraan de aula (waar alle andere studenten zich zitten voor te bereiden). Of gewoon op de gang, waar dus regelmatig mensen voorbij wandelen. Of systeem waarbij er idd 1 student examen aflegt en de volgende al klaar zit in hetzelfde lokaal (maar ver genoeg om niet te horen wat er gezegd wordt).
Sorry, maar dat is gewoon niet waar en doet een beetje afbreuk aan wat er gebeurt bij studenten.

Er is geen machtspositie omdat jij iemands carrière om zeep kunt helpen door te liegen over grensoverschrijdend gedrag. Dan heeft iedereen een machtspositie tegenover iedereen. Maar in dat artikel is dat dus niet gebeurd, hè. Die studente heeft iets voorgesteld wat absoluut grensoverschrijdend is.

Bij de vorige docenten gaat het allemaal om een machtspositie: Je kunt niet weigeren, omdat je anders kunt fluiten naar je goeie punten, bijvoorbeeld. Of kunt fluiten naar je diploma/doctoraat... Dat is niet hetzelfde als in het hypothetische voorbeeld van iemand die een prof chanteert met een onterechte klacht.
 
Een student(e) heeft tegenwoordig uiteraard ook een soort machtspositie, aangezien die iemands carrière omzeep kan helpen door te liegen over grensoverschrijdend gedrag. Zoals in dat artikel in Het Nieuwsblad hierboven mogelijks kon gebeuren. Die prof heeft groot gelijk dat hij dat gewoon onmiddellijk meldt...
Ik zie toch nog een verschil tussen dat en een werkelijke machtspositie hoor. Zo kan je evengoed zeggen dat een secretaresse een machtspositie heeft over de manager.

Op zich kan je je daar ook dus voor indekken door niet ergens in een donker, afgesloten kot alleen een examen af te nemen van iemand.
 
Ik zie toch nog een verschil tussen dat en een werkelijke machtspositie hoor. Zo kan je evengoed zeggen dat een secretaresse een machtspositie heeft over de manager.

Op zich kan je je daar ook dus voor indekken door niet ergens in een donker, afgesloten kot alleen een examen af te nemen van iemand.

Natuurlijk is er nog een verschil.

Maar ik bedoel dat in de huidige sfeer blijkbaar een gerucht voldoende is om iemand op non-actief te zetten. Dat is ook een soort machtsverhouding. Zoals die prof in dat artikel zegt: “Maar heel soms liggen de machtsverhoudingen even omgekeerd.”

@Loser : Die docent bij LUCA: als daar nu effectief niks gebeurd was, niks bewezen, kan die man dan gewoon opnieuw aan de slag denk je? En inderdaad, collega's in het algemeen (vooral de vrouwelijke) hebben op die manier tegenwoordig ook een soort nieuwe macht...
 
Natuurlijk is er nog een verschil.

Maar ik bedoel dat in de huidige sfeer blijkbaar een gerucht voldoende is om iemand op non-actief te zetten. Dat is ook een soort machtsverhouding. Zoals die prof in dat artikel zegt: “Maar heel soms liggen de machtsverhoudingen even omgekeerd.”

Die docent bij LUCA: als daar nu effectief niks gebeurd was, niks bewezen, kan die man dan gewoon opnieuw aan de slag denk je?
Het klopt natuurlijk wel dat eenieder dan zogezegd een machtspositie heeft tov iedereen.

Ik kan ook eender wie hier in het dorp, met wie ik een bepaald contact heb gehad, kunnen gaan beschuldigen van verkrachting, diefstal, fraude,... eender wat eigenlijk wat die persoon zijn of haar goede naam zou besmeuren.

Ik zou dat dus niet als machtspositie omschrijven eerlijk gezegd.
 
Het klopt natuurlijk wel dat eenieder dan zogezegd een machtspositie heeft tov iedereen.

Ik kan ook eender wie hier in het dorp, met wie ik een bepaald contact heb gehad, kunnen gaan beschuldigen van verkrachting, diefstal, fraude,... eender wat eigenlijk wat die persoon zijn of haar goede naam zou besmeuren.

Ik zou dat dus niet als machtspositie omschrijven eerlijk gezegd.

Maar 'eender wie in het dorp', dan is er geen onderlinge relatie (zoals student - prof). Uiteraard is dat niet hetzelfde.
 
Natuurlijk is er nog een verschil.

Maar ik bedoel dat in de huidige sfeer blijkbaar een gerucht voldoende is om iemand op non-actief te zetten. Dat is ook een soort machtsverhouding. Zoals die prof in dat artikel zegt: “Maar heel soms liggen de machtsverhoudingen even omgekeerd.”

@Loser : Die docent bij LUCA: als daar nu effectief niks gebeurd was, niks bewezen, kan die man dan gewoon opnieuw aan de slag denk je? En inderdaad, collega's in het algemeen (vooral de vrouwelijke) hebben op die manier tegenwoordig ook een soort nieuwe macht...
Voilà, zie dat het afdoet aan wat er in de realiteit gebeurt?

In de huidige sfeer is een gerucht dus NIET voldoende om iemand op non-actief te zetten. Toch niet op basis van die docent aan het LUCA, want daar ging het om verschillende klachten (geen geruchten, klachten!), en zware klachten. Die blijkbaar gelijkaardig zijn. En om open brieven van collega's. Dat kun je dan toch niet verwateren tot "een geruchtje". Maar wat nog veel erger is: voor mij zou "een klacht" wel al genoeg moeten zijn om hem tijdelijk op nonactief te zetten.

Als er over jou een klacht komt op je nieuwe werk van misplaatst gedrag bij een klant, mag jij dan de volgende dag weer naar de klant?

En ja, als er nu blijkt dat hij niets heeft gedaan, mag hij uiteraard gewoon weer aan de slag. Die carrièremoord die altijd wordt voorgehouden, ik vraag me af hoeveel waarheid daar nu aan zit. Want voor een onterecht ontslag, kun je je werkgever aanklagen, hè.
 
Maar 'eender wie in het dorp', dan is er geen onderlinge relatie (zoals student - prof). Uiteraard is dat niet hetzelfde.
Wel hé, ik schreef eender wie met wei ik een bepaald contact heb gehad. Akkoord dat er ergens een relatie moet zijn, maar dus pakweg een aannemer waar ik niet tevreden van ben, een bakker die mij een droog brood heeft verkocht, een verzekeringsmakelaar die mij niet wilt uitkeren,...

Ik denk niet dat we echt over een machtspositie kunnen spreken wanneer ik die onterecht zwart maak dmv bepaalde beschuldigingen.
 
Wel hé, ik schreef eender wie met wei ik een bepaald contact heb gehad. Akkoord dat er ergens een relatie moet zijn, maar dus pakweg een aannemer waar ik niet tevreden van ben, een bakker die mij een droog brood heeft verkocht, een verzekeringsmakelaar die mij niet wilt uitkeren,...

Ik denk niet dat we echt over een machtspositie kunnen spreken wanneer ik die onterecht zwart maak dmv bepaalde beschuldigingen.

Er is toch nog steeds een duidelijk verschil?

Een bakker heeft geen schrik dat gij hem gaat beschuldigen van iets, die verzekeringsmakelaar gaat geen schrik hebben om de deur dicht te doen als ge bij hem langs gaat.
Docenten, proffen etc. moeten daar momenteel effectief wel over nadenken. Dat op zich toont toch al aan dat dat een totaal ander soort verhouding is.

Plus het feit dat geruchten over grensoverschrijdend gedrag veel schadelijker kunnen zijn voor een docent dan voor bv. een bakker. (wat logisch is natuurlijk)
 
Er is toch nog steeds een duidelijk verschil?

Een bakker heeft geen schrik dat gij hem gaat beschuldigen van iets, die verzekeringsmakelaar gaat geen schrik hebben om de deur dicht te doen als ge bij hem langs gaat.
Docenten, proffen etc. moeten daar momenteel effectief wel over nadenken. Dat op zich toont toch al aan dat dat een totaal ander soort verhouding is.

Plus het feit dat geruchten over grensoverschrijdend gedrag veel schadelijker kunnen zijn voor een docent dan voor bv. een bakker. (wat logisch is natuurlijk)
En waarom zou een verzekeringsmakelaar daar minder schrik voor moeten hebben dan de docenten? Waarom zou een gerucht over grensoverschrijdend gedrag veel schadelijker zijn voor een docent dan voor een verzekeringsmakelaar? Ik zie dat totaal niet. Bakker is nog wat anders, omdat die zelfstandig is en dus niet echt op non-actief kan geplaatst worden door z'n baas.

Maar die "dreiging" die er is vanuit studenten, waar komt die vandaan? Toch niet op basis van dat ene artikel waar het niet eens gaat over een dreiging van een foutieve klacht, mag ik hopen?
 
En waarom zou een verzekeringsmakelaar daar minder schrik voor moeten hebben dan de docenten? Waarom zou een gerucht over grensoverschrijdend gedrag veel schadelijker zijn voor een docent dan voor een verzekeringsmakelaar? Ik zie dat totaal niet. Bakker is nog wat anders, omdat die zelfstandig is en dus niet echt op non-actief kan geplaatst worden door z'n baas.

Maar die "dreiging" die er is vanuit studenten, waar komt die vandaan? Toch niet op basis van dat ene artikel waar het niet eens gaat over een dreiging van een foutieve klacht, mag ik hopen?

Die mogelijke inversie van macht is dus een nieuw fenomeen in situaties waar er al een duidelijke machtsverhouding is.
Die dreiging uit zich dan via de media (o.a. social media). Concreet: als een docent beticht wordt van overschrijdend gedrag gaat dat nieuws zich veel sneller en breder verspreiden dan in het geval van bv. een verzekeringsmakelaar. De machtsverhouding docent-student is veel groter dan die van makelaar-cliënt, dus de potentiële omgekeerde macht is ook groter.

Maar eigenlijk denk ik dat de discussie vooral moet gaan over het naar buiten brengen van dat soort zaken, vooraleer er duidelijkheid is over de feiten. Bv. die LUCA docent: jij hebt hier al een paar keer gezegd dat je het logisch vindt dat die op non-actief wordt gezet in afwachting van verder onderzoek. Op zich heb ik daar niks op tegen. Maar het probleem voor mij ligt bij het feit dat dat dan in de media verschijnt, met genoeg details zodat quasi iedereen kan weten over wie het juist gaat.

Jouw argument hierboven is dat onterechte beschuldigingen niet leiden tot carrièremoord. Daar ben ik het totaal niet mee eens, en daar ligt volgens mij ook nog een duidelijk verschil tussen bv. docenten of verzekeringsmakelaars.
 
Die mogelijke inversie van macht is dus een nieuw fenomeen in situaties waar er al een duidelijke machtsverhouding is.
Die dreiging uit zich dan via de media (o.a. social media). Concreet: als een docent beticht wordt van overschrijdend gedrag gaat dat nieuws zich veel sneller en breder verspreiden dan in het geval van bv. een verzekeringsmakelaar.

Maar eigenlijk denk ik dat de discussie vooral moet gaan over het naar buiten brengen van dat soort zaken, vooraleer er duidelijkheid is over de feiten. Bv. die LUCA docent: jij hebt hier al een paar keer gezegd dat je het logisch vindt dat die op non-actief wordt gezet in afwachting van verder onderzoek. Op zich heb ik daar niks op tegen. Maar het probleem voor mij ligt bij het feit dat dat dan in de media verschijnt, met genoeg details zodat quasi iedereen kan weten over wie het juist gaat.

Jouw argument hierboven is dat onterechte beschuldigingen niet leiden tot carrièremoord. Daar ben ik het totaal niet mee eens, en daar ligt volgens mij ook nog een duidelijk verschil tussen bv. docenten of verzekeringsmakelaars.
Maar daar kun je het niet mee eens zijn, maar heb je daar ook iets anders voor dan alleen buikgevoel? Carrièremoord wordt hier al een paar keer gezegd. Ik herinner me leerkrachten waar ik les van kreeg, waar allerlei geruchten aan kleefden. Nooit was dat carrièremoord. Laat staan wanneer de geruchten ook nog eens expliciet ontkracht zijn? Is dat dan niet vooral een soort vrees, ingebeeld idee dat het een probleem zou kunnen zijn? In plaats van dat het echt een probleem is?

Net als dat met die mogelijke inversie van macht. Ik vind dat helemaal geen nieuw fenomeen. Dat is al eeuwen oud. Dat het nu via de media gaat, verandert het een beetje. Maar ik zie niet in hoe een valse beschuldiging tov een verzekeringsmakelaar meer tractie zou krijgen op sociale media dan eentje tov een docent... gewoon omdat dat nu in het nieuws zou zitten? Er zijn ook geen voorbeelden te vinden van die valse beschuldigingen, voor zover ik weet. Dus opnieuw gaat het hier misschien vooral om een ingebeeld idee dat een probleem zou kunnen zijn, meer dan dat het een echt probleem is.

En daarom vind ik het kwalijk om daarover te beginnen in een zaak waarbij er mogelijk échte problemen zijn die onderzocht moeten worden. En zeker weten echte problemen zijn die onderzocht zijn (die VUB-docent en zo). Die afzetten tegenover de hypothetische problemen van een mogelijke valse aangifte, wat al zo oud is als de mogelijkheid om aangifte te doen, vind ik dan onkies.
 
Dapper van Pedro De Bruyckere dat hij hiermee naar buiten durft komen.

Feit is dat blanke oude mannen in onze samenleving relatief veel macht hebben, maar in tijden waarin de vinger op de wondes van seksisme en #MeToo wordt gelegd, moeten we de macht die een jonge vrouw kan hebben over een oudere man ook niet gaan onderschatten.

Pedro De Bruyckere heeft er gelukkig aan kunnen weerstaan (voor hem, zijn familie en carrière), maar er zullen er eveneens genoeg zijn die wél op die "transactie" ingaan en waardoor jonge vrouwen zo ook "vooruit" geraken. En inderdaad, met social media moeten we ook opletten dat we zo geen extra kanaal creëren waarbij zelfs het dreigement van valse beschuldigingen op dat vlak een chantagemiddel kunnen worden. Want wat doe je in een situatie van woord tegen woord? Verstandig om dat meteen te durven melden aan de ombuds, en ik gebruik bewust durven, want ook dat is voor de man in zo'n verhaal niet evident.

Nu goed, hij kadert het ook mooi, hij is in dit verhaal absoluut geen groot slachtoffer geworden (en zou dat ook niet geweest zijn mocht hij wel erop ingegaan zijn), de vrouwen zoals bij die Gentse assistent zijn dat wél, maar het toont wel aan dat het verhaal van #MeToo géén eenrichtingsverkeer is waarbij mannen enkel van vrouwen plachten te profiteren.

Ik heb tijdens mijn studies ook voorbeelden gezien van een prof waarbij de meeste doctoraatsstudenten allemaal knappe vrouwen waren, toeval? Kan natuurlijk want ook geen immens grote steekproef, maar goed, je zal als lelijke man bij die prof maar een doctoraatsbeurs moeten gaan aanvragen...
 

Nu geen verkrachting maar mishandeling binnen een eigen relatie.
Walgelijk ventje en inderdaad straf hoe je kan zien hoe ze verstijf wanneer hij haar hoofd vastneemt om haar te kussen.
 
Ik heb tijdens mijn studies ook voorbeelden gezien van een prof waarbij de meeste doctoraatsstudenten allemaal knappe vrouwen waren, toeval? Kan natuurlijk want ook geen immens grote steekproef, maar goed, je zal als lelijke man bij die prof maar een doctoraatsbeurs moeten gaan aanvragen...
"Kan natuurlijk, maar ik zoek er natuurlijk liever een sappig verhaal achter." :sarcastic:

In vele onderzoeksgroepen zoekt men gewoon continue geschikte mensen, zeker bij de wetenschappen en toegepaste wetenschappen is de instroom nu eenmaal niet zo groot. Mijn doctoraatsstudenten zijn louter door toeval ook allemaal vrouwen, maar ik heb die niet geselecteerd op hun looks hoor. Sterker, in de meeste gevallen was het gewoon een meevaller dat ze zich aanboden om bij ons onderzoek te doen, omdat ze een sterk profiel hadden en dus ook meer kans om een doctoraatsbeurs te halen.

Een doctoraatsbeurs aanvragen gebeurt overigens niet bij je professor, die kan je enkel aanstellen als er een open vacature is, en dus geld. Een beurs aanvragen doe je o.a. bij het FWO, waar de eerste ronde louter op papier is, en de tweede met een kort interview.
 
"Kan natuurlijk, maar ik zoek er natuurlijk liever een sappig verhaal achter." :sarcastic:

In vele onderzoeksgroepen zoekt men gewoon continue geschikte mensen, zeker bij de wetenschappen en toegepaste wetenschappen is de instroom nu eenmaal niet zo groot. Mijn doctoraatsstudenten zijn louter door toeval ook allemaal vrouwen, maar ik heb die niet geselecteerd op hun looks hoor. Sterker, in de meeste gevallen was het gewoon een meevaller dat ze zich aanboden om bij ons onderzoek te doen, omdat ze een sterk profiel hadden en dus ook meer kans om een doctoraatsbeurs te halen.

Een doctoraatsbeurs aanvragen gebeurt overigens niet bij je professor, die kan je enkel aanstellen als er een open vacature is, en dus geld. Een beurs aanvragen doe je o.a. bij het FWO, waar de eerste ronde louter op papier is, en de tweede met een kort interview.

Geen nood om je persoonlijk aangesproken te voelen. Ik zeg alleen maar wat ik gezien heb. En ja, ik weet hoe het beurzensysteem werkt(e) (in mijn tijd was er ook nog IWT). Desondanks waren er ook genoeg die ofwel op een beurs van de unief/prof zelf zaten of minstens een beurs voor een jaar gekregen hebben of andere dergelijke systemen, wat een grote hulp is om je kansen op het binnenhalen van zo'n FWO beurs te verbeteren.

Ook een beetje dwaas om hier te komen verkondigen dat het FWO een neutraal systeem zou zijn, ... al genoeg verhalen gehoord vroeger over de achterkamerpolitiek die daar speelde.
 
Ook een beetje dwaas om hier te komen verkondigen dat het FWO een neutraal systeem zou zijn, ... al genoeg verhalen gehoord vroeger over de achterkamerpolitiek die daar speelde.
Ik zeg dat de eerste ronde op papier is (looks gaan dus geen rol spelen), en de tweede met een interview. Dit is trouwens recent ingevoerd na de samensmelting met de IWT-route waar een interview ook werd afgenomen. Vroeger was dat enkel een droog dossier op papier.

Waar zeg ik dat het een neutraal systeem is? Uiteraard heb je daar genoeg politiek en gespin, maar dat gaat dan voornamelijk over het gastinstituut, de universiteit dus, en niet zozeer over de looks, waar jouw post op alludeerde. Dat de KUL en UGent altijd meer beurzen dan verwacht binnenhalen, en toevallig met meer in al die commissies zetelen, is niet echt een geheim.
 
Mijn post was een reactie op die van @ThomasMore, ik vind niet dat studenten die zich op een bepaalde manier kleden een probleem zijn, ongeacht de bedoelingen. Uiteindelijk dragen mannelijke studenten soms ook een pak, en is "opgeklede" vrouwenmode bloter.

Dat is voor mij een gigantisch verschil met een student die ongeoorloofd gedrag vertoont, dus ik zie niet waarom je die wil koppelen.

Hetzelfde voor geen examen afleggen alleen met een student, lijkt me nu eenmaal gewoon "good practice" hoor. Ik heb mijn eerste jaar als docent meteen al een mannelijke student gehad die vond dat het examen niet eerlijk was verlopen en "hiermee ging verder gaan". Tot bleek dat hij overal gebuisd was en die tactiek gebruikte. Net zoals in de brede samenleving zijn niet alle studenten van goede wil, enige voorzorgen lijken me dan ook logisch.

Ik begrijp heel goed dat je als prof een aantal good practices inbouwt in de relatie student/docent. Lijkt me inderdaad niet meer dan logisch. Mijn post was enkel maar om te duiden dat de grens waarop mensen zich slachtoffer voelen van grensoverschrijdend gedrag voor iedereen ergens anders ligt. In mijn voorbeeld kon de persoon in kwestie wel 's een scheve opmerking of trage blik incasseren want ze lokte het ook bewust uit. Of haar korte rokjes ook effectief iets van impact hebben gehad op haar examenresultaten weet ik niet. Proffen zullen daar geen rekening mee houden maar mogelijk had het een psychologisch effect. Zolang ze dacht dat het hielp had ze minder stress of zo. Een placebo effect dus. Soit, ze is ook afgestudeerd en dat zal niet door haar kledingstijl zijn geweest natuurlijk :)
 

Nog eentje :frown:

Ik begrijp heel goed dat je als prof een aantal good practices inbouwt in de relatie student/docent. Lijkt me inderdaad niet meer dan logisch. Mijn post was enkel maar om te duiden dat de grens waarop mensen zich slachtoffer voelen van grensoverschrijdend gedrag voor iedereen ergens anders ligt. In mijn voorbeeld kon de persoon in kwestie wel 's een scheve opmerking of trage blik incasseren want ze lokte het ook bewust uit. Of haar korte rokjes ook effectief iets van impact hebben gehad op haar examenresultaten weet ik niet. Proffen zullen daar geen rekening mee houden maar mogelijk had het een psychologisch effect. Zolang ze dacht dat het hielp had ze minder stress of zo. Een placebo effect dus. Soit, ze is ook afgestudeerd en dat zal niet door haar kledingstijl zijn geweest natuurlijk :)

Dat sowieso. Ik kan zelf getuigen van een moment jaren geleden, waarbij de buurvrouw (ergens in de 50) op bezoek was en toen niemand keek mij, als jongeman van rond de 25, op mijn gat klopte met haar hand. Dat is duidelijk grensoverschrijdend, maar ik vond het eerder grappig. Langs de andere kant herinner ik mij dat nog wel altijd :unsure: Maar het is niet alsof ik me een slachtoffer voel of er onder geleden heb ofzo... (stel dat die dat nu regelmatig zou gedaan hebben, dan mogelijks wel)

Maar draai dat eens om (een 50-jarige buurman die het buurmeisje/vrouw van 25 op haar gat kletst). Die gaat daar volgens mij toch meer mee inzitten, nee?
 
Terug
Bovenaan