Vergeelde pianotoetsen

Mulan

Well-known member
Iemand 'de' tip om vergeelde pianotoetsen terug wit te krijgen?

Ondertussen gebruik ik een pianohoes om de schade te beperken, maar ik erger mij er wel aan...
Het truukje van ze insmeren met witte tandpasta en dat enkele uren laten intrekken heeft helaas niets uitgehaald.
Digitale piano met kunststof toetsen.
 
Mijn vriendin zweert bij spiritus om haar piano toetsen wit te houden. Let op, ik zeg "houden". Die zijn dus nog wit. Maar al wel 15-20 jaar.

Volgens haar is het belangrijk om zo weinig mogelijk direct zonlicht erop te laten schijnen. Als je uw piano kunt sluiten overdag wordt dat zeker aangeraden, indien dat niet kan kun je een doek over de toetsen leggen overdag. Zo beperk je alsnog verdere vergeling.
 
Als de vergeling komt door UV-degradatie denk ik niet dat er nog veel aan te doen is op dit moment. Als het effectief een of andere vervuiling is kan je nog wat lapmiddelen proberen, maar ik vrees ervoor.
 
Als de vergeling komt door UV-degradatie denk ik niet dat er nog veel aan te doen is op dit moment. Als het effectief een of andere vervuiling is kan je nog wat lapmiddelen proberen, maar ik vrees ervoor.
Komt door UV, stond in de vorige woning onder een lichtstraat.
 
Geen flauw idee wat je nu gezegd hebt. 😬
Dit is een trucje dat liefhebbers van oude consoles en computers gebruiken om vergeelde plastiek terug wit te maken.
Kort samengevat bedek je het plastiek met hydroperoxide en laat je het dan enkele uren in de zon staan of onder een sterk UV licht.
 
Terug
Bovenaan