nieuwe game pc

Ik ben voor een goedkope Dled gegaan. je hoeft helemaal niet voor een dure OLED te gaan.

Dled zag er gewoon goed uit als pc monitor en kost geen hol.
Dan hebben we het over 350 € voor een 43" van LG

Oled is direct een pak duurder.
Ik passeerde langs de mediamarkt voor een nieuw nespresso machine omdat de vorige de geest had gegeven.
En ik ben daar buitengewandeld met die tv.

En eigenlijk heb je geen dure gpu nodig.

Ik doe het hier nog met een oudere 5600xt met 6 GB VRAM
FSR aanzetten op 4K of gewoon in 1080p bij echt zware games. Het maakt in feite niet veel uit.

Het ziet er allemaal een pak beter uit dan native 1080p, je hebt HDR en een groot scherm.
Heb hier cyberpunk en RDR2 opstaan.
Upscaler van tv is gewoon pure magie bij wijze van spreke.
Dat jij vind dat dat er goed uitziet zoveel te beter maar 1080p FSR upscaling naar 4K is redelijk bagger. Als je dat dan nog eens uitvergroot op een 43” scherm waar je met uw neus voorzit kan dat er gewoon niet goed uitzien.

Upscalers in goedkope tv’s zijn ook gewoon ronduit slecht dus die brengen zeker geen oplossing hiervoor.
De grootste limitatie op jouw scherm zijn de onnauwkeurige kleuren (je vind het er misschien mooi uitzien maar het zal er niet uitzien zoals de Developper het bedoelt heeft), zwartwaarden en uw tv is 60 (of misschien zelfs 50) hertz. Pc gamers prefereren vaak toch hogere framerates.

Aan @quicky , het is redelijk moeilijk echt tips te geven want ge geeft wel heel weinig aan wat je er mee wil doen. Van wat je gezegd heb wil je wel wat games spelen maar graphics/performance zijn niet het allerbelangrijkste.
Je wil graag dat het lang meegaat en wat deftig de games van de komende 4 jaar kan spelen.
Je hebt dus helemaal geen 5k nodig :)

Koop u een AM5 moederbord, een 7600X processor en 32gig ram. Ga voor een AMD 6800XT of wacht op de 4060ti in juli. Neem eender welke graka in de 500-600€ range met zeker 12GB VRAM (hoe meer, hoe beter). M2 SSD en 750W voeding er in en klaar.

1440p monitor is de sweatspot voor zo een build.

Pc, scherm en toebehoren heb je alles samen voor €2500 :) Ga met de andere €2500 dan maar iets anders doen.
 
Ik ben voor een goedkope Dled gegaan. je hoeft helemaal niet voor een dure OLED te gaan.

Dled zag er gewoon goed uit als pc monitor en kost geen hol.
Dan hebben we het over 350 € voor een 43" van LG

Oled is direct een pak duurder.
Ik passeerde langs de mediamarkt voor een nieuw nespresso machine omdat de vorige de geest had gegeven.
En ik ben daar buitengewandeld met die tv.

En eigenlijk heb je geen dure gpu nodig.

Ik doe het hier nog met een oudere 5600xt met 6 GB VRAM
FSR aanzetten op 4K of gewoon in 1080p bij echt zware games. Het maakt in feite niet veel uit.

Het ziet er allemaal een pak beter uit dan native 1080p, je hebt HDR en een groot scherm.
Heb hier cyberpunk en RDR2 opstaan.
Upscaler van tv is gewoon pure magie bij wijze van spreke.

Heb je een link naar een 43” in die prijs categorie, goedkoopste dat ik gevonden heb is €525. Heb er wel geen uren in gestoken natuurlijk
 
Dat jij vind dat dat er goed uitziet zoveel te beter maar 1080p FSR upscaling naar 4K is redelijk bagger. Als je dat dan nog eens uitvergroot op een 43” scherm waar je met uw neus voorzit kan dat er gewoon niet goed uitzien.


FSR balanced
Foto da'k had genomen toen ik hem net in elkaar had gevezen en heb getest paar maand terug.

No offense. Maar het wordt dringend eens tijd om je mond te houden.
Als dit er niet goed uitziet? Dan weet ik het ook niet.

2259x1270 (Dus bijna 1080p naar 4K)
Op een brakke gpu die helemaal niet bedoeld is voor 4K
 
Laatst bewerkt:
Heb je een link naar een 43” in die prijs categorie, goedkoopste dat ik gevonden heb is €525. Heb er wel geen uren in gestoken natuurlijk

Ben gans de week niet thuis.
Maar ik ben er zeker van dat ik deze in een actie heb gekocht voor 349.

Ik heb de indruk dat de prijzen van tv's terug zijn aan't stijgen. Paar maand geleden en rond de winter periode waren de prijzen van tv's echt belachelijk laag.

Ja ok, deze is 60 Hz
Maar voor mij persoonlijk is 60 Hz voldoende.
Ik zie het nut niet er van in om in een singleplayer spel zoals rdr2 of cyberpunk aan meer dan 60 fps te spelen.
Voor die paar keer dat ik sporadisch nog game.
Ik zie dus ook het nut niet ervan in om een dure gpu te kopen.
FSR en upscaling in zowel gpu als de tv zorgen voor prachtig beeld met een low budget gpu op je 4K scherm.

En nee dat hoeft voor mij niet in native 4K te zijn. Het draait allemaal vlot aan 60 FPS.
En het zal me worst wezen in welke resolutie het spel dan intern draait.
 
Laatst bewerkt:
Ge moet u niet zo aangevallen voelen. Top dat dat voor u er scherp uitziet. Ik zie het anders en uw screenshot bewijst dat alleen maar. Als de OP daar ook mee wilt werken geen probleem, zal er wel wat beter uitzien bij hem met een modernere GPU ook dus.
 
Koop u een AM5 moederbord, een 7600X processor en 32gig ram. Ga voor een AMD 6800XT of wacht op de 4060ti in juli. Neem eender welke graka in de 500-600€ range met zeker 12GB VRAM (hoe meer, hoe beter). M2 SSD en 750W voeding er in en klaar.

1440p monitor is de sweatspot voor zo een build.

Pc, scherm en toebehoren heb je alles samen voor €2500 :) Ga met de andere €2500 dan maar iets anders doen.
wie raad er nu zo'n bagger aan als OP 5k heeft om eraan te spenderen :shutup:
 
Ge moet u niet zo aangevallen voelen. Top dat dat voor u er scherp uitziet. Ik zie het anders en uw screenshot bewijst dat alleen maar. Als de OP daar ook mee wilt werken geen probleem, zal er wel wat beter uitzien bij hem met een modernere GPU ook dus.
Ik denk dat het verschil tussen TV upscaling en DLSS en gelijkaardige technologieën wel gelijk dag en nacht is. TV upscaling gaat toch ook mss voor extra vertraging zorgen wat niet zo ideaal is voor gaming. Dus beter dat dat GPU het al doet, denk ik.
 
Inderdaad. Al die post processing features van een TV die het beeld beter maken, voegen input lag toe. In game mode staan die features uit, maar dan is de kwaliteit wel terug minder.
60hz + post processing is imo toch wel niet zo vlot hoor. Het verschil tussen 60hz en 144hz vind ik al opmerkelijk. Zolang je tevreden bent, prima. Maar om nu te zeggen dat een TV van 350euro beter is als een deftige 144hz monitor...
 
Ik zou in feite ook niet weten waarom je postprocessing zou nodig hebben op een monitor, daar dient een GPU toch voor? Die voert al anti-aliasing en upscaling (DLSS/FSR/...) uit.

De enige reden waarom ge zou een TV kopen is de prijs, of als ge uw monitor/TV voor beide gebruikt.

Gaat meer op voor OLED aangezien het aanbod aan 4K OLED monitoren niet zo groot is.

vs
of de 48" is zelfs goedkoper dan de 42"

Die Asus kan wel tot 138Hz gaan (de LG tot 120Hz), maar dat rechtvaardigt volgens mij het prijsverschil niet tegenover die LG C2. De gebruikte panelen zijn hetzelfde bij de Asus en de 42" LG C2 OLED.
Maar dan blijft het nog de vraag of ge ook echt gaat kunnen gamen op 4K aan 138 FPS :) Niet iedereen heeft een RTX 4090. En nen PS5 kan maar tot 120Hz uitsturen.
 
Ik heb de indruk dat de prijzen van tv's terug zijn aan't stijgen. Paar maand geleden en rond de winter periode waren de prijzen van tv's echt belachelijk laag.
Belachelijk laag stonden ze niet, maar de prijzen zijn inderdaad eerder aan het stijgen. Zoals alles tegenwoordig.
 
Maar voor gaming kijkt ge dan toch beter uit naar een monitor of een TV met 120Hz refresh rate? 60Hz gaat wel werken maar gaat toch niet de allerbeste ervaring geven. Voor gewoon TV gebruik , gaat dat wel zijn ding doen.
 
Wil je iets van RGB en moet de build volledig wit zijn? Want meestal hangt daar wel een premium prijskaartje aan vast.
 
Inderdaad. Al die post processing features van een TV die het beeld beter maken, voegen input lag toe. In game mode staan die features uit, maar dan is de kwaliteit wel terug minder.
60hz + post processing is imo toch wel niet zo vlot hoor. Het verschil tussen 60hz en 144hz vind ik al opmerkelijk. Zolang je tevreden bent, prima. Maar om nu te zeggen dat een TV van 350euro beter is als een deftige 144hz monitor...
Nope.

Het is net andersom.

In Performance mode wordt alles tegelijk geactiveerd zonder input lag ten koste van een hoger stroomverbruik.
Het is pas in de standaard tv modus dat je input lag en dergelijke hebt omdat dat daar niet boeit en dan stroom bespaart.

LG televisies detecteren bilateraal AMD en Nvidia gpu's dankzij een samenwerking tussen LG en de GPU fabrikanten.

Nvidia Gsync
AMD Freesync

En dit is nu al meerdere jaren.

Jullie zijn echt niet meer mee.
 
Bedankt voor de vele reacties; heb intussen wat opgezocht en gelezen en ga bij nader inzien voor ATX ipv mini ITX; monitor moet ik nog bekijken maar qua pc denk ik aan het volgende; wat denken jullie? Tx!


productafbeelding

AMD Ryzen 7 7800X3D

439,00



productafbeelding
Asus TUF GAMING B650-PLUS WIFI

244,00


productafbeelding
Samsung 980 PRO 2TB Heatsink M.2 SSD

169,00


productafbeelding
G.Skill Trident Z Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N 2x16GB 6000Mhz CL30

139,90


productafbeelding
MSI Geforce RTX 4090 VENTUS 3X 24G OC Videokaart

1749,00


productafbeelding
Noctua NH-D15 chromax.black

114,90


productafbeelding
MSI MPG A1000G PCIE5 PSU / PC voeding

199,00


productafbeelding
NZXT H9 Elite - White Midi Tower Behuizing

289,90

totaalbedrag
€ 3344,70
 
Bedankt voor de vele reacties; heb intussen wat opgezocht en gelezen en ga bij nader inzien voor ATX ipv mini ITX; monitor moet ik nog bekijken maar qua pc denk ik aan het volgende; wat denken jullie? Tx!

productafbeelding
AMD Ryzen 7 7800X3D

439,00



productafbeelding
Asus TUF GAMING B650-PLUS WIFI

244,00
Asus heeft momenteel de slechtste bios (bij aankoop) ivm soc voltages (waardoor uw cpu smelt), dus die bios update ge best onmiddelijk als je dit bord kiest.

Persoonlijk heb ik zelf voor een gigabyte 650m x ax gekozen, theeft zo goed als alles wat er op een atx bord zit, maar kleiner formaat (dus den tussenslag van atx en itx)

en ik heb voor gigabyte gekozen omdat ze de beste opstarttijden hebben en genoeg usb poorten:

1677072839181-png.285012
 
Laatst bewerkt:
Asus heeft momenteel de slechtste bios (bij aankoop) ivm soc voltages (waardoor uw cpu smelt), dus die bios update ge best onmiddelijk als je dit bord kiest.

Persoonlijk heb ik zelf voor een gigabyte 650m x ax gekozen, theeft zo goed als alles wat er op een atx bord zit, maar kleiner formaat (dus den tussenslag van atx en itx)

en ik heb voor gigabyte gekozen omdat ze de beste opstarttijden hebben en genoeg usb poorten:

1677072839181-png.285012
Zou Gigabyte ook voor de moment niet kiezen, imho. Ze zouden ook die SoC problemen hebben met AMD Expo.
 
Asus heeft momenteel de slechtste bios (bij aankoop) ivm soc voltages (waardoor uw cpu smelt), dus die bios update ge best onmiddelijk als je dit bord kiest.

Persoonlijk heb ik zelf voor een gigabyte 650m x ax gekozen, theeft zo goed als alles wat er op een atx bord zit, maar kleiner formaat (dus den tussenslag van atx en itx)

en ik heb voor gigabyte gekozen omdat ze de beste opstarttijden hebben en genoeg usb poorten:

1677072839181-png.285012
Damn
23 seconden vs 53

Volgende keer als ik nog eens een pctje bouw, toch eens opzoeken en rekening mee houden.

Goeie info :p
 
Terug
Bovenaan