pardal
Well-known member
Als een makelaar je dit al adviseert, wilt dit uit mijn ervaring zeggen dat jij als verhuurder serieus in de fout bent gegaan.Dit vind ik nog een interssant topic.
Ik heb intussen mijn makelaar al gecontacteerd rond de opzeg van de huurders. Hij raadde mij aan om niet per se de contractueel vastgelegde opzegtermijnen- en vergoedingen op te eisen, en dus in te gaan op het verzoek van de huurders om daar onderling een schikking rond te treffen gezien de heersende problematieken in de woning. Omdat rechters in dat soort gevallen vaak in het voordeel van de huurders gaan beslissen. Dat maakt het allemaal wel erg ironisch, maar soit.
Waarom je dit ironisch vindt, snap ik niet goed. Tenzij jij de huurders verantwoordelijk acht voor het probleem.
Huurders kunnen je zeer zeker verwijten dat je hen in de steek hebt gelaten, aangezien je het probleem niet ten gronde hebt aangepakt, maar enkel pleisters op een wonde hebt gedaan.Jouw vetgedrukte uitspraak lijkt dat tegen te spreken. Op wat is dat gebaseerd? Of is dat eerder buikgevoel?
Ter info: we hebben de problemen nog niet ten gronde aangepakt omdat:
. Etc. Dus men kan mij niet verwijten dat ik hen in de steek heb gelaten.
Als verhuurder heb je een herstellingsplicht en je hebt dit nagelaten omdat je wou kijken hoe het jou financieel het beste zou uitkomen.
Ik begrijp je gevoel van rechtvaardigheid wel en zou hier zelf behoorlijk lastig van zijn, heb hetzelfde ongeveer meegemaakt bij mijn eigen woning.
Er een verschil tussen recht en rechtvaardigheid. Iedereen hier erkent je gevoel van rechtvaardigheid echter staat het recht hier niet aan jou kant.