Maar wel ballen die niet meer werken zoals het hoort aangezien de leidingen kapot zijn.

Je kon ook gewoon deftig antwoorden natuurlijk in plaats van me meteen te gaan beledigen en me wegzetten als iemand die niet veel begrijpt, maar dat is voor sommigen ook te veel gevraagd natuurlijk.

Het is nu eenmaal iets permanent kapot maken in je lichaam. Ik kan het anders beschrijven, maar dat verandert de realiteit niet...
Veel vrouwen zijn ongelooflijk goed met die hormonen te nemen. Geen maandstonden meer of veel lichtere/geen pijn tijdens hun periode. Die operatie is iets permanent beschadigen terwijl je met de pil kan stoppen en alles terug als voorheen wordt. Een spiraaltje is iets meer werk, maar is ook weer niets permanent. Maar ook daar weer, ik zou nooit verwachten van m'n vriendin dat ze die zaken neemt of doet. Ze doet het omdat het beter is voor haar.
Als je als man zoiets zelf beslist, by all means, go for it. Ik zal nooit achter zo'n operatie staan maar het is jouw lichaam en daar doe je mee wat je wil. Maar als ik dan lees dat iemands vriendin/vrouw dit vraagt of zelfs pusht, dan vind ik dat er toch wel ver overgaan. Als mijn vriendin ermee moest afkomen, zeg ik vriendelijk dat ze het zelf maar moet laten doen. Maar ik zou zoiets langs de andere kant nooit verwachten van m'n vriendin en zij ook niet van mij. Dus het zou meer zijn om haar effe te laten voelen hoe vreemd het is om zoiets te vragen van iemand.