Vasectomie

De nodige voorlichting? Ik denk dat ge van uwe stoel valt als ge weet hoe weinig er verteld wordt over de nadelen van de pil. (En hoe weinig.opvolging er bij momenten is - zelfs bij een zware pil met hogere kans op trombose).

En ene keer dat ge het gebruikt en gewend zijt is dat iets wat vertrouwd aanvoelt, maar daarom niet hetgene waar ge u het beste bij voelt (want veel vrouwen zijn zo goed als nooit een lange periode zonder hormonale anticonceptie geweest). Het blijft ook gewoon een makkelijke oplossing voor veel vrouwen (behoorlijk betrouwbaar en ge moet niet continu zeuren over condooms :v)
Het is niet op iemand persoonlijk bedoeld, want zie het ook in mijn omgeving, maar het is ongelooflijk hoe slecht mensen (inclusief mezelf) geïnformeerd zijn over de pillen die we met regelmaat nemen. Toen er een nieuw vaccin uitkwam werd elke bijwerking uitvergroot om een reden te hebben om het vaccin toch maar niet te moeten pakken, maar over de pil of een Dafalgan is zo weinig geweten over de bijwerkingen (ook al zijn ze net zo goed te lezen in de bijsluiter) en dat slikken we blindelings. Puur en alleen omdat we het gewoon zijn.

Het is niet op iemand persoonlijk bedoeld, want zie het ook in mijn omgeving, maar het is ongelooflijk hoe slecht mensen (inclusief mezelf) geïnformeerd zijn over de pillen die we met regelmaat nemen. Toen er een nieuw vaccin uitkwam werd elke bijwerking uitvergroot om een reden te hebben om het vaccin toch maar niet te moeten pakken, maar over de pil of een Dafalgan is zo weinig geweten over de bijwerkingen (ook al zijn ze net zo goed te lezen in de bijsluiter) en dat slikken we blindelings. Puur en alleen omdat we het gewoon zijn.
Mijn vrouw klaagt altijd over hoe in België veel artsen uit zichzelf amper info geven over het hoe en waarom van een beslissing. Ook het algemene idee om jaren een anticonceptiepil te nemen leeft veel minder in haar land, daar zoekt zowat iedereen een alternatief als het voor wat langer is. Een vasectomie is er zoals ik al zei ook gewoon ingeburgerd, met acties waarbij die gratis zijn.

Mijn vrouw klaagt altijd over hoe in België veel artsen uit zichzelf amper info geven over het hoe en waarom van een beslissing. Ook het algemene idee om jaren een anticonceptiepil te nemen leeft veel minder in haar land, daar zoekt zowat iedereen een alternatief als het voor wat langer is. Een vasectomie is er zoals ik al zei ook gewoon ingeburgerd, met acties waarbij die gratis zijn.
langs de andere kant toch ook wel zot dat men daar acties doet voor medische ingrepen.

Hier in een religieus land als Polen met één van de laagste geboortecijfers ter wereld is sterilisatie van vrouwen illegaal (net zoals abortus), en vasectomie bij mannen valt enkel in privé-klinieken uit te voeren aan 500 euro :(

Maar wel ballen die niet meer werken zoals het hoort aangezien de leidingen kapot zijn. :p Je kon ook gewoon deftig antwoorden natuurlijk in plaats van me meteen te gaan beledigen en me wegzetten als iemand die niet veel begrijpt, maar dat is voor sommigen ook te veel gevraagd natuurlijk. :unsure: Het is nu eenmaal iets permanent kapot maken in je lichaam. Ik kan het anders beschrijven, maar dat verandert de realiteit niet...

Veel vrouwen zijn ongelooflijk goed met die hormonen te nemen. Geen maandstonden meer of veel lichtere/geen pijn tijdens hun periode. Die operatie is iets permanent beschadigen terwijl je met de pil kan stoppen en alles terug als voorheen wordt. Een spiraaltje is iets meer werk, maar is ook weer niets permanent. Maar ook daar weer, ik zou nooit verwachten van m'n vriendin dat ze die zaken neemt of doet. Ze doet het omdat het beter is voor haar.

Als je als man zoiets zelf beslist, by all means, go for it. Ik zal nooit achter zo'n operatie staan maar het is jouw lichaam en daar doe je mee wat je wil. Maar als ik dan lees dat iemands vriendin/vrouw dit vraagt of zelfs pusht, dan vind ik dat er toch wel ver overgaan. Als mijn vriendin ermee moest afkomen, zeg ik vriendelijk dat ze het zelf maar moet laten doen. Maar ik zou zoiets langs de andere kant nooit verwachten van m'n vriendin en zij ook niet van mij. Dus het zou meer zijn om haar effe te laten voelen hoe vreemd het is om zoiets te vragen van iemand.
Het is maar hoe je er naar kijkt. Jij spreekt over “permanent kapot maken”, ik spreek over een upgrade. Als mijn partner en ik goesting hebben hoeven we ons op geen enkele manier nog zorgen te maken over mogelijke zwangerschap als gevolg. Op een manier is dat heel bevrijdend.

Even inpikkend over wat je zegt over dingen wel en niet vragen in een relatie en wederzijds respect…
Persoonlijk vind ik dat een relatie met iemand die je graag ziet en 100% vertrouwt, ALLES moet kunnen gevraagd en besproken worden. Dat heeft niks met wel of geen respect te maken. Het antwoord dat je krijgt op die vraag aanvaarden, heeft dat wel.
Als mijn partner met een bepaalde vraag zit dan wil ik dat graag weten, want als de vraag gesteld wordt dan krijg ik de kans om te kiezen om daar al dan niet rekening mee te houden. In het geval dat ik dat niet wil, dan krijg ik ook de kans om uit te leggen waarom.
Het is toch niet omdat jij kijkt naar bv een vasectomie als “je lichaam kapotmaken”, dat je partner die zienswijze deelt (er zijn veel andere manieren om naar dingen te kijken en verschillende nuances, dat zie je alleen al als je dit topic en breder, dit forum, doorleest)? Het is pas door het erover te hebben dat de nuance en verschil kan en mag bestaan.

Laatst bewerkt:
Ons pa heeft de next level upgrade, zijn prostaat weg laten halen. Die heeft nu een dry shot, zelfde gevoel maar zonder de opkuis achteraf :biglaugh:

Ons pa heeft de next level upgrade, zijn prostaat weg laten halen. Die heeft nu een dry shot, zelfde gevoel maar zonder de opkuis achteraf :biglaugh:
Maar misschien wel veel opkuis tussenin?
Wegname prostaat en incontinentie gaat vaak wel even hand in hand maar hopelijk voor jouw pa van tijdelijke aard. (Om van impotentie nog maar te zwijgen…)

Voor wie de visuals wilt, ik denk dat er in de tweede aflevering van de nieuwe reeks topdokters op play4 een vasectomie zit.

Ik kromp nu wel ineen bij die beelden samen met de vriendin in bed bekeken en zij maar lachen :lol: . Dan deed die hersenen operatie met half open schedel mij minder :unsure: .

Waarschijnlijk laat ik het ooit ook wel doen daar niet van, maar voorlopig nog niet kan zijn dat we binnen paar jaar poging doen voor een tweede. Daarna waarschijnlijk wel voldoende.

Op YouTube vind ge ook een vasectomie. Week ervoor ook bekeken. Dumb move. Alsof dat ooit er gezellig uit kon zien.

Maar misschien wel veel opkuis tussenin?
Wegname prostaat en incontinentie gaat vaak wel even hand in hand maar hopelijk voor jouw pa van tijdelijke aard. (Om van impotentie nog maar te zwijgen…)
Zo veel detail heb ik nog niet gekregen, ik weet dat plassen voor de operatie was gereduceerd tot een sputterend straaltje.
Lijkt mij allesinds geen operatie die je voor het gemak laat doen, maar soms wel noodzakelijk.

Op YouTube vind ge ook een vasectomie. Week ervoor ook bekeken. Dumb move. Alsof dat ooit er gezellig uit kon zien.
Ik kon meekijken terwijl ze met mij bezig waren hoor. Vreemd om ze daar bezig te zien aan een zaadleider maar als ge daar tegen kunt best wel fascinerend.

Die keer dat ze onder plaatselijke verdoving een ingegroeide teennagel tot op de wortel aan het wegsnijden waren was veel en veel goorder om naar te kijken.

Er wordt helemaal niet in uw ballen gesneden. Ze knippen de zaadleiders door.

Elk zijn mening. Dan gebruik je condooms veronderstel ik? Want verwachten van uw partner dat die zich vol hormonen steekt heeft nu ook niet bepaald een positief effect op haar lichaam.
Ja maar ze snijden toch uw balzak open om aan uw zaadleiders te geraken. :sarcastic:

Ja maar ze snijden toch uw balzak open om aan uw zaadleiders te geraken. :sarcastic:
Balzak opensnijden klinkt heel… groots?
Een klein sneetje van pakweg 2 centimeter op de overgang tss uw balzak en lies, links en rechts. 2 dagen na de operatie kon ik met moeite nog zien waar ze gesneden hadden als er geen draadjes hadden ingezeten.

Ik had een knappe blonde verpleegster die voor de operatie kwam vragen of ik al geschoren was. Jammer genoeg was het al thuis gebeurd :wallbash:
Dan krijgt ge een scheermachine en moet ge dat zelf doen. Althans zo was het bij mij :)

In ieder geval, ik heb het rond mijn 40ste laten doen. We hadden geen verdere kinderwens meer.
De voornaamste reden om het te laten doen was dat mijn vrouw dan met de pil kon stoppen. Iets wat ik haar graag gunde en waar ik nog steeds 100% achter sta.

Laatst bewerkt:
De twijfel om nog voor een 3de te gaan is wat gaan liggen. Eens we daar helemaal uit zijn sta ik er zeker voor open. M'n vrouw blijft voorlopig sowieso de pil nemen om nog andere redenen, dus de nood is niet zo hoog.

Enkele vrienden hebben het reeds laten doen, waarbij er bij één iemand complicaties waren. Ik sta er niet voor te springen alleszins.

Onlangs één van mijn beste vrienden het ook laten doen (zonder complicaties). Ik zei het hem nog: daarvoor moet je ballen hebben.

wil jij es ff beleefd doen ja?

mijn vrouw had een cyste op de baarmoeder, en moest operationeel verwijderd worden, wegens al 2e keer terug gekomen.
en zo'n "erge ingreep" is dat niet hoor. enkel een horizontaal littekentje van 5 cm op haar onderbuik, das alles.
Een tijdje terug eens naar geinformeerd maar verwijderen baarmoeder is geen kleinigheid. Nouja het is ook een heel orgaan dat er uit gaat en dat ook risico's met zich meebrengt (bij beschadiging aan de blaas).

Een tijdje terug eens naar geinformeerd maar verwijderen baarmoeder is geen kleinigheid. Nouja het is ook een heel orgaan dat er uit gaat en dat ook risico's met zich meebrengt (bij beschadiging aan de blaas).
Ja ik zou het es moeten vragen of ze daar veel van heeft afgezien, ze heeft die operatie gedaan net toen ze mij leerde kennen, maar nog voordat ze bij mij kwam wonen. Dus geen idee hoe zwaar ze er van heeft afgezien want ze woonde toen nog in haar land.

Terug
Bovenaan