Vasectomie

Dus als ik plan om een ruit in te slaan omdat ik ze niet meer nodig heb (omdat ze bvb toch vervangen zal worden door dubbel glas) en ik doe dat op het geplande moment en het is mijn ruit, is die ruit niet kapot nadat ik ze ingeslagen heb? :unsure:
Weet ge wa, slaagt gij maar zoveel ruiten in van uzelve dagge zelf wilt.

Ieder zijn mening natuurlijk. Ik ben blij dat mijn vrouw en ik wel over alles als volwassenen kunnen praten, maar ieder zijn relatie uiteraard.
Als je een medische ingreep met beladen termen zoals "kapot maken" beschrijft stuurt dat natuurlijk een gesprek al in een bepaalde richting.

idd, eigenlijk had ik dat al 20-30jaar eerder moeten doen, want het was zelfs een voorwaarde toen ik mijn ex leerde kennen: als je kinderen wil, ga je iemand anders moeten zoeken, want ik wil er echt geen. Dus had het toen al evengoed kunnen doen.
Dat vind ik toch een slechte reden om het te laten doen.
Relatie kan stuklopen, partner kan ziekte krijgen, leven kan een andere wending nemen…
Edit: te vroeg reply, kwam al aan bod…

Dat vind ik toch een slechte reden om het te laten doen.
Relatie kan stuklopen, partner kan ziekte krijgen, leven kan een andere wending nemen…
Edit: te vroeg reply, kwam al aan bod…
Alsof het aan de huidige partner ligt dat er geen kinderwens is?
Neen, die was er bij een vorige partner ook al niet en die zal er ook nooit zijn.

Het leven kan een andere wending nemen. Ja, als je zo denkt kan je geen enkele drastische beslissing nemen. Dan ben je een eeuwige twijfelaar want 'wat als'.

Neen, die was er bij een vorige partner ook al niet en die zal er ook nooit zijn.

Het leven kan een andere wending nemen. Ja, als je zo denkt kan je geen enkele drastische beslissing nemen. Dan ben je een eeuwige twijfelaar want 'wat als'.
Ik ben een eeuwige twijfelaar, en ik zal waarschijnlijk op een bepaald moment wel eens denken dat ik misschien nog een 2de kind had gewild. Maar dan komen ook de redenen opnieuw boven om dat niet te doen. Uiteindelijk is het leven een kwestie van keuzes maken en ermee leven.

Mensen kunnen ook van mening veranderen. Ik ken iemand wiens vrouw is overleden na een verkeersongeval. Ze waren toen beiden 45 en hadden geen kinderen, geen interesse en een drukke zelfstandige activiteit. Intussen is hij hertrouwd, leven volledig omgegooid en dit voorjaar op zijn 54ste voor de 3de keer vader geworden...
Ik zou daar toch niet te jong aan beginnen. Als man is het ook grotendeels een altruïstische move in feite. Tenzij je een notoire scheefpoeper bent en je preventief wil indekken tegen alimentaties.

Hier komt het (nog) niet ter sprake. Mijn vrouw verdraagt haar spiraal goed. Moest het er ooit op uitkomen zou ik het wel laten doen, al sta ik er niet echt voor te springen. Niet vanwege de overweging, wel omdat ik precies wat licht in mijn hoofd wordt bij het gedacht dat er in mijn ballen wordt gesneden. Ik word al mottig van dit hier te lezen. Maar 'k zou het wel doen.

100% gelijk. Al vraag ik me af waarom uw partner zich niet wil laten steriliseren?
Jullie zijn al zo lang samen en als ik het goed begrijp geen extra kinderwens?

Ik denk dat hij gewoon wat angst heeft voor de medisch ingreep. Hij is niet echt een held met naalden toestanden. Dus meer het algemene dokter/ziekenhuis gedoe dan specifiek die ingreep 😅. Tis ook altijd een beetje pushen om hem bij de dokter te krijgen als er iets scheelt.

Nee, zie hierboven. Je vraagt je partner om iets in zijn lichaam stuk te maken, permanent. Jouw relatie zit idd anders in elkaar dan, want zoiets zou ik nooit vragen aan mijn partner. Het zou zelfs niet in me opkomen.

Er is echt niets verkeerd met vragen hoor... Het is niet dat ik naar hem toe stap en zeg "schat, ik wil dat je je laat steriliseren." Je moet dat gewoon bespreekbaar maken. En hoewel hij mijn opinie heel belangrijk vind, weet hij ook dat ik nooit moeilijk zal doen als hij dat toch niet wil. Hij is baas over zijn eigen lichaam net als ik dat ben. Wij hebben gewoon een gezond relatie waar wij alles bespreekbaar maken zonder elkaars autonomie in te perken.

Als ik het voor het zeggen had zou hij geen snor hebben 😅

Ik heb geen kinderwens, ben samen met een partner die 3 kinderen heeft.
Ik zou het kunnen doen, maar je weet inderdaad nooit hoe het leven er binnen 10 jaar kan uitzien.
Dus ik doe het niet.
En dat heet niets met een eeuwige twijfelaar te betekenen, net omgekeerd.
Ik twijfel er helemaal niet over.

Ieder zijn mening natuurlijk. Ik ben blij dat mijn vrouw en ik wel over alles als volwassenen kunnen praten, maar ieder zijn relatie uiteraard.
Goh ja, je mag m'n relatie zo hard naar beneden proberen halen als je wil, maar ik vind het belangrijk dat m'n partner respect heeft voor mijn lichaam en zo'n vraag stellen vind ik respectloos. Als jij dat een volwassen vraag vind, is dat je goed recht, maar in onze relatie niet. Wij praten over alles, maar basisrespect is belangrijk voor ons en daarom stellen we bepaalde vragen niet aan elkaar. Ik ga haar bvb. ook niet vragen om haar borsten te laten vergroten omdat ik dat mooier zou vinden (puur hypothetisch want dat is niet het geval), gewoon omdat je zoiets niet vraagt uit respect.
Als je een medische ingreep met beladen termen zoals "kapot maken" beschrijft stuurt dat natuurlijk een gesprek al in een bepaalde richting.
Maar het is toch gewoon zo? Je vernietigt iets in je lichaam, kapot maken is daar een synoniem voor en vind ik verre van beladen. Maar anderen kunnen dat mogelijk wel vinden uiteraard. Het is een permanente beschadiging aan je lichaam, punt. Als je daar zelf voor kiest kan iemand anders daar een mening over hebben maar that's it, het blijft jouw lichaam en je doet ermee wat je wil. Iemand anders zou je dan weer nooit mogen vragen/eisen om dat te doen, zeker je partner niet. Dat gaat over basisrespect voor elkaar.

wel omdat ik precies wat licht in mijn hoofd wordt bij het gedacht dat er in mijn ballen wordt gesneden
Er wordt helemaal niet in uw ballen gesneden. Ze knippen de zaadleiders door.
Maar het is toch gewoon zo? Je vernietigt iets in je lichaam, kapot maken is daar een synoniem voor en vind ik verre van beladen. Maar anderen kunnen dat mogelijk wel vinden uiteraard. Het is een permanente beschadiging aan je lichaam, punt. Als je daar zelf voor kiest kan iemand anders daar een mening over hebben maar that's it, het blijft jouw lichaam en je doet ermee wat je wil. Iemand anders zou je dan weer nooit mogen vragen/eisen om dat te doen, zeker je partner niet. Dat gaat over basisrespect voor elkaar.
Elk zijn mening. Dan gebruik je condooms veronderstel ik? Want verwachten van uw partner dat die zich vol hormonen steekt heeft nu ook niet bepaald een positief effect op haar lichaam.

7 jaar geleden laten doen toen ik 32 was, 14,85€. 14h30 op de tafel, tegen 15h05 naar buiten. In mijn geval was daar zelfs een Griekse buitenlandse student bij die op stage was. De uroloog in kwestie (Herentals) heeft eigenlijk ook geen moeite gedaan om me te overtuigen van niet te doen. Gewoon meteen de procedure uitgelegd.
Thuis gekomen ijs op de nootjes. Ne west malle trippel in jang en klaar is kees. Geen seconde spijt van gehad.

ik ben 40, ik heb er 3. Dat is genoeg.

Ik ga er van uit dat ik bij mijn madam blijf. Zelfs indien niet, dan zal de andere maar moeten aanvaarden dat er geen kinderen meer bijkomen.

Knippeknip FTW

Goh ja, je mag m'n relatie zo hard naar beneden proberen halen als je wil, maar ik vind het belangrijk dat m'n partner respect heeft voor mijn lichaam en zo'n vraag stellen vind ik respectloos. Als jij dat een volwassen vraag vind, is dat je goed recht, maar in onze relatie niet. Wij praten over alles, maar basisrespect is belangrijk voor ons en daarom stellen we bepaalde vragen niet aan elkaar. Ik ga haar bvb. ook niet vragen om haar borsten te laten vergroten omdat ik dat mooier zou vinden (puur hypothetisch want dat is niet het geval), gewoon omdat je zoiets niet vraagt uit respect.
Het is helemaal niet om je relatie naar beneden te halen. Als jullie het prima vinden om (blijkbaar) bepaalde onderwerpen als gevoelig te bestempelen en willen vermijden, is dat toch prima? Zolang het voor jullie werkt is het goed he.

De vergelijking met een borstvergroting vind ik wel bijzonder (om het zachtjes uit te drukken).

Heb de ingreep op mijn 30e laten uitvoeren; bewust kinderloos. Geen enkele spijt, integendeel. Zeer eenvoudige procedure die slechts 15 à 20 minuten in beslag nam en een supervlot herstel gehad.

Volgend jaar vier ik de vijf jaar vasectomie, een leuk klein feestje staat op de agenda. :woohoo:

De anti-conceptie voor vrouwen is vernietigender dan een vasectomie voor mannen. Je kan een vasectomie ook zien als iets dat je lichaam en levenskwaliteit verbetert.

Euhm, je quote maar een deel van m'n zin dus je bent nu gewoon m'n zin aan het aanpassen. Mijn vriendin kiest hier zelf voor en zij zal de nodige voorlichting wel gekregen hebben, dus zij vindt het aanvaardbaar.
De nodige voorlichting? Ik denk dat ge van uwe stoel valt als ge weet hoe weinig er verteld wordt over de nadelen van de pil. (En hoe weinig.opvolging er bij momenten is - zelfs bij een zware pil met hogere kans op trombose).

En ene keer dat ge het gebruikt en gewend zijt is dat iets wat vertrouwd aanvoelt, maar daarom niet hetgene waar ge u het beste bij voelt (want veel vrouwen zijn zo goed als nooit een lange periode zonder hormonale anticonceptie geweest). Het blijft ook gewoon een makkelijke oplossing voor veel vrouwen (behoorlijk betrouwbaar en ge moet niet continu zeuren over condooms :v)

Coolguy heeft zelf gezegd tijdens de zwangerschap van de 2de dat hij een vasectomie wou laten doen als onze zoon gezond ter wereld kwam. 5 maand na de geboorte, heeft hij al geïnformeerd bij de huisarts maar nog geen contact opgenomen met een uroloog. Ik hoop (niet zo) stiekem dat deze thread hem inspireert. Hem dwingen ga ik niet doen, maar hem eraan herinneren wel. 😇

Ik neem al sinds mijn 15/16 de pil, in het begin vooral om mijn migraine onder controle te houden maar die is sinds mijn zwangerschappen wel verbeterd. Ik wil geen hormonale brol meer in mijn systeem want die kans op trombose staat me niet aan.

Soit, ik heb nog even tijd om 'knip-knip'-kadootjes te bedenken. En te zorgen dat er voldoende ijsblokjes en icepacks koud liggen om mijn held te verzorgen.

Voor wie de visuals wilt, ik denk dat er in de tweede aflevering van de nieuwe reeks topdokters op play4 een vasectomie zit.

Coolguy heeft zelf gezegd tijdens de zwangerschap van de 2de dat hij een vasectomie wou laten doen als onze zoon gezond ter wereld kwam. 5 maand na de geboorte, heeft hij al geïnformeerd bij de huisarts maar nog geen contact opgenomen met een uroloog. Ik hoop (niet zo) stiekem dat deze thread hem inspireert. Hem dwingen ga ik niet doen, maar hem eraan herinneren wel. 😇

Ik neem al sinds mijn 15/16 de pil, in het begin vooral om mijn migraine onder controle te houden maar die is sinds mijn zwangerschappen wel verbeterd. Ik wil geen hormonale brol meer in mijn systeem want die kans op trombose staat me niet aan.

Soit, ik heb nog even tijd om 'knip-knip'-kadootjes te bedenken. En te zorgen dat er voldoende ijsblokjes en icepacks koud liggen om mijn held te verzorgen.

Voor wie de visuals wilt, ik denk dat er in de tweede aflevering van de nieuwe reeks topdokters op play4 een vasectomie zit.
ge zijt de @ voor @Coolguy vergeten :oi22:

Hier komt het (nog) niet ter sprake. Mijn vrouw verdraagt haar spiraal goed. Moest het er ooit op uitkomen zou ik het wel laten doen, al sta ik er niet echt voor te springen. Niet vanwege de overweging, wel omdat ik precies wat licht in mijn hoofd wordt bij het gedacht dat er in mijn ballen wordt gesneden. Ik word al mottig van dit hier te lezen. Maar 'k zou het wel doen.

Dan moet je dit eens lezen dan kots je :D Vasectomie onder volledige narcose laten doen want als kind geopereerd geweest aan mijn ballen. Bleek nadien ook de juiste beslissing. De uroloog zei nadien dat ze er serieus wat werk aan gehad hebben. De weken daarna bleef mijn balzak echter opgezwollen maar echt serieus opgezwollen. Kon niet lang rechtstaan omdat de pijn anders te fel was. Dit vertelt tegen een vriend die verpleger is. Ondertussen had ik mijn ballen al aan al men kameraden laten zien omdat het echt wel groot was. Dus deed mijn broek af voor door die verpleger en die zei dat ik best meteen naar spoed ging :D bleek er dus een hematoom in mijn ballen te zitten. Zo groot als een kippenei. Dus 2de operatie en toen hebben ze in het midden van mijn balzak een snede gemaakt om de bloedklonter te verwijderen. De pijn was nadien meteen weg. Toch zo een 3 weken rondgelopen. Uroloog zei dat ik nogal een hoge pijngrens moet hebben. Wel niet gezegd dat ik stiekem wat tramadols in men kas had gegooid in die weken maar al bij al content. Voor mij een no brainer. De vriendin geen rommel meer in haar lichaam.

Terug
Bovenaan