Vasectomie

Ziektedagen afhankelijk van de job, ik heb 10 jaar geleden een briefje gekregen voor een 4 dagen (opperatie dag + 3). Ik was toen militair met een actieve job. Een bureaujob kan je gewoon de dag erna doen.
@TRUMP mijn vrouw haar baarmoeder is 2 jaar geleden ook weggenomen.
dat is dan
3 dagen ziekenhuis vs 30 min.
3 weken plat liggen en 6 weken thuis vs een week stijve ballen
6 Weken geen sex vs spuit u ballen maar goed leeg zodat je snel steriel bent

Langs buiten zijn dat idd maar enkele kleine sneetjes, maar binnenin zijn er meer en grote wondes die moeten genezen.
Dus voor mensen met een actieve job is het niet zo ideaal om direct terug aan het werk te gaan.

Dus voor mensen met een actieve job is het niet zo ideaal om direct terug aan het werk te gaan.
Zo deels van persoon tot persoon afhangen. Maar ik heb jet lopen wat uitgesteld (wegens de 'schok' bij elke stap) maar kon wel pijnloos krachttraining blijven doen.

Volgende dag ook gewoon gaan werken

Ik verschiet er echt van dat er toch wel wat mensen zijn die het laten doen hebben of overwegen. Ik denk er nog niet aan om in mij te laten snijden omdat m'n vriendin geen pil wil nemen of geen spiraal wil laten steken. En als de pil of spiraal bijwerkingen heeft, is er ook nog altijd het condoom. Maar je laten opereren om iets kapot te maken in je lichaam zonder medische noodzaak? Hell no. 😅

Ik ben vooral blij dat mn vrouw geen baarmoeder meer heeft, als ik al die zaken hier lees.

Misschien dit ook een oplossing voor degene die vasectomie niet aan durven?
Plus dan heeft je vrouw ook geen maandstonden meer. is toch ook een positief punt.

Vrouwen kunnen ook een sterilisatie laten doen en die ingreep is niet veel groter dan bij mannen. Het herstel bij een man gaat wel iets vlotter. Baarmoeder laten weghalen lijkt me een iets grotere ingreep en zeker met als enige reden om onvruchtbaar te zijn, maar bij jouw vrouw was er natuurlijk een medische noodzaak.

Ik verschiet er echt van dat er toch wel wat mensen zijn die het laten doen hebben of overwegen. Ik denk er nog niet aan om in mij te laten snijden omdat m'n vriendin geen pil wil nemen of geen spiraal wil laten steken. En als de pil of spiraal bijwerkingen heeft, is er ook nog altijd het condoom. Maar je laten opereren om iets kapot te maken in je lichaam zonder medische noodzaak? Hell no. 😅
Tja, wat kunnen we zeggen. Sommige mannen hebben gewoon ballen.

Als je uzelf een beetje inleest komt ge snel tot de conclusie dat het één van de meest veilig nietszeggende ingrepen is die beschikbaar is voor de man. Nu als ge het al zo simpel verwoord als "kapot" maken is het concept waarschijnlijk te moeilijk voor u om te vatten en ik zeg altijd wel, begin nooit aan iets dat ge niet begrijpt.

Persoonlijk ook iemand gekend die er nadien last en spijt van heeft gehad. Maar procentueel vertaald dat zich onder de 1%, wat het voor mij niet echt moeilijk maakte om er met door te gaan. Nog geen seconde spijt van.

Hier ook twee jaar geleden laten uitvoeren onder lokale verdoving. Het wachten voor- en nadien duurt langer dan de knip zelf. Buiten wat gevoeligheid de dagen erna totaal geen last ook. De tip van een strak passende onderbroek is wel iets wat ik zeker zou doen, hoe minder beweging hoe aangenamer.

Telkens ik er over begin in een bepaalde groep (vrienden, familie of collega's) valt het wel op hoe veel man dit laat doen. Niemand die er echt last of spijt van heeft, enkel hier ene in 't dorp die de controle achteraf had overgeslagen en prijs had natuurlijk. Die controle vond ik nog het meest ongemakkelijke van heel de procedure trouwens. Met uw potje verse jiz aan de balie van het labo staan...

Ik ga het mogelijks ook laten doen wanneer de 2de volgend jaar (hopelijk) gezond geboren is. Dan is het gezin compleet en ik wil zeker geen 3de. Indien er iets tussen ons (of mijn vrouw) gebeurt, wil ik ook zeker zijn dat ik mijn hoofd niet laat gek maken door een jonger ding die nog kinderen wilt :unsure: .

Hier is mijn vrouw ook al aan het pushen, en rationeel snap ik het wel, maar gevoelsmatig ben ik er nog niet :unsure:
Eens de tweede er is zal het er waarschijnlijk wel van komen, maar ik kan niet zeggen dat ik er naar uitkijk (ja, ik ben een schijtluis voor alles wat met snijden te zien heeft :p )

kzou het ook moeten laten doen. Ik heb nooit geen kinderwens gehad en nu ik bijna 50 ben, ga ik er zeker niet aan beginnen. Ik heb al gelezen wat ze doen en schrik heb ik er niet echt van: alhoewel het altijd kan misgaan, is het maar een kleine ingreep, maar ik vergeet het gewoon telkens weer. Dat eerste gesprek zouden ze van mij wel mogen skippen, zeker op mijn leeftijd. Gewoon afspraak maken, ze sturen u een pdf op met wat je moet doen ter voorbereiding en snijden maar.

Is er iemand die het in omgeving Gent heeft gedaan en care to share waar juist als hij content is? (mag PM)

kzou het ook moeten laten doen. Ik heb nooit geen kinderwens gehad en nu ik bijna 50 ben, ga ik er zeker niet aan beginnen. Ik heb al gelezen wat ze doen en schrik heb ik er niet echt van: alhoewel het altijd kan misgaan, is het maar een kleine ingreep, maar ik vergeet het gewoon telkens weer. Dat eerste gesprek zouden ze van mij wel mogen skippen, zeker op mijn leeftijd. Gewoon afspraak maken, ze sturen u een pdf op met wat je moet doen ter voorbereiding en snijden maar.
Ah, blij om te zien dat er toch iemand is zonder kinderwens die dit wil overwegen.
Hier hetzelfde. Absoluut geen kinderwens / nood, al ben ik wel iets jonger, maar dat kan geen argument zijn vind ik.

Ah, blij om te zien dat er toch iemand is zonder kinderwens die dit wil overwegen.
Hier hetzelfde. Absoluut geen kinderwens / nood, al ben ik wel iets jonger, maar dat kan geen argument zijn vind ik.
idd, eigenlijk had ik dat al 20-30jaar eerder moeten doen, want het was zelfs een voorwaarde toen ik mijn ex leerde kennen: als je kinderen wil, ga je iemand anders moeten zoeken, want ik wil er echt geen. Dus had het toen al evengoed kunnen doen.

Dat eerste gesprek zouden ze van mij wel mogen skippen, zeker op mijn leeftijd.
Denk dat dit nagenoeg aanwezig is voor elke vrijwillige ingreep. Gewoon uitsluiten dat ze niemand labiel over de vloer krijgen die geen wel overwogen beslissing neemt.

@Valyra hier ook geen kinderwens. Puur uit gemak, mijn madam haar gezondheid, en ook wat geld besparen.

Een hoop hormonen nemen voor jaren aan een stuk is voor vrouwen genormaliseerd, terwijl dat veel ingrijpender is. Dan blijft een koperspiraaltje over, wat velen niet verdragen, of altijd condooms gebruiken. Dan kies ik wel voor een half uurtje op een tafel liggen.

Bij mij is de vasectomie nu ongeveer een jaar geleden uitgevoerd.
Ik heb gewoon gebeld met dienst urologie (ZOL Genk), dan eerst een afspraak met de dokter om zeker te zijn van de beslissing en dan een afspraak voor operatie vastleggen.

Operatie zelf geen last van gehad, stelt ook niet veel voor. Maar vrij snel na de operatie was de verdoving uitgewerkt.
Op de parking begon ik het al goed te voelen, thuis dan de zetel op, daar wel een paar keer van mijne sus gegaan.
Maar uiteindelijk was dat ook wel snel door.

Maandagnamiddag operatie, dinsdag rust, en rest van de week telewerk.
Voor de rest na de operatie de gewoonlijke gevolgen: opgezwollen en met moment wel wat druk.

Dan na 6 maanden een staaltje binnen brengen voor controle.

Hier ook uitgevoerd, 100% tevreden van.

Eerst verwijsbrief via dokter gevraagd, dan enkele maanden 'bedenktijd' en dan afspraak bij uroloog gemaakt. We hebben via-via gehoord dat sommige ziekenhuizen of urologen (UZ Leuven) moeilijk doen voor die ingreep bij jongvolwassenen.
Gesprek met uroloog zelf was uiteindelijk redelijk chill - enkele vragen over kinderwens en waarom ik het wil uitvoeren en afspraak was direct gepland.
Zelf kunnen kiezen voor volledige narcose. Echt goed kunnen slapen dankzij dat. Achteraf een ijsje gekregen van de verpleegsters.
1-2 dagen pijn gehad maar je kan voorschriftje voor de sterkere paracetamol/ibuprofen krijgen dacht ik.
4 dagen ziekteverlof gekregen ook.
De grootste last is eigenlijk 2 weken niet kunnen sporten.

Zou het direct nog eens doen. Uiteraard moet je voor uzelf uitmaken of je geen (extra) kinderen wilt, dus ook alle alternatieve pistes in overweging brengen vooraleer je toezegt (wat als uw vrouw sterft en je iemand nieuw tegenkomt, wil je dan nog kinderen met die nieuwe persoon?).

Binnen eigen vriendenkring ben ik de enige die het gedaan heeft.
De mannen (zelfs degenen met 4 kinderen of geen kinderwens meer) vinden het blijkbaar emasculerend en lachen ermee alsof ik 'geen echte man' meer ben 🙃 . Denk dat ze gewoon niet aandurven dat iemand in hun teelballen zou snijden. Hun vrouwen allemaal jaloers uiteraard en vinden dat hun partners zich aanstellen.

Hier ook een tiental jaar geleden laten doen. Stelt echt niets voor, al was er bij mij precies niet genoeg verdoofd en voelde ik het snijden serieus goed en hebben ze wat verdoving bij gespoten. Erna kan ik me al niet meer goed herinneren, dus zeker geen grote problemen gehad. Ik denk gewoon een paar dagen een beetje een zeurende pijn en dat was het. Denk ook niet dat ik erna nog ziekteverlof had, maar heb gewoon een bureau-job.

Hier ook een tiental jaar geleden laten doen. Stelt echt niets voor, al was er bij mij precies niet genoeg verdoofd en voelde ik het snijden serieus goed en hebben ze wat verdoving bij gespoten. Erna kan ik me al niet meer goed herinneren, dus zeker geen grote problemen gehad. Ik denk gewoon een paar dagen een beetje een zeurende pijn en dat was het. Denk ook niet dat ik erna nog ziekteverlof had, maar heb gewoon een bureau-job.
Same here. Ook 10 jaar geleden. Nadien buiten gewandeld en direct gaan werken de dag zelf. 5 jaar geleden hersteloperatie laten doen. Nu nog 2 kinderen erbij. :unsure: Die hersteloperatie was een pak zwaarder, daar heb ik toch echt wel een week van afgezien. Binnenkort terug vasectomie laten doen.

Same here. Ook 10 jaar geleden. Nadien buiten gewandeld en direct gaan werken de dag zelf. 5 jaar geleden hersteloperatie laten doen. Nu nog 2 kinderen erbij. :unsure: Die hersteloperatie was een pak zwaarder, daar heb ik toch echt wel een week van afgezien. Binnenkort terug vasectomie laten doen.
Toen ik daar lag heb ik ook eens gevraagd hoe dat zat, en dan zei die dokter: "ja, ge hebt altijd charels die dan een jongere vriendin krijgen die nog een kind wil, en dan moeten we dat ongedaan maken".

Kennelijk is de kans op succes van zo'n hersteloperatie niet zo groot, en de overblijvende optie is dan IVF na extractie van zaadcellen.

Toen ik daar lag heb ik ook eens gevraagd hoe dat zat, en dan zei die dokter: "ja, ge hebt altijd charels die dan een jongere vriendin krijgen die nog een kind wil, en dan moeten we dat ongedaan maken".

Kennelijk is de kans op succes van zo'n hersteloperatie niet zo groot, en de overblijvende optie is dan IVF na extractie van zaadcellen.
Ik ben zo'n charel. :unsure: Als is mijn vriendin maar 6 jaar jonger. Onze 1ste samen was inderdaad met inseminatie, de 2de is natuurlijk gekomen.

Hebben diegene die dat laten doen hebben rechtstreeks contact opgenomen met diegene die het uitvoert, of via huisarts laten regelen?
Rechtstreeks afspraak bij Uroloog, weekje bezinnen en besproken met de vrouw(ja of neen), gebeld voor afspraak en 2w daarna al ingreep. Vrij vlot eig. Werd goed ingelicht over de ingreep, impact, dus goed verlopen eigenlijk.
Hoe lang duurt de ingreep?
half uurke +- voor de ingreep. het wachten voor en na duurt langer dan ingreep zelf afhankelijk van lokale of volledige verdoving.
Ik heb het er met mijn huisarts over gsproken. Die zei dat ik geen verwijzing nodig had en gewoon een uroloog mocht contacteren. Dan afspraak gemaakt bij diegene die mijn zoontje had geopereerd wegens niet in dalende teelbal. Even de vraag of ik zeker was, de mogelijkheid tot omkeren als ik later spijt kreeg overlopen, de operatie zelf overlopen en een afspraak voor de operatie gemaakt.
Bij mij was dat ergens 50€ op te leggen. Maar ja dat was dan ook onder algemene verdoving, dag hospitaal. Ik weet niet meer hoe lang ik niet kon werken. Ik denk enkel de dag van de operatie of Max 1 dag erna ook.

Nog een vraagje voor diegene die het laten uitvoeren hebben? Want lees hier ook verschillende zaken: hoeveel keer zijn jullie getest op geslaagdheid van de ingreep? Bij mij was het slechts 1 maal: achter 6 maand. En daar waren geen zwemmers meer te vinden. Maar ik vond dat eigenlijk wel weinig, ik zou mij precies geruster voelen met 2 negatieve testen. Af en toe krijg ik daar nog eens het angstzweet van. :ROFLMAO:
na 6m potje naar labo gebracht, 2dagen later resultaat dat alle zwemmertjes weg waren en gelijk naar mijn vrouw gebeld: "leg u maar klaar op bed".

jk ofc :sarcastic:

Terug
Bovenaan