Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die dochters hebben blijkbaar vastgoed ge-erfd.Beetje nieuwe (typische Van Hool) ontwikkeling...
De crisis-CEO eist nu dat de familie Van Hool eerst de erfeniskwestie uitklaart (die 2 dochters die niets kregen) ,en dit voor de 25ste, of zijn hele hele herstelplan dreigt naar de prullenbak te vliegen.
Nee.Dus de rijke familie van Hool zal met de volgende generatie ‘gewoon’ moeten werken als werknemer? Alles is op?
Tuurlijk niet, het bedrijf heeft geen geld meer. De mensen is iets anders.Dus de rijke familie van Hool zal met de volgende generatie ‘gewoon’ moeten werken als werknemer? Alles is op?
Je mag vinden van die mens wat je wil (en hem zelfs een lijkenpikker noemen zoals sommige criticasters). Hij doet dit natuurlijk ook om zelf geld te verdienen.
Wou blijkbaar niet alleen het grootste aantal werknemers houden maar zich in de toekomst ook verder willen richten op militair materiaal. Gezien de huidige ontwikkelingen en we op Europees vlak meer voor onze eigen veiligheid moeten kunnen instaan had België daar samen met de FN Herstal toch een voortrekker kunnen zijn. En ook op economisch vlak van kunnen profiteren.
Toch ook hemeltergend dat het hier nooit even simpel kan gaan.
Je bekijkt het veel te gevoelsmatig. Voor Dumarey is dit gewoon een zakelijke onderhandeling waar kosten en baten tegen elkaar gezet worden.
Wou blijkbaar niet alleen het grootste aantal werknemers houden maar zich in de toekomst ook verder willen richten op militair materiaal. Gezien de huidige ontwikkelingen en we op Europees vlak meer voor onze eigen veiligheid moeten kunnen instaan had België daar samen met de FN Herstal toch een voortrekker kunnen zijn. En ook op economisch vlak van kunnen profiteren.
Toch ook hemeltergend dat het hier nooit even simpel kan gaan.
Esprit, ....Next in line : Audi....
Je vergeet Sushi & CO in de lange beeldekensstraat in Ap'en, als we echt van plan zijn alles op te sommen.Esprit, ....
Awel, ik had dat eigenlijk ook gedacht. Wij produceren te weinig granaten voor Oekraïne, en we hebben hier plots een grote industrieel terrein beschikbaar met 2000 werknemers, ervaren in de maakindustrie. Hoe zeggen de Britten dat ook weer met hun citroenen en hun limonade?
Wou blijkbaar niet alleen het grootste aantal werknemers houden maar zich in de toekomst ook verder willen richten op militair materiaal. Gezien de huidige ontwikkelingen en we op Europees vlak meer voor onze eigen veiligheid moeten kunnen instaan had België daar samen met de FN Herstal toch een voortrekker kunnen zijn. En ook op economisch vlak van kunnen profiteren.
Toch ook hemeltergend dat het hier nooit even simpel kan gaan.
Ondertussen wil Dumarey wel bussengedeelte (deels) overnemen en CIM Capital trailergedeelte (en de site zelf dan beide huren door andere overnemer Delcroix)Je vergeet Sushi & CO in de lange beeldekensstraat in Ap'en, als we echt van plan zijn alles op te sommen.
Awel, ik had dat eigenlijk ook gedacht. Wij produceren te weinig granaten voor Oekraïne, en we hebben hier plots een grote industrieel terrein beschikbaar met 2000 werknemers, ervaren de maakindustrie. Hoe zeggen de Britten dat ook weer met hun citroenen en hun limonade?
Ik denk dat aan de kostenzijde alles slecht uitdraait voor België. Energie, personeel, procedures, alles is hier duur, zelfs in vergelijking met onze buurlanden met een min of meer gelijkaardige economie. Het enige waar we op dat kostenvlak iets beter op scoren is ondernemingsfiscaliteit, waar een land als België wel wat mogelijkheden biedt (maar anderzijds betalen ze onrechtstreeks ook de kost van de andere, wel hogere belastingen in België). Belgische troeven zijn een hoog opgeleide arbeidsmarkt, centrale ligging in Europa en meer specifiek de Antwerpse haven en de aanwezigheid van veel Europese en internationale instellingen.Wat maakindustrie in België rendabel maakt is vooral de aard van het product. Hoe meer maatwerk en technologie er aan te pas komt, hoe meer het zin heeft om dat in een land met hoge arbeidskosten te laten gebeuren. Luxe touringbussen zijn veel meer een maatwerkproduct dan lijnbussen bvb.
Grote seriële productie van eenvoudigere producten is iets wat wij niet rendabel kunnen.
EDIT: een uitzondering daarop zijn producten waar bij het bijna/geen manuele handelingen voor vereist zijn, zoals de chemische industrie en staal. Daar zijn de beperkende factoren eerder de energiekost en milieuvereisten, en minder de arbeidskosten.
Ik werk hier voor Toyota Motor Europe, hier gaan ze een parkeertoren bij bouwen. En verwachten ze 30% meer orders tegen de toekomst, maar door de AI die gaat komen moeten ze geen extra personeel zoeken. Mijn werkgever betaald juist extra belastingen op mijn loon, zodat ik nog een mooie terug krijg van de belastingen.Wat is het verschil met andere grote bedrijven in België? Die hebben ook een hoge loonkost en hebben ook corona gehad. Oprechte vraag trouwens.