Belgische loonhandicap tegenover Oostbloklanden en Azië maar de grootste oorzaak zal hier wel liggen bij slechte keuzes van het bestuur.
Niet voldoende of verkeerde (waterstof komt niet van grond) innovatie waardoor ze nu niet mee kunnen met de concurrentie en met de gebakken peren zitten. Als ik het goed begrijp zou zelfs een hypothetische grote bestelling van De Lijn hier ook weinig tot niks aan veranderen want die specifieke soort productie zit al in Macedonië.
Jammer voor het personeel maar hierin als overheid investeren (zij het subsidies of leningen) om op korte termijn de werkzekerheid te kunnen behouden lijkt mij op middellange termijn vooral in uw eigen voeten schieten door uitstel van executie. Al zeker in tijden waarbij bedrijven smeken om (goedkope) werknemers.
Ik verwacht trouwens dat Audi Vorst en Volvo Gent ook nog zullen volgen bij einde termijn van de huidige modellen, tenzij de subsidiekraan daar nog eens goed zal worden open gedraaid. Maar dat terzijde.
Niet voldoende of verkeerde (waterstof komt niet van grond) innovatie waardoor ze nu niet mee kunnen met de concurrentie en met de gebakken peren zitten. Als ik het goed begrijp zou zelfs een hypothetische grote bestelling van De Lijn hier ook weinig tot niks aan veranderen want die specifieke soort productie zit al in Macedonië.
Jammer voor het personeel maar hierin als overheid investeren (zij het subsidies of leningen) om op korte termijn de werkzekerheid te kunnen behouden lijkt mij op middellange termijn vooral in uw eigen voeten schieten door uitstel van executie. Al zeker in tijden waarbij bedrijven smeken om (goedkope) werknemers.
Ik verwacht trouwens dat Audi Vorst en Volvo Gent ook nog zullen volgen bij einde termijn van de huidige modellen, tenzij de subsidiekraan daar nog eens goed zal worden open gedraaid. Maar dat terzijde.