UEFA Champions League 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Clubs krijgen een percentage (redelijk laag, zeker bij de grote clubs, van rond de 5-7%) vanaf dat er een bepaald aantal bloesjes is verkocht. En dat is geen laag aantal dat moet verkocht worden, dat zal richting de 1 miljoen gaan. Die eerste miljoen zitten dus in de licentieovereenkomst waarvoor ze 1 vast bedrag betalen. Weet dat zo een shirt deal een pure licentieovereenkomst is waar een Nike/adidas/puma de licentie krijgt van de club om hun merchandising te ontwerpen en verkopen. Dit gaan trouwens veel verder dan gewoon bloesjes, kijk maar naar wat Nike al enkele jaren doet met PSG en nu ook met Liverpool.

Daarom is er vorig jaar ook zoveel te doen geweest om de Nike deal met Liverpool. Liverpool accepteerde daar een redelijk laag vast bedrag (30m pond) maar ze krijgen op elke verkocht merchandise (niet enkel bloesjes) 20%. Ze verkochten in 19/20 bijna 3 miljoen shirts, en dat is dan gewoon shirts. Tijdens dat proces tussen Liverpool en New Balance zijn ook alle cijfertjes buitengekomen en er is berekend dat die nieuwe Nike deal makkelijk (pre-Corona) 100m+ zou waard zijn. Manchester United en Arsenal bv krijgen een hoog vast bedrag, maar krijgen amper iets op de sales (pas vanaf x aantal verkochte bloesjes). Ze krijgen ook niets op andere merchandising.
Ja ... dus wat ge hier wilt zeggen is dat het wel uitmaakt of ze nu 100 of 100 miljoen truitjes verkopen. Toch? Ik ben even niet mee, dit is het tegenovergerstelde als waar ik op reageerde. Ik denk dat we hetzelfde bedoelen maar dat er eerder iets fout gelopen is bij het uittypen.

Sinds Corona wil Juventus Ronaldo kwijt. Ze kregen het rond met “creatief boekhouden” en cadeau’s van hun sponsors voor Corona maar dat is nu logischer wijs niet meer het geval. Ze hebben daar door dat 30 miljoen loon per jaar beter kan geinvesteerd.

Juventus draaide al verlies in 17/18 maar in 18/19 en 19-20 werd het telkens erger. De eerste helft van 20-21 logischerwijs ook. Hun schuld is in het jaar dat ze ronaldo tekenden met 150m gestegen. Ze hebben hun daar in enorme bochten gewrongen in de hoop de champions league te winnen, en dat zullen ze hun nog lang beklagen.
Nu gaat het weer over corona, dat is een factor die ge niet moet in rekening brengen bij het oorspronkelijke plan voor Ronaldo. Dat kon niemand voorzien, ik vind het oneerlijk om eender welke transfer daarop nu te pakken. Elke club draait hier verlies door, die zever verknoeit alles voor iedereen.

Dat maakt ook natuurlijk dat we het nooit gaan weten. Ik zie alleen in hun eerste jaar dat ze hun doelen wel haalden, dus financieel was dat allemaal niet zo slecht. Ik zie dat ge die 150 miljoen aanhaalt voor 18/19, iets dat niet enkel aan Ronaldo toe te schrijven is als ze al verlies maakten voor hem, maar vorig seizoen daalde datzelfde cijfer toch met 80 miljoen in Ronaldo zijn tweede seizoen? Is dat dan positief, een teken dat het project op financieel vlak de goede kan uitging?
 
Neem die licentie van vier of "play" nekeer af, de finale avant la lettre tonen ze weeral niet, derdeknoopsgatamateurs...

Valt dé match ergens te bekijken dan??

Omfg
 
Neem die licentie van vier of "play" nekeer af, de finale avant la lettre tonen ze weeral niet, derdeknoopsgatamateurs...

Valt dé match ergens te bekijken dan??

Omfg

Proximus sports zeker? Maar goed ja, kheb dat zelf ook niet, dus het wordt "improviseren" :unsure:

Club RTL mannen! Zender 133 op Telenet.

Is inderdaad niet de eerste keer dat ze de 'verkeerde' match tonen.
 
Bende kloefkappers...

En als city de beker met de ronde oren wint moogt ge mij hier nog is dubbel en dik quoten, not gonna happen...
 
Die mist al bij de strafschop die absoluut geen was. werd dan gecorrigeerd door VAR..

En nu die onterecht afgekeurde goal van Bellingham..
 
Wtf, zuivere goal gewoon ontnomen voor Dortmund. Wat voor een scheidsrechter is da zeg, eerst gele kaart geven aan Emre Can omdat hij zegt dat het geen penalty is, dan geen penalty geven maar zijn gele kaart wel niet intrekken.

Waar is de var??
 
das toch altijd goal voor Dortmund, Ederson was gewoon te traag
 
Wtf, zuivere goal gewoon ontnomen voor Dortmund. Wat voor een scheidsrechter is da zeg, eerst gele kaart geven aan Emre Can omdat hij zegt dat het geen penalty is, dan geen penalty geven maar zijn gele kaart wel niet intrekken.

Waar is de var??
De VAR mocht niet meer ingrijpen en die gele kaart is voor het commentaar. Uiteindelijk moet Can daar gewoon zwijgen en wachten op de VAR. Hoe lullig het ook is.
 
Zelfde op Real. Duidelijke duw + laatste man niet gefloten en 30sec later is het goal aan overkant

Inderdaad, maar veel hebben ze niet te klagen bij Liverpool. Als je Kroos zo zen gang laat gaan loopt het niet goed af... Heel bizar hoe ze spelen, ze hebben er precies schrik van.
 
Haaland is precies een verbeterde versie van Lukaku. Groot, sterk, snel, neus voor goals... maar Haaland heeft (nu al) een betere balcontrole en techniek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan