UEFA Champions League 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alle, objectief gezien. Die spelen in La Liga geen wondermatchen en zijn afhankelijk van een flits. Enkele miskopen is ook zacht uitgedrukt. Hun transferbeleid is toch volledig gefaald over de laatste jaren heen.
Barcelona speelt toch wel regelmatig echt nog goed voetbal hoor en die zijn niet afhankelijk van alleen een flits. Het is gewoon niet consequent goed. En het is al jaren dat ze enorme problemen hebben als een ploeg hoge druk zet. Alleen in la liga zijn er maar weinig ploegen die dat een hele match kunnen opbrengen.

Heintje. Hoe zielig zijt ge om constant op alles van Genk te bashen. Nu weer met malinovsky. Ge zijt er mislukt, maar ze u erover.

Ben benieuwd zonder Mount & Jorginho, en Christensen die goed bezig was. Atletico is geen simpele ploeg

Heintje. Hoe zielig zijt ge om constant op alles van Genk te bashen. Nu weer met malinovsky. Ge zijt er mislukt, maar ze u erover.
Een Malinovsky zou nochtans week in week uit met voorsprong onze beste speler zijn. Hij ziet liever Kums dweilen. Ipv de hele tijd op tv te komen zou hij beter de ploeg eens naar zijn hand zetten.

Een Malinovsky zou nochtans week in week uit met voorsprong onze beste speler zijn. Hij ziet liever Kums dweilen. Ipv de hele tijd op tv te komen zou hij beter de ploeg eens naar zijn hand zetten.
Natuurlijk. Geweldige speler. Maar iedere keer moet die een sneer naar Genk geven. Deal with it. Ge hebt eens een mislukking in uw carrière gehad. Ge gaat me toch niet wijsmaken dat Maehle en Malinovskyi kutspelers zijn. En Kums zijn tijd lijkt me inderdaad voorbij. Bij Gent moet gewoon dringend vernieuwing komen. Alleen Yaremchuk en Tissoudali zijn eigenlijk aantrekkelijke spelers of ben ik mis?

Natuurlijk. Geweldige speler. Maar iedere keer moet die een sneer naar Genk geven. Deal with it. Ge hebt eens een mislukking in uw carrière gehad. Ge gaat me toch niet wijsmaken dat Maehle en Malinovskyi kutspelers zijn. En Kums zijn tijd lijkt me inderdaad voorbij. Bij Gent moet gewoon dringend vernieuwing komen. Alleen Yaremchuk en Tissoudali zijn eigenlijk aantrekkelijke spelers of ben ik mis?
1? Eigenlijk heeft hem eens 1 goeie periode gehad bedoel je :unsure:

Hein moet zijn spelers zelf kunnen kiezen op maat van zijn systeem. Een systeem mag gekend zijn, als alle spelers die specifieke profielen hebben en hun rol perfect uitvoeren is het sowieso lastig voor een tegenstander. Uitgaan van je eigen sterkte en automatisme is nog altijd beter dan iedere week de ploeg aanpassen.

En als Hein de spelers heeft, die hij specifiek wou, van bij de voorbereiding doet hij er goeie dingen mee. En dan maakt hij zelfs van middelmatige voetballers veel betere spelers van. Zie maar naar die verdediging van AA Gent op Wembley tegen Tottenham. Was toen een volledig KVK verdediging. Hij had slechts enkele spelers die echt voetballend goed uit de voeten konden.

Zijn grootste fout bij Genk was dat hij zijn systeem wou spelen maar er de spelers niet voor had (voor dat systeem). En bij RSCA ging iedereen falen vrees ik. Reken Hein maar af op volgend seizoen als het dan niet lukt met Gent.

Hein moet zijn spelers zelf kunnen kiezen op maat van zijn systeem. Een systeem mag gekend zijn, als alle spelers die specifieke profielen hebben en hun rol perfect uitvoeren is het sowieso lastig voor een tegenstander. Uitgaan van je eigen sterkte en automatisme is nog altijd beter dan iedere week de ploeg aanpassen.

En als Hein de spelers heeft, die hij specifiek wou, van bij de voorbereiding doet hij er goeie dingen mee. En dan maakt hij zelfs van middelmatige voetballers veel betere spelers van. Zie maar naar die verdediging van AA Gent op Wembley tegen Tottenham. Was toen een volledig KVK verdediging. Hij had slechts enkele spelers die echt voetballend goed uit de voeten konden.

Zijn grootste fout bij Genk was dat hij zijn systeem wou spelen maar er de spelers niet voor had (voor dat systeem). En bij RSCA ging iedereen falen vrees ik. Reken Hein maar af op volgend seizoen als het dan niet lukt met Gent.
mja, toch maar ten dele akkoord hoor
Gaat idd op voor zijn periode bij KVK en uiteraard ook voor de twee grand cru jaren bij ons
maar daarnaast is het lijstje floptransfers die er voor hem kwamen lang: Marcq, Bjedov, Andrijacevic,....
Uiteraard speelt zijn link met Bayat daar een rol in

Laatst bewerkt:
En die heeft ook maar geduurd tot elke andere coach door had dat hij maar 1 systeem had :)
Hein is nu wel een van de betere op tactisch vlak vind ik, het is niet omdat de opstelling op papier altijd een 3-5-2 is dat hij niets heeft veranderd.

Goede loting voor Chelsea lijkt me. Porto is daarom geen slechte ploeg, maar de rest is toch steviger :p
Aangezien ze daarna in de halve finale tegen Real of Liverpool moeten spelen, maken ze absoluut een kans om in de finale te geraken als ze zo goed blijven spelen.

Hopelijk Bayern - ManC in de halve finale, dat wordt een toffe :)

Nooit gedacht, maar Real kan hier zomaar de finale halen met dit speelschema. Liverpool in deze vorm moet je toch opzij kunnen zetten en daarna wellicht Chelsea in de halve finale, dat kan toch pakken erger lijkt me.

Bayern eerst tegen PSG en daarna tegen City, die zullen minder lachen.

Goede loting voor Chelsea lijkt me. Porto is daarom geen slechte ploeg, maar de rest is toch steviger :p
Aangezien ze daarna in de halve finale tegen Real of Liverpool moeten spelen, maken ze absoluut een kans om in de finale te geraken als ze zo goed blijven spelen.

Hopelijk Bayern - ManC in de halve finale, dat wordt een toffe :)
Afwachten, ze staan voor iets zover (Porto)

Ik wou even naar iemand, blijkbaar Sond, zijn post kijken wat hij precies zei over Håland bij Barça aangezien Raiola gisteren in onder andere Barcelona te zien was. IMO een foute beoordeling in die post gezien hij goed zou passen, we zullen zien of hij er volgend seizoen speelt. Hopelijk wel, de toekomst van Barcelona's ploeg ziet er ondertussen weer top uit op de meeste posities, maar missen gewoon een afwerker. Als die er al was, hadden ze zelfs PSG eruitgeflikkerd een paar weken terug.

Bij het zoeken klikte ik echter een pagina te ver terug en kwam ik dit tegen, dus even rechtzetten:
Goh niets. Juve verkocht een half miljoen truitjes in de 24u dat officieel werd dat Ronaldo kwam. Denk niet dat ze er hun broek aan gescheurd hebben :p.
Da's weer zo een clickbaitgeruchtje om het succes te onderstrepen waarvoor ge nergens een bron zult vinden, en een paar jaar later duikt dat dan als waarheid terug op. Weet ge nog toen hij zogezegd een Z in zijn haar had geschoren voor een jongen in het ziekenhuis? Haha! Of dat fake news van donaties dat verzonnen wordt door fans of bevriende media? Jahaha! Voeg maar toe aan de lijst.
Van dat half miljoen shirts is niets aan, of toch niet dat iemand kan verifiëren. Het beste dat ge zult vinden is een artikeltje op de Italiaanse Yahoo, waar ze het hebben over 600 verkocht in de lokale winkel, 20k online via Adidas of de club zelf, en dan plots wat goochelen met een half miljoen want 20600 is geloofwaardig maar wat weinig voor de sensatie. Al die clickbaitsites nemen dat dan klakkeloos over en verzinnen er, in plaats van wat journalistiek werk te doen, een grafiekje van "n shirts x €100/per shirt = transfer terugbetaald op één dag!" bij ... en zo eindigen we hier.

Het is een mythe dat spelers hun transferprijs terugverdienen in met truitjesverkoop. Meeste clubs hebben een deel met een verdeler en krijgen daar een vast bedrag per seizoen voor. Of ze nu 100 truitjes of 100 miljoen truitjes verkopen, dat maakt niets uit.
Dat van die mythe klopt, een transfer krijgt ge niet enkel terugverdiend met truitjes te verkopen. Maar clubs, en zeker de grote waarover we hier spreken, krijgen wel degelijk een bepaald percentage van de verkoop, denk aan een dikke €5 of misschien €10 of zo per truitje, bovenop dat vast bedrag. Meer truitjes maakt dus wel uit, niet alleen voor de commissie maar ook voor het vast bedrag dat opnieuw onderhandeld kan worden. Dat gefantaseerde half miljoen truitjes op één dag (iets wat Juventus misschien niet eens op een seizoen verkoopt) levert Juventus dus via commissie misschien een even gefantaseerde vier/vijf miljoen op, maar belangrijker is de algemene aandacht voor het herbespreken van het vaste bedrag van zowel hoofdsponsor als kledingsponsor. Dat laatste is wel echt gebeurd, en dat bracht wel geld op om zijn salaris mee te bekostigen.

Dat contract van Ronaldo kunnen ze niet aan daar in Turijn.
Ook niet waar, voor corona ging het net wel goed op dat vlak. Het plan was een verhoging van de inkomsten in vier jaar, gebaseerd op de lengte van zijn contract. In dat document kunt ge de voorspellingen voor zijn eerste seizoen afwegen tegenover de resultaten in DFML voor dat seizoen, en die zaten mooi op schema ondanks sportief zwakke resultaten in de CL. Corona heeft dat dan gekelderd op vlak van tickets en televisie in zijn tweede seizoen, maar het commerciële deel ging er niet op achteruit mede dankzij die hernieuwde deals met sponsors als Jeep en Adidas, en Allianz voor het stadion.

Niet te geloven dat ik hier zaken over Ronaldo in positieve zin moet rechtzetten. DIT FORUM! Gelukkig bakt hij er op het veld, behalve tegen Italiaanse wijnboeren en tomatenplukkers, niet veel meer van, dus voor een sportieve overschatting van de magiër hoef ik niet meer te vrezen. Financieel is zijn impact echter nog altijd ongelooflijk.

Dat van die mythe klopt, een transfer krijgt ge niet enkel terugverdiend met truitjes te verkopen. Maar clubs, en zeker de grote waarover we hier spreken, krijgen wel degelijk een bepaald percentage van de verkoop, denk aan een dikke €5 of misschien €10 of zo per truitje, bovenop dat vast bedrag. Meer truitjes maakt dus wel uit, niet alleen voor de commissie maar ook voor het vast bedrag dat opnieuw onderhandeld kan worden. Dat gefantaseerde half miljoen truitjes op één dag (iets wat Juventus misschien niet eens op een seizoen verkoopt) levert Juventus dus via commissie misschien een even gefantaseerde vier/vijf miljoen op, maar belangrijker is de algemene aandacht voor het herbespreken van het vaste bedrag van zowel hoofdsponsor als kledingsponsor. Dat laatste is wel echt gebeurd, en dat bracht wel geld op om zijn salaris mee te bekostigen.

Clubs krijgen een percentage (redelijk laag, zeker bij de grote clubs, van rond de 5-7%) vanaf dat er een bepaald aantal bloesjes is verkocht. En dat is geen laag aantal dat moet verkocht worden, dat zal richting de 1 miljoen gaan. Die eerste miljoen zitten dus in de licentieovereenkomst waarvoor ze 1 vast bedrag betalen. Weet dat zo een shirt deal een pure licentieovereenkomst is waar een Nike/adidas/puma de licentie krijgt van de club om hun merchandising te ontwerpen en verkopen. Dit gaan trouwens veel verder dan gewoon bloesjes, kijk maar naar wat Nike al enkele jaren doet met PSG en nu ook met Liverpool.

Daarom is er vorig jaar ook zoveel te doen geweest om de Nike deal met Liverpool. Liverpool accepteerde daar een redelijk laag vast bedrag (30m pond) maar ze krijgen op elke verkocht merchandise (niet enkel bloesjes) 20%. Ze verkochten in 19/20 bijna 3 miljoen shirts, en dat is dan gewoon shirts. Tijdens dat proces tussen Liverpool en New Balance zijn ook alle cijfertjes buitengekomen en er is berekend dat die nieuwe Nike deal makkelijk (pre-Corona) 100m+ zou waard zijn. Manchester United en Arsenal bv krijgen een hoog vast bedrag, maar krijgen amper iets op de sales (pas vanaf x aantal verkochte bloesjes). Ze krijgen ook niets op andere merchandising.

Ook niet waar, voor corona ging het net wel goed op dat vlak. Het plan was een verhoging van de inkomsten in vier jaar, gebaseerd op de lengte van zijn contract. In dat document kunt ge de voorspellingen voor zijn eerste seizoen afwegen tegenover de resultaten in DFML voor dat seizoen, en die zaten mooi op schema ondanks sportief zwakke resultaten in de CL. Corona heeft dat dan gekelderd op vlak van tickets en televisie in zijn tweede seizoen, maar het commerciële deel ging er niet op achteruit mede dankzij die hernieuwde deals met sponsors als Jeep en Adidas, en Allianz voor het stadion.

Sinds Corona wil Juventus Ronaldo kwijt. Ze kregen het rond met “creatief boekhouden” en cadeau’s van hun sponsors voor Corona maar dat is nu logischer wijs niet meer het geval. Ze hebben daar door dat 30 miljoen loon per jaar beter kan geinvesteerd.

Juventus draaide al verlies in 17/18 maar in 18/19 en 19-20 werd het telkens erger. De eerste helft van 20-21 logischerwijs ook. Hun schuld is in het jaar dat ze ronaldo tekenden met 150m gestegen. Ze hebben hun daar in enorme bochten gewrongen in de hoop de champions league te winnen, en dat zullen ze hun nog lang beklagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan