Twijfel over de mentale gezondheid van de president: beelden en context

Status
Niet open voor verdere reacties.
Biden is nu toch echt wel achteruit aan het gaan. Handen schudden met onzichtbare handen, vergeten dat hij zojuist een hand had geschud, wirwar taal spreken, verloren lopen, etc... 'Ja maar hij heeft een stotter probleem'
Ik vond het bij Trump al een vreselijk idee om doktertje en psycholoogje te spelen en je uit te spreken over de medische toestand van mensen zonder enig verstand ter zake en zonder enige inkijk in die persoon zelf behalve dan wat geknipte beelden. En ik vind het nu ook nog altijd een even waardeloze, nietszeggende en populistische post.
 
Ik vond het bij Trump al een vreselijk idee om doktertje en psycholoogje te spelen en je uit te spreken over de medische toestand van mensen zonder enig verstand ter zake en zonder enige inkijk in die persoon zelf behalve dan wat geknipte beelden. En ik vind het nu ook nog altijd een even waardeloze, nietszeggende en populistische post.
Ja, ja. Is ok hoor. We hebben experten nodig om het evidente te confirmeren. Kan hier anders de helft van alle posts op pol & actua hiermee counteren. Geen nood meer aan argumentatie.
 
Ik vond het bij Trump al een vreselijk idee om doktertje en psycholoogje te spelen en je uit te spreken over de medische toestand van mensen zonder enig verstand ter zake en zonder enige inkijk in die persoon zelf behalve dan wat geknipte beelden. En ik vind het nu ook nog altijd een even waardeloze, nietszeggende en populistische post.
Dus het filmpje van Legatus, met die verdwaalde Biden op het podium, vind je dan volstrekt normale manier van doen?
Ahja, want het gaat over biden en zijn gezondheidstoestand. Het moet dus wel weer een "populistische post" zijn.
 
Dus het filmpje van Legatus, met die verdwaalde Biden op het podium, vind je dan volstrekt normale manier van doen?
Ahja, want het gaat over biden en zijn gezondheidstoestand. Het moet dus wel weer een "populistische post" zijn.
Ik denk dat je per ongeluk de helft van mijn post bent vergeten te lezen. Die waarin ik zeg dat het niks met Biden te maken heeft.

Ik vind het onvoorstelbaar dat iemand denkt dat hij een medische diagnose kan stellen op basis van een youtubefilmpje.
 
Ik denk dat je per ongeluk de helft van mijn post bent vergeten te lezen. Die waarin ik zeg dat het niks met Biden te maken heeft.

Ik vind het onvoorstelbaar dat iemand denkt dat hij een medische diagnose kan stellen op basis van een youtubefilmpje.
Er zijn nu toch wel al heeel wat video fragmenten opgedoken waarbij je je echt wel kan afvragen of die man nog wel gezond is.
Frappante versprekingen, tot 4 keer toe van een trap trede missen bij Air force one, verdwaald lopen...

Ach ik ga er niet verder op in. Je kan het natuurlijk ook niet willen zien hé :)
Gelukkig heeft hij zelf al aangegeven dat het geen certitude is dat hij nog zal opkomen bij de verkiezingen binnen 2 jaar. Ik denk dat hij het zelf ook wel aanvoelt, dat het zo niet verder kan.
 
Er zijn nu toch wel al heeel wat video fragmenten opgedoken waarbij je je echt wel kan afvragen of die man nog wel gezond is.
Frappante versprekingen, tot 4 keer toe van een trap trede missen bij Air force one, verdwaald lopen...

Ach ik ga er niet verder op in. Je kan het natuurlijk ook niet willen zien hé :)
Gelukkig heeft hij zelf al aangegeven dat het geen certitude is dat hij nog zal opkomen bij de verkiezingen binnen 2 jaar. Ik denk dat hij het zelf ook wel aanvoelt, dat het zo niet verder kan.
Je kan geen medische conclusie trekken van iemand die je nog nooit onderzocht hebt, laat staan op een youtubefilmpje.
Het enigste wat je kan argumenteren is dat de media, en sommige gebruikers hier, dit links laten liggen.
Ik heb een vage herinnering van iemand die met twee handen drinkt en traag een helling afstapt maar dat is ondertussen ook al 4 jaar geleden. Was het nu de NYtimes, the guardian of cnn ik weet het niet meer. Zou kunnen dat het alledrie was.
 
Laatst bewerkt:
Over Trump kan je ook heelder compilatiefilmpjes vinden waar hij er niet helemaal verstandelijk bij lijkt te zijn. Versprekingen: daar kon Trump ook iets van, met zijn rants die letterlijk nergens naartoe gingen. Hij heeft misschien wel niet de trap gemist op Air Force One, maar dan was er wel het ding met de ramp, of dat met dat waterflesje, of ... Of dit legendarische interview. Zoek gewoon 'Trump gaffes' op en je kan je uren zoet houden.

En dat zeg ik niet als whataboutism, ik bedoel maar dat, als je letterlijk elke keer je buiten komt tien camera's op je gezicht hebt en een hele hoop politieke tegenstanders hebt die niet kunnen wachten om je in een slecht daglicht te plaatsen zo'n dingen gebeuren. Zeker na 2016 (toen politiek in de USA toch heel wat persoonlijker is beginnen worden) ga je dat gewoonweg van elke president zien.

En ik zeg dus niet dat Trump verstandelijke problemen heeft. Dat kan je namelijk inderaad niet vaststellen op basis van filmpjes, en ik vond toen al die armchair psychologen die hem afschreven als dement, mentaal gehandicapt, enzovoorts er flink over gingen. Ik vind dat nu ook. Elke zittende president kan je op zo veel verschillende manieren bekritiseren, dan moet je echt niet gaan beginnen met zonder medische kennis diagnoses te gaan stellen op basis van filmpjes. Da's gewoon ridicuul.

On-topic: wat mij betreft mag er wel een leeftijdslimiet komen op presidenten en public servants. Ik begrijp niet waarom de belangen van een heel land worden verdedigd door vooral mensen die al boven de pensioensleeftijd zijn, en al helemaal niet waarom iemand van boven de 70 jaar (die dus overal anders met pensioen zou worden gestuurd) zou moeten kunnen verkozen worden als president van een land.
 
Ik denk dat je per ongeluk de helft van mijn post bent vergeten te lezen. Die waarin ik zeg dat het niks met Biden te maken heeft.

Ik vind het onvoorstelbaar dat iemand denkt dat hij een medische diagnose kan stellen op basis van een youtubefilmpje.
Ik vind het ergens wel logisch dat mensen zich vragen stellen bij zo'n situatie. De man in kwestie wordt in november wel 80 jaar, he. Op het einde van een potentieel tweede termijn zal hij 86 jaar zijn. Ik vind dat allesbehalve normaal. Dat geldt trouwens ook voor Trump of Sanders.

En dan krijg je natuurlijk ook zo'n gevallen.

 
En daarom werken in België dus zo weinig mensen >55 jaar, iedereen schrijft ze toch bewust of onbewust af ;-)

Liever dynamische mensen zoals de president van El Salvador die alles op bitcoin inzet (vernieuwing! modern!), of Tinne Vanderstraeten die kordaat komaf maakt met de 'oude energie' (en energie tout court, maar dat is een detail :biglaugh:).
 
On-topic: wat mij betreft mag er wel een leeftijdslimiet komen op presidenten en public servants. Ik begrijp niet waarom de belangen van een heel land worden verdedigd door vooral mensen die al boven de pensioensleeftijd zijn, en al helemaal niet waarom iemand van boven de 70 jaar (die dus overal anders met pensioen zou worden gestuurd) zou moeten kunnen verkozen worden als president van een land.
Maar jij bent wel degene die in het DOOD VAN ELIZABETH topic haar afschildert als een goddelijk figuur, en symbool van UK en dergelijke.
Bijna in elk van je posts daar, heb je het er over dat we respect moeten hebben, en dat dit een ongelofelijke gebeurtenis is.
Dus in het VK heb je er geen probleem mee, maar in de VS dan weer wel?

On Topic: ik heb helemaal geen probleem met leeftijds beperkingen, iemand die oud is kan juist heel veel ervaring en levens wijsheid voor de dag brengen. maar dan moet die wel nog mee kunnen natuurlijk, en niet dementeren; Wat bij Biden toch wel overduidelijk het geval is. Dat sommigen niet willen zien, is gewoon niet willen toegeven.
 
Maar jij bent wel degene die in het DOOD VAN ELIZABETH topic haar afschildert als een goddelijk figuur, en symbool van UK en dergelijke.

Dus in het VK heb je er geen probleem mee, maar in de VS dan weer wel?
Die opmerking is zo ongelofelijk belachelijk en van de pot gerukt dat ik er eigenlijk niet eens op wil reageren, maar ik zal het toch maar doen.

Ik daag je uit om ergens een bericht van mij te vinden waarin ik haar afschilder als Goddelijk, ten eerste.

Ten tweede was zij wel degelijk een symbool van de UK, dat zal denk ik vrijwel niemand tegenspreken.

En ten derde (en misschien nog wel het belangrijkste) heeft de Queen in de UK niks macht (enfin, in theorie wel, maar die wordt niet gebruikt en die kan ze ook niet gebruiken want dan zou het snel gedaan zijn met de monarchie) en wordt die niet verkozen. Presidenten van de USA zijn de facto de machtigste personen op aarde, en maken elke dag beslissingen op leven en dood en beslissingen die de toekomst van een heel land (en de wereld) voor decennia kunnen sturen.

Ik denk dat je misschien gewoon wat op je teentjes bent getrapt omdat ik iets zei over jouw ridicule post in dat topic, maar daarom moet je nu niet met verzinsels en totaal van de pot gerukte vergelijkingen afkomen. Ga maar elders trollen. Wat een rioolniveau is me dit.

[Edit] En dan nog wat beginnen lullen dat Biden dementie heeft in een edit, mooi. Waar is jouw diploma psychiatrie of psychologie?
 
Laatst bewerkt:
Je kan geen medische conclusie trekken van iemand die je nog nooit onderzocht hebt, laat staan op een youtubefilmpje.
Het enigste wat je kan argumenteren is dat de media, en sommige gebruikers hier, dit links laten liggen.
Ik heb een vage herinnering van iemand die met twee handen drinkt en traag een helling afstapt maar dat is ondertussen ook al 4 jaar geleden. Was het nu de NYtimes, the guardian of cnn ik weet het niet meer. Zou kunnen dat het alledrie was.
Ik trek mijn woorden terug.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220923_93010017
https://www.hln.be/buitenland/gaat-...peech-op-internationale-conferentie~a6b41958/
helaas niets op de nytimes te bespeuren.
 

Hij doet het opnieuw...
Sorry. Mag hier niet. Het overduidelijke mag hier niet besproken worden.
 
Ik zie jullie niets bespreken. Enkel wat artikels posten. Ik veronderstel dat er wel bepaalde systemen bestaan die ingrijpen als er echt iets cognitief mis is met de POTUS? En nee, bemoedigend vind ik die lapsussen ook niet, maar dat kan nu eenmaal gebeuren.

Hier het laatste onderzoek van de POTUS: https://www.whitehouse.gov/wp-conte...iden-Current-Health-Summary-November-2021.pdf

Van november 2021. Wie weet komt er in november 2022 en kunnen jullie het 'overduidelijke' dan wel bespreken?
 

Hij doet het opnieuw...

Sorry. Mag hier niet. Het overduidelijke mag hier niet besproken worden.
Artikels die relevant zijn voor deze thread ( politiek in de VS) mogen hier besproken worden, maar dan wordt er meer input verwacht dan een link en wat insinuaties die niet verder worden uitgesproken.

Als het punt is: Biden is unfit als president en moet worden afgezet, zeg dat dan expliciet, en dan kan er discussie zijn wanneer iemand als unfit moet worden beschouwd en wat daar als bewijs voor moet gelden. Of als dat niet is wat je bedoelt, verduidelijk dan waarom je dat artikel hier ter sprake wil brengen. Maar op deze manier kan er gewoon niet op worden ingegaan.
 
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09/26/check-joe-biden-podium/

Context mensen, context. Twitter is toch echt een kanker op dat vlak.
Dat wordt gewoon weggezet als 'de VRT (dat kan je vervangen door eender welke factchecker) is links/MSM/... dus die zullen altijd Biden wel uit de wind zetten' hoor. Je kan zo'n zaken echt niet winnen. Edit: voila, hier onder is het van dat. Negeert dan ook andere berichten die wat meer nuance brengen om volop filmpjes zonder context te blijven posten en te bashen. Lekker debatteren zo. "We mikken op discussies van enig niveau: onderbouw je stellingen met argumenten, laat holle slogans achterwege, blijf ontopic. Pas je schrijfstijl en taalgebruik aan."

On-topic: Biden is een oude man, en die dwalen wel eens. Hetzelfde kan over Trump gezegd worden. Er zijn dan ook van beide heren genoeg compilatiefilmpjes te vinden waarop ze helemaal de teugels kwijt lijken te zijn, en over Trump kwam toch ook gerucht na gerucht naar buiten dat hij mentaal niet geschikt zou zijn. Zolang er geen bewijs is dat Biden of Trump verstandelijk beperkt zijn in die mate dat ze hun ambt niet meer kunnen uitvoeren vind ik het nogal onnozel om daar maar op te blijven alluderen. Je kan Trump en Biden op genoeg manieren bekritiseren zonder daarvoor armchair psychiater te moeten spelen.

En opnieuw: ik vind dat er een leeftijdslimiet moet komen voor zulke functies. De cognitieve toestand van elke persoon op die leeftijd is niet meer wat hij is geweest. En dan heb ik het nog niet eens gehad over bezorgdheden als het 'out of touch' zijn van ouderen enzovoorts.

Maar als je een leeftijdsbeperking niet nodig vindt (en dat mag) dan ga je toch gewoon moeten vertrouwen op rapporten van het Witte Huis over de mentale gezondheidstoestand van de president. Bij Trump was dat allemaal normaal (ondanks het feit dat die veel versprekingen en blunders op zijn naam heeft staan) en bij Biden is dat allemaal normaal (ondanks het feit dat die veel versprekingen en blunders op zijn naam heeft staan), dus ik zie geen reden tot paniek. Als je bij Trump wel het Witte Huis geloofde en bij Biden niet, dan werk je gewoon met twee maten en twee gewichten.

Ik vind persoonlijk trouwens van alletwee (Biden en Trump) dat ze te oud, scatterbrained, en blunderachtig zijn om president te zijn (vandaar dat ik pro leeftijdslimiet ben) maar zolang er geen bewijzen zijn van hun cognitieve ongeschiktheid leg ik me gewoon neer bij het feit dat het wel allemaal in orde zal zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan