TV

CoBalT

Active member
Crowdfunder FE
Ik zou tegen november kijken voor een nieuwe tv via het werk.
Budget zou rond de 1400 euro liggen incl btw.

In dit budget moet uiteraard de TV zitten maar ook de beugel om aan de muur te hangen, incl installatie kosten want ik heb 2 linkerhanden en ga dit niet zelf doen :p
Onze huidige tv hangt aan een beugel die je naar links en rechts kan schuiven, maar that's it. Ik kan dus niet achter de tv wat niet praktisch is.
Ik wil dus graag een beugel die wat flexibeler is.

TV moet uiteraard 4K zijn, Smart tv is denkik niet zo'n meerwaarde aangezien ik de nieuwe TV box van Telenet heb en Apple TV.
Hou wel van ambilight maar is geen must.
Liefst ook zo groot mogelijk met goeie kwaliteit, hebben een grote living en grote zetel en zitten op zo'n 4 a 4,5 tal meter afstand van de tv.

Ik kom hier omdat ik niets kan van tv en kwaliteits verschil tussen qled, oled etc..
 
Is er veel licht inval? Kijk je vooral 's avonds of eerder overdag?
Oled is over het algemeen minder helder dan LCD maar zwart is wel zwart. Bij LCD sluipt er nog altijd een deel van de backlight door.
Mijn tv hangt vlak naast een ZW gericht raam aan de ZO muur, dus met de ondergaande zon die er meer en meer op schijnt. Mede hierdoor heb ik gekozen voor een LCD, maar vooral kostprijs was een beslissende factor hierin ;) De mijne is de voorloper van dit model.

Ik zou sowieso kiezen voor een model dat HDR ook echt kan weergeven, dus met een 10bit kleurenpalet ipv 8bit zoals de meeste. Jammerlijk genoeg is er op tweakers geen filter daarvoor. je kan zelfs een 65" 8K scherm kopen, alsook een model met Miniled.

Een goeie beugel kost ergens rond de 50€, afhankelijk van wat je echt wilt. Ik denk dat ik voor de mijne 130€ heb betaald maar ik kan wel mijn TV haaks op de muur 'zetten'. Maar ik vermoed dat jij zover niet wilt gaan ;)

Alsook zou ik ergens proberen een deftige soundbar in dat budget te krijgen. Het geluid op de meeste van die TV's is ondermaats.

Enne, al de TV's zijn vandaag smart-tv's, of je het nu wilt of niet ;)
 
Is er veel licht inval? Kijk je vooral 's avonds of eerder overdag?
Oled is over het algemeen minder helder dan LCD maar zwart is wel zwart. Bij LCD sluipt er nog altijd een deel van de backlight door.
Mijn tv hangt vlak naast een ZW gericht raam aan de ZO muur, dus met de ondergaande zon die er meer en meer op schijnt. Mede hierdoor heb ik gekozen voor een LCD, maar vooral kostprijs was een beslissende factor hierin ;) De mijne is de voorloper van dit model.

Ik zou sowieso kiezen voor een model dat HDR ook echt kan weergeven, dus met een 10bit kleurenpalet ipv 8bit zoals de meeste. Jammerlijk genoeg is er op tweakers geen filter daarvoor. je kan zelfs een 65" 8K scherm kopen, alsook een model met Miniled.

Een goeie beugel kost ergens rond de 50€, afhankelijk van wat je echt wilt. Ik denk dat ik voor de mijne 130€ heb betaald maar ik kan wel mijn TV haaks op de muur 'zetten'. Maar ik vermoed dat jij zover niet wilt gaan ;)

Alsook zou ik ergens proberen een deftige soundbar in dat budget te krijgen. Het geluid op de meeste van die TV's is ondermaats.

Enne, al de TV's zijn vandaag smart-tv's, of je het nu wilt of niet ;)
Er is veel lichtinval, maar hebben ook gordijnen, dus dat is niet echt een probleem :)
Is het Hz voor een tv ook belangerijk? Voor gaming op pc vind ik dat alvast wel, maar op een tv weet ik niet of ik daar ook moet kijken naar hogere Hz.
 
Tenzij er directe lichtinval op de tv zelf is is zou ik sowieso voor een OLED gaan. Qua beeldkwaliteit ga je gewoon niet beter vinden.
 
Tenzij er directe lichtinval op de tv zelf is is zou ik sowieso voor een OLED gaan. Qua beeldkwaliteit ga je gewoon niet beter vinden.
Thanks for the tip.
Jammer genoeg is het moeilijker om dan voor een hele grote tv te gaan :D nogal kostelijk
 
Thanks for the tip.
Jammer genoeg is het moeilijker om dan voor een hele grote tv te gaan :D nogal kostelijk

QLed van samsung is trouwens gewoon een klassieke LCD met led backlight, maar doordat de marketing er Qled van maakt, denken mensen dat dit een soort van oled is.

Voor films/series is een OLED tv gewoonweg fantastisch, maar wel als je dan ook effectief 4K HDR bronmateriaal erop kijkt. Hoewel een OLED fantastisch beeld heeft, zijn er ook nadelen aan:

Zo mag een OLED-tv nooit aan rechtstreeks zonlicht blootgesteld worden, dit kan (tijdelijk) schade aan het paneel toebrengen. Evenals moet de ruimte waarin de tv staat ook goed verduisterd zijn om er het beste uit te halen. De kans op 'burn in' bestaat nog steeds en vooral als je naar zenders met niet-transparante logo's kijkt.

Ik stelde volgende tv voor als OLED toch geen optie is:

Deze heeft een zeer goede beeldkwaliteit voor een LCD-tv, ondersteund zowel Dolby Vision als HDR10. Samsung ondersteunt bewust geen Dolby Vision omdat ze hun eigen HDR10+ format door willen duwen, maar DV heeft de strijd allang gewonnen.
 
Voor die afstand zeker niet kleiner gaan dan 65”. Zou OLED aanraden maar dat gaat moeilijk worden voor die grote en dat budget. Dus dan blijft QLED over, waarschijnlijk de serie van vorig jaar nog. Probleem is dat die geen Dolby vision ondersteunt, wat nu toch wel de standaard word op vlak van films en series. Dus oplossing is budget verhogen 😅. En anders een 55” OLED halen.

Het hangt wat af wat voor beugel je wil maar koop u alstublieft geen van de witte producten voor 50€. Je wilt niet dat uw tv van 1000€+ kwakkel vastzit. Vogel is een heel goed merk. Als je een flexibele wilt die redelijk dun is dan ga je aan bijna 200€ zitten voor een grootte van 65” te kunnen dragen. Als die niet flexibel moet zijn ben je voor minder dan 100€ er vanaf.
 
Voor die afstand zeker niet kleiner gaan dan 65”. Zou OLED aanraden maar dat gaat moeilijk worden voor die grote en dat budget. Dus dan blijft QLED over, waarschijnlijk de serie van vorig jaar nog. Probleem is dat die geen Dolby vision ondersteunt, wat nu toch wel de standaard word op vlak van films en series. Dus oplossing is budget verhogen 😅. En anders een 55” OLED halen.

Het hangt wat af wat voor beugel je wil maar koop u alstublieft geen van de witte producten voor 50€. Je wilt niet dat uw tv van 1000€+ kwakkel vastzit. Vogel is een heel goed merk. Als je een flexibele wilt die redelijk dun is dan ga je aan bijna 200€ zitten voor een grootte van 65” te kunnen dragen. Als die niet flexibel moet zijn ben je voor minder dan 100€ er vanaf.
Kwa flexibiliteit is het voor mij vooral dat ik aan de achterkant kan indien nodig, meer niet eigenlijk :)
Hoe het nu is bij mij kan ik geen kabel bijsteken omdat ik niet aan de achterkant kan.. en ik weet ook niet hoe ik de tv er af moet halen :shy:
Is geplaatst geweest voor ik bij mijn madam introk :)
Heb al redelijk wat geprobeerd, maar ben bang dat ik het volledig kapot trek.
 
Als er een nieuwe tv komt, moet hij er toch af hoor :)
Heeft ze de doos of zo van die beugel niet meer? Eventueel gewoon een aankoopbewijs zodat je het model weet en de handleiding eens kan googelen
 
ik denk dat ik toch echt es in een mediamarkt zal moeten gaan zien.
als ik zo afga wat ik zie op coolblue en bol, zie ik prijsverschillen van 500 tot 1000 euro terwijl het er kwa specificaties bijna exact het zelfde zou moeten zijn.

Dus ik denk dat ik het met het blote oog zal moeten gaan ondervinden.
 
Toch even wat verduidelijken: Dit zijn de “goedkope” OLED’s die LG heeft uitgebracht. Deze hebben geen HDMI 2.1, geen 120hz, geen VRR. Niet zeker of dat belangrijk is voor je maar toch goed om te weten.
Ja toch wel, toch zeker de 120hz.
Bedankt voor de waarschuwing :)
 
Terug
Bovenaan