Nieuwe TV < 3K EUR

fear of god

Active member
Crowdfunder FE
Nieuw huis, nieuwe TV.

Wat is op heden de beste “bang for buck” voor een TV onder de 3K?
Geen zin/tijd om veel online te zoeken, ken er toch niks van. We zullen op ongeveer 3,5m à 4m van het scherm zitten.

Dit zeggen ze bij Desmet:

1/ philips oled 806 met gratis 5j waarborg: 2900
2/ philips mini led met bowers & wilkins soundbar 9636 met gratis bowers & wilkins soundbar= 2675
(als je al een audio set hebt, heb je het ook zonder soundbar als type PML9506 = 2250)
3/ lg oled na cashback: 2650
4/ samsung neo qled QN93 na cashback: 2900 euro
5/ samsung neo qled QN85 (minder helder dan bovengenoemde): 2250

Ik heb momenteel een LG OLED65C8 van 2018, is er in die 3 jaar veel veranderd?

Is het verschil groot als het budget 5K zou zijn?
Zag een “zotten” passeren van Samsung voor iets boven de 5K, zag er wel nice uit 😀

Dank je!
 
Uw budget schuift met de grote van tv vooral. OLED is het beste wat er is, dus een hoger budget is gewoon grotere tv.

Panelen van OLED’s zijn eigenlijk amper veranderd sinds 2018. Beter beschermd tegen burn-in, HDMI 2.1 features zoals 120hz en VRR toegevoegd. De software zal wel verbeterd zijn en minieme verbeteringen gedaan hebben.

Volgende grote verbetering is microled, maar dat is nog niet beschikbaar.
 
Nieuw huis, nieuwe TV.

Wat is op heden de beste “bang for buck” voor een TV onder de 3K?
Geen zin/tijd om veel online te zoeken, ken er toch niks van. We zullen op ongeveer 3,5m à 4m van het scherm zitten.

Dit zeggen ze bij Desmet:

1/ philips oled 806 met gratis 5j waarborg: 2900
2/ philips mini led met bowers & wilkins soundbar 9636 met gratis bowers & wilkins soundbar= 2675
(als je al een audio set hebt, heb je het ook zonder soundbar als type PML9506 = 2250)
3/ lg oled na cashback: 2650
4/ samsung neo qled QN93 na cashback: 2900 euro
5/ samsung neo qled QN85 (minder helder dan bovengenoemde): 2250

Ik heb momenteel een LG OLED65C8 van 2018, is er in die 3 jaar veel veranderd?

Is het verschil groot als het budget 5K zou zijn?
Zag een “zotten” passeren van Samsung voor iets boven de 5K, zag er wel nice uit 😀

Dank je!

1) blijft bij phillips OLED weg, ga voor LG, Sony of Panasonic
2) Er is niets beter dan een OLED, je zou enkel een downgrade doen op vlak van beeldkwaliteit als je iets anders neemt.

Als je toch persé wilt upgraden naar een 'betere' OLED, kijk dan naar de laatste Sony, Panasonic of LG. Ieder merk heeft zijn voor en nadelen.

Kijk op fora/sites als:

Voor meer (diepgaande) informatie.

De rest van de centen mag je naar mijn rekening overmaken :unsure:
 
1) blijft bij phillips OLED weg, ga voor LG, Sony of Panasonic
Waarom zou je wegblijven van Philips? Krijgen supergoeie reviews, bij whathifi geven ze beste beeldkwaliteit voor de prijs, ambilight is enorm plezant (ok, da's persoonlijk) en android draait enorm goed. (https://www.whathifi.com/reviews/philips-65oled806-oled-tv), ik heb hier de 805 staan en dat is gewoon een beestig goeie tv. Ik snap echt niet waarom je ze niet zou overwegen.
 
Laatst bewerkt:
Sony 85X95j voor €2888 heb deze in de plaats van de 77A80J oled gekocht nog geen moment spijt op tweakers in het Sony tooic zijn er nog enkele die van de oled naar de 85X95J zijn gegaan en deze lcd ook niet vinden onderdoen, best knap watt Sony weet te presteren met de X95J

En na met jou kijkafstand voor 85" gaan.
 
Waarom zou je wegblijven van Philips? Krijgen supergoeie reviews, bij whathifi geven ze beste beeldkwaliteit voor de prijs, ambilight is enorm plezant (ok, da's persoonlijk) en android draait enorm goed. (https://www.whathifi.com/reviews/philips-65oled806-oled-tv), ik heb hier de 805 staan en dat is gewoon een beestig goeie tv. Ik snap echt niet waarom je ze niet zou overwegen.

De tv heeft problemen met Dolby Vision content i.v.m. framrate en ook Earc zou problemen geven.

De andere merken hebben die problemen niet. En daarbij is het software beleid van TP-vision nu niet erg goed.
 
Zo spijtig want ambilight is wel zalig als het uw ding is :drool:
zoiets koop je toch gewoon op bol.com voor 20 euro, zo'n lichtgevende strip achteraan je TV kleef je dat dan,
en plug je in 1 van de USB poorten?

komt toch klak op zelfde neer, en dan hoef je niet per sé voor philips te gaan.
 
Hangt er vanaf wat je ermee doet (HDMI 2.1 enzo) maar is het de moeite te upgraden van een c8 naar een cx bvb.. denk het niet.
 
zoiets koop je toch gewoon op bol.com voor 20 euro, zo'n lichtgevende strip achteraan je TV kleef je dat dan,
en plug je in 1 van de USB poorten?

komt toch klak op zelfde neer, en dan hoef je niet per sé voor philips te gaan.
Komt niet op hetzelfde neer. Ambilight past zich aan naar wat er op het beeld te zien is.
Dwz dat je een input nodig hebt om de kleuren van het beeld te vertalen naar de leds.

1604649
 
Laatst bewerkt:
Agree dat ambilight alleen geen reden is om voor Philips te gaan.
Als je een beetje DIY minded bent kan je dit makkelijk zelf maken voor een appel en een ei met een raspberry pi.
Dan ben je wel aan het bricoleren. Geef mij dan maar gewoon een Philips tv met proper ingebouwde ambilight.
 
Wat is op heden de beste “bang for buck” voor een TV onder de 3K?
Ik heb momenteel een LG OLED65C8 van 2018
De beste bang for buck lijkt me om een 3 jaar oude TV niet weg te doen?

Nu ja, van mij moogt ge gerust ne nieuwe kopen als ge dat wilt. Maar als ge de indruk geeft van verstandig met uw centen te willen omgaan vind ik het raar om ne 3 jaar oude TV te gaan vervangen. Dan ga ik er wel van uit dat die nog goed werkt.
 
De beste bang for buck lijkt me om een 3 jaar oude TV niet weg te doen?

Nu ja, van mij moogt ge gerust ne nieuwe kopen als ge dat wilt. Maar als ge de indruk geeft van verstandig met uw centen te willen omgaan vind ik het raar om ne 3 jaar oude TV te gaan vervangen. Dan ga ik er wel van uit dat die nog goed werkt.
Ale, content dat ik een mag kopen van jou 😂
 
Agree dat ambilight alleen geen reden is om voor Philips te gaan.
Als je een beetje DIY minded bent kan je dit makkelijk zelf maken voor een appel en een ei met een raspberry pi.
Voor mensen die niets van DIY tech dingen kennen is dat dus wel degelijk een reden om voor Philips te gaan.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan