Nieuwe TV - 55 of 65" < 1000euro

Pana

Well-known member
Crowdfunder FE
Ff copy pasta van Tweakers:

Ik zoek een?
55 of 65" TV.

Wat is je budget?
Graag onder de 1000 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zal vooral gebruikt worden om te netflixen en NAS content mee af te spelen. Ik heb geen consoles, enkel een Apple TV en een Steam Link.

Wat heb je zelf al gevonden?
Bolgende heb ik al gevonden:
Sony KD-55XH9505 -> 740 euro
LG OLED55A16LA -> 840 euro
Ik zag ook de promotie van de LG C1 bij Hofma.nl maar ik heb geen idee of de 200 euro meerprijs de moeite is (Enkel de betere audio en eventueel HDMI 2.1 lijken me relevant?)


Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben helemaal niet meer mee met in deze wereld. We hebben moneteel een 40" Samsung UE40D6530, maar gezien de TV met de ex meegaat zoek ik iets nieuws. Ik ga er ook niet hele avonden voor hangen of er een heel audiosysteem aanhangen want ik ga naar een appartement en ik zit best vaak achter de PC, vandaar het budget. De 2 bovenstaande suggesties leken geen slechte reviews te krijgen en kan ik momenteel in promo krijgen, maar mss zijn er nog betere opties?
 
Laatst bewerkt:
LG OLED55A16LA -> 840 euro
Ik zag ook de promotie van de LG C1 bij Hofma.nl maar ik heb geen idee of de 200 euro meerprijs de moeite is (Enkel de betere audio en eventueel HDMI 2.1 lijken me relevant?)

De C1 gaat de betere tv zijn.. de LG OLED A reeks is eigenlijk de budget lijn.. tv wordt software matig beperkt in het weergeven van heldere HDR content. Verder zou ook near black detail vrij slecht zijn op de A reeks.

Meer info, zie: https://tweakers.net/reviews/9366/l...ed-ooit.html?showReaction=16604084#r_16604084
 
Als je de C1 voor rond de 1000€ kan hebben, gewoon doen. Zoals hierboven gezegd, die A16 wil je niet. En als je dan zegt dat je toch niet zo enorm veel kijkt naar die tv ga ik er vanuit dat als je eens kijkt het Netflix ofzo is. Ideale content ervoor dus.

Hier staat hij voor onder de 1000€: https://www.tvreus.nl/lg-oled55c16la-2021.html
 
Als garantie voor jou belangrijk is: controleer dat je het model krijgt dat geschikt is voor de Belgische/Nederlandse markt en geen Oost-Europees model. Het gaat wel werken in België maar de fabrikanten doen in dat geval soms moeilijk als er iets aan zou zijn.
 
Als garantie voor jou belangrijk is: controleer dat je het model krijgt dat geschikt is voor de Belgische/Nederlandse markt en geen Oost-Europees model. Het gaat wel werken in België maar de fabrikanten doen in dat geval soms moeilijk als er iets aan zou zijn.
Je moet geen direct contact hebben met de fabrikant he. Het is de winkel hun probleem dat ze geen garantie krijgen van de fabrikant.
 

Hisense U8QF TV


Ik zou persoonlijk deze zelf kopen. Niet bang zijn voor het inbranden van logo's of whatever. De kleuren zwart komen gewoonweg in de buurt of zitten LOS op die van OLED. (moet maar de testen zien, alle youtubers zeggen het en zien het verschil niet en zeggen van doen indien onzeker). 4K 120hz.
 

Hisense U8QF TV


Ik zou persoonlijk deze zelf kopen. Niet bang zijn voor het inbranden van logo's of whatever. De kleuren zwart komen gewoonweg in de buurt of zitten LOS op die van OLED. (moet maar de testen zien, alle youtubers zeggen het en zien het verschil niet en zeggen van doen indien onzeker). 4K 120hz.
Deze TV heeft geen 4K 120Hz vermits deze geen hdmi 2.1 heeft. 4K 60hz dus.

Voor de rest wel een goede tv voor dat budget. Maar het is natuurlijk een heel ander budget als de OLED's. Als budget belangrijker is en je kan leven met de tekortkomingen van de tv zeker overwegen :)

tvreus is grijze import dacht ik?
Geen idee eigelijk
 
deze laatst aan mijn broeder aangeraden: https://www.philips.be/c-p/55OLED705_12/oled-7-series-4k-uhd-oled-android-tv

voor onder de 1000 euro krijg je daar veel, en ik ben best impressed met de ervaring. Vergeleken met mijn OLED van bijna 3000 euro is er wel een verschil in processing, maar het blijft impressive. Qua geluid maar schappelijk, niets komt in de buurt van aparte geluidsinstallaties, puur qua beeld is dit echt een koopje.
 
Deze TV heeft geen 4K 120Hz vermits deze geen hdmi 2.1 heeft. 4K 60hz dus.

Voor de rest wel een goede tv voor dat budget. Maar het is natuurlijk een heel ander budget als de OLED's. Als budget belangrijker is en je kan leven met de tekortkomingen van de tv zeker overwegen :)


Geen idee eigelijk
Oei idd. Heb me serieus vergist dan. Maar de blacklevels zijn goed. Das belangrijk!
 
Je moet geen direct contact hebben met de fabrikant he. Het is de winkel hun probleem dat ze geen garantie krijgen van de fabrikant.
Wie spreekt er van direct contact met de fabrikant? Verkoper start de garantieprocedure wat meestal het bedrijf Servilux is die langskomt in opdracht van LG/Samsung/etc, komen ter plaatse en zien dat het een niet BE-model is. Dan begint het verhaal dat ze soms ander materiaal nodig hebben en/of extra kosten met zich meebrengt. Nu ja dat valt niet altijd voor maar de kans bestaat wel, ik geef het maar mee dat men hiermee dient op te passen. Ik heb ook mijn tv buiten België gekocht vanwege de prijs. :smile:
 
Gewoon tv in Nederland kopen vanaf 1000 heb je daar 5 jaar garantie, Nl heeft heel andere garantie regels.

Tvsmits en Apollo tv zeker ook eens mailen voor een leuke prijs
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan