Wat te doen? Situatie TV/Soundbar

De gaten in je Tv waar de bouten van de beugel in draaien.
Maar als je daar niet in thuis bent kan je daar misschien best niet te veel zelf aan prutsen.
ja ik vrees dat ik daar best zelf niet aankom.
Mij kennende zou ik het helemaal kapot helpen :)
 
Ik heb een Philips TV van een jaar of 4 oud en een 10(?) jaar oude Samsung DVD speler/"Home Cinema", in de zin dat die kwam met 2 satelliet speakers en een sub. Deze hangt nu aan de TV verbonden met een optische kabel.
Als ik dan mijn TV het geluid af legt, speel hij wel door op die DVD speler. De TV aanziet die optische uitgang als een uitgang voor een hoofdtelefoon.

Misschien kun je dit ook eens proberen?
 
Als je eis gewoon is om beter geluid te hebben dan je tv speakers zijn er voldoende soundbars te vinden 200 a 400 euro die zeer goed klinken. Echt niet nodig om daar een Sonos systeem voor te gaan kopen. Die dingen zijn goed maar kosten ook een smak geld imo.

Kzie wel dat quasi alles tijdelijk uitverkocht is bij coolblue qua soundbars, geen idee waarom en misschien ook de reden dat ze u een Sonos hebben meegegeven.

Heb je nu al EARC uitgezet om eens te proberen via enkel ARC functionaliteit?
 
Als je eis gewoon is om beter geluid te hebben dan je tv speakers zijn er voldoende soundbars te vinden 200 a 400 euro die zeer goed klinken. Echt niet nodig om daar een Sonos systeem voor te gaan kopen. Die dingen zijn goed maar kosten ook een smak geld imo.

Kzie wel dat quasi alles tijdelijk uitverkocht is bij coolblue qua soundbars, geen idee waarom en misschien ook de reden dat ze u een Sonos hebben meegegeven.

Heb je nu al EARC uitgezet om eens te proberen via enkel ARC functionaliteit?
Ik heb het eens uitgezet om te horen of ik iets van geluidsverschil merkte, maar op 't eerste zich niets gemerkt.
Dan toch terug aangezet en nog geen problemen echt ondervonden.
Soms twijfel ik of de lipsync ok is, maar ik zit mij daar te hard op te focussen, mijn madam zegt dat het nu goed zou zijn.

Enkel de 'extra'tjes' werken niet altijd. Zoals Hey Google, zet de tv aan / uit. Soms werkt dat, soms niet. Geen idee of dit dan aan de tv ligt of aan de sonos zelf, of aan mijn netwerk..

En zoals je zei, coolblue is praktisch volledig uitverkocht want heb idd al zitten kijken.

Ik ga momenteel nog paar dagen gewoon afwachten en verder zien hoe het loopt, heb nog meer dan 25 dagen bedenktijd, en wie weet komen er tegen dan andere soundbars terug ter beschikking.

En op zich zou ik de tv boxen meer dan genoeg vinden voorlopig, maar dan moet ik dus een beugel nemen dat de tv vlak tegen de muur hangt, en vanwege de ambilight wil ik dit niet.
 
Laatst bewerkt:
Als je de interne apps van de TV zelf gebruikt gaat die soundbar geen geluid kunnen registreren via HDMI omdat die Apps een overlay zijn en op de HDD van de TV staan.

Gemakkelijk op te lossen met een Optische kabel.

Heb dat ook zo moeten doen omdat ik de ingebouwde media player en Netflix van de TV vaak gebruik. Dus de HDMI heb ik uitgetrokken en gewoon een Optische kabel gebruikt, dan moet je niet continu liggen switchen.
 
Maar verlies je dan de functionaliteit niet om auto-on/of te doen, als je een optische verbinding gebruikt? Mijn TV schakelt nu mijn receiver (eArc aangesloten) aan/uit samen met de TV + volume controle vanuit TV. Aangezien die receiver in een kast zit, is dat wel handig. Ik heb zo’n remote extender bakje (oog aan de TV, infrared led op de toestellen in de kast), maar dat werkt niet (goed) voor mijn denon receiver (wel voor digicorder, mediaspeler, …).
 
Die van mij is optisch aangesloten op mijn tv en heeft een optie dat die automatisch aan gaat bij signaal en uitvalt als hij een tijd geen signaal meer krijgt. Werkt perfect voor wat ik wil hier.
 
Maar verlies je dan de functionaliteit niet om auto-on/of te doen, als je een optische verbinding gebruikt? Mijn TV schakelt nu mijn receiver (eArc aangesloten) aan/uit samen met de TV + volume controle vanuit TV. Aangezien die receiver in een kast zit, is dat wel handig. Ik heb zo’n remote extender bakje (oog aan de TV, infrared led op de toestellen in de kast), maar dat werkt niet (goed) voor mijn denon receiver (wel voor digicorder, mediaspeler, …).

Mijn receiver is redelijk simpel dus heb nog niet echt in de opties gezien naar zo'n functie, dus bij mij blijft mijn receiver gewoon aanstaan.
 
Ondertussen nog altijd dezelfde setup staan. Eigenlijk niet meer zo veel problemen gehad, enkel van't weekend een keer dat ik geen sound maar door mijn soundbar kreeg, en de tv die eens vast zat, stekker moeten uittrekken.
 
Terug
Bovenaan