Probleem soundbar

vwdude

Active member
Hallo iedereen. Heb een probleem met mijn soundbar van sharp en Android tv van Philips (al paar jaar oud.

Is aangesloten via hdmi kabel aan de tv.
Als Telenet YouTube Netflix opstaat dan werkt hij gewoon
Maar vanaf ik Disney of prime opzet dan weigert hij te werken en moet ik terug de boxen van de tv opzetten.
Iemand die zou weten hoe dit komt?
 
Op welke apparaten staan youtube en zo? Zit je decoder op de HDMI van je soundbar en zo door naar je TV?

Als de app op de TV zelf staat, kan het inderdaad zijn dat die het geluid niet terug stuurt via HDMI naar je soundbar. Bij mij lukte dat dan met een optische kabel tussen de TV en de soundbar. Mijn TV (ook Philips) herkende die dan als 'koptelefoonuitgang' :)
 
Alle Apps staan gewoon op tv zelf.
En soundbar is aangesloten via tv met hdmi kabel
Dan kan je best, zoals ToasT reeds zei, een Optical kabel aansluiten voor de Apps van de TV zelf. Via HDMI ga je nooit geluid van die Apps door je soundbar krijgen. Omdat die Apps een overlay zijn over de gewone HDMI kanalen.

Voor die reden gebruik ik gewoon een Optical voor alles. Gebruik vaak Netflix en de ingebouwde mediaplayer en telkens switchen tussen HDMI ARC en Optical zag ik niet zitten (beetje tam op dat gebied).
 

How To Fix Disney Plus Sound Not Working On Android TV

If you’re experiencing issues with audio using Disney Plus on your Android TV but all other streaming apps are working normally, you’re not alone. The first thing you should do is a system update on your tv. Go to your TV settings and select “About” and then click on “Contact Us”. This will give you the information needed to get the software needed.

Disney Plus isn’t compatible with certain audio systems, which is why it may give users audio issues while other apps like Netflix and Amazon Prime are working properly. If your Android TV has been updated but your are still experiencing no sound issues with Disney Plus then you will need to toggle your audio settings. 

Go to your Android TV’s settings and select “Audio”. If the surround sound is set to “Auto” you will need to change it to “Always”. This seems to fix the issue for both Android TVs and Android boxes as well.
Mss deze eens proberen.
 
Dan kan je best, zoals ToasT reeds zei, een Optical kabel aansluiten voor de Apps van de TV zelf. Via HDMI ga je nooit geluid van die Apps door je soundbar krijgen. Omdat die Apps een overlay zijn over de gewone HDMI kanalen.
hangt dat niet van de TV af? Hier met een 5j oude Sony TV krijg ik altijd geluid uit de HDMI eArc poort. Of ik nu gewoon TV kijk, of Netflix of YouTube, mijn receiver werkt altijd.
Of kan het een instelling zijn, dat je bv Dolby Atmos uitstuurt over je HDMI poort als je Netflix kijkt, en je receiver dat niet aankan/herkent?
 
Terug
Bovenaan