Zwart beeld cycling - PC naar Oled HDMI

Flakkaf

Active member
Hallo,

Ik heb een lange HDMI kabel gekocht voor mijn PC aan te sluiten op TV.
Fiber kabel van 15 meter die bijna 5000 reviews heeft waarvan 78% 5 sterren.
Ik wou eerst een duurdere kabel kopen, maar dacht probeer deze omdat de reviews goed waren.
In de reviews zag ik mensen die melden dat 4K/120hz werkt met de kabel, wat ik ook eruit wil halen en leek het mij wel ok om die kabel te pakken.

Ik heb gisteren na het werk de kabel eens rap ingestoken om te kijken.
Het beeld bleef de hele tijd cyclen tussen normaal beeld en zwart beeld om de second tot 2/3 seconden.
Ik had geen goesting om grote testen uit te voeren omdat het al laat was en ik maar een basis kennis heb hiervan.

Maar heb toch volgende zaken toch even gedaan..
Als ik dezelfde kabel insteek op mijn Xbox S/X dan krijg ik wel constant beeld dat niet wegvalt om de seconde.
Heb wel geen game getest op de console, maar bij Xbox weet ik dat homepage normaal 4K is + deze staat op 120 hz ingesteld.
Hierdoor lijkt me de kabel wel in orde te zijn (4K-120), of kan die toch een probleem zijn ook al werkt die met console?
Ik heb op de PC zelf de resolutie ook eens lager gezet en de refresh rate naar 60 hz, maar probleem bleef hetzelfde.
Ik dacht als die kabel iets minder data door kan sturen, zou de lagere resolutie op zich wel moeten werken.

Dus nu wil ik graag mijn PC uitsluiten als dader.
Dien ik bepaalde settings in mijn PC te wijzigen of na te kijken?
Ik heb altijd gewerkt met een 4K monitor op HDMI 2.1 en 2de 1080p op displayport en nooit een probleem gehad.
Ik heb nooit mijn PC op een TV gebruikt, maar met monitors heb ik in elk geval nooit een probleem gehad.
Ik heb op mijn GPU maar 1 HDMI slot dus ik gebruik het slot waar normaal mijn monitor in zit. (Deze bolt perfect in 4K 144hz, maar is geen oled)

PC is een samengestelde met een 3080ti GPU, welke ik volgend jaar wrs ga upgraden.
De TV is een 77oled807. (Philips)

Ik ga in het weekend nog wat proberen maar als niks lukt dan ga ik toch maar een andere kabel proberen als last resort.
Misschien dat iemand hier een tip heeft of het probleem herkent en mij een gouden tip kan geven..
 
Gisteren 2de scherm van PC uitgezet en ineens bolt het normaal...
Moest iemand een idee hebben hoe dat komt of als ik dat kan oplossen, mag nog altijd laten weten natuurlijk.

Zelf geen idee waarom dat een probleem zou zijn.
TV stond wel degelijk als main en alles ingesteld, mja.. xD
 
Klinkt als de typische HDMI handshake die niet goed werkt.. kan weldegelijk de kabel zijn en 15 meter is wel vrij lang ook..
Merci voor reply!

Ja begrijp wel dat dat zeer lang is.
Maar deze man heeft altijd goede tests vind ik en die had zo een kabel ook getest.

Vroeger zou ik gedacht hebben dat 15 meter niet mogelijk zou zijn.
Maar met die fiber kabels blijkbaar wel tegenwoordig...
Nadat ik zijn test heb gezien ben ik dan in actie geschoten om eindelijk mijn PC aan te sluiten op TV.
Maar die staat daar wel wat meters vanaf en ik wil de kabel ook gaan inbouwen, maar heb die natuurlijk eerst even getest.

Denkt ge dat ik dan best nog een andere kabel probeer om te zien als die 'beter' werkt/handshaked?
Of als de handshake niet correct is gewoon even opnieuw proberen te verbinden of inpluggen.

Nu ga het straks en morgen sowieso nog paar keer proberen om te zien als hij wel nog correct blijft werken..
Als hij dan nog zou mankeren ga ik wrs eens andere proberen, maar als die nu correct blijft werken dan geen idee...
Vreemde vind ik dat hij gewoon perfect ging toen ik het andere scherm op de PC uit heb gezet, ofwel was dat toevallig maar lijkt me straf.
Ik heb veel zaken geprobeerd en ik was eigenlijk de moed bijna verloren en dan gebeurde dat met het 2de scherm.
 
Laatst bewerkt:
Moest ooit iemand hierop komen kijken.

Probleem was toch de kabel. Hij werkt wel met consoles op 4K/120, maar desondanks kreeg ik de PC op geen manier normaal aan het werk.
Heb dan een Ruipro gecertificeerde kabel gekocht en met deze kabel geen uitval meer gehad.

Zeer degelijke kabel met zelfs nog een versterker erbij, die ik niet nodig heb blijkbaar.
De kabel zou volgens Ruipro tot 100 meter werken, dus mensen die lange afstanden moeten overbruggen kunnen deze kabel zeker proberen!

 
Terug
Bovenaan